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市場調査レポート
商品コード
1245320
ドロップシッピングの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート製品タイプ別(ファッション、エレクトロニクス&メディア、食品&パーソナルケア、トイ、ホビー&DIY、家具&家電)、地域別展望と予測、2022~2028年Global Dropshipping Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Product Type (Fashion, Electronics & Media, Food & Personal Care, Toys, Hobby & DIY and Furniture & Appliances), By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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ドロップシッピングの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート製品タイプ別(ファッション、エレクトロニクス&メディア、食品&パーソナルケア、トイ、ホビー&DIY、家具&家電)、地域別展望と予測、2022~2028年 |
出版日: 2023年02月28日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 116 Pages
納期: 即納可能
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世界のドロップシッピング市場規模は、2028年までに6,230億米ドルに達すると予測され、予測期間中にCAGR20.6%で上昇すると予想されています。
結果として、ドロップシッピングサービスの需要が急増したのは、eコマース業界の成長が主な要因となっています。ドロップシッピングとは、オンラインストアの店頭で商品を販売する際に、販売店に在庫を持たせずに販売することです。その代わり、メーカーや卸売業者がストアから顧客の注文情報を受け取り、商品を直接顧客に発送します。
ドロップシッピングの会社を始めるのは実に安価で、売れ残った在庫で損をする危険もなくなります。加盟店の収益性向上、時間の節約、経費節減に役立ち、これらすべてがドロップシッピングビジネスの成長に寄与しています。
ドロップシッピングビジネスの調査によると、幅広い商品カテゴリーでオンラインショップを簡単に開設できるようになったことが、市場の拡大につながりました。また、ドロップシッピング事業者は、効率的なマーケティングプランにより、市場シェアを拡大することができます。
COVID-19影響度分析
ロックダウン期間中は、医療用医薬品などの必需品をオンラインで購入するために、お客様のドロップシッピングの利用が飛躍的に増加しました。さらに、COVID-19パンドミックは、ドロップシッピングの拡大に寄与している中国と米国に最も大きな影響を与えました。不安定な経済状況、企業の一部閉鎖、消費者心理の悪化により、多くの商品の需要が損なわれました。パンデミックの際には、物流の遅れとともにサプライチェーンにも影響がありました。規制が緩和され、eコマースプラットフォームが成長したため、パンデミック後の環境では、ドロップシッピング分野が勢いを増すと予測されています。
市場の成長要因
市場拡大を支えるeコマースプラットフォームの普及が進んでいます。
従来の流通手法では、在庫管理など小売業に多大な労力がかかっていました。eコマースプラットフォームの普及に伴い、在庫の購入や管理コストを削減するために、ドロップシッピングサービスを利用する企業が増えています。ドロップシッピングは、物流や在庫のための設備投資が少なくて済むため、販売業者の間でますます人気が高まっています。国境を越えたeコマース取引の動向や、オンライン購入への嗜好の高まりから、世界のドロップシッピング市場は大きく成長すると予想されています。インターネットショッピングポータルは、B2C商品の幅広い品揃えに加え、シンプルな体験を提供します。
効率的なドロップシッピングをサポートするために、モノのインターネットがますます活用されています。
中小企業の経営者は、ドロップシッピングを利用することで、消費者層の拡大、商品提供の多様化、経費の節減を図ることができます。ドロップシッピングのビジネスモデルを利用して商品を送るには、第三者物流業者(3PL)が必要です。その結果、小売業者はサプライチェーンをほとんど制御できず、サプライヤーの在庫レベルも把握できないです。この段階で、モノのインターネット(IoT)は、サプライヤーの在庫にある特定の製品の棚上および棚外の移動に関する最新情報や、サプライヤーの在庫状況に関するリアルタイムの情報を提供し、小売業者を支援することができます。
市場の抑制要因
外部供給への依存度
もし、手元に実際の製品があれば、このような問題は起こりませんし、新しいサプライヤーを探しながら業務を継続することもできます。そのため、新規参入企業にとっては、このような混乱に備えた実行可能なバックアッププランを用意しておくことが非常に重要です。ドロップシッピングは、製品の供給や品質保証などを第三者がコントロールすることができます。小売業者は、消費者に送る前に製品を検査したり、携帯電話にソフトウェアをあらかじめインストールしたり、ジュエリーにパーソナライズされたメッセージを刻印したりといった付加価値サービスを提供することが禁止されています。今後の市場拡大は、このドロップシッピングの問題によって阻害される可能性があります。
製品タイプの展望
製品タイプに基づき、ドロップシッピング市場は、玩具、家具・家電、ホビー・DIY、食品・パーソナルケア、エレクトロニクス・メディア、ファッションに分けられます。2021年のドロップシッピング市場では、エレクトロニクス分野が顕著な収益シェアを記録しました。消費者は幅広いアイテムの評価、割引の利用、簡単な返品リクエストの提出ができるため、eコマースプラットフォームは電子製品の販売に多くの機会を提供しています。また、リーズナブルな価格の電子製品を入手できるようになったことで、インターネットショッピングはこれまで手の届かなかった場所にも進出できるようになりました。その結果、このようなドロップシッピングサービスは、世界中で大規模に応用されているのです。
地域別展望
地域別に見ると、ドロップシッピング市場は北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されています。アジア太平洋地域は、2021年に最大の収益シェアを獲得してドロップシッピング市場をリードしました。オンラインショッピングプラットフォームの爆発的な普及により、APAC地域のeコマース市場は前代未聞のペースで拡大しています。また、コンピューター、携帯電話、タブレットなどのスマートデバイスの利用が増えたことにより、オンラインショッピングのニーズが高まっています。この地域の成長は、通信インフラの改善、スマートフォンとインターネットの普及、Facebook、Snapchat、Twitterなどのソーシャルメディアプラットフォームの普及も主な要因となっています。
List of Figures
The Global Dropshipping Market size is expected to reach $623 billion by 2028, rising at a market growth of 20.6% CAGR during the forecast period.
Dropshipping is a form of retail fulfillment strategy for online businesses in which merchants sell goods to consumers and transfer the sales order to a third-party supplier, who then delivers the order straight to customers on the merchant's behalf. Also, there is a quickly spreading tendency of online intermediaries that charge additional money and constantly switch between wholesale and retail prices. Having top-notch customer service is essential for retaining customers, as dropshipping retailers lose some control over the consumer experience.
The e-commerce business is expanding, which fuels the demand for dropshipping services. Some of these factors include increased smartphone penetration and rising consumer disposable income. The worldwide dropshipping market is anticipated to increase greatly as a result of the rising acceptance of online purchasing and the inclination of cross-border e-commerce trade.
As a consequence, the e-commerce industry's growth is primarily responsible for the spike in demand for dropshipping services. Dropshipping is the process of selling products via online storefronts without keeping a stock of items in stock with the merchant. Instead, the manufacturer or wholesaler receives the client's order information from the store and ships the products directly to the customer.
Starting a dropshipping company is really inexpensive, and it eliminates the danger of losing money on unsold inventory. It helps merchants become more profitable, save time, and save money, all of which contribute to the growth of the dropshipping business.
According to a study of the dropshipping business, the market is expanding as a result of the simplicity with which online shops can now be established across a wide range of product categories. A new online shop may be easily set up with the help of new eCommerce providers, and drop shipping businesses can increase their market share by using an efficient marketing plan.
COVID-19 Impact Analysis
The lockdown period dramatically increased the use of dropshipping by customers to purchase necessities like prescription drugs online. Moreover, the COVID-19 pandmic has had the greatest impact on China and the U.S., which both contribute to the expansion of dropshipping. The demand for many items was damaged by the unstable economy, partial firm closures, and poor consumer confidence. During the pandemic, the supply chain was impacted along with logistical delays. Due to fewer regulations and growth in e-commerce platforms, the dropshipping sector is predicted to pick up steam in the post-pandemic environment.
Market Growth Factors
E-commerce platforms are being more widely used to support market expansion.
Conventional distribution techniques demand a lot of work from retailers in terms of inventory management. To save money on inventory purchases and upkeep, companies are resorting to dropshipping services as e-commerce platforms are utilized more often. Dropshipping has become increasingly popular among merchants due to fewer capital expenditures for logistics and inventory. The worldwide dropshipping market is anticipated to increase greatly as a result of the expanding trend of cross-border e-commerce trade and rising preference for online purchasing. Internet shopping portals provide a simple experience in addition to a broad selection of B2C items.
The internet of things is being used more and more to support efficient dropshipping
Small company owners may increase their consumer bases, vary their product offerings, and save expenses by using drop shipping. In order to send items using the dropshipping business model, third-party logistics providers (3PL) are required. As a consequence, the retailer has little control over the supply chain and is unaware of the supplier's inventory levels. At this stage, the Internet of Things (IoT) may assist the retailer by giving updates on any on-the-shelf and off-the-shelf movement of a particular product in the supplier's inventory as well as real-time information on the supplier's inventory status.
Market Restraining Factors
Dependence on outside supplies
If a business had a real product on hand, these kinds of problems would be less devastating, and operations may continue while looking for a new supplier. So, it's crucial for new companies to have a viable backup plan in place in case of such a disruption. Dropshipping gives third parties control over things like product supply and quality assurance. Retailers are prohibited from inspecting products before they are sent to consumers or from providing value-added services like pre-installing software on a phone or engraving a personalized message on jewelry. The future market expansion may be hampered by this dropshipping problem.
Product Type Outlook
Based on product type, the dropshipping market is divided into toys, furniture & appliances, hobby & DIY, food & personal care, electronics & media, and fashion. The electronics segment recorded a remarkable revenue share in the dropshipping market in 2021. As consumers can evaluate a wide range of items, take advantage of discounts, and submit a simple return request, e-commerce platforms provide a number of opportunities for the sale of electronic goods. Also, the growing availability of reasonably priced electronic goods has made it possible for internet shopping to enter previously unreachable locations. As a result, there is a massive worldwide application of such dropshipping services.
Regional Outlook
Region wise, the dropshipping market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific and LAMEA. The Asia Pacific region led the dropshipping market with the maximum revenue share in 2021. Due to the explosion of online shopping platforms, the APAC region's e-commerce market is expanding at an unheard-of pace. Also, the need for online shopping has increased due to the rising use of smart devices like computers, mobile phones, and tablets, among others. This region's growth is also primarily attributable to improvements in telecommunications infrastructure, the proliferation of smartphones and the internet, and the widespread use of social media platforms such as Facebook, Snapchat, and Twitter.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Shopify Inc., AliDropship LLC (Sunshine Group), Doba, Inc. (Focus Technology Co., Ltd.), Megagoods, Inc., Modalyst, Inc. (Wix.com Ltd.), Printify, Inc., SaleHoo Group Limited (Doubledot), Sunrise Wholesale Merchandise LLC, and Wholesale2b.
Market Segments covered in the Report:
By Product Type
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