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市場調査レポート
商品コード
1155447
オンラインランドリーサービスの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:サービスタイプ別(ランドリーケア、ドライクリーニング、布団クリーニング)、用途別(住宅、商業)、地域別展望と予測、2022年~2028年Global Online Laundry Services Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Services Type (Laundry Care, Dry Clean and Duvet Clean), By Application (Residential and Commercial), By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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オンラインランドリーサービスの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:サービスタイプ別(ランドリーケア、ドライクリーニング、布団クリーニング)、用途別(住宅、商業)、地域別展望と予測、2022年~2028年 |
出版日: 2022年10月31日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 131 Pages
納期: 即納可能
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オンラインランドリーサービスの世界市場規模は、2028年までに1,101億米ドルに達し、予測期間中にCAGR 28.4%の市場成長率で上昇すると予測されています。
マーケットプレースとオンサイトが提案されているビジネス形態です。プラットフォームの開発により、ユーザーはさまざまな洗濯業者とつながることができます。マーケットプレースの運営者は、取引を管理します。プラットフォームと提携している洗濯業者への配送を調整するために、この事業者はユーザーの好みや居場所に関する情報を収集します。オンラインビジネスのオーナーが所有するオンラインランドリーサービスは、彼らが現在のビジネスを成長させるための大きなチャンスです。
COVID-19影響度分析
パンデミック時には、感染拡大を食い止めるため、世界中のあらゆる産業が閉鎖されました。したがって、オンラインランドリーサービス市場もその例外ではありませんでした。ランドリーサービスの注文のほとんどは、住宅部門から発生したものです。しかし、世界中の消費者が家に閉じこもったため、あまり仕事が発生しなかっています。また、当時は消費者の健康志向や清潔志向が強かったことも、この分野の伸びを鈍らせる原因となっています。また、ホテルが一時期閉鎖されたことも、市場拡大に悪影響を及ぼしました。このように、COVID-19がランドリーサービスに与えた影響は、客層によってさまざまでした。廃業や在宅勤務の流れは、確かにマイナスに働きました。また、インターネットサービスについては、政府による制限やガイドラインがあります。
市場の促進要因
スマートフォンの普及とインターネットの高普及
スマートフォンの普及とインターネットの世界の普及により、オンラインランドリーサービスなどのオンラインアプリケーションの利用が拡大しました。また、無料送迎サービスなど、オンラインランドリーサービスが提供する多様なサービスも市場成長の大きな要因の一つとなっています。お客様のご自宅の玄関先まで衣類をお届けすることで、時間と費用の両方を節約することができます。その結果、オンラインランドリーサービスの利用は、顧客にとって時間とお金の節約になる選択肢となります。したがって、オンラインランドリーサービス市場は、技術的な意識の高まりとインターネットの普及が原動力となっています。
グリーンランドリーデタージェントと新しいビジネスモデルに対する一般の人々の意識の高まり
マーケットプレースとオンサイトのビジネス方式は、2つの顕著なビジネスレイアウトです。個人所有の設備がない新興企業でも、マーケットを利用することができます。プラットフォームを通じて、ユーザーはさまざまな洗濯業者とつながることができます。取引処理はマーケットプレース事業者が行う。ネットワークに加盟している洗濯業者への配送を計画するために、この事業者はユーザーの興味や場所に関するデータを集計します。オンラインランドリーサービスのオーナーは、自社を拡大する大きな可能性を持っています。より多くのオンラインサービスがオープンすれば、オンラインランドリーサービス市場の成長と顧客の関心を高めることができると思われます。
市場抑制要因
高いコストと煩雑な規則・要件
厳しい規制や環境保護基準、近代的なオンラインランドリーサービスの運営経験の不足も、成長機会を奪っています。懸念されるのは、洗濯サービスにおける水の過剰使用で、多くの事業者がリサイクルプロセスを使用していないことです。さらに、使用済みの洗剤混合水には、漂白剤、合成香料、染料、SLS/SLESなどの有害な化学物質や化合物が含まれており、慎重に排出しなければ、周囲に悪影響を与える可能性があります。このため、オンラインランドリーサービス市場は、環境を破壊するビジネスとして信頼性が低くなっています。
サービス展望
オンラインランドリーサービス市場は、サービスに基づき、ランドリーケア、ドライクリーニング、デュベクリーニングに分類されます。ドライクリーニング分野は、2021年のオンラインランドリーサービス市場で大きな収益シェアを獲得しました。家庭で洗濯できないファッショナブルな衣類やアクセサリーは、モダンな衣類やアウトフィットを作るために使用されます。また、シルクのような洗練された生地は、取り扱いを誤ると瞬時に取り返しのつかないダメージを与えるため、ドライクリーニングサービスが必要となります。そのため、市場の拡大が期待されています。
アプリケーションの展望
オンラインランドリーサービス市場は、用途によって住宅用と商業用に分けられます。2021年のオンラインランドリーサービス市場では、住宅分野が最大の収益シェアを獲得しました。オンラインランドリーサービスは、個人の衛生や清潔さに関する健康上の懸念の高まりにより、消費者の好みがプロのクリーニングにシフトしたことによって実現したものです。また、未組織部門を調査するために、同分野で事業が開始されています。
地域別の展望
オンラインランドリーサービス市場は、地域別に北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されています。北米地域は、2021年のオンラインランドリーサービス市場において最大の収益シェアを記録しました。同地域では、健康志向の消費者の人口が拡大した結果、洗濯サービスのニーズが高まっています。クリーニング用品に対する消費者の需要は、特に先進国において拡大しています。米国では、洗濯ケアに対する消費者の支出が増加すると予想されます。
List of Figures
The Global Online Laundry Services Market size is expected to reach $110.1 billion by 2028, rising at a market growth of 28.4% CAGR during the forecast period.
Laundry services provided through digital platforms like websites or apps are termed as online laundry services. These services have established themselves as essential components of the service sector. Mobile laundry apps that are available on demand make washing more efficient, effective, and practical. These applications are available to customers for a variety of purposes, including pickup appointments and service evaluations. Customers require an easy-to-use service that enables prompt booking, pick-up, arrival at their door, and update monitoring.
Washing machines speed up and simplify labor, but they can also be very expensive to buy outright. The other option is then to go for any laundromat for cleaning clothes but these are still unviable for people who are busy. Online laundry leaning services for clothes and curtains are experts in providing the laundry with high-quality care. Different textiles are used to make various textile products, including clothing, towels, and curtains, which may need for various or specialized cleaning techniques. There are also many stains that cannot be safely cleaned at home without perhaps ruining the fabric. More providers now offer hotlines that can be used during work hours to have the laundry taken care of, making laundry delivery even more accessible. These services are certain to bring laundry on schedule and some are even accessible around-the-clock.
The marketplace and on-site are the suggested business formats. The development of a platform enables users to connect with various washing providers. The operator of the marketplace manages transactions. To coordinate deliveries to laundries that are affiliated with the platform, this operator gathers information about users' preferences and whereabouts. Online laundry services, owned by online business owners, are a great opportunity for them to grow their current businesses.
COVID-19 Impact Analysis
Every industry in the world was shut down during the pandemic in order to stop the spread of infections. The online laundry service market was therefore not an exception to this. Most of the laundry services orders arose from the residential sector. But since consumers around the world stayed confined to their houses, not much work was generated. Because consumers were more concerned about their health and cleanliness at the time, this caused the sector to slow down. Additionally, hotels stayed closed for a while, which had a detrimental effect on the market's expansion. Therefore, depending on the clientele, COVID-19 had varying effects on laundry services. Closures of businesses and a move toward working from home most certainly had a negative impact on businesses. Furthermore, there are limitations and guidelines set by the government for internet services.
Market Driving Factors
Growing Popularity Of Smart Phones And High Internet Penetration
The use of online applications like online laundry services has expanded as a result of smartphones' rising popularity and high internet penetration across the world. One of the main factors influencing the market's growth is the variety of services offered by online laundry services, like the free pick-up and drop-off options. The decision to have the clothing delivered right to the customer's door saves both time and money. As a result, using online laundry services is a time- and money-saving option for customers. Therefore, the online laundry services market is being driven by rising technical awareness and internet penetration.
Increasing Public Awareness Of Green Laundry Detergents And New Business Models
The marketplace and on-site business methods are two prominent business layouts. Startups lacking their personal equipment can also use the market. Through a platform, users may connect to different washing providers. The transaction processing is done by the marketplace provider. In order to plan distribution to network-affiliated laundries, this operator compiles data regarding users' interests and locations. Online laundry service owners have a great potential to expand their companies. As more and more online services open up, they will propel the growth and interest of customers in the online laundry services market.
Market Restraining Factors
High Costs And Cumbersome Rules & Requirements
Strict regulations, environmental protection standards, and a lack of experience running modernized online washing services also minimize growth opportunities. Concerned bodies highlight the excessive use of water use in laundry services, as not many operators use any recycling processes. In addition, the used detergent mixed water is laden with harmful chemicals and compounds, like bleaches, synthetic fragrances, dyes, SLS/SLES which if not discharged carefully, could have detrimental effects on the surroundings. This lowers the credibility of online laundry services market to an environmental draining business.
Service Outlook
Based on service, the online laundry services market is categorized into laundry care, dry clean, and duvet clean. The dry clean segment procured a significant revenue share in the online laundry services market in 2021. Fashionable clothing and accessories that cannot be laundered at home are used to create modern clothing and outfits. Some sophisticated fabrics like silk also require dry cleaning services as mishandling them instantly damages the piece irretrievably. This can hasten market expansion.
Application Outlook
On the basis of application, the online laundry services market is divided into residential and commercial. The residential segment acquired the largest revenue share in the online laundry service market in 2021. Online washing services have been made possible by a shift in consumer preference toward professional cleaning due to growing health concerns around personal hygiene and cleanliness. In addition, businesses are starting up in the sector to investigate the unorganized sector.
Regional Outlook
Based on region, the online laundry services market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The North American region recorded the maximum revenue share in the online laundry service market in 2021. The need for washing services has increased as a result of the region's expanding population of health-conscious consumers. Consumer demand for cleaning supplies is growing, especially in industrialized nations. Consumer expenditure on laundry care is anticipated to rise in the United States.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include ByNext, Inc., Rinse, Inc., Laundryheap Limited, Mulberrys Garment Care, UClean (UConcepts Solutions LLP), Elite DhobiLite™ Laundry Private Limited, IHATEIRONING, Washmen Laundry LLC, and LaundroKart (Kleenco on Demand Services Private Limited).
Strategies deployed in Online Laundry Services Market
May-2022: Laundryheap acquired Laundrapp, an online service provider of laundry and dry cleaning services. Following this acquisition, Laundryheap offered high-quality, reliable on-demand laundry services and expanded its reach in the UK market.
Mar-2022: Mulberrys announced the expansion of its geographical footprints by opening a franchise in Florida. Through this expansion, Mulberrys were enabled to provide eco-friendly dry cleaning and laundry services in the region.
Mar-2022: Rinse took over FlyCleaners, an app-based on-demand laundry and dry cleaning business operating in New York City. With this acquisition, the company aimed to increase its presence in New York in order to meet the consumer demands throughout the area.
May-2021: Rinse acquired ButlerBox, a provider of dry cleaning and laundry services located in Los Angeles, California. Through this acquisition, Rinse aimed to strengthen its prevalence in Los Angeles by leveraging the robust capabilities as well as customer base of ButlerBox.
Mar-2021: ByNext acquired WashBox, a Los Angeles-based laundry company. Through the acquisition, ByNext aimed to expand its footprint throughout the Los Angeles Market. The acquisition also helped in strengthening the company's position as a country leader in the home services sector.
Nov-2020: Rinse took over Dryv, a Chicago-based dry cleaning and laundry provider. Through the acquisition, Rinse expanded its reach in the Chicago market. Moreover, this acquisition also marked an important milestone within the growth strategy of Rinse.
Nov-2018: UClean collaborated with Chem-Dry, an American carpet cleaning and upholstery cleaning franchise chain. With this acquisition, UClean focused on delivering sanitizing and disinfecting services for homes in order to facilitate the healthiest conditions for people to live in.
Market Segments covered in the Report:
By Services Type
By Application
By Geography
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