|
市場調査レポート
商品コード
1261139
自動車用エアフィルターの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポートエンドユーザー別(相手先ブランドメーカー、アフターマーケット)、製品別、用途別、地域別展望・予測、2022年~2028年Global Automotive Air Filters Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By End User (Original Equipment Manufacturers and Aftermarket), By Product, By Application, By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
||||||
自動車用エアフィルターの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポートエンドユーザー別(相手先ブランドメーカー、アフターマーケット)、製品別、用途別、地域別展望・予測、2022年~2028年 |
出版日: 2023年03月31日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 196 Pages
納期: 即納可能
|
自動車用エアフィルター市場規模は2028年には59億米ドルに達し、予測期間中にCAGR5.8%の市場成長率で上昇すると予測されています。
有利な規制基準や水や空気のろ過に関する指令も、市場の成長を後押ししています。市場全体は、消費者の健康に対する関心の高まりと、世界の環境悪化に対する意識の高まりによって、予測期間中に牽引されると予想されます。主要な市場関係者は、業界のバリューチェーンを強化するために、最先端技術を取り入れ、より新しい繊維素材に移行しています。カーケアカウンシルや環境保護庁のような組織の存在は、自動車メーカーの自動車用エアフィルターに対する意識向上に不可欠です。
米国では、旅客輸送の増加に伴い、自動車用フィルター商品のニーズが高まると予想されます。また、快適性を高めるために、自動車のエンジンやキャビンといった吸気口を改善する需要の高まりから、自動車用エアフィルター市場の拡大が予想されます。バリューチェーンの第一段階を構成するのは原料サプライヤーであるが、バリューチェーンは高度な前方統合を呈しています。これらのベンダーは、自動車用エアフィルターの製造に必要なさまざまな材料を製品メーカーに提供します。製品メーカーは通常、原料サプライヤーとの戦略的パートナーシップを維持し、供給の中断を防ぐように努めています。
COVID-19影響度分析
COVID-19の影響により、サプライチェーンが寸断され、乗用車の販売台数が減少し、全世界で自動車の製造が一時的に停止したため、自動車用エアフィルター市場は減少していました。しかし、ロックダウン制限の撤廃に伴い、自動車の製造・販売が増加しています。このような自動車の製造・販売の増加は、予測期間中の市場拡大を促進し、自動車用エアフィルター市場がパンデミックの初期段階で受けた損失から回復するのを助けると予想されます。
市場成長要因
公害基準や燃費要求の厳格化の進展
現在、乗用車の大半にガソリンが使用されています。より少ない燃料でより大きなパワーを生み出すために、いくつかのOEMは、マルチポート燃料噴射装置技術を減らし、ガソリン直噴(GDI)エンジンに重点を置いて車種を開発しています。GDIエンジンの普及に伴い、世界の排出ガス規制機関は、GDIエンジンから発生する汚染物質の規制基準を設けています。また、GDI自動車から発生する汚染物質の粒子数を下げるために、ガソリンパティキュレートフィルター(GPF)の導入も進められています。したがって、燃費や公害基準の要求が高まると、自動車用エアフィルター市場の成長を促進することになります。
世界的に拡大する自動車の需要と生産
エアバッグ、ブラインドスポットインターベンションシステム、快適なシートヒーターとクーラー、キャビンエアフィルターシステムなどは、高級車が提供する快適装備のひとつです。これらの特徴から、近年、高級車の需要は増加しています。また、乗員に快適な乗り心地を提供するために、高級車メーカーは空気ろ過システムを強化したモデルを生産しています。また、車室内の空気をろ過し、その空気質を画面に表示する「アドバンスト・エア・クリーナー」システムを導入する事業者も多くなってきています。その結果、自動車用エアフィルターの市場は、これらの要因によって成長しています。
市場の抑制要因
交換・洗浄不可のフィルター、および現地メーカー製フィルターの使用について
低価格で入手しやすく、利益率を抑えて販売できるため、これらの地方・地域企業は、主に自動車用フィルターのアフターマーケット・ニーズに焦点を当てており、既存企業は激しい競争にさらされています。このようなローカル企業や地域企業は、自動車用フィルターを低価格で販売しているため、OE推奨のフィルターを交換する際に、既存のビジネスが困難になります。さらに、大手サプライヤーのアフターマーケット事業の成長は、多くのローカルサプライヤーがOE推奨のアイテムを比較的に安い価格で提供するという期待によって制約を受ける。したがって、これらすべての要因が、予測期間を通じて市場の成長を阻害する可能性があります。
製品の展望
製品に基づき、自動車用エアフィルター市場は、吸気エアフィルターとキャビンエアフィルターに区分されます。2021年、自動車用エアフィルター市場では、吸気フィルター部門が最も高い収益シェアを占めています。埃、塵、砂利、その他の破片による害を避けるため、これらの製品はシリンダーへ送られる前に空気を浄化します。埃の多い環境で走行する車両では、吸気エアフィルターを頻繁に交換する必要があります。吸気システムは、自動車エンジンの性能と効率を高め、エンジンの寿命を延ばすために重要な役割を担っています。
アプリケーションの展望
用途別では、自動車用エアフィルター市場は、乗用車、商用車、二輪車に分けられます。2021年、乗用車セグメントは、自動車用エアフィルター市場において最大の収益シェアを示しました。これは、優れた快適性と車両性能の向上のために、HVACシステムやインテークマニホールドに高品質のフィルターを採用する高級車部門の需要が増加しているためです。乗用車用エアフィルターの消費は、生産により増加すると予想されます。また、各国の自動車製造業の回復が、予測期間中の市場拡大を促進すると予想されます。
エンドユースの展望
自動車用エアフィルター市場は、最終用途別に、相手先商標製品メーカー(OEMS)とアフターマーケットに分類されます。小型商用車、乗用車、大型商用車の世界の製造は、自動車用エアフィルターを相手先ブランドメーカーに販売することと密接な関係があります。世界のプレーヤーは、自動車の快適性と燃費を向上させるために、より高品質な自動車部品を調達しています。通常、OEMは最高級の自動車製品を入手するために、特定の流通チャネルを選択します。
地域別展望
地域別に、自動車用エアフィルター市場を北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAに分けて分析します。2021年、アジア太平洋地域は最大の収益シェアを獲得し、自動車用エアフィルター市場をリードしました。これは、同地域の自動車生産台数が多いことに起因しています。また、中国やインドなどの国々では、強固な製造基盤や、生産量を増やすための有利な政府政策の影響力が高まっており、同地域の自動車産業の拡大を後押しすると予想されます。したがって、この地域の自動車用フィルターの需要に有利な影響を与えると予想されます。
市場参入企業がとる主な戦略は、製品投入です。カーディナルマトリックスで示された分析によると、Cummins, Inc.、Robert Bosch GmbH、Denso Corporationが自動車用エアフィルター市場の先行者です。Donaldson Company, Inc.、Parker-Hannifin Corporation、Freudenberg SEなどの企業は、自動車用エアフィルター市場における主要な革新的企業の一部です。
List of Figures
The Global Automotive Air Filters Market size is expected to reach $5.9 billion by 2028, rising at a market growth of 5.8% CAGR during the forecast period.
The automotive air filter prevents dirt and other contaminants from entering the car's engine or interior. Most contemporary automobiles come with two air filters, one for the cabin and one for the air intake. Air intake filters guarantee that a proper mixture of air and fuel is used to boost performance and keep dirt, bugs, debris, and other impurities out of the engine's sensitive systems, decreasing emissions and enhancing vehicle performance.
It helps keep engines at the right power and torque levels and consumes little fuel, all while extending the life of the cars. The cabin air filters keep the air inside a car clean by removing allergies and other contaminants like dust. Materials, including cotton, paper, and foam, are used in producing automotive air filters. It's anticipated that a key driver of market expansion will continue to be the rising demand for extreme energy efficiency and low emissions.
Favorable regulatory standards and water and air filtration directives also aid the market's growth. The overall market is anticipated to be driven over the projected period by rising consumer health concerns and increased awareness of environmental degradation worldwide. Major market players are incorporating cutting-edge technology and transitioning to newer fiber materials to enhance the industry's value chain. The existence of organizations like the Car Care Council and Environmental Protection Agency is vital to raising awareness of automobile air filters among automakers.
The US's need for automotive filter goods is anticipated to rise with increased passenger transportation. In addition, the market for automotive air filters is expected to increase due to rising demand for bettering the intake of air quality, i.e., automobile engines and cabins, to increase comfort levels. While raw material suppliers make up the value chain's first stage, the value chain exhibits a high degree of forward integration. These vendors give the product makers a variety of materials needed to make car air filters. Product producers typically work to maintain a strategic partnership with raw material suppliers to prevent supply interruptions.
COVID-19 Impact Analysis
The impact of the COVID-19 outbreak has caused supply-chain disruptions that have resulted in low sales of passenger vehicles and the temporary suspension of automobile manufacturing across the globe that had led to a decline in the market for automobile air filters. With the elimination of lockdown limitations, however, there has been an increase in the manufacturing and sale of automobiles. This surge in vehicle manufacturing and marketing is anticipated to propel market expansion during the forecast period and help the automotive air filter market recover from the losses sustained during the initial phase of the pandemic.
Market Growth Factors
Rising implementation of stricter pollution standards and fuel economy requirements
Gasoline is now used in the majority of passenger cars. To produce more power while using less fuel, several OEMs focus less on multi-port fuel injector technologies and more on gasoline direct injection (GDI) engines for their car models. Worldwide emission regulatory agencies have established control criteria for pollutants generated from GDI engines in response to the increased use of GDI technology. In order to lower the particle number of pollutants from GDI automobiles, gasoline particulate filters (GPF) are also being introduced. Therefore, as the requirement for fuel economy and pollution standards increase, it will propel the growth of the automotive air filter market.
Growing demand and production of automotive globally
Airbags, a blind-spot intervention system, heated and cooled comfy seats, and cabin air filtering systems are among the comfort amenities offered by luxury vehicles. These characteristics have led to an increase in luxury vehicle demand in recent years. To give the car's occupants a more comfortable ride, luxury car manufacturers are also producing models with enhanced air filtration systems. In addition, many businesses are introducing "Advanced Air Cleaner" systems, which filter the air in the cabin and show the air quality on the screen. As a result, the market for automotive air filters has grown due to all these factors.
Market Restraining Factors
Usage of non-replaceable/washable filters as well as filters produced by local manufacturers
Due to their lower prices, greater accessibility, and ability to be sold with smaller profit margins, these local and regional firms primarily focus on the aftermarket need for car filters, which puts established businesses under intense competition. This challenge established businesses when replacing OE-recommended filters because these local or regional players sell car filters at lower prices. In addition, major suppliers' aftermarket business growth is constrained by the expectation that many local suppliers will provide items that meet OE recommendations with comparably lower prices. Therefore, all these factors may hamper the market's growth throughout the forecast period.
Product Outlook
Based on product, the automotive air filters market is segmented into intake air filters and cabin air filters. In 2021, the intake air filters segment held the highest revenue share in the automotive air filters market. To avoid harm from dust, dirt, grit, and other debris, these products purify the air before it is delivered through to the cylinders. Vehicles running in dusty environments necessitate frequent replacement of the intake air filter. The intake systems are a crucial part of an automobile engine because they maintain higher performance and efficiency and increase engine longevity.
Application Outlook
On the basis of application, the automotive air filters market is divided into passenger cars, commercial vehicles and two wheelers. In 2021, the passenger cars segment witnessed the largest revenue share in the automotive air filters market. This is due to the increasing demand for luxury car sectors, which feature a high-quality filter for HVAC systems and intake manifolds for superior comfort and enhanced vehicle performance. Passenger vehicle air filter consumption is anticipated to increase due to production. In addition, the recovery of automotive manufacturing in economies is anticipated to stimulate market expansion over the projection period.
End- Use Outlook
By end-use, the automotive air filters market is classified into original equipment manufacturers (OEMS) and aftermarket. Global manufacturing of light commercial vehicles, passenger automobiles, and heavy commercial vehicles is intimately connected to selling automotive air filters to original equipment manufacturers. Global players are procuring higher-quality vehicle components to enhance the comfort and fuel economy of automobiles. Typically, OEMs opt for a specific distribution channel to obtain top-grade automobile products.
Regional Outlook
Region-wise, the automotive air filters market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. In 2021, the Asia Pacific region led the automotive air filters market by generating the largest revenue share. This is a result of the region's high automobile manufacturing. In addition, the solid manufacturing base and the increasing influence of favorable government policies to increase output in countries like China and India are anticipated to boost the expansion of the automotive industry in the area. Therefore, it is anticipated that this will favorably impact the demand for automobile filters in the region.
The major strategies followed by the market participants are Product Launches. Based on the Analysis presented in the Cardinal matrix; Cummins, Inc., Robert Bosch GmbH and Denso Corporation are the forerunners in the Automotive Air Filters Market. Companies such as Donaldson Company, Inc., Parker-Hannifin Corporation, and Freudenberg SE are some of the key innovators in Automotive Air Filters Market.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Robert Bosch GmbH, Donaldson Company, Inc., Parker-Hannifin Corporation, Cummins, Inc., Mahle GmbH (Mahle Stiftung GmbH), Freudenberg SE, Valeo SA, Denso Corporation, Hengst SE and K&N Engineering, Inc.
Recent Strategies Deployed in Automotive Air Filters Market
Partnerships, Collaborations and Agreements:
Oct-2022: Parker Hannifin's Engine Mobile Filtration EMEA Division came into partnership with the Fraunhofer Institute for Microengineering and Microsystems. Following this partnership, both companies would aim to develop and test the latest proprietary hollow fibre membrane technology created for fuel cell humidification applications.
May-2022: Hengst SE partnered with paragon GmbH & Co. KGaA, an automotive company based in Germany. Through this partnership, companies would integrate the specialization of the two companies to bring filtration solutions to the market that sustainably keep bacteria, viruses, and fungi out of the vehicle interior.
Feb-2022: The Electronic Motion and Controls Division of Parker Hannifin Corporation came into partnership with Cummins Inc., a company engaged in designing, manufacturing, and distributing engines, filtration, and power generation products. This partnership allows customers to access diagnostic messages and receive alerts at the same time for Cummins engines and parker components in a single platform.
Product Launches and Product Expansions:
Apr-2021: Donaldson Company, Inc. expanded its Filter Minder™ Connect solution by adding Fuel Filters and Engine Oil Condition Monitoring. The Filter Minder™ Connect solution would be available for monitoring fuel filters and engine oil conditions on heavy-duty engines. Additionally, the technology offers performance data to inform optimum filter maintenance decisions for off-road equipment and on-road truck fleets.
Acquisitions and Mergers:
Aug-2022: Hengst took over The Linter group, a supplier of filtration solutions in the South American market. With this acquisition, Hengst would focus on growth and the expansion of business activities in the area of filtration solutions for indoor and industrial air applications.
Aug-2021: Freudenberg completed the acquisition of RPS Products, a filter manufacturer that also sells air filters for residential and office buildings. With this acquisition, the company would broaden its business across North America through investment in new business fields, filter solutions for office and retail buildings.
Geographical Expansions:
Jun-2022: Donaldson India Filtration Systems Pvt Ltd, a wholly-owned subsidiary of Donaldson Company, Inc., expanded its geographical footprint by opening a new facility in Pune, India. The new industrial air filtration products would help manufacturers enhance efficiency, decrease operating costs and deliver a cleaner workspace for employees.
Market Segments covered in the Report:
By End User
By Product
By Application
By Geography
Companies Profiled
Unique Offerings from KBV Research