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市場調査レポート
商品コード
1261119
無水乳脂肪の世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:流通チャネル別、性質別、用途別、地域別展望と予測、2022年~2028年Global Anhydrous Milk Fat Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Distribution Channel, By Nature, By Application, By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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無水乳脂肪の世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:流通チャネル別、性質別、用途別、地域別展望と予測、2022年~2028年 |
出版日: 2023年03月31日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 174 Pages
納期: 即納可能
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無水乳脂肪市場規模は、2028年には43億米ドルに達し、予測期間中にCAGR6.6%の市場成長率で上昇すると予測されています。
消費者がより健康的な製品を選択する方法が変化しています。機能性成分だけに注目するのではなく、より自然な製品を重視し、多くの添加物、保存料、安定剤を含むものを避けるようになってきています。無水乳脂肪は、一定の風味、食感、口当たり、構造、ブルーミング防止などの特性を備えているため、ますます一般的になっています。また、お客様の健康志向や味へのこだわりから、バター風味の商品への需要も高まっています。
市場の需要は、無水乳の保存のしやすさに大きく影響されています。その結果、パッケージヨーグルト、ケーキ、チョコレートなど、いくつかの乳製品や菓子の製造に保存料が使用されることが多くなりました。さらに、無水乳脂肪の世界市場は、ミルク風味の飲料や菓子の人気によって盛り上がっています。
COVID-19の影響度分析
こうした世界貿易の混乱により、乳製品の供給がストップし、すでに開発中だったプロジェクトの延期や設備投資(CAPEX)の増加も発生しました。需給の激変により、手帳を製造する事業者は問題を抱え、長期的な戦略を立てることが困難となりました。その結果、原材料費が大幅に上昇し、乳製品を製造するメーカーはパニックに陥っています。このように、COVID-19の普及により、無水乳脂肪酸の市場は苦境に立たされているのです。
市場の成長要因
栄養価の高い食品に対するお客様の意識の高まり。
消費者の健康に対する関心の高まりや、食生活が健康に直接影響を与えるという考えから、最近では栄養豊富な食品の増加が、良い行動を起こすために重要な役割を果たしています。栄養豊富な食品へのニーズは、世界の福祉と人口の拡大とともに急速に高まっています。高栄養トレンドは勢いを増しており、今後も関心を呼び続けるでしょう。消費者は、アクティブなライフスタイルを促進するために、タンパク質やその他の栄養素の利点をより強く認識するようになりました。その結果、これらの商品に対する強い需要が生まれ、その結果、無水乳脂肪市場が拡大することになります。
オーガニック&機能性乳製品への需要の高まり
機能性乳製品は、プロバイオティクス、ビタミン、ミネラル、エネルギーを向上させる物質などを含む栄養価の高い乳製品です。サワーミルクを含む機能性食品は、より健康的なライフスタイルを求める消費者動向により高い需要があり、予測期間を通じて市場にプラスの影響を与えています。栄養バランスのとれた商品への需要の高まりに応えるため、機能性乳製品やオーガニック乳製品が登場しています。これが地域市場の成長を支えています。
市場抑制要因
植物由来の乳製品への嗜好の高まり
ビーガン食は世界的に人気が高まっており、植物由来の乳製品代替品の売上も増加しています。ライフスタイルに関連した慢性疾患や動物性タンパク質に対する過敏症の頻度が増加していることが、需要を促進する主な原因の一つです。また、世界的に乳糖不耐症の事例が増加する中、植物性食品への嗜好のシフトが進んでいます。動物虐待に対する消費者の意識が向上し、植物性食品への嗜好が高まっています。これらの要素は、この地域における市場の拡大を後押ししています。
ネイチャーアウトルック
無水乳脂肪市場は、性質に基づき、有機、および従来型に区分されます。2021年、無水乳脂肪市場では、有機セグメントがかなりの収益シェアを占めています。有機牛乳の処理で生じる不要な製品別は、有機無水乳脂肪です。水を含まないため、通常の無水バターやマーガリンの代わりに、さまざまな食品用途に適しています。また、純度が高いため、水分を必要としない飲食品、乾燥食品などにも使用でき、世界的に知名度が高まってきています。
アプリケーションの展望
用途別では、無水乳脂肪市場は、乳製品、ベーカリー、製菓、その他に分類されます。2021年、無水乳脂肪市場で最大の収益シェアを示したのは乳製品セグメントでした。AMFは、低脂肪乳製品やブレンドスプレッドの製造にも利用できます。AMFの低融点フラクションの最も明白な用途は、バターの製造です。乳脂肪は低温でより広がりやすくなります。高融点画分を配合することで、熱帯地方で好まれる高温でのバターの安定性を高めることができるかもしれません。
販売チャネルの展望
流通チャネル別に見ると、無水乳脂肪市場はオンラインとオフラインに二分されます。2021年、無水乳脂肪市場で最大の収益シェアを記録したのは、オフラインセグメントでした。消費者は、これらの店舗でワンストップショッピングをすることで、日用品や乳製品をかなり豊富に揃えることができるというメリットがあります。このタイプの急速な拡大は、オムニチャネル小売業者の拡大やデジタル化レベルの上昇に大きく関係しています。
地域別展望
地域別に見ると、無水乳脂肪市場は、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されています。2021年、アジア太平洋地域は最大の収益シェアで無水乳脂肪市場をリードしています。この地域には、無水乳脂肪の生産者にとって、数多くの潜在的なビジネスチャンスが存在します。ニュージーランドから中国やオーストラリアへの無水乳脂肪製品の輸出が増加しているため、市場がシフトしています。無水乳脂肪の一つであるギーは、インドで広く使用されています。調理に使われるだけでなく、インドのさまざまな宗教的伝統行事にも使われています。
List of Figures
The Global Anhydrous Milk Fat Market size is expected to reach $4.3 billion by 2028, rising at a market growth of 6.6% CAGR during the forecast period.
Triacylglycerols, or glycerol readily converted to three fatty acids, are a range of compounds that make up anhydrous milk fat, each with a distinct physical property. Anhydrous milk fat, for instance, melts at a range of temperatures and has a high melting point. Anhydrous milk fat has a normal melting point higher than 40 °C. The anhydrous milk now changes into a transparent liquid with a little yellow color due to the presence of carotene.
When chilled, anhydrous milk fat crystallizes and transforms into a soft, somewhat gritty, and pale white-yellow solid. Due to its longer shelf life and low moisture content, anhydrous milk fat is frequently stored for several months at room temperature and then easily shipped throughout the globe. Also, it has a varied range of applications in the fast food sector, which is predicted to expand significantly over the coming few years. Anhydrous milk fat will become highly in demand worldwide as a result.
The way that consumers select healthier products is changing. Rather than concentrating only on functional ingredients, they are emphasizing more natural products and avoiding those that contain many additives, preservatives, and stabilizers. Anhydrous milk fats have become increasingly common because they have constant flavor, texture, mouthfeel, structure, and anti-bloom qualities. Also, customers are prioritizing their health and refusing to compromise on taste, driving up demand for goods with buttery flavors.
Demand in the market has been significantly influenced by how easily anhydrous milk can be preserved. As a result, the use of preservatives in producing several dairy and pastry goods, including packaged yogurt, cakes, and chocolates, has increased. In addition, the rise of the world market for anhydrous milk fat has also been boosted by the popularity of milk-flavored drinks and confections.
COVID-19 Impact Analysis
The supply of dairy products was stopped as a result of these disruptions to global trade, which also caused the projects that were already under development to be delayed and incurred higher capital expenditures (CAPEX). Because of the upheaval in supply and demand, businesses that produce diaries have had issues, making it challenging to develop a long-term strategy. As a result, raw material costs rose dramatically, sending manufacturers of dairy products into a panic. Considering all of these aspects, the market for anhydrous milk fat has suffered due to COVID-19's widespread distribution.
Market Growth Factors
Rise in customer awareness about nutritional food.
Due to increased consumer concern about their health and the idea that diet has a direct impact on health, the growth of nutrient-rich foods has recently played a significant part in the development of good behaviors. The need for nutrient-dense food is growing rapidly with expanding global welfare and population. The high-nutrition trend is picking up steam and will keep generating interest in the future. Consumers are now more aware of the advantages of protein and other nutrients in promoting an active lifestyle. This results in a strong demand for these goods and, as a result, the expansion of the anhydrous milk fat market.
Growing demand for organic & functional dairy products
Functional dairy products are nutritious dairy items that contain probiotics, vitamins, and minerals, as well as substances that improve energy. Food with functional features, including sour milk, are in high demand due to consumer trends toward healthier lifestyles, which positively impacts the market throughout the projection period. To satisfy the growing demand for goods with a balanced nutritional profile, functional & organic dairy products have been introduced. This supports the growth of the regional market.
Market Restraining Factors
Growing preference to plant based dairy alternatives
Vegan diets are becoming increasingly popular globally, which is also boosting sales of plant-based dairy replacements. The increasing frequency of lifestyle-related chronic diseases or hypersensitivity to animal protein is one of the primary causes driving demand. In addition, as lactose intolerance instances increase globally, there is a shift in people's tastes toward plant-based foods. Consumer preferences for plant-based foods have grown as consumer awareness of animal cruelty has improved. These elements are assisting the market's expansion in the region.
Nature Outlook
Based on nature, the anhydrous milk fat market is segmented into organic, and conventional. In 2021, the organic segment covered a considerable revenue share in the anhydrous milk fat market. An unwanted by-product of the processing of organic milk is organic anhydrous milk fat. Since it contains no water, it is suitable for a variety of food applications in place of regular anhydrous butter or margarine. Due to the product's high level of purity, that makes it acceptable for use in many foods and beverages that need little water or are dry, it is becoming increasingly well-known across the world.
Application Outlook
On the basis of application, the anhydrous milk fat market is categorized into dairy, bakery, confectionary and others. In 2021, the dairy segment witnessed the largest revenue share in the anhydrous milk fat market. AMF can also be utilized to produce low-fat dairy and blended spreads; the most obvious application for AMF's low-melting fractions is to make butter. Dairy fat spreads more spreadable at low temperatures. Including high-melting fractions might be considered to make the butter more stable at high temperatures, which may be desirable in tropical regions.
Distribution Channel Outlook
By distribution channel, the anhydrous milk fat market is bifurcated into online and offline. In 2021, the offline segment registered the maximum revenue share in the anhydrous milk fat market. Consumers benefit from one-stop shopping at these stores, providing a considerably greater variety of household goods and dairy products. This type's rapid expansion is mostly related to the expansion of omnichannel retailers and rising levels of digitalization.
Regional Outlook
Region wise, the anhydrous milk fat market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific and LAMEA. In 2021, the Asia Pacific region led the anhydrous milk fat market with the maximum revenue share. There are numerous potential opportunities in the region for producers of anhydrous milk fat. The market is shifting due to the increased export of anhydrous milk fat products from New Zealand to China and Australia. Ghee, an anhydrous milk fat, is extensively used in India. In addition to being utilized in cooking, it is also used in the nation's various religious traditions.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Royal VIVBuisman (The Van Ballegooijen), Interfood Holding BV, Eurial Services (Agrial Group), Polmlek Group, Asha Ram & Sons Pvt. Ltd., Meadow Foods Limited, Royal FrieslandCampina N.V., Lactalis Group, and United Global Agencies Group.
Market Segments covered in the Report:
By Distribution Channel
By Nature
By Application
By Geography
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