|
市場調査レポート
商品コード
1173212
ホーロー調理器具の世界市場規模・シェア・産業動向分析レポート用途別(住宅・商業)、流通チャネル別、製品別(フライパン、鍋、オーブン、ベーカリートレイ、その他)、地域別展望・予測、2022年~2028年版Global Enameled Cookware Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Application (Residential and Commercial), By Distribution Channel, By Product (Pans, Pots, Ovens, Bakery Tray and Others), By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
||||||
ホーロー調理器具の世界市場規模・シェア・産業動向分析レポート用途別(住宅・商業)、流通チャネル別、製品別(フライパン、鍋、オーブン、ベーカリートレイ、その他)、地域別展望・予測、2022年~2028年版 |
出版日: 2022年11月30日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 181 Pages
納期: 即納可能
|
ホーロー調理器具の世界市場規模は、2028年には22億米ドルに達し、予測期間中にCAGR5.9%の市場成長率で上昇すると予測されています。
ホーローは、発色が鮮やかな素材です。当初は青色の琺瑯製品が主流でしたが、最近では、使用する琺瑯の種類や化学的性質に応じて、緑色、黄色、白色、赤色、オレンジ色の琺瑯製品が出現しています。さまざまな色のホーロー調理器具のインパクトは、どんな家やキッチンにも鮮やかさを与えてくれます。興味深いことに、最近では色とりどりのホーロー調理器具も見られるようになりました。
その美的価値は、どんなキッチンでも、そして料理体験全体でも高めてくれます。フライパンや鍋では、食品反応のリスクなしに安全に使用することができます。酸性食品でも、高品質のホーロー調理器具は、食品成分と反応したり、混ざったりすることなく、うまく利用されています。この特性は、健康を第一に考える料理人にとって、より安全な選択肢となります。また、耐久性に優れているため、食材の味を損ねることもありません。
COVID-19の影響分析
COVID-19の大流行により、人々の健康やキッチンに対する意識は大きく変化しました。在宅勤務、オンラインマーケットプレースでの購入、旅行やアウトドアレジャーの費用を支払う必要がないため余分なお小遣いがあることなどが、このビジネスが見てきた重要な変動要因です。調理器具メーカーはこのような傾向に着目し、キッチンで過ごす時間が増え、ユニークな料理を作る消費者が増えていることから、料理に関するアドバイスやレシピを顧客に提供しています。その結果、COVID-19はホーロー調理器具の市場、特にパンデミック後に好影響を与えました。
市場の成長要因
ホーロー調理器具の扱いやすさと高い汎用性
健康への関心が高まる中、今の世代は油の使用量が少ない調理器具が求められています。ホーロー製の調理器具にはコーティングが施されているため、熱の使用量が少なく、油の上がりも早いです。さらに、表面の洗浄にかかる手間も少なくて済みます。その結果、ホーロー製キッチンウェアの消費は増加すると予想されます。都市生活者は、キッチン用品をファッションの一部としてとらえ、従来の調理器具よりもノンスティック調理器具の方が高級感があり、好まれるようです。
ホーローコーティングの進化
鋳鉄製の調理器具に磁器ホーローを施したものは、最も硬く、最も耐久性があり、最も適応性のあるキッチンウェアの一つです。調理器具の磁器ホーローを作るには、二酸化チタン(TiO2)が重要な要素となります。酸化チタンは、ホーローの外観を美しくするだけでなく、熱吸収性、耐酸性、抗菌性などの特性も備えています。金属製品に薄いホーローを塗ると、密度、光沢、靭性、美観が向上します。
市場抑制要因
調理器具の重さ、熱衝撃の危険性
鋳物ホーロー調理器具は、現在販売されている調理器具の中で最も重いもの1つです。この調理器具を扱う際には、強度と機動性を考慮することが重要になります。一般的な鋳鉄製スキレットの重さは、4~12ポンドです。12インチのスキレットの平均重量は約8ポンドで、10インチのスキレットは約5ポンドです。また、これらの重量は液体や食品の重さを除いた値です。この重い調理器具を持ち運ぶ際に、ちょっとした誤操作で大きな事故につながることもあります。
アプリケーションの展望
アプリケーションに基づいて、エナメル調理器具市場は、住宅と商業に二分されます。2021年のホーロー調理器具市場では、住宅用セグメントが最大の収益シェアを示しています。この市場は、主に新築住宅の増加と核家族の増加によって牽引されています。多くの新興諸国における都市化率の上昇も、多用途でトレンディーな調理器具の需要を高めています。
流通経路の展望
流通チャネル別に見ると、ホーロー調理器具市場はオフラインとオンラインに区分されます。オンラインセグメントは、2021年のホーロー調理器具市場でかなりの収益シェアを獲得しています。割引、代引き、返品規定、アフターケアなどの付加価値サービスを利用するため、消費者はオンラインサイトや公式サイトを通じて調理器具を購入することを好みます。また、多くの主要メーカーが、特に店舗を持たない国での国際的な需要の高まりに対応する方法として、オンライン販売に乗り出しています。
製品の展望
ホーロー調理器具市場は製品によって、鍋、フライパン、オーブン、ベーカリートレイ、その他に分類されます。2021年のホーロー調理器具市場では、鍋部門が最も高い収益シェアを獲得しました。スキレット、フライパン、または鍋は、汎用性の高い底の平らな調理器具です。これらは多くのサイズがありますが、最も多く使用されているのは一般的に20~30cmのものです。ソテー、炙り焼き、還元、炒め物など、高熱を利用して焼き色をつける調理法は、フライパンで行われます。
地域別の概況
地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されています。欧州セグメントは、2021年のホーロー調理器具市場で最大の収益シェアを調達しました。予測期間中、住宅部門の継続的な拡大、住宅の改築や改装プロジェクトの増加、可処分所得の増加により、調理器具アイテムに対する大きなニーズが発生すると思われます。この地域の顧客は、キッチンのデザインにマッチした高価な調理器具を購入する可能性が最も高いです。
List of Figures
The Global Enameled Cookware Market size is expected to reach $2.2 billion by 2028, rising at a market growth of 5.9% CAGR during the forecast period.
Enamel cookware is essentially kitchenware that has a coating of enamel as the topmost surface. Metals like cast iron, copper, aluminum, and stainless steel are the base materials of enamel cookware. The enamel used to coat metal objects is classified as vitreous enamel. Metals with varying degrees of reactivity are protected from scarring and searing by meals. Enamel is smooth, strong, and robust, creating a solid barrier that ensures the safety and longevity of the equipment.
The enamel coating is produced by firing glass powder at extremely high temperatures to create a viscous fluid, which is then applied to a metal surface and allowed to cool to form a smooth, hard protective layer. Enamel technology has existed for centuries and with the evolution of chemistry and technology, enamel cookware has made a greater effect on cooks and chefs around the world.
Enamel is a vibrant material in terms of coloration. Initially, blue enamelware was the most prevalent color, but in recent times, green, yellow, white, red, and orange enamelware has emerged, depending on the enamel type and chemical properties used. The impact of various colors of enamel cookware lends vibrancy to any house or kitchen. Interestingly, multicolored enamel cookware can also be found nowadays.
Their aesthetic value enhances any kitchen and the whole culinary experience. On pans and pots, it can be employed safely without the risk of food reactions. Even with acidic foods, high-quality enamel cookware has been utilized successfully without reacting or mixing with food components. This attribute renders it the safer option for cooks who prioritize their health. This cookware's durability also ensures that the food's flavor is not affected.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 pandemic caused a radical shift in people's perceptions of health and the kitchen setting. Working from home, making purchases on online marketplaces, and having extra spending money available since they don't have to pay for travel or outdoor recreation expenses are a few important variables the business has been seeing. Cookware manufacturers are capitalizing on this trend and providing customers with culinary advice and recipes as more consumers spend additional time in the kitchen and prepare unique cuisine. As a result, COVID-19 had a favorable impact on the enameled cookware market, especially post-pandemic.
Market Growth Factor
Easy handling and high versatility of enameled cookware
As people are increasingly concerned with their health, today's generation needs cooking equipment that uses less oil. Cookware made of enamel is coated to use less heat and oil up more rapidly. Additionally, cleaning the surface requires less time and effort. The consumption of enamel kitchenware is anticipated to rise as a result. Urban residents consider kitchenware as a style accessory and prefer non-stick cookware over conventional cookware because it is more upscale.
Advancement in the capabilities of enamel coating
Cast-iron cookware with porcelain enamel is among the hardest, most durable, most adaptable forms of kitchenware. In order to create porcelain enamel for cookware, titanium dioxide (TiO2) is a key component. In addition to giving the enamel its distinctive appearance, titanium dioxide also provides heat absorption, acid resistance, and antibacterial properties. A thin enamel coating when put on a metal product increases its density, shine, toughness, and aesthetic appeal.
Market Restraining Factor
Heavy weight of utensils and dangers of thermal shock
Enameled cast iron cookware is one of the heaviest cookware that is available currently. It becomes important to consider the strength and mobility while handling this cookware. A typical cast iron skillet can weigh between 4 and 12 pounds. The average weight of a 12-inch skillet is around 8 pounds, while a 10-inch skillet is about 5 pounds. And these values of weight are without the weight of liquids and food. Minor mishandling while carrying this heavy cookware can result in major accidents.
Application Outlook
Based on application, the enameled cookware market is bifurcated into residential and commercial. The residential segment witnessed the maximum revenue share in the enameled cookware market in 2021. The market is being driven primarily by the increase in new residential buildings and the rise of nuclear families. The increasing rate of urbanization in many developing countries is also increasing the demand for versatile and trendy cookware.
Distribution Channel Outlook
On the basis of distribution channel, the enameled cookware market is segmented into offline and online. The online segment acquired a substantial revenue share in the enameled cookware market in 2021. In order to take advantage of value-added services like discounts, cash on delivery, return policies, and after-sales care, consumers prefer to buy cookware through online sites and official websites. Many key manufacturers have also ventured into online sales as a method to cater to the growing international demand, especially in countries where they don't have an outlet.
Product Outlook
Based on product, the enameled cookware market is categorized into pots, pans, ovens, bakery tray, and others. The pans segment garnered the highest revenue share in the enameled cookware market in 2021. Skillet, frying pans, or pans are flat-bottomed utensils that are highly versatile. These are available in many sizes but the ones that are most used are typically 20 to 30 cm. Cooking techniques like sauteing, searing, reducing, or frying that employ high heat to achieve browning are done in pans.
Regional Outlook
Based on region, the enameled cookware market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The Europe segment procured the largest revenue share in the enameled cookware market in 2021. Over the course of the forecast period, there will likely be a significant need for cookware items due to the residential sector's ongoing expansion, the rise in home renovation and remodeling projects, and increased disposable income. Customers in the region are most likely to buy expensive cookware that matches with their kitchen design.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Newell Brands, Inc. (Calphalon), Williams-Sonoma, Inc., Camp Chef (Vista Outdoor Inc.), Le Creuset France SAS, Lodge Manufacturing Company, Tramontina, Cuisinart (Conair Corporation) and Country Door
Market Segments covered in the Report:
By Application
By Distribution Channel
By Product
By Geography
Companies Profiled
Unique Offerings from KBV Research