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市場調査レポート
商品コード
1276597
加入者データ管理の世界市場の規模、シェア、産業動向分析レポート:ネットワークタイプ別、企業規模別、ソリューション別、デプロイメント別、用途別、地域別、展望と予測、2023~2029年Global Subscriber Data Management Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Network Type, By Enterprise Size, By Solution, By Deployment (On-premise and Cloud), By Application, By Regional Outlook and Forecast, 2023 - 2029 |
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加入者データ管理の世界市場の規模、シェア、産業動向分析レポート:ネットワークタイプ別、企業規模別、ソリューション別、デプロイメント別、用途別、地域別、展望と予測、2023~2029年 |
出版日: 2023年04月28日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 313 Pages
納期: 即納可能
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加入者データ管理市場規模は、2029年までに165億米ドルに達すると予測され、予測期間中に17.6%のCAGRで市場成長することが見込まれています。
加入者データ管理は、通信ネットワークにおいて最も重要なタスクの一つです。5Gの登場やクラウドアーキテクチャの発展により、事業者の経済的成功を維持するためには、すべての加入者データとサービスを適切に管理することがこれまで以上に重要となっています。通信サービスが4Gから5Gに移行したことで、ネットワークのアーキテクチャが再設計され、事業者はネットワークに入るデータ、出るデータ、流れるデータの管理方法を再考する必要に迫られています。また、通信サービスの発展に伴い、より多くのデータベース容量が必要となり、TCO(総所有コスト)が上昇し、サイロベースのネットワークでは顧客データの把握が断片的になっています。
COVID-19の影響分析
COVID-19のパンデミックは、世界中の企業に大きな影響を与えました。SDMソリューションの開発は、その恩恵を受けた。顧客体験を向上させるために企業運営を個別化する傾向が強まったことも、企業がSDMソリューションに多くの資金を費やすことにつながっています。また、テクノロジーは、予算管理能力や財務収益管理の改善支援など、企業にさまざまな利点を提供します。さらに、企業のクラウドへの移行やデジタルトランスフォーメーションのための国際的な取り組みにより、将来的に市場の可能性が生まれると予想されています。したがって、パンデミックは市場に好影響を与えました。
市場の成長要因
クラウドベースでターゲットを絞った広告プラットフォームやアプリへの要求の高まり
複数のコンテクストにリソースを分散させることで、企業はクラウドベースモデルを採用する傾向が強まっています。クラウドベースのSDMソリューションは、拡張性、柔軟性、低コストという利点があるため、ますます人気が高まっています。また、企業が多くの場所から生み出されたデータを一元的に評価し、さまざまなアプリケーションやプラットフォームからデータを収集することができるため、データの収集と分析が簡単になります。さらに、ノキア株式会社やOptiva Inc.などのSDMサービスプロバイダーは、クラウド化に伴う様々な地域の企業のSDM需要に対応するため、SDM製品を導入しています。予測期間中、これらの要因によって加入者データ管理の需要が増加し、その結果、市場の成長が見込まれます。
通信事業者によるSDMソリューションの利用拡大
加入者データ管理(SDM)は、複数のネットワークドメインにまたがる加入者データ管理を一元化します。SDMソリューションは、統一されたデータレポジトリにおいて、アクセス設定、ロケーション、認証、アイデンティティ、サービス、プレゼンスなど、さまざまなネットワークキャリアの加入者データを統合・管理します。また、加入者への安定したサービスレベルを維持しながら、運営費を削減することで、通信事業者のネットワークを強化します。さらに、加入者データの統合分析機能により、加入者データをより効果的にマネタイズすることができます。さらに、通信事業者にとっては、ネットワークの複雑性を軽減し、総所有コストを削減し、追加サービスの市場投入までの時間を短縮できることも、SDMのメリットです。その結果、通信事業者によるSDMソリューションの利用が増加し、市場は急成長しています。
市場の抑制要因
データセキュリティとプライバシーに関する懸念の高まり
データセキュリティへの懸念は、加入者データ管理組織にとって依然として大きな障壁となっています。海賊行為によって、SDMソフトウェアサービス会社は多くの顧客とお金を失っています。一部の海賊は、アカウントに侵入して実際のユーザーのログイン情報を奪います。そして、ピアツーピアのファイルや文書共有プロトコル、またはビデオコンテンツにアクセスするためのVPNを利用して、機密性の高いユーザーデータをアップロードし、これらの盗んだ認証情報を販売します。海賊版のファイルは、その後、さまざまなデバイスで無料でダウンロードできるようになります。そのため、SDMのプライバシーに関する強い懸念が、加入者データ管理市場の今後の成長を制限すると予想されています。
ネットワークタイプの展望
加入者データ管理市場は、ネットワークの種類によって、モバイルネットワークと固定ネットワークに分けられます。2022年の加入者データ管理市場では、モバイルネットワーク部門が最大の収益シェアを獲得しました。このセグメントの拡大に寄与する要素は、モバイルユーザーの世界の普及と、地上波インフラがない地域でのモバイルアクセスに対する需要の増加です。モバイルブロードバンドは、タブレットやスマートフォンなどのデバイスがインターネットにアクセスするために、セルラーネットワークに依存しています。そのため、ブロードバンドサービス(DSLやケーブルなど)の代替品として、また従来の携帯電話サービスの代替品として適しています。
企業規模の見通し
企業規模に基づき、加入者データ管理市場は大企業と中小企業に二分されます。2022年の加入者データ管理市場では、中小企業分野がかなりの収益シェアを獲得しました。従来のSDMシステムから次世代SDMプラットフォームへの切り替えにより、中小企業はかなりの市場シェアを獲得しています。加入者データを最適なリソース利用で管理するために、クラウドベースのソリューションへの移行が進んでいます。
ソリューションの展望
加入者データ管理市場は、ソリューション別に、加入者データリポジトリ、加入者ポリシー管理、加入者ID管理、加入者位置・機器情報管理に分類されます。加入者ポリシー管理分野は、2022年の加入者データ管理市場においてかなりの成長率を確保しました。ポリシーに基づくデータの差別化要件に従って、重要なアプリケーションは非重要なアプリケーションよりも優先されなければなりません。加入者中心のポリシー管理により、サービスプロバイダーは加入者の支払いに応じてネットワークリソースの分配に適応できるため、ネットワークの課金規模を公平にしたリソースの適切なサイズ配分を強調するものです。サービスプロバイダーに高品質のITサービスを提供し、効果的な管理を行うことで、ビジネスモデルを改善することができます。
展開の見通し
加入者データ管理市場は、導入形態によってオンプレミスとクラウドに分類されます。オンプレミスセグメントは、2022年の加入者データ管理市場で最大の収益シェアをしめしました。この成長は、高いレベルのデータ保護と安全性など、オンプレミスの展開に伴う多くの利点と関連付けることができます。オンプレミスの展開モデルは、クラウドベースの展開モデルよりもデータセキュリティが高く、データ漏洩の可能性が低いため、各業界でオンプレミスの展開に対する需要が高まっています。
アプリケーションの展望
加入者データ管理市場は、アプリケーション別に、モバイル、VoIP、その他に分類されます。モバイルセグメントは、2022年の加入者データ管理市場で最大の収益シェアを記録しました。その上昇は、予測期間を通じてスマートフォン、ドングル、iPhone、タブレット、iPadの人気によって促進されると予測されます。しかし、加入者データ管理は、ネットワーク、データ、データ使用に関連する料金、および携帯電話ネットワーク加入業界の企業が提供する付帯サービスのアクセシビリティに依存します。
地域別展望
加入者データ管理市場は、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ・中東・アフリカの各地域で分析されています。北米セグメントは、2022年の加入者データ管理市場で最大の収益シェアを獲得しました。最先端のイノベーションをいち早く導入し、米国やカナダなどの国々で重要な国際的SDMプレーヤーが存在することから、北米は予測期間中、市場を独占すると予測されています。また、クラウドベースのマネタイズプラットフォームの普及や、同地域に複数の通信事業者が存在することから、voLTE需要が拡大しており、北米市場にプラスの影響を与えると予測されます。
List of Figures
The Global Subscriber Data Management Market size is expected to reach $16.5 billion by 2029, rising at a market growth of 17.6% CAGR during the forecast period.
Subscriber data management (SDM) is a unified network service that stores and maintains all subscriber data, i.e., all subscription data associated with a customer using any services in traditional and next-gen mobile and fixed networks. It offers a single point of administration and a 360-degree view of the whole subscriber database, along with a real-time view of each subscriber. The combined data is kept in a geo-redundant and highly accessible unified data repository (UDR) and divided into subscriber profiles that contain all the data required to allow users to access services and stop unauthorized users from abusing services.
SDM uses a network data layer technique to interact separately with many applications. It reduces duplication by gathering data into a centralized, single, highly scalable, reliable, and affordable repository. In order to enable roaming services in places without 5G, most 5G networks will coexist alongside existing 4G networks. Even 5G networks that are purely 5G will need to interoperate with legacy networks.
Subscriber data management is among the most crucial tasks in telecommunications networks. The proper management of all subscriber data and services is now more important than ever to maintain an operator's economic success with the advent of 5G and the development of cloud architectures. The transition of telecommunications services from 4G to 5G has resulted in redesigning the network's architecture, forcing operators to reconsider how they manage data entering, leaving, and flowing across the network. In addition, more database capacity is now necessary as communication services develop, which raises the total cost of ownership (TCO) and causes silo-based networks to have a more fragmented picture of client data.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 pandemic had a significant impact on enterprises all around the world. The development of SDM solutions benefited from it. The growing trend of individualized company operations to improve the customer experience also led to firms spending more money on SDM solutions. Also, technology offers businesses a variety of advantages, such as the capacity to manage budgets and aid in improving financial revenue management. Moreover, possibilities for the market are anticipated to emerge in the future due to corporate migration to the cloud and international initiatives for digital transformation. Therefore, the pandemic had a positive impact on the market.
Market Growth Factors
Increasing requirement for cloud-based and targeted advertising platforms and apps
By dividing their resources among several contexts, businesses are increasingly embracing cloud-based models. Because of its benefits of scalability, flexibility, and low cost, cloud-based SDM solutions have become more and more popular. Also, it makes it simple to collect and analyze data for enterprises to centrally evaluate data produced from many places and collect data from various applications or platforms. Moreover, SDM service providers like Nokia Corporation and Optiva Inc., among others, have introduced SDM products to meet the demand for SDM from businesses in various regions due to the move to the cloud. During the projected period, these factors are anticipated to increase demand for subscriber data management and hence the market's growth.
Rising use of SDM solutions by the telecommunication sector
Subscriber data management (SDM) unifies subscriber data management across several network domains. In unified data repositories, the SDM solution integrates and administers the subscriber data of various network carriers, like access preferences, locations, authentication, identities, services, and presence. It also enhances carrier networks by bringing down operating expenses while maintaining a stable level of service for subscribers. In addition, operators can more effectively monetize their subscriber data owing to its consolidated subscriber data analysis capabilities. Reduced network complexity, the total cost of ownership, as well as time to market for additional services, are further benefits of SDM for telecom operators. As a result, the market is growing rapidly due to telecommunication companies' increasing usage of SDM solutions.
Market Restraining Factors
Increasing data security and privacy concerns
Data security concerns remain a significant barrier for subscriber data management organizations. Piracy costs SDM software service companies a lot of customers and money. Some pirates breach accounts to take real users' login information. Confidential user data is then uploaded utilizing peer-to-peer file or document-sharing protocols or a VPN to access video content, and these stolen credentials are sold. Pirated files are subsequently made available for free download for various devices. Therefore, such strong SDM privacy concerns are anticipated to limit the subscriber data management market's growth in the coming years.
Network Type Outlook
On the basis of network type, the subscriber data management market is divided into mobile networks and fixed networks. The mobile networks segment acquired the largest revenue share in the subscriber data management market in 2022. The elements that contribute to the segment's expansion are the worldwide penetration of mobile users and the increasing demand for mobile access in areas lacking terrestrial infrastructure. Mobile broadband depends on a cellular network for devices such as tablets and smartphones to have internet access. Therefore, it is a suitable replacement for broadband services (such as DSL or cable) and a substitute for conventional cellular phone service.
Enterprise Size Outlook
On the basis of enterprise size, the subscriber data management market is bifurcated into large enterprises and SMEs. The small and medium enterprises (SMEs) segment acquired a substantial revenue share in the subscriber data management market in 2022. By switching from conventional SDM systems to next-generation SDM platforms, small and medium-sized businesses are gaining considerable market share. To manage their subscriber data with the best possible resource utilization, they are more inclined to turn to cloud-based solutions.
Solution Outlook
Based on solution, the subscriber data management market is categorized into subscriber data repository, subscriber policy management, subscriber identity management, and subscriber location & device information management. The subscriber policy management segment procured a considerable growth rate in the subscriber data management market in 2022. Critical applications must be given priority over non-critical applications, according to policy-based data differentiation requirements. It emphasizes the proper size allocation of resources with the equitable size of billing for networks because subscriber-centric policy management allows service providers to adapt to the distribution of network resources according to subscribers' payments. Supplying service providers with high-quality IT services and effective administration helps to improve the business model.
Deployment Outlook
Based on deployment, the subscriber data management market is segmented into on-premise and cloud. The on-premise segment witnessed the maximum revenue share in the subscriber data management market in 2022. The growth can be linked to the many benefits that come with on-premise deployments, such as the high level of data protection and safety. Industries like on-premise deployment models because they offer greater data security and are less likely to experience data breaches than cloud-based deployment models, which increases demand for on-premise deployment within the sectors.
Application Outlook
Based on application, the subscriber data management market is classified into mobile, voice over internet protocol (VoIP) and others. The mobile segment recorded the largest revenue share in the subscriber data management market in 2022. Its rise is anticipated to be fueled by the popularity of smartphones, dongles, iPhones, tablets, and iPads throughout the projection period. However, it depends on the accessibility of the network, the data, the fees associated with using the data, and any ancillary services offered by companies in the cellular network subscription industry.
Regional Outlook
Region wise, the subscriber data management market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The North America segment garnered the maximum revenue share in the subscriber data management market in 2022. Due to its initial implementation of cutting-edge innovations and the presence of significant international SDM players in countries like the United States and Canada, North America is predicted to dominate the market over the projection period. In addition, voLTE demand has been growing due to the proliferation of cloud-based monetization platforms and the availability of multiple telecommunications companies in the region, which is projected to positively affect the North America market.
The major strategies followed by the market participants are Partnerships. Based on the Analysis presented in the Cardinal matrix; Optiva, Inc., Huawei Technologies Co., Ltd., and Cisco Systems, Inc. are the forerunners in the Subscriber Data Management Market. Companies such as Hewlett Packard Enterprise Company, Nokia Corporation, and Telefonaktiebolaget LM Ericsson are some of the key innovators in Subscriber Data Management Market.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Hewlett Packard Enterprise Company, Huawei Technologies Co., Ltd. (Huawei Investment & Holding Co., Ltd.), Nokia Corporation, Oracle Corporation, Cisco Systems, Inc., ZTE Corporation, Telefonaktiebolaget LM Ericsson, Optiva, Inc., Amdocs Limited, and Enea AB.
Recent Strategies Deployed in Subscriber Data Management Market
Partnerships, Collaborations and Agreements:
Apr-2023: Hewlett Packard Enterprise came into partnership with VAST Data, a US-based developer of data platform. Through this partnership, HPE incorporates VAST Data's file software platform into its HPE GreenLake file storage device, thereby providing scale-out file service, developing to advance data-intensive workloads.
Mar-2023: ZTE Malaysia partnered with Telekom Malaysia Berhad, a Malaysia-based triple-play communications company. The partnership involves jointly developing a new hybrid cloud 5G core network. Further, this partnership also aims to advance the adoption of the 5G network across Malaysia.
Feb-2023: Hewlett Packard Enterprise extended its partnership with Nokia, a Finland-based provider of telecom equipment and services. The partnership involves providing CSPs and enterprises globally with open and competitive cloud RAN solutions.
Feb-2023: Nokia came into partnership with Telia Denmark, a telecommunications company. The partnership involves providing Telia Denmark with equipment from Nokia's 5G AirScale portfolio.
Nov-2022: Huawei Malaysia partnered with TOGL Technology, a Malaysia-based provider of social media applications. The partnership involves co-developing cloud-based digital solutions in Malaysia. Moreover, the partnership includes combining Huawei's technologies and TOGL's digital solutions to explore more opportunities.
Mar-2022: Cisco extended its partnership with NetApp, a US-based provider of enterprise data management and storage solutions. The partnership includes introducing an updated version of FlexPod XCS, developed to advance the delivery of modern applications.
Mar-2022: Nokia extended its partnership with Orange, a telecommunications company. The partnership involves supporting Orange in providing 5G services and more credible network performance in the European region. The partnership involves Orange deploying Nokia's cloud-native 5G standalone core network and Nokia's Subscriber Data Management in multiple countries including France.
Apr-2021: ZTE Corporation in partnership with Beeline, operator in Uzbekistan. The partnership involves jointly deploying the largest virtualized Subscriber Data Management platform in Uzbekistan.
Mar-2021: Ericsson partnered with Mobily, a telecommunications company. The partnership involves enhancing subscriber upload speeds and deploying software capabilities on the 5G network in Saudi Arabia.
Acquisitions and Mergers:
Jul-2022: Ericsson took over Vonage Holdings, a US-based technology company. The addition of Vonage Holdings enables the acquiring company to deliver a comprehensive suite of communication solutions.
Sep-2021: Hewlett Packard Enterprise took over Zerto, an Israel-based developer of disaster recovery technology platform. The addition of Zerto broadens the acquiring company's disaster recovery and data management capabilities.
Product Launches and Expansions:
Feb-2023: Nokia introduced AVA Customer and Mobile Network Insights. The new solution is a cloud-native analytics software developed to simplify the collection and analysis process of 5G network data.
Market Segments covered in the Report:
By Network Type
By Enterprise Size
By Solution
By Deployment
By Application
By Geography
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