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市場調査レポート
商品コード
1335910
ノーコードAIプラットフォームの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:コンポーネント別、テクノロジー別、企業規模別、展開タイプ別(オンプレミス、クラウド)、エンドユース別、地域別展望、2023年~2030年予測Global No-code AI Platform Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Component, By Technology, By Enterprise Size, By Deployment Type (On-premise and Cloud), By End-use, By Regional Outlook and Forecast, 2023 - 2030 |
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ノーコードAIプラットフォームの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:コンポーネント別、テクノロジー別、企業規模別、展開タイプ別(オンプレミス、クラウド)、エンドユース別、地域別展望、2023年~2030年予測 |
出版日: 2023年07月31日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 349 Pages
納期: 即納可能
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ノーコードAIプラットフォーム市場規模は2030年までに175億米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは25.9%の市場成長率で上昇する見込みです。
KBV Cardinalのマトリックスに示された分析によると、Apple, Inc.、Microsoft Corporation、Google, Inc.が同市場の先行者です。2020年4月、マイクロソフトは、ノーコードでアプリケーションを開発できるPower Appsのベータ版をモバイルでリリースしました。モバイルアプリケーションでは、プログラミング言語の知識がなくても、誰でも簡単かつ迅速にモバイルビジネスアプリケーションを組み立てることができます。モバイル・アプリケーションでは、キャンバス開発手法とモデル開発手法の両方が利用できます。Amazon.com, Inc.、QuickBase, Inc.、DataRobot, Inc.などの企業が、この市場における主要なイノベーターです。
市場成長要因
データ主導で影響力のあるビジネス意思決定の重要性の高まり
ノーコードAIプラットフォームにより、組織はAIを採用して業務を自動化できるため、より少ない労力でより多くのことを達成できます。AIプラットフォームは、ユーザーの感情に応じてチャットボットを構築することで、ユーザーに自己啓発資料を推奨するようなビジネス使用事例で頻繁に使用されています。企業は、カスタマーケアスタッフを雇用することなく、カスタマーヘルプを提供できるようになっています。さらに、人工知能(AI)をeコマースに応用することで、不正行為を予測し、疑わしい取引を特定することができます。また、収益を高めるためのクロスセリングやアップセリングのための人工知能ベースの商品推奨も、ノーコード・プラットフォームの助けを借りて実現できます。
組織はタスクの自動化を急務としている
人工知能(AI)と機械学習(ML)はここ数年、多くの企業の人事部門をはじめ、さまざまな部門やセクターで活用されています。これらのテクノロジーは主に、さまざまな業務を自動化し、ビジネスに関連するさまざまな変数に対するリアルタイムの洞察を提供するモデルやアルゴリズムを構築するために使用されています。しかし、AIプラットフォームを利用する企業において、すべての人が開発プロセスに精通しているわけでも、必要な技術的ノウハウを持っているわけでもないです。ノーコードAIプラットフォームは、このような人材がAIプラットフォームとコミュニケーションを図り、業務に適したAIプラットフォームを構築できるようにするための重要なツールとなっています。そのため、現在ではより多くの企業がノーコードAIプラットフォームを利用しており、これが市場の拡大を後押ししています。
市場抑制要因
ノーコード・プラットフォームの課題と制約
従来のコーディングに比べて柔軟性に欠けることが、ノーコードAIの最も深刻な欠点かもしれないです。データサイエンティストがビジネスニーズの変化や新鮮なデータに応じてモデルを迅速に修正する必要がある場合、この制約は大きな障害となり得る。さらに、このようなツールの限られた機能では、従来のコーディング言語が提供するパワーのごく一部しか提供されないため、ノーコードAIを使用しながら、データの繊細さをすべて効果的に捉えた大規模なモデルを作成することは難しいです。モデルが公平であることを証明することに加え、利害関係者に決定を正当化することも難しいです。
コンポーネントの展望
コンポーネントに基づき、市場はプラットフォーム(サービスなし)とサービスに分類されます。サービスセグメントは、2022年の市場でかなりの成長率を確保しました。プロフェッショナルサービス、コンサルティングサービス、サポートサービス、メンテナンスサービス、トレーニング&教育サービスなどは、多くのプロバイダーが提供しているサービスです。企業が機械学習モデルを効率的に設計、実装、保守できるようにすることで、ノーコードAIサービスは組織の成長を支援します。企業はこれらのサービスを利用することで、市場投入までの時間を短縮し、ユースケースを拡大し、業務効率を高め、コラボレーションを促進することができます。
テクノロジーの展望
テクノロジー別に見ると、市場は自然言語処理、コンピューター・ビジョン、予測分析、その他に分類されます。自然言語処理(NLP)セグメントは、2022年の市場で最大の収益シェアを獲得しました。AIシステムは、NLPの助けを借りて人間の言語を理解し翻訳することができます。ユーザーは、NLPをノーコードAIプラットフォームに組み込むことで、ユーザー入力を理解し、自然かつ直感的に反応するアプリケーションを作成できます。これにより、複雑なコーディングを必要とせずに、言語ベースのインターフェース、チャットボット、バーチャルアシスタントを開発する機会が生まれます。
企業規模の見通し
企業規模に基づき、市場は中小企業と大企業に二分されます。中小企業セグメントは、2022年の市場でかなりの収益シェアを獲得しました。ノーコードAIプラットフォームは、成長を後押しし、市場におけるライバルに対する優位性を獲得する方法として、中小企業にとってますます価値が高まっています。従来のAI開発では、専門家の雇用とインフラの購入が一般的な初期コストとなっていました。ノーコードAIプラットフォームは、膨大なコーディングを必要とせず、熟練工への依存度も低いため、より手頃な代替手段を提供します。専任のソフトウェア開発者やデータサイエンティストを必要としないため、中小企業はこうしたプラットフォームを利用してAIアプリケーションを作成することができます。
展開タイプの展望
導入タイプ別に見ると、市場はクラウド型とオンプレミス型に分かれます。2022年の市場では、オンプレミス型が最大の売上シェアを占めています。高いデータセキュリティと安全性を含む、オンプレミス導入に伴う多くの利点が、このセグメントの拡大の原因となっています。オンプレミス・ソリューションが企業に好まれているのは、データとモデルを企業のデータセンター内に保持することで、外部の危険から保護され、安全であることが保証されるからです。さらに、オンプレミス技術により、企業は機械学習パイプラインをより詳細に制御できるため、生産性が向上し、経費を削減できます。
最終用途の展望
エンドユーザー別に見ると、市場はBFSI、ヘルスケア&ライフサイエンス、小売&eコマース、IT&テレコム、エネルギー&公益事業、政府、その他に区分されます。BFSIセグメントは、2022年の市場でかなりの成長率を示した。BFSI企業は、顧客体験を向上させるためにAIを搭載したバーチャルアシスタントやチャットボットを作成しています。これらのチャットボットは、顧客の質問に答え、推奨事項を調整し、セルフサービスの選択肢をサポートします。自然言語処理(NLP)ツールは、BFSI企業がこれらのチャットボットを訓練することを容易にし、顧客エンゲージメントとサポートを強化します。
地域別展望
地域別に見ると、市場は北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されます。アジア太平洋セグメントは、2022年の市場で大きな収益シェアを示しました。インド、シンガポール、中国、韓国など、活気ある新興企業エコシステムがある国では、多くのテクノロジー新興企業が立ち上がりつつあります。これらの新興企業の多くはAIに焦点を当てており、AIアプリケーションを開発するために使いやすいツールを探しています。これらの新興企業は、技術者に多くの時間と資金を投資することなくAIアプリを作成できるノーコードAIプラットフォームという魅力的な選択肢を持っています。
ノーコードAIプラットフォーム市場で展開されている最近の戦略
パートナーシップ、提携、契約
アマゾンの子会社であるアマゾン・ウェブ・サービスは、世界・デジタル・エンジニアリングのリーダーであるパーシステント・システムズと提携しました。この提携により、両社はAmazon CodeWhispererを活用し、商用顧客向けに業界アプリケーションをより迅速かつ安全に作成・提供します。
製品発表と製品拡張:
List of Figures
The Global No-code AI Platform Market size is expected to reach $17.5 billion by 2030, rising at a market growth of 25.9% CAGR during the forecast period.
Many end-user businesses can now use cloud-based apps due to the growing use of cloud computing services. Because of cloud computing's inherent advantages, scalability, and high resource availability, businesses embrace cloud-based solutions. Hence, the cloud segment would generate approximately 1/2nd share of the market by 2030. It hastens the adoption of cloud-based applications by utilizing a service paradigm. Public cloud services spending increased from $220 billion in 2016 to $411 billion in 2021, according to the Financial Services Sector's Adoption of Cloud Services report by the U.S. Department of the Treasury. Furthermore, it is predicted to increase to almost $600 billion in 2023. As a result, cloud-based applications are used more frequently, so too have the use prospects for no-code AI platforms. To deploy and train AI models, no-code AI systems frequently need a lot of computing power.
The major strategies followed by the market participants are Product Launches as the key developmental strategy to keep pace with the changing demands of end users. For example, In July, 2022, Clarifai, Inc. a free service developed to enable everyone to build, share, and use AI. Additionally, the service is developed on top of Clarifai's platform for the end-to-end AI lifecycle, which is strong enough for developers, reliable enough for data scientists, and simple enough for no-code business users. Additionally, In June, 2023, Amazon Web Services, a subsidiary of Amazon, launched dubbed AppFabric, the latest no-code offering. The launched product aims to lower operational expenses associated with constructing point-to-point solutions and to increase application observability to design SaaS integration for businesses.
Based on the Analysis presented in the KBV Cardinal matrix; Apple, Inc., Microsoft Corporation and Google, Inc. are the forerunners in the Market. In April, 2020, Microsoft released a beta version of Power Apps on mobile, for no-code application development. With mobile applications, anyone without knowledge of programming languages can easily and quickly assemble mobile business applications. The canvas and model development methods are both available in the mobile application. Companies such as Amazon.com, Inc., QuickBase, Inc. and DataRobot, Inc. are some of the key innovators in the Market.
Market Growth Factors
Increasing importance of data-driven and influential business decision-making
Since the no-code AI platform enables organizations to employ AI to automate operations, they can accomplish more with less effort. AI platforms are frequently used in business use cases like recommending self-help materials to users by building chatbots depending on their sentiments. Businesses can now offer customer help without having to hire customer care staff. Moreover, artificial intelligence (AI) can be applied to e-commerce to anticipate fraud and identify questionable transactions. Artificial intelligence-based product recommendations for cross-selling and upselling goods to boost revenue can also be achieved with the help of no-code platforms.
Organizations urgently require task automation
Artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) have been put into use in a variety of sectors and divisions during the last few years, including the human resources division of many businesses. These technologies are primarily used to automate a variety of operations and to build models and algorithms that provide real-time insights into a wide range of business-related variables. However, not every person in a company using AI platforms is knowledgeable about the development processes or has the required technical know-how. No-code AI platforms have been a crucial tool for enabling these people to communicate with and construct AI platforms for their job. Hence, more businesses now use no-code AI platforms, which is boosting the expansion of the market.
Market Restraining Factors
Issues and constraints of no-code platforms
The lack of flexibility compared to traditional coding is maybe no-code AI's most severe flaw. When data scientists need to quickly modify their models in response to shifting business needs or fresh data, this restriction can be a major hindrance. Furthermore, the limited functionality of these tools can be difficult to create large models that effectively capture all the subtleties of data while using no-code AI because it provides a small fraction of the power offered by conventional coding languages. In addition to proving that the model is impartial, it is also difficult to justify decisions to stakeholders.
Component Outlook
Based on component, the market is characterized into platforms (without services) and services. The services segment procured a considerable growth rate in the market in 2022. Professional, consulting, support, maintenance, and training & educational services are among the services that most providers offer. By allowing businesses to design, implement, and maintain machine learning models effectively, no-code AI services aid in the growth of organizations. Businesses can shorten the time to market, expand use cases, enhance operational efficiency, and promote collaboration by utilizing these services.
Technology Outlook
On the basis of technology, the market is classified into natural language processing, computer vision, predictive analytics, and others. The natural language processing (NLP) segment acquired the largest revenue share in the market in 2022. AI systems can comprehend and translate human language with the help of NLP. Users can create applications that comprehend user inputs and react to them naturally and intuitively by incorporating NLP into no-code AI platforms. This creates opportunities for developing language-based interfaces, chatbots, and virtual assistants without requiring intricate coding.
Enterprise Size Outlook
Based on enterprise size, the market is bifurcated into SMEs and large enterprises. The SMEs segment acquired a substantial revenue share in the market in 2022. No-code AI platforms are becoming increasingly valuable to SMEs as a way to boost growth and get an advantage over rivals in their markets. Employing specialist expertise and purchasing infrastructure are two common upfront costs associated with traditional AI development. Because they do not require considerable coding and rely less on highly skilled workers, no-code AI platforms provide a more affordable alternative. Without the requirement for dedicated software developers or data scientists, SMEs can use these platforms to create AI applications.
Deployment Type Outlook
By deployment type, the market is divided into cloud and on-premise. The on-premise segment witnessed the maximum revenue share in the market in 2022. The many advantages that come with on-premises implementation, including high data security and safety, are responsible for the segment's expansion. The on-premise solution is preferred by businesses because it assures that data and models are secure and shielded from outside dangers by keeping them inside the data center of the company. Furthermore, with on-premise technology, businesses have more control over the machine learning pipeline, which can increase productivity and lower expenses.
End-use Outlook
On the basis of end-use, the market is segmented into BFSI, healthcare & life sciences, retail & e-commerce, IT & telecom, energy & utilities, government, and others. The BFSI segment witnessed a considerable growth rate in the market in 2022. BFSI businesses create virtual assistants and chatbots powered by AI to improve the client experience. These chatbots answer client questions, tailor recommendations, and support self-service alternatives. Natural language processing (NLP) tools make it simpler for BFSI companies to train these chatbots, enhancing client engagement and support.
Regional Outlook
Region wise, the market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The Asia Pacific segment witnessed a significant revenue share in the market in 2022. Many technology startups are launching in nations like India, Singapore, China, and South Korea, which is home to a vibrant startup ecosystem. Many of these startups have an AI focus and look for easily used tools to develop AI applications. These startups have an appealing option in the form of no-code AI platforms, which let them create AI apps without having to invest a lot of time and money in technical personnel.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Apple, Inc., Amazon.com, Inc., Google LLC (Alphabet Inc.), Microsoft Corporation, DataRobot, Inc., QuickBase, Inc., Akkio, Inc., Caspio, Inc., Clarifai, Inc., and Levity AI GmbH.
Recent Strategy Deployed in No-code AI Platform Market
Partnerships, Collaborations and Agreements:
Jun-2023-Jun Amazon Web Services, a subsidiary of Amazon, came into partnership with Persistent Systems, a leader in global Digital Engineering. Through this partnership, both companies would utilize Amazon CodeWhisperer to create and offer industry applications quicker and more protected for commercial clients.
May-2023: Microsoft Corporation partnered with Builder.ai, a startup that helps companies make applications without any coding experience. Following this partnership, Microsoft aims to enable clients to create business apps on the platform, Builder.ai which includes Natasha, its own AI assistant, into its Teams video and chat software.
May-2023: DataRobot, Inc. entered into collaboration with Microsoft Corporation, an American multinational technology. This collaboration would allow data scientists to utilize large language models to aid in writing code by integrating with Microsoft Azure OpenAI Service, Azure Machine Learning, and Azure Kubernetes Service.
Mar-2023: DataRobot, Inc. signed a partnership with SAP SE, a German multinational software company. This partnership would allow clients to connect SAP software. Moreover, DataRobot's powerful machine-learning skills allow it to produce more insightful business forecasts from mission-critical business data.
Feb-2023: Amazon Web Services, a subsidiary of Amazon, joined hands with Hugging Face, an American company that designs tools for creating applications. Under this collaboration, both companies would both model deployment and training for generative AI applications.
Product Launches and Product Expansions:
Jun-2023: Amazon Web Services, a subsidiary of Amazon, launched dubbed AppFabric, the latest no-code offering. The launched product aims to lower operational expenses associated with constructing point-to-point solutions and to increase application observability to design SaaS integration for businesses.
May-2022: Amazon Web Services, a subsidiary of Amazon, introduced AWS Amplify Studio, a visual interface that simplifies front- and backend development for mobile and web software. Additionally, the launched product would further assist programmers in setting up several AWS services more quickly to serve their backend use cases, such as user authentication, file storage, and real-time data.
Apr-2023: Amazon Web Services, a subsidiary of Amazon, unveiled Amazon Bedrock, a cloud service that allows developers to integrate artificial intelligence systems into their applications, and characteristics similar to OpenAI's ChatGPT which is one of the release of generative AI development tools for Amazon Web Services.
Mar-2023: Google LLC unveiled Gen App Builder. This product launch would allow programmers to develop enterprise-grade generative AI applications through limited machine learning expertise. Furthermore, through this product developers would be able to create high-quality experiences and incorporate them into their applications and websites "in minutes or hours," owing to Google's no-code conversational and search capabilities.
Mar-2023: DataRobot, Inc. rolled out AI Platform 9.0. This launch would support assisting businesses in more quickly and easily deploying AI systems and products.
Jan-2023: Apple, Inc. enhanced no-code creation for its XR headset. The product is developed to utilize the headset's no-code software, which is identical to its Final Cut Pro video editing program by both experts and novices.
Jul-2022: Clarifai, Inc. unveiled Clarifai Community, a free service developed to enable everyone to build, share, and use AI. Additionally, the service is developed on top of Clarifai's platform for the end-to-end AI lifecycle, which is strong enough for developers, reliable enough for data scientists, and simple enough for no-code business users.
Jul-2021: Apple, Inc. released Trinity, a no-code AI platform. Additionally, the launched product would support geospatial domain specialists and machine learning researchers to create domain-specific signals and datasets with advanced problem-solving skills.
Mar-2021: Akkio, Inc. enhanced Data Stories. Through this expansion, Akkio allows customers to comprehend the inputs that are most predictive in operating the AI models they develop.
Market Segments covered in the Report:
By Component
By Technology
By Enterprise Size
By Deployment Type
By End-use
By Geography
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