|
市場調査レポート
商品コード
1261164
ベルトと財布の世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート素材別(革、非革)、エンドユーザー別(男性、女性)、流通チャネル別(オフライン、オンライン)、製品別、地域別展望・予測、2022年~2028年Global Belts and Wallets Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Material (Leather and Non-Leather), By End User (Men and Women), By Distribution Channel (Offline and Online), By Product, By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
||||||
ベルトと財布の世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート素材別(革、非革)、エンドユーザー別(男性、女性)、流通チャネル別(オフライン、オンライン)、製品別、地域別展望・予測、2022年~2028年 |
出版日: 2023年03月31日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 205 Pages
納期: 即納可能
|
ベルトと財布市場規模は、2028年には327億米ドルに達し、予測期間中にCAGR7.8%の市場成長率で上昇すると予測されています。
この市場は、ファッショントレンドの拡大や、世界中の企業における財布やベルトの使用拡大が主な要因となっています。特にミレニアル世代の間では、ファッションアイテムとしてのベルトや財布の重要性が高まっています。また、革製のベルトや財布に対する若い世代の需要の高まりは、予測期間を通じて市場拡大の可能性を大いにもたらすと予想されます。
財布やベルトなどの革製品への需要の高まりは、サステイナブル分野の企業に有利なビジネスチャンスをもたらす可能性があります。革製の財布やポーチは、驚くほど丈夫でスタイリッシュな革製品を求める顧客のニーズから、日常的に頻繁に利用されています。また、革は折りたたんだ状態でも滑らかで耐久性があります。そのため、プラスチックやナイロンのように硬くて違和感のある素材よりも、ポケットに入れて持ち歩くのに適しています。
COVID-19の影響度分析
また、中国やインドなどの被災地では、社会的孤立や自宅待機の法律により、財布やベルトのオフライン販売に悪影響が出ました。さらに、パンデミックの流行が続いたことで、人々は金銭管理を徹底し、散財を控えるようになりました。その結果、ウイルス感染の危険性から封鎖が解除された後も、人々は流行が原因で商品の購入を控えるようになっています。したがって、パンデミックはベルトと財布の市場にマイナスの影響を与えました。
市場の成長要因
消費者の間で革小物の需要が高まっている
ベルトや財布などのファッションアイテムは、一般的に機能性と審美性の両方を兼ね備えています。また、革製ファッションアクセサリーは、一般的に、衣料品や非革製ファッションアクセサリーよりも寿命が長く、特に近年人気が高まっている高級品のような製品カテゴリーの場合は、寿命が長くなります。そのため、財布やベルトなどの携帯品は、レザーファッションアクセサリー製品カテゴリーの中でも成長分野となっています。ファッション産業の成長により、革財布に対する消費者の需要が大幅に増加し、市場を牽引しています。
安価でファッション性が高く、肌触りの良いレザーアイテムの開発
財布やベルトは、アクセサリーカテゴリーの中でも購入頻度が高いカテゴリーです。さらに、ファッションの動向が変わると、安価であることから購入頻度が高くなります。ライフスタイルは常に変化し、消費者の裁量権も増え、おしゃれなものへの関心も高まっています。余ったお金で、よりおしゃれで今風のものを手に入れることで、消費者は生活レベルを上げているのです。したがって、このような顧客の嗜好とファッション動向の変化は、予測期間中に市場関係者に大きな成長機会を提供することになるでしょう。
市場抑制要因
安価で偽造された革製品が容易に入手できます。
市場の拡大を阻むものひとつに、模倣品の可能性があります。正規のブランド品と比較すると、模倣品は信頼性が低く、品質も劣ります。また、市場での競争力を高めるために、価格も低く設定されています。その結果、重要な市場参入企業にとって、最適な市場浸透を達成することは困難です。さらに、購入者は偽物と本物の違いを見分けることができないため、偽物の入手可能性は本物のブランドの価値を希薄化させます。したがって、偽造品や安価な製品の多さが、ベルトと財布の市場の成長を妨げているのです。
製品の展望
製品に基づき、ベルトと財布の市場は財布とベルトに分類されます。2021年のベルトと財布市場では、財布の分野がかなりの成長率を調達しました。財布は、現金、身分証明書、その他の小さな旅行書類や書類を保管し、盗難、風雨、破損から保護する必要がある日常品として、男性も女性も考えています。非接触型カード技術に対するセキュリティ上の懸念が高まったため、その反動としてRFID財布のアイデアが生まれました。その結果、RFIDを搭載した財布は、この分野で大きな成長余地をもたらすと期待されています。
素材の展望
ベルトと財布の市場は、素材に基づいて、革製と非革製に分けられます。2021年のベルト・財布市場では、革製セグメントが最大の収益シェアを獲得しました。ベルトや財布など様々なアイテムを作るには高級な革が必要なため、このセグメントは急速に拡大しています。革製ベルトや財布の需要を促進する主な要因としては、人口の増加や消費者の所得水準の向上が挙げられます。また、消費者のファッションに対する意識の高まりも製品需要の大きな要因となっており、多くの企業が製品ラインの拡充を図っています。
エンドユーザーの展望
エンドユーザーに基づき、ベルトと財布の市場は男性と女性に区分されます。2021年のベルト・財布市場では、女性セグメントが顕著な成長率を獲得しました。社会人女性における財布・ベルトの需要の高まりと、一般女性におけるこれらのアイテムの魅力の拡大が、市場の成長に影響を与える2つの重要な要因となっています。また、高等教育を受ける女性の増加により、より多くの女性が労働力として参加することが予想されます。
流通チャネルの展望
流通チャネルに基づいて、ベルトと財布の市場はオフラインとオンラインに二分されます。2021年のベルトと財布市場では、オフラインセグメントが最も高い収益シェアを獲得しています。最も典型的な流通方法の1つは、さまざまなブランドやモデルを扱う実店舗の小売店でベルトや財布を見つけることです。これらの企業を訪れた顧客は、購入前に多くのブランドから選択することができます。顧客を魅了し、製品の売上を増やすために、スーパーマーケットでは頻繁に割引やその他の特典を提供しています。
地域の展望
地域別に見ると、ベルトと財布市場は、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されています。アジア太平洋地域は、2021年にベルトと財布市場で最大の収益シェアを記録しました。この地域の市場成長は、中国とインドの大規模な労働人口によってさらに助長されました。この地域のベルトおよび財布市場は、これらの国、特に中国とインドにおけるプレミアムおよび高級品に対する需要の高まりによって牽引されています。ベルトや財布などの完成革製品の世界最大の生産国は、歴史的に中国です。
List of Figures
The Global Belts And Wallets Market size is expected to reach $32.7 billion by 2028, rising at a market growth of 7.8% CAGR during the forecast period.
A belt is a movable and flexible band or strap often made of plastic, leather, or thick fabric and worn around or close to the natural waist. A buckle secures one end of a belt to another section of the belt at or around the other end, forming the belt into a loop. Since there are many different sizes of waists, there are many different lengths of belts available. Most belts can be changed around the buckle to fit the waist of the individual wearing it.
A wallet is a flat bag or pouch frequently used to hold small personal goods like paper money, credit cards, identification cards like a driver's license or club card, photos, transit passes, business cards, etc. Wallets are often made of textiles or leather, are pocket-sized, and may be folded. Coin purses, a zipper, chain fasteners, money clips, a strap, or rein can all be found in wallets. Wallets can be a fashionable accessory or a way for their owner to show off their status, wealth, or fashion sense.
The market is primarily driven by the expanding fashion trend and the expanding use of wallets and belts among corporate populations worldwide. The significance of belts and wallets as fashion items has increased, especially among millennials. Additionally, it is anticipated that the youthful generation's growing demand for belts and wallets made out of leather would offer a plethora of potential for market expansion throughout the projection period.
The rise in demand for leather products like wallets and belts may present companies in the sustainable field with lucrative business opportunities. Leather wallets and pouches are frequently utilized for daily tasks due to the customer's need for incredibly strong and stylish leather items. In addition, leather is smooth and durable even when folded. This makes it more comfortable to carry in the pocket than materials like plastic or nylon, which can be uncomfortable due to their hardness.
COVID-19 Impact Analysis
Due to social isolation and laws requiring people to stay at home, the pandemic also negatively impacted the offline sales of wallets and belts in various affected countries, including China and India. Furthermore, the pandemic's persistence inspired people to practice better financial management and refrain from splurging. As a result, people became more reluctant to purchase goods because of the outbreak, even after the lockdown was lifted due to the danger of virus transmission. Therefore, the pandemic had a negative impact on the belts and wallets market.
Market Growth Factors
Demand for leather accessories is rising among consumers
Fashion items like belts and wallets typically have both functional and aesthetic value. Also, leather fashion accessories typically have a longer lifespan than clothing as well as non-leather fashion accessories, especially in the case of product categories like exclusive goods that have been more popular in recent years. Therefore, carrying items like wallets, belts, and other accessories are growing areas of the leather fashion accessory product categories. The growing fashion industry has greatly increased consumer demand for leather wallets, driving up the market.
Development of inexpensive, fashionable, and cozy leather items
Wallets and belts are one of the most popular category for purchases in the accessories category. Additionally, as the fashion trends change, people purchase more often due to the inexpensive nature of these products. Lifestyles constantly change, consumers' discretionary income increases, and their interest in fashionable things grow. With their extra money, consumers are raising their level of living by acquiring more stylish and current items. Therefore, these kinds of customer preferences, along with the shifting fashion trends, will present market players with prominent growth opportunities during the forecast period.
Market Restraining Factors
Readily available cheap and counterfeit leather products
One of the things impeding the expansion of the market is the potential for counterfeit goods. When compared to genuine branded products, counterfeit goods are less reliable and of lesser quality. They are also priced lower to obtain a competitive edge on the market. As a result, achieving optimal market penetration is challenging for important market players. Additionally, the availability of fake goods dilutes the value of authentic brands since buyers cannot tell the difference between fake and genuine goods. Therefore, the abundance of counterfeit and cheap products are hampering the growth of the belts and wallets market.
Product Outlook
Based on product, the belts and wallets market is categorized into wallets and belts. The wallets segment procured a considerable growth rate in the belts and wallets market in 2021. Both men and women regard wallets as everyday items to store their cash, identification, and other small travel documents and paperwork that need to be safeguarded from theft, weather exposure, and damage. Since security concerns regarding contactless card technology have grown, the idea of RFID wallets was developed as a reaction. As a result, RFID-based wallets are expected to offer the segment plenty of room to grow.
Material Outlook
On the basis of material, the belts and wallets market is divided into leather and non-leather. The leather segment acquired the largest revenue share in the belts and wallets market in 2021. The segment is expanding rapidly because premium leather is needed to create various items, such as belts and wallets. Some of the major factors driving the demand for leather belts and wallets include the growing population as well as the growing income levels of consumers. In addition, consumers' increasing fashion consciousness has been a significant factor in driving product demand, encouraging many businesses to expand their product lines.
End-User Outlook
Based on end-user, the belts and wallets market is segmented into men and women. The women segment garnered a remarkable growth rate in the belts and wallets market in 2021. The rising demand for wallets and belts among working women professionals and the expanding appeal of these items among women, in general, are two important factors impacting the market's growth. In addition, more women are expected to join the labor force due to the increased number of women pursuing higher education.
Distribution Channel Outlook
On the basis of distribution channel, the belts and wallets market is bifurcated into offline and online. The offline segment procured the highest revenue share in the belts and wallets market in 2021. One of the most typical distribution methods involves finding belts and wallets at physical retail stores that carry various brands and models. Customers visiting these businesses have many brands to choose from before purchasing. In order to entice customers and increase product sales, supermarkets frequently provide discounts or other benefits.
Regional Outlook
Region wise, the belts and wallets market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The Asia Pacific region recorded the largest revenue share in the belts and wallets market in 2021. The region's market growth was further aided by sizable working populations in China and India. The regional belts and wallets market is driven by the rising demand for premium and luxury goods in these nations, particularly China and India. The world's greatest producer of finished leather goods, such as belts and wallets, has historically been China.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include PUMA SE (Groupe Artemis S.A.), Levi Strauss and Co., Guccio Gucci S.p.A. (Kering group), Burberry Group PLC, Ralph Lauren Corporation, Tommy Hilfiger Licensing, LLC (PVH Corp.), Aditya Birla Fashion and Retail Limited (Aditya Birla Group), Titan Company (Tata Group), Marshal Wallet (ABC International) and Diesel Fashion India Reliance Pvt. Ltd.
Market Segments covered in the Report:
By Material
By End User
By Distribution Channel
By Product
By Geography
Companies Profiled
Unique Offerings from KBV Research