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市場調査レポート
商品コード
1126731
ヘアドライヤーの世界市場規模・シェア・産業動向分析レポート:製品別(コード付き、コードレス)、用途別(プロ用、個人用)、流通チャネル別(オフライン、オンライン)、地域別展望・予測、2022年~2028年Global Hair Dryer Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Product (Corded and Cordless), By Application (Professional and Individual), By Distribution Channel (Offline and Online), By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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ヘアドライヤーの世界市場規模・シェア・産業動向分析レポート:製品別(コード付き、コードレス)、用途別(プロ用、個人用)、流通チャネル別(オフライン、オンライン)、地域別展望・予測、2022年~2028年 |
出版日: 2022年08月31日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 173 Pages
納期: 即納可能
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ヘアドライヤーの世界市場規模は、2028年には105億米ドルに達し、予測期間中にCAGR5.3%の市場成長率で上昇すると予測されています。
ヘアドライヤーの大半は、通常、ユニバーサルモーターを動力源とするファンと電熱コイルを備えています。ほとんどのドライヤーは、マイカ絶縁体に巻かれたニクロム線をむき出しのまま発熱体として使用しています。ニクロムは、電気伝導率が低く、加熱しても酸化しないという2つの重要な特性を持っているため、ニクロム線が使用されています。2007年の店頭調査では、「すぐに熱くなる」ことから、ドライヤーの大半にセラミック発熱体(セラミックヒーターに近いもの)が使用されていることがわかりました。これは、乾燥時間やドライヤーが温まるまでの時間が短縮されることを意味しています。
COVID-19影響度分析
ヘアスタイリング剤の市場は、COVID-19の大流行によりマイナスの影響を受けた。政府の厳しい規制や操業停止により、美容院やサロンが長期にわたって閉鎖されました。その結果、ヘアドライヤーの売上が減少しました。また、家に閉じこもりがちになり、社会的なイベントも少なくなったため、ドライヤーの需要も減少しました。ドライヤーはウイルスを拡散させる可能性がありますが、スタッフがサーモスクリーニングなどの予防措置をとることで、その拡散をかなり遅らせることができます。その結果、ドライヤーの市場は縮小する可能性があります。
市場の成長要因
髪のダメージを防ぐスマートな乾燥体験など、ヘアドライヤーの革新的技術
髪のダメージを最小限に抑えるために風量や熱量をコントロールするために、自動化が大きな役割を果たしており、次世代スマートドライヤーがヘアドライヤー市場の新たな進化をリードしています。髪を傷めないスマートなドライヤー体験は、次世代ヘアドライヤーの進化のひとつです。ヘアドライヤー業界は、スマートヘアドライヤーによって変貌を遂げつつあります。メーカーは、ヘアドライヤー用のスマートな水分センサーと近接センサーを開発するために研究開発を強化しており、これにより髪に与えられる熱量が最適化され、顧客に光沢のある健康的な仕上がりを提供することができます。髪に害を与えないためには、風量と温度をコントロールする自動化が不可欠です。
高い影響力を持つソーシャルメディアプラットフォーム
インターネットやスマートフォンの普及に伴い、Instagram、Snapchat、Metaなどのソーシャルメディアに費やす時間が増えています。ソーシャルメディアのチャンネル数が増えるにつれ、インフルエンサー、ブロガー、ブロガーもそれらのプラットフォームを利用して、自分のスタイルをオーディエンスに提示し、他の人にそれを採用するように説得するようになりました。また、インドや中国などの発展途上国では、欧米諸国からの強い影響を受けて、いくつかのファッション動向がより多くの支持を得ています。その結果、市場参加者はこれらの国々でビジネスを成長させる有益な機会を得ることができます。ヘアドライヤーは、ソーシャルメディア利用者の増加により、今後数年間で市場が拡大すると予想されます。
市場抑制要因
残留物が引き起こす可能性のある有害性
ドライヤーをはじめとするヘアケア製品は、髪をきれいにし、髪質を維持するために常用されるものと考えられています。しかし、使い方を誤ると、髪質の低下や手触りの変化、切れ毛など、髪に深刻なダメージを与える可能性があります。また、これらのトラブルの多くは、ドライヤーの洗浄が不十分なために頭皮や髪に残った残留物が原因となっています。頭皮も髪も、これらの残留物によって悪影響を受けるのです。ドライヤーを活用すると、髪のダメージが起こりやすくなります。髪を絡め取ってしまうため、抜け毛の原因になることもあり、最もよく利用される髪のダメージです。
製品の展望
製品別では、ヘアドライヤー市場は、コード付きとコードレスに分けられます。コード付きセグメントは、2021年のヘアドライヤー市場で最も高い収益シェアを獲得しました。それは、これらの製品が高い電力定格ラベルと大きなエネルギー消費量を持っているからです。そのため、家庭に直接供給されるコード付きアイテムの方が効果的だと考えられています。しかし、使い方が簡単なため、コードレスのアイテムが人気を集めています。イオンドライヤーやトルマリンドライヤーなど、様々なアタッチメントやスピード、熱量設定が可能なアイテムは、メーカーによる革新的な技術で提供されています。
アプリケーションの展望
ヘアドライヤー市場は、用途別にプロフェッショナル向けと個人向けに分類されます。個人向けセグメントは、2021年のヘアドライヤー市場において、かなりの収益シェアを記録しました。長年のスタイルやブラッシングによって、髪は自然に特定の方向に落ちるようになっています。誰かの髪は、グルーミング製品がどれほど効果的であろうと、特定の振る舞いをするように設定されており、ユーザーが問題に正面から取り組まなければ、髪はいつもの振る舞いに戻ってしまうのです。
流通チャネル別の展望
ヘアドライヤー市場は、流通チャネル別にオフラインとオンラインに分類されます。2021年のヘアドライヤー市場では、オフライン部門が最も高い収益シェアを獲得しました。オフライン部門が主要なシェアを占めると予測されるのは、これらの店舗がさまざまなブランドを一つ屋根の下で提供しているからです。実際に物を買うとき、顧客は欲しいものを選び、価格交渉をすることができます。また、必要な時に必要な商品をすぐに購入することができます。店頭でのデモンストレーションや販売員によるサポートが受けられます。
地域別の展望
ヘアドライヤー市場は、北米、欧州、アジア太平洋、中東・アフリカの各地域で分析されています。北米地域は、2021年のヘアドライヤー市場において最大の収益シェアを獲得しています。これらの国々は、かなりの成長ポテンシャルがあり、ドライヤーやその他のヘアケア機器の市場も盛んです。ヘアケア製品の需要増に対応するため、地域・国際的な企業は新製品を投入しています。したがって、予測期間を通じて、製品のイノベーションは市場参加者に成長するためのいくつかの機会を提供すると予想されます。
List of Figures
The Global Hair Dryer Market size is expected to reach $10.5 billion by 2028, rising at a market growth of 5.3% CAGR during the forecast period.
An electromechanical device known as a hairdryer, or blow dryer blows ambient or hot air over damp hair to hasten water evaporation and dry the hair. By accelerating and managing the production of transient hydrogen bonds inside each strand, blow dryers improve control over the shape and style of hair. These connections are strong and enable hair to be shaped more effectively than the sulfur bonds created by treatments used for permanent waving, but they are also transient and very susceptible to dampness. After just one hair wash, they are gone.
The volume and discipline of hairstyles created with blow dryers can be increased by using styling products, hair clips, and combs while the hair dries to provide tension, hold, and lift. The late 19th century saw the creation of blow dryers. Alexander F. Geoffroy built the first stationary model in his French salon. In 1920, the first handheld hair dryer for home usage debuted. Professional stylists use blow dryers in beauty salons, and customers use them at home.
The majority of hair dryers have a fan and electric heating coils usually powered by a universal motor. Most dryers use a bare, coiled, nichrome wire wound around mica insulators as their heating element. Nichrome is utilized due to two crucial characteristics: it has poor electrical conductivity and doesn't oxidize when heated. A 2007 store survey revealed that due to their "immediate heat" capabilities, the majority of hair dryers contained ceramic heating elements (similar to ceramic heaters). This implies that drying time and the time it takes for the dryers to heat up are reduced.
COVID-19 Impact Analysis
The market for hair styling products was negatively impacted by the COVID-19 pandemic. Due to severe government regulations and shutdowns, beauty parlors and salons were shuttered for an extended length of time. Sales of hair dryers decreased as a result. Demand for these goods also reduced as a result of people staying home and the lack of social events. Hair dryers have the potential to spread the virus, however, staff members can considerably slow down its spread by taking preventive measures like thermal screening of persons. The market for hair dryers might be hampered as a result.
Market Growth Factor
Hair Dryer Innovations Include Smart Drying Experiences to Prevent Hair Damage
Automation is playing a major role in controlling airspeed and heat to minimize hair damage, and next-generation smart hair dryers are leading the way for new advancements in the hair dryer market. A smart drying experience to avoid hair damage is one of the advancements in next-generation hair dryers. The hair dryer industry is being transformed by smart hair dryers. Manufacturers are stepping up their R&D efforts to create smart moisture and proximity sensors for hair dryers, which will optimize the amount of heat given to the hair and give clients shiny, healthy results. To avoid causing harm to hair, automation is essential for controlling airflow and temperature.
Social Media Platforms Have A High Level of Influence
people are spending more time on social media sites like Instagram, Snapchat, and Meta as the internet and smartphones become more widely used. As the number of social media channels grows, so too do the influencers, bloggers, and vloggers who use those platforms to present their style to their audience and persuade others to adopt it. Several fashion trends also find more traction in developing nations like India and China because of the strong influence that western nations have on them. As a result, market participants would have profitable chances to grow their businesses in these nations. The market for hair dryers will expand in the years ahead because of the rising number of people using social media platforms.
Market Restraining Factor
The Potential Harm That Residues May Cause
Regularly used haircare products, particularly dryers, are considered to be efficient hair cleaners and quality maintainers. They can seriously damage one's hair, though, by reducing its quality, changing its texture, and resulting in hair breakage, if they are used improperly. The bulk of these problems is also brought on by the dryers' residues that are left on the scalp and in the hair after inadequate cleaning. Both the scalp and the hair of a person are negatively impacted by these leftovers. Utilizing a hair dryer can make hair damage more likely. The most often used hair damage is because they tangle hair, and they can cause hair loss.
Product Outlook
On the basis of Product, the Hair Dryer Market is divided into Corded and Cordless. The corded segment acquired the highest revenue share in the hair dryer market in 2021. It is because these products have high power rating labels and significant energy consumption. As a result, corded items with direct home supply are thought to be more effective. However, because they are so simple to use, cordless items are becoming more and more popular. Innovative technologies are being offered by manufacturers in items like ionic and tourmaline dryers with various attachments, speeds, and heat settings.
Application Outlook
Based on the Application, Hair Dryer Market is segmented into Professional and Individual. The individual segment recorded a substantial revenue share in the hair dryer market in 2021. Years of style or brushing have caused the hair to naturally fall in a particular direction. Someone's hair is set up to behave in a certain manner, regardless of how effective a grooming product is, and if the user doesn't address the problem head-on, hair will revert to its usual behavior.
Distribution Channel Outlook
By Distribution Channel, the Hair Dryer Market is classified into Offline and Online. The offline segment garnered the highest revenue share in the hair dryer market in 2021. It is because these stores provide a variety of brands under one roof, that the offline category is predicted to have a leading share. When buying things in person, customers can choose what they want and haggle over the price. Customers can quickly buy the needed merchandise as and when they need it. Customers who choose to make offline purchases benefit from in-store demonstrations and salesperson support.
Regional Outlook
Region-wise, the Hair Dryer Market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The North America region acquired the largest revenue share in the hair dryer market in 2021. because the target market is there and the fashion business is well-established. These nations have sizable growth potential and a thriving market for dryers and other haircare equipment. To meet the growing demand for hair care products, regional and international businesses are introducing new products. Therefore, throughout the forecast period, product innovations are anticipated to present several opportunities for market participants to grow.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Koninklijke Philips N.V., The Procter and Gamble Company, Revlon, Inc. (MacAndrews & Forbes), Newell Brands, Inc. (Conair Corporation), Panasonic Corporation, Sharp Corporation, Dyson Limited, Beauty Elite Group, Drybar Products, LLC (Helen of Troy Limited) and Tescom Electronics Private Limited.
Market Segments covered in the Report:
By Product
By Application
By Distribution Channel
By Geography
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