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市場調査レポート
商品コード
1184292
焙煎コーヒーの世界市場規模・シェア・産業動向分析レポート:タイプ別、流通チャネル別(B2B、B2C(ハイパーマーケット・スーパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン、その他))、地域別展望・予測、2022年~2028年版Global Roasted Coffee Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Type, By Distribution Channel (B2B and B2C (Hypermarkets/Supermarkets, Convenience Stores, Online, and Others)), By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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焙煎コーヒーの世界市場規模・シェア・産業動向分析レポート:タイプ別、流通チャネル別(B2B、B2C(ハイパーマーケット・スーパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン、その他))、地域別展望・予測、2022年~2028年版 |
出版日: 2022年12月30日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 181 Pages
納期: 即納可能
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焙煎コーヒーの世界市場規模は、2028年には565億米ドルに達し、予測期間中にCAGR5.0%の市場成長率で上昇すると予測されています。
ローダーに投入された焙煎されていないコーヒー豆は、回転するドラムに受け渡されます。ドラムには約240度の予熱が施されます。焙煎度によって異なるが、12~15分後に195度前後でドラムを離れ、焙煎機前面の冷却トレイに移されます。石やゴミを取り除くために機械にかけられた後、販売用に梱包される前に手で欠点がないか調べられ、完全に冷却されます。
大半のロースターでは、フレーバーローストに特定の名前を付けています。4つのローストのカテゴリがあります:光、媒体、媒体-ダーク、およびダークロースト。ショッピング中にこれは非常に明確ではないかもしれないです。事実は、軽量ローストより多くのカフェインより暗いロースト、暗いローストの堅牢な、豊かな味は、カフェインのより重要な用量を示唆している共通の誤解にもかかわらずが含まれていることです。酸味はライトとミディアムローストで顕著になりますが、苦味はミディアムダークとダークローストで顕著になります。理想的なローストは主観的な判断であり、時には地域や国の嗜好によって形作られ、定義されるかもしれないです。
COVID-19影響分析
COVID-19の大流行によってサプライチェーンと流通経路に支障が生じたため、飲食品部門は特に大きな打撃を受けた。いくつかの国の政府は、COVID-19の流行期間中、予防措置として渡航制限や自宅待機の規制を実施しました。COVID-19の流行は、EU、米国、日本を含むいくつかの地域全体で、2020年のコーヒー輸入に直接影響を与えました。その結果、生産量の制限、サプライチェーンの混乱、需要の低下により、市場は売上を減少させました。
市場の成長要因
生コーヒーの消費量増加
味わい深く、香り高い、新鮮なコーヒーに対する消費者のニーズが高まるにつれ、コーヒー焙煎機の市場も拡大すると推測されます。これは主に、焙煎したてのコーヒーには抗酸化物質やミネラルが含まれており、免疫力を高め、がんやその他の危険な病気を回避して健康全般を増進させるなど、多くの利点があるためです。
コーヒーは心臓の健康に良い影響を与えることが分かっています。
心臓発作、脳卒中、冠動脈疾患(CAD)などの心臓疾患は、心臓にダメージを与えたり、心臓を弱らせたりします。そのため、心臓疾患は世界の主要な死因の1つとされています。コーヒーに含まれるマグネシウム、リグナン、トリゴネリン、キノイド、カフェイン、フェノール化合物などの成分は、いずれも心臓の健康を高めることが確認されています。
市場抑制要因
コーヒーの欠点が消費量の減少につながる
コーヒーの常用は、煩わしさや不安を引き起こすかもしれないです。コーヒーが体に与える影響に敏感な人にとっては、その量はもはや快楽ではないかもしれないです。また、睡眠パターンに影響を与え、血圧を上昇させる可能性があります。多くの個人の味、香り、エネルギッシュな効果、朝のコーヒーのカップを提供するように、他のこれらの機能を軽蔑しながら。コーヒーが原因で頭痛や睡眠障害がある人は、カフェインレスコーヒーや低カフェインコーヒーに切り替えると解決することがあります。
タイプ別の展望
焙煎コーヒー市場は、種類によってロブスタ種とアラビカ種に分類されます。ロブスタセグメントは、2021年の焙煎コーヒー市場において大きなシェアを生み出しました。今後数年間、このセグメントが急速に拡大する主な要因の1つは、強烈で堅牢な味を持つため、ロブスタの消費量が増加していることです。
流通経路の展望
焙煎コーヒー市場は、流通チャネルによってB2BとB2Cに分けられます。B2B部門は、2021年に焙煎コーヒー市場で最も高い収益シェアを獲得しました。より大きな部門シェアは、カフェやレストランでの製品の優勢な使用と関連しています。カフェやコーヒーショップの増加により、同製品の売上は世界的に増加しています。
B2Cの展望
B2Cの流通チャネルは、ハイパーマーケット・スーパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン、その他に分類されます。2021年の焙煎コーヒー市場では、ハイパーマーケット&スーパーマーケットが最大の売上シェアを占めています。この流通チャネルが提供する利便性が、このセグメントの上昇を物語っています。さらに、この分野の市場は、購入者に幅広い選択肢を提供する様々な価格とブランドを持つ多種多様な焙煎コーヒーの広範な利用可能性によって拡大しています。
地域別の展望
地域別に見ると、焙煎コーヒー市場は北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAに分類されます。2021年の焙煎コーヒー市場は、欧州が最大の収益シェアで支配しています。これは、世界で消費されるコーヒーの大半が欧州で消費されているためです。その結果、焙煎コーヒーの消費量の増加や、ロブスタやアラビカコーヒーに対する顧客の関心の高まりから、この地域は成長しています。今後数年間は、一人当たりの所得の増加、コーヒー習慣の変化、コーヒー消費量の増加などが、この地域の市場を押し上げると予想されます。
List of Figures
The Global Roasted Coffee Market size is expected to reach $56.5 billion by 2028, rising at a market growth of 5.0% CAGR during the forecast period.
To produce flavorful and fragrant coffee, green coffee beans must be transformed into brown beans via the roasting process. The beans undergo significant chemical changes due to the entire metamorphosis that occurs when their internal temperature increases. The sugar in the beans is also caramelised after cooking, giving them their distinctive brown color.
The green beans appear like jade and smell like just cut grass before being cooked. Many coffee roasting methods, styles, and tactics are used to enhance and extract rich flavors and distinctive fragrances. But the key factors are high temperatures (between 350 and 500 degrees Fahrenheit), changing airflow, continuous visual inspection, and auditory fractures. The roaster employs all of their senses, including their sight, hearing, and nose, to determine the beans' ultimate roast character.
A revolving drum receives the unroasted coffee beans placed into loaders. A preheated temperature of approximately 240 degrees is applied to the drum. The roasted beans will leave the drum at around 195 degrees after 12 to 15 minutes, depending on the roast, and are then transferred to a cooling tray at the front of the roaster. After being run through a machine to remove any stones or debris, they are examined by hand for flaws before being packed for sale and allowed to cool fully.
The majority of roasters give their flavored roasts specific names. There are four roast categories: light, medium, medium-dark, and dark roasts. This might not be very clear while shopping. The fact is that lighter roasts contain more caffeine than darker roasts, despite the common misconception that darker roasts' robust, rich flavor suggests a more significant dose of caffeine. While the acidity will be prominent in light and medium roasts, the bitterness will be significant in medium-dark and dark roasts. The ideal roast is a subjective decision that may sometimes be shaped and defined by regional and national tastes.
COVID-19 Impact Analysis
Because of the interruption to the supply chain and distribution channels caused by the COVID-19 pandemic, the food and beverage sector was particularly hard hit. Governments in several nations implemented travel restrictions and stay-at-home regulations throughout the COVID-19 outbreak as a precaution. The COVID-19 pandemic directly impacted coffee imports in 2020 throughout several areas, including the European Union, the United States, and Japan. As a result, the market saw a decline in sales due to limited output, disrupted supply chains, and lower demand.
Market Growth Factor
Increased Consumption of Fresh Coffee
According to estimates, as consumer demand for flavorful, aromatic, and fresh coffee rises, so will the market for coffee roasting equipment. This is primarily because freshly roasted coffee has so many benefits, including the fact that it is loaded with antioxidants and minerals that boost immunity and enhance overall health by avoiding cancer and other dangerous illnesses.
Coffee has been shown to have positive effects on heart health
Heart damage or cardiac weakness may result from heart disorders such as heart attacks, strokes, and coronary artery disease (CAD). Heart disease is thus regarded as one of the major global causes of death. The components in coffee, including magnesium, lignans, trigonelline, quinides, caffeine, and phenolic compounds, have all been shown to enhance heart health.
Market Restraining Factor
Coffee's drawbacks lead to lower consumption
Regular coffee use might cause annoyance and anxiety. The exact quantity could no longer be pleasurable for other individuals who are sensitive to what it does to their bodies over time. It may also affect sleep patterns and elevate blood pressure. Many individuals like the taste, scent, and energetic effects that a cup of coffee in the morning provides, while others despise these features. For people who have headaches or trouble sleeping due to their coffee use, switching to decaffeinated or low-caffeine coffee products may be a solution.
Type Outlook
Based on type, the roasted coffee market is classified into Robusta and Arabica. The robusta segment generated the significant share in the roasted coffee market in 2021. One of the main factors influencing the segment's quicker expansion in the next years is the rising consumption of robusta because of its intense and robust taste.
Distribution Channel Outlook
Based on Distribution Channel, the roasted coffee market is split into B2B and B2C. The B2B segment garnered the highest revenue share in the roasted coffee market in 2021. The more significant sector share is related to the product's predominant usage in cafes and restaurants. Due to the increasing number of cafes and coffee shops, the product's sales are increasing globally.
B2C Outlook
Further, the B2C distribution channel is divided into hypermarkets & supermarkets, convenience stores, online, and others. Hypermarkets & Supermarkets accounted for the largest revenue share in the roasted coffee market in 2021. The convenience this distribution channel offers accounts for the segment's rise. Additionally, the market in this sector is expanding due to the extensive availability of a wide variety of roasted coffee with varying prices and brands that provide buyers with a wide range of alternatives.
Regional Outlook
Based on region, the roasted coffee market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. Europe dominated the roasted coffee market in 2021 with the largest revenue share. This is because the majority of coffee consumed worldwide is in Europe. As a result, the area is growing due to the increasing consumption of roasted coffee and customers' growing interest in robusta and arabica coffee. In the following years, it is anticipated that rising per capita income, changing coffee habits, and rising coffee consumption will boost the regional market.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Nestle S.A., Starbucks Coffee Company, JDE Peet's N.V., Tchibo GmbH (maxingvest ag), LUIGI LAVAZZA S.p.A., Strauss Coffee B.V. (Strauss Group Ltd), The J.M Smucker Company, UCC Ueshima Coffee Co., Ltd. (UCC Holdings Co., Ltd.), Massimo Zanetti Beverage Group S.p.A and Melitta Group
Strategies Deployed in Roasted Coffee Market
Mar-2022: Massimo Zanetti Beverage USA has expanded its geographical footprint in Virginia, US. The company expanded, continuing the operation of its business with an aim of future growth in the region.
Jul-2021: Nestle collaborated with Starbucks Corporation, an American multinational chain of coffeehouses and roastery reserves. This collaboration is aimed to bring Starbucks Ready-to-Drink (RTD) coffee beverages choose markets across Latin America, Southeast Asia, and Oceania. Additionally, Nestle would take advantage of new development opportunities in the coffee segment.
Apr-2021: Nestle announced the launch of the Nescafe Gold Blend Roastery Collection, a super-premium Nescafe that delivers new tastes through roasting innovation. The product consists of barista-style soluble coffees that develop Nescafe's unique specialization in roasting technology to provide the latest taste profiles.
Feb-2020: Nestle unveiled Starbucks® premium instant (soluble) coffee; the latest spectrum comprises Medium Roast and Dark Roast coffees, with a variety of coffee beverages and a tea latte. The products consist of the heritage and unrivaled expertise of Nestle in the instant coffee segment.
Jan-2020: Nestle launched Roastelier on-site coffee-roasting solution, a product equipped with a QR code reader that identifies the coffee type. The product delivers a spectrum of roasting profiles defined by Nestle and programmed into its database. Moreover, the company aims to put baristas at the heart of the craft, opening up innovative avenues for them to gratify their customers and earn larger value from their businesses.
Oct-2019: Massimo Zanetti Beverage Group acquired Cafe Pacaembu, a Brazilian coffee company. This acquisition strengthens Massimo Zanetti Beverage Group's position in Brazil.
Sep-2019: The J.M. Smucker Co. launched Folgers Noir, a new suit of extra dark roasted coffee made with 100% Arabica coffee beans. The product is developed specifically for coffee fans pursuing dark-roasted, complex coffee; Folgers Noir coffees highlight a range of dark, yet soft roasts.
Market Segments covered in the Report:
By Type
By Distribution Channel
By Geography
Companies Profiled
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