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市場調査レポート
商品コード
1261372
ハロウミチーズの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポートタイプ別(無香料、フレーバー)、性質別(従来型、有機)、最終用途別(フードサービス、住宅)、地域別展望と予測、2022年~2028年Global Halloumi Cheese Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Type (Unflavored and Flavored), By Nature (Conventional and Organic), By End Use (Food Service and Residential), By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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ハロウミチーズの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポートタイプ別(無香料、フレーバー)、性質別(従来型、有機)、最終用途別(フードサービス、住宅)、地域別展望と予測、2022年~2028年 |
出版日: 2023年03月31日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 157 Pages
納期: 即納可能
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ハロウミチーズ市場規模は、2028年には7億9,460万米ドルに達し、予測期間中にCAGR9.4%の市場成長率で上昇すると予測されています。
このチーズはフレッシュでも食べられますが、一般的には加熱調理したり、千切りにして温かい食べ物にかけたりします。ハロウミチーズは、欧州と中東の間にある国、キプロスで伝統的に作られてきました。伝統的にハロウミチーズの製造には、オバインミルク(羊の乳)が使用されます。ハロウミチーズの作り方は、キプロス各地で工程や出来上がりが頻繁に異なるため、特に決まりはないです。
ハロウミチーズ市場の拡大には、旅行の普及による異文化交流の増加が寄与しています。また、外食志向の高まりもハルウミチーズ市場の追い風になっています。また、ハロウミチーズは焼いても硬いため、ベジタリアンの間では肉の代用品として扱われています。こうした外食産業での採用が増え、外食店舗数の増加がさらに市場の拡大に寄与しています。
COVID-19影響度分析
ハロウミチーズの生産と流通は、大陸で困難に見舞われました。ハロウミチーズを生産している著名な企業は、パンデミックのため、ほとんどの入荷を禁止しました。さらに、ハロウミチーズの製造に必要な生乳の不足が深刻化し、キプロスのメーカーが需要の高まりに対応できなくなり、特に入手が困難になっています。このように、パンデミックはハロウミチーズ市場に深刻な悪影響を及ぼしました。
市場の成長要因
スナックや加工食品でハロウミチーズの利用が増加中
コロナウイルスの流行による留守番要請や衛生管理への懸念から、働く人々の間で家庭料理の習慣が大きく広がっています。これがハロウミチーズの需要を高め、市場の成長を後押ししています。また、大手企業は健康志向の高い消費者に商品の魅力を伝えるため、パッケージにも工夫を凝らしています。その結果、ハロウミチーズはサラダ、サンドイッチ、ホットドック、ピザなどで受け入れられつつあり、市場拡大のための有益な機会を提供しています。
ライフスタイルの変化と健康食品への需要の高まり
ハロウミチーズは現在、モッツァレラ、プロヴォローネ、チェダーなど、風味を犠牲にしたくない健康志向の人々の欲求を満たすために、生産者によってバリエーションが開発されています。消費者の健康志向により、ハロウミチーズの消費量と需要は増加しています。ハロウミチーズの消費は、牛の乳から作られるチーズの消費に代わる重要な選択肢となっており、この動向は予測される時間内に急速に発展し続けることが予想されます。また、チーズ製造技術の向上や、より高品質なハロウイ種も市場を牽引しています。
市場の抑制要因
ハロウイチーズの高コストと認知度の低さ
ハロウミチーズは知名度が低く、市場として問題があります。従来のチーズに比べ、低脂肪チーズは知名度が低いです。チーズ業界では、風味と食感が重要な要素です。そのため、消費者はチーズの風味と食感を重視します。しかし、食感や味に手を加えることは、市場の制限となります。さらに、ハルオミはビーガンや乳製品を使わない食生活を送っている人には不適切です。また、動物由来のレンネットを使用しているものもあるので、ベジタリアンは成分表をよく読む必要があります。牛、羊、山羊などの反芻動物の胃で作られるこの物質は、ベジタリアンが摂取することができません。このため、ハロウミチーズ市場の成長が鈍化する可能性があります。
タイプ別展望
タイプに基づき、ハロウミチーズ市場はフレーバードとアンフレーバードに分類されます。2021年のハロウミチーズ市場では、無香料セグメントが最も高い収益シェアを獲得しています。プライマリーハロウミやアンフレーバーハロウミには、チーズの風味を変化させる可能性のある追加原料は含まれないです。通常、塩を含むだけのプレーンハロウミチーズの製造には、羊乳以外の乳を使用する場合があります。このセグメントの成長は、クイックサービスレストラン、ファーストフード店、フルサービス店でのプレーンまたは無味のハロウミチーズの需要増によるものです。
エンドユースの展望
エンドユースに基づいて、ハロウミチーズ市場はフードサービスと住宅に分けられます。フードサービスセグメントは、2021年のハロウミチーズ市場で最大の収益シェアを獲得しました。ファストフード店の増加が、このセグメントの支配の原因となっています。また、消費者が栄養補給のためにファストフードへの依存度を高めていることも、フードサービス分野の拡大に寄与しています。外食産業に含まれるレストランには、さまざまな種類があります。ファストフード店、フルサービス・レストラン、クイックサービスを提供するレストランなどがあります。
ネイチャーアウトルック
性質に基づき、ハロウミチーズ市場はオーガニックと従来型に区分されます。オーガニックセグメントは、2021年のハロウミチーズ市場で顕著な成長率を獲得しました。有機食品に関連する健康上の利点により、健康的で栄養価の高い選択肢に対する消費者の需要は、予測期間を通じて増加すると予測されます。例えば、有機飼料を与えられたヤギのミルクは、有機ハロウミチーズの製造に使用されます。通常のハロウミより高価ですが、オーガニックハロウミははるかに健康的です。
地域の展望
地域別では、ハロウミチーズ市場は北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されています。欧州セグメントは、2021年のハロウミチーズ市場で最も高い収益シェアを調達しました。毎年、多くの観光客が欧州地域を旅行しています。フェタと同様に、ハロウミもこの地域の代表的なチーズであり、大いに好まれているため、これらの観光客はハロウミチーズの需要を大幅に増加させます。また、同地域のレストランやファストフード店などの商業用にもハロウミチーズの需要が伸びています。
List of Figures
The Global Halloumi Cheese Market size is expected to reach $794.6 Million by 2028, rising at a market growth of 9.4% CAGR during the forecast period.
Pasteurized or unpasteurized, goat, cow, or sheep milk is used to make halloumi cheese, its flavor is acidic, salty, and savory, and its texture is semi-hard, brined, and just a little spongy. Halloumi cheese is rich in calcium, zinc, magnesium, phosphorus, vitamins A and B (B1, B2, and B3), fat, and protein. It is frequently used in salads, sandwiches, fried foods, and burgers. In urban families and throughout the food processing industry, cheese has become increasingly popular.
Halloumi cheese has been the most promising market during the past few years. Halloumi cheese is simple to digest, in contrast to other cheese, which is harder to digest as well is high in fat and cholesterol. Depending on the constituents and manufacturing technique, the color of halloumi cheese can range from white to yellow.
Although this cheese can be eaten fresh, it's typically cooked or shredded over hot food. The halloumi cheese was traditionally made in Cyprus, a nation between Europe and the Middle East. Traditionally, ovine milk (sheep milk) is used to make halloumi cheese. There is no particular way to make halloumi cheese as the process, and the finished product frequently varies around Cyprus.
The rise in cross-cultural interaction brought on by widespread travel is responsible for the halloumi cheese market's expansion. Also, the market for halloumi cheese has benefited from the rising popularity of eating out. Because it stays hard even after being grilled, halloumi cheese is also regarded as a meat substitute for the world's vegetarian population. Increased industry adoption of these outlets and an increase in the number of food service outlets further contribute to the market's expansion.
COVID-19 Impact Analysis
The production and distribution of halloumi cheese experienced difficulties in the continent. Most prominent halloumi cheese-producing companies banned most of their incoming commerce due to the pandemic. Furthermore, halloumi cheese was particularly hard to come by as a result of a severe shortage of raw milk for the manufacturing process, which prevented Cyprus manufacturers from keeping up with the rising demand. Therefore, the pandemic had a severe negative impact on the halloumi cheese market.
Market Growth Factors
Increasing use of halloumi cheese in snacking and processed foods
Due to the coronavirus outbreak, which caused stay-at-home requests and raised concerns about sanitization, the practice of home-cooked meals has greatly increased among the working population. This is boosting the market's growth by raising demand for halloumi cheese. In addition, the major corporations are creating creative packaging to increase the product's attractiveness among health-conscious consumers. Consequently, halloumi cheese is growing in acceptance in salads, sandwiches, hotdogs, and pizzas, offering the market a profitable opportunity for expansion.
Lifestyle changes and a rise in the demand for healthy foods
Halloumi cheese is currently being developed by producers in variations, including mozzarella, provolone, and cheddar, to satisfy the desires of health-conscious people who do not want to sacrifice flavor. Halloumi cheese consumption and demand are rising due to consumer health consciousness. The consumption of halloumi cheese has become an important alternative to the consumption of cheese made from bovine milk, and it is anticipated that this trend will continue to rapidly develop over the projected time. Cheese production technology improvements and higher-quality halloumi breeds also drive the market.
Market Restraining Factors
High cost and low awareness of halloumi cheese
Halloumi cheese is not well known, presenting a market problem. Compared to conventional cheese, low-fat cheese is less well-known. Flavor and texture are crucial components in the cheese industry. Therefore, consumers are more focused on the flavor and texture of the cheese. Yet, modifications to texture and taste are a market limitation. Additionally, halloumi is inappropriate for individuals who follow a vegan or dairy-free diet. Also, vegetarians should carefully read the ingredient list since certain types are made using rennet obtained from animals. This substance vegetarians cannot consume made in ruminant animals' stomachs, including cows, sheep, and goats. Hence, all these factors may result in the slowed growth of the halloumi cheese market.
Type Outlook
Based on type, the halloumi cheese market is categorized into flavored and unflavored. The unflavored segment garnered the highest revenue share in the halloumi cheese market in 2021. No additional ingredients that may change the flavor of the cheese are included in primary or unflavored halloumi. The production of plain halloumi cheese, which normally just contains salt, may occasionally involve milk other than ovine milk. The segment's growth results from a rise in the demand for plain or unflavored halloumi cheese at quick-service eateries, fast-food restaurants, and full-service establishments.
End Use Outlook
On the basis of end use, the halloumi cheese market is divided into food service and residential. The food service segment acquired the largest revenue share in the halloumi cheese market in 2021. The rise of fast-food establishments is responsible for this segment's domination. Also, consumers' rising reliance on fast food for nutrition has contributed to the expansion of the food service sector. There are many different types of restaurants included in the food service industry. There are fast food joints, full-service restaurants, and restaurants that offer quick service.
Nature Outlook
Based on nature, the halloumi cheese market is segmented into organic and conventional. The organic segment garnered a remarkable growth rate in the halloumi cheese market in 2021. Due to the health benefits connected to organic food, consumers' demand for healthy and nutrient-dense options is predicted to increase throughout the projection period. For example, the milk of goats fed organic diets is used to make organic halloumi cheese. Although more expensive than regular halloumi, organic halloumi is far healthier.
Regional Outlook
On the basis of region, the halloumi cheese market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The Europe segment procured the highest revenue share in the halloumi cheese market in 2021. Many tourists travel to the Europe region every year. These tourists substantially increase the demand for halloumi cheese, as just like feta, halloumi is also a representative and much liked cheese from the region. In addition, Halloumi cheese demand has also grown due to commercial uses such as restaurants and fast food outlets in the region.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Almarai Company, Arla Foods amba, Cowboy Farm Dairy Industries Ltd, Galaktokomio A.D.S. Dafni Ltd., Hadjipieris ltd., Lefkonitziatis Dairy Products Ltd, Nordex Food A/S, Petrou Bros Dairy Products Ltd, High Weld Dairy and Zita Dairies Ltd.
Market Segments covered in the Report:
By Type
By Nature
By End Use
By Geography
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