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市場調査レポート
商品コード
1245730
モバイルジンバルの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポートタイプ別、価格帯別(低/経済レンジ、プレミアムレンジ、中レンジ)、安定化タイプ別、地域別展望・予測、2022~2028年Global Mobile Gimbal Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Type, By Price Point (Low/Economic Range, Premium Range and Medium Range), By Stabilization Type, By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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モバイルジンバルの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポートタイプ別、価格帯別(低/経済レンジ、プレミアムレンジ、中レンジ)、安定化タイプ別、地域別展望・予測、2022~2028年 |
出版日: 2023年02月28日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 210 Pages
納期: 即納可能
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モバイルジンバル世界市場規模は、2028年には7億1,610万米ドルに達し、予測期間中にCAGR6.1%の市場成長率で上昇すると予測されています。
今日のウェブ素材は、かつてないほど容易にアクセスできるようになっています。これは、より多くの人がオンラインになり、ソーシャルメディアが消費者に影響を与えるからです。YouTubeやInstagramのようなプラットフォームは、人口の増加や平均サーフィン時間の増加のおかげで、現在では非常に有利であり、コンテンツ制作者の間で多くのライバルが存在するようになりました。コンテンツ制作者は、より高品質なムービーを制作し、競争力を維持するために、カメラやモバイルジンバルなどのモバイル周辺機器に投資するようになりました。このような投資の高まりにより、モバイル機器やその周辺機器の売上が増加し、国際市場におけるモバイルジンバルの台頭を間接的に後押ししています。
COVID-19の影響度分析
COVID-19のロックダウンがもたらした在宅勤務文化や社会的孤立規範の高まりも、この時期のデジタルメディア制作プラットフォームに対する需要の高まりにつながり、2021年後半にCOVID-19の発生件数が減少し始めた後も、その傾向は持続しました。ロックダウンのルールは永久に有効ではなかったため、禁止事項が解除されると、かつての企業が再登場し、新鮮なコンセプトが生まれ、映像制作業界の新たなチャンスが出現しました。このような現象により、モバイルジンバルに対する需要は増加し、今後も続くと予想されます。
市場の成長要因
エンタテインメント分野の成長率の向上
エンターテインメントやメディアに対する消費者の認識、経験、支払いは、急速な技術進歩、企業構造、消費者行動によって変化しています。そのため、この分野の市場リーダーたちは、ファン志向のブランドづくりと、優れたコンテンツを積極的に制作する企業づくりを同じくらい重視しています。そのため、市場参入企業は、CGI、VFX、カメラ、ジンバルなどのアクセサリーなど、ツールや技術に投資しています。このようなことから、モバイルジンバル市場は、エンターテインメント分野の拡大により、急速な発展を遂げると考えられます。
インターネットを利用し、自らコンテンツを制作する人が増えています。
スマートフォンの普及と、4G、5Gの導入によるインターネット閲覧速度の高速化は、ソーシャルメディア素材の成長に影響を与えています。YouTubeのようなウェブサイトでは、ユーザーが作成した素材が増加しています。YouTubeの人気は、ブロギングやビデオ編集業界のブームにつながっています。YouTubeでは、数百万人のコンテンツ制作者があらゆる割合のオーディエンスを抱えています。YouTubeのビデオ制作は、多くの個人にとって人気のある収入源となっています。その結果、モバイルジンバル業界は今後数年間で急速に拡大することが予想されます。
市場の抑制要因
モバイルフィルムメイキングへの嗜好性が低い
撮影中に携帯電話を頻繁に充電すると、熱くなって反応しなくなります。撮影にモバイル機器を使用する場合、録画の開始や停止に手助けが必要で、しばしばテイクが失われます。小さな画面では、すべてのディテールが鮮明に見えます。しかし、ノートパソコンにムービーを転送すると、一部の景色がぼやけてしまうことがあります。テイクの途中で露出が変わることに関して、映画製作者からいくつかの苦情があっています。露出が固定されていても、あるショットで不意に露出が変わってしまうことがあるのです。このような場合、ほとんど何もできず、結局、撮影時間が長くなってしまいます。これらのことが、モバイルジンバル市場の拡大に悪影響を及ぼしている可能性があります。
タイプ別展望
タイプに基づき、モバイルジンバル市場は、折りたたみ式、Bluetooth対応、ワイヤレスリモコンに二分されます。ワイヤレスリモコンは、2021年のモバイルジンバル市場で最大の収益シェアを示しました。これは、ワイヤレスリモコンの簡単な操作と手の疲れを癒すといった利便性に顧客が惹かれるためです。
価格帯の見通し
価格帯に基づき、モバイルジンバル市場は、ロー/エコノミー、プレミアム、ミディアムに分類されます。2021年のモバイルジンバル市場では、中位レンジのセグメントがかなりの収益シェアを占めています。この市場分野のモバイルジンバルは、特に中国、インド、ブラジルなどの新興国において、優れた市場開拓の見込みがあると予想されます。これらの新興国は、コンテンツ制作者やブロガーの増加、急速な都市化、可処分所得の増加などが特徴です。また、新興国の若者のコンテンツ制作の傾向も、モバイルジンバルビジネスの隆盛を後押しすることになるでしょう。
スタビライザータイプの展望
安定化タイプに基づき、モバイルジンバル市場は2軸安定化と3軸安定化に分けられます。2021年のモバイルジンバル市場では、2軸セグメントが最も高い収益シェアを占めています。これは、携帯性、軽量バッテリー、費用対効果に優れているためです。さらに、人間は横方向(左右)の手の動きのコントロールに優れているため、2軸ジンバルはビデオ撮影を初めて行う人や実験的なものを求める人に適しています。また、コンテンツ制作者の増加により、このカテゴリーはより早く発展すると予想されます。
流通チャネルの展望
流通チャネルに基づき、モバイルジンバル市場はオンラインセグメントとオフラインセグメントに区分されます。オンラインセグメントは、2021年のモバイルジンバル市場でかなりの収益シェアを獲得しました。インターネット販売チャネルが提供する強化された顧客リーチのため、多くの企業が現在、収入源としてインターネットに大きく依存しています。技術が発展し、オンラインサービスがより広く利用できるようになるにつれ、消費者は社会に存在する多くの購買パターンをより意識するようになってきています。このテクノロジーは、人々の商品の購入方法に影響を与え、ミレニアル世代やZ世代にとって魅力的なものであると思われます。
地域の展望
地域別に見ると、モバイルジンバル市場は、北米、欧州アジア太平洋、LAMEAで分析されています。北米地域は、2021年の収益シェアが最も高く、モバイルジンバル市場を牽引しました。北米地域のスタートアップ文化は強く、成熟しています。早くから技術開発を行い、受け入れられているため、需要は一定しています。YouTubeやInstagramのような新しいプラットフォームを使い始める国の若者が増えているため、販売グラフはおそらく上昇しています。
List of Figures
The Global Mobile Gimbal Market size is expected to reach $716.1 Million by 2028, rising at a market growth of 6.1% CAGR during the forecast period.
A pivoting support called a gimbal enables an item to revolve around an axis. It may be mechanical or motorized, and stabilization systems use it to allow camera operators to take pictures without the camera wobbling. The surge may be ascribed to the upsurge in creating different types of video content for social media, television, and the big screen. Due to characteristics like quality, several modes, filters, and others provided by mobile manufacturers, mobile phones are employed in the entertainment business.
The market for mobile gimbals is predicted to expand due to the unexpected increase in vloggers since they enable vloggers to record stable, explicit videos that they can upload to their channels to display a decent video and draw in more viewers. Furthermore, as more individuals choose to turn to vlog as a career during COVID-19 because they had lost their jobs and have nothing to do, there has been an increase in the number of daily vloggers.
Today's web material is more readily accessible than ever before. This is because more people are online, and social media affects consumers. Platforms like YouTube and Instagram are now highly lucrative thanks to the increase in growth and average surfing time among the population, which has drawn much rivalry among content producers. Content producers have begun investing in cameras and mobile peripherals like mobile gimbals to produce higher-quality movies and stay competitive. The sales of mobile devices and their peripherals have been boosted by this rising investment, which has also indirectly encouraged the rise of mobile gimbals on the international market.
COVID-19 Impact Analysis
The rise in work-from-home culture and social isolation norms brought about by the COVID-19 lockdowns also contributed to the period's increased demand for digital media production platforms, which persisted even after the number of COVID-19 instances began to fall in late 2021. The lockdown rules weren't in effect permanently, so when the prohibition was removed, former enterprises reappeared, fresh concepts emerged, and new chances in the video production industry appeared. Due to this phenomenon, demand for mobile gimbal increased, which is anticipated to continue.
Market Growth Factors
Increase in entertainment sector growth
Consumer perception, experience, and payment for entertainment and media have altered due to rapid technical advancements, corporate structures, and consumer behavior. Therefore, the market leaders in this sector put equal emphasis on creating fan-focused brands and companies that actively make excellent content. Because of this, these market participants invest in tools and technologies, including computer-generated imagery (CGI), visual effects (VFX), and a range of cameras and other accessories like gimbal systems. Given all of this, the market for mobile gimbals would see rapid development due to the expansion of the entertainment sector.
More people are using the internet and producing content themselves.
The widespread use of smartphones and the accelerated internet browsing speeds brought on by the introduction of 4G, and now 5G have impacted social media material growth. On websites like YouTube, user-generated material is on the increase. YouTube's popularity has led to a boom in vlogging and video editing industries. On YouTube, millions of content producers have audiences of all proportions. Making YouTube videos has become a popular source of income for many individuals. Consequently, the mobile gimbal industry would see rapid expansion in the years to come.
Market Restraining Factors
Low preference for mobile filmmaking
Frequently charging the phone while filming caused it to get hot and unresponsive. When utilizing a mobile device for filming, one needed help to start or stop the recording and often lost takes. All of the details seem crisp on the little screen. However, some views can have blurry pictures if the movie is transferred to a laptop. There have been several complaints from filmmakers concerning mid-take exposure changes. Even when the exposure was locked, it sometimes changed unexpectedly amid certain shots. When this occurs, little can be done, which eventually lengthens the time required. All of these might have a detrimental effect on the market expansion for mobile gimbals.
Type Outlook
Based on the type, the mobile gimbal market is bifurcated into foldable, Bluetooth-enabled, and wireless remote control. The wireless remote control witnessed the largest revenue share in the mobile gimbal market in 2021. This is because customers are drawn to its conveniences, such as simple control and relaxation for the hand combined with easy management of wireless remote control.
Price Point Outlook
Based on price point, the mobile gimbal market is classified into low/economical, premium, and medium. The medium range segment covered a considerable revenue share in the mobile gimbal market in 2021. The mobile gimbals in this market sector are anticipated to have excellent development prospects, particularly in emerging nations like China, India, and Brazil. These emerging countries are distinguished by increased content producers and vloggers, quick urbanization, and increased disposable income. In addition, the tendency of content production among young people in emerging countries will also help the mobile gimbal business thrive.
Stabilization Type Outlook
Based on the stabilization type, the mobile gimbal market is divided into 2-axis stabilization and 3-axis stabilization. The two-axis segment held the highest revenue share in the mobile gimbal market in 2021. This is due to its portability, lightweight battery, and cost-effectiveness. Furthermore, because humans are better at controlling lateral (left and right) hand motions, the two-axis gimbal is better suited for those new to videography and seeking something to experiment with. In addition, due to the increase in content producers, the category is anticipated to develop faster.
Distribution Channel Outlook
Based on the distribution channel, the mobile gimbal market is segmented into online and offline segments. The online segment acquired a substantial revenue share in the mobile gimbal market in 2021. Because of the enhanced customer reach provided by the internet sales channel, many businesses now rely heavily on it as a source of income. As technology develops and online services become more widely accessible, consumers are becoming more aware of the many buying patterns that exist in society. The technology will likely affect how people purchase items and are attractive to millennials and generation Z.
Regional Outlook
Region wise, the mobile gimbal market is analyzed across North America, Europe Asia Pacific, and LAMEA. The North America region led the mobile gimbal market with the highest revenue share in 2021. The startup culture in the North American area is strong and mature. The demand has been constant due to their early technical development and acceptance. The sales graph is probably going up as more young people in the nation start using new platforms like YouTube and Instagram.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include SZ DJI Technology Co., Ltd. (iFlight Technology Company Limited), Guilin Zhishen Information Technology Co., Ltd., EVO Gimbals, Feiyu Technology Incorporated Co., Ltd, Zhongshan Kingjoy Photographic Equipment Co., Ltd., Gudsen Technology Co., Ltd., Movo Photo Group LLC, Snoppa Technology Co., Ltd., Hohem Technology Co., Ltd., and SHAPE wlb Inc.
Market Segments covered in the Report:
By Type
By Price Point
By Stabilization Type
By Distribution Channel
By Geography
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