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市場調査レポート
商品コード
1115323
スポンジ&タワシパッドの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート製品別、原材料別(スチール、ポリマー)、最終用途別(商業、住宅)、用途別、地域別展望・予測、2022年~2028年Global Sponge & Scouring Pads Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Product, By Raw Material (Steel and Polymer), By End-Use (Commercial and Residential), By Application, By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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スポンジ&タワシパッドの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート製品別、原材料別(スチール、ポリマー)、最終用途別(商業、住宅)、用途別、地域別展望・予測、2022年~2028年 |
出版日: 2022年07月29日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 229 Pages
納期: 即納可能
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スポンジ&タワシパッドの世界市場規模は、2028年までに61億米ドルに達し、予測期間中にCAGR2.9%の市場成長率で上昇すると予測されています。
汚れのひどいものにも軽いものにも効果的に作用するため、多くの種類のものに適したこうしたクリーニングパッドの需要が継続的に高まっていることが、スポンジ・たわしパッド市場の成長理由となっています。また、表面を傷つけずに洗浄する効果に優れているため、スクレーパーやスチールウール、金属スポンジなどの類似品より優れていると考えられています。また、腐食しない素材で構成されているものが多く、素手で使っても安全です。
さらに、これらのたわしは使用後に水洗いが簡単で、調理面を傷つけることがありません。広告やメディアを通じて、一般の人々の衛生・清潔意識が高まり、調理器具や日用品の清潔さを保つことが重視されるようになりました。
そのため、スポンジやたわしなどの必要性が再認識されています。洗浄パッドとともに、現在、業界関係者は、洗浄手順をスピードアップするために、市場に洗浄ジェルやバーを導入しています。さらに、3M、Henkel、Unileverなどの業界プレーヤーは、洗浄液とタワシを1つのパッケージにまとめたコンボパックの開発に着手しています。
COVID-19インパクト分析
スポンジとたわしの市場は商業部門が支配しているため、COVIDがそれらのビジネスに与えた影響は、この市場に直接比例します。パンデミックにより、ホテルやレストランが最も大きな影響を受けています。世界各地で施錠が義務付けられ、この市場の成長グラフは右肩下がりになりました。しかし、パンデミックに慣れ、衛生管理をする人が増えてきたことで、少しずつ回復してきました。また、eコマースを通じた生活必需品の販売も継続的に行われるようになっています。明らかに、業界の利害関係者の多くは、進化する顧客の需要に対応するために、オンラインプレゼンスを強化することを優先し始めました。
市場の成長要因
抗菌スポンジ・たわし技術の進歩
銀を配合した独自のフォームで作られたタワシやスポンジは、カビや雑菌が繁殖することはありません。また、いくつかの主要メーカーは、消費者が交換時期を覚えやすいように、模様をあしらったタワシを発売しています。これらのデザインは、数週間後に消えるので、顧客は捨て時を知ることができます。より安全で環境に優しい製品を提供しようとする企業の努力は、この業界にとって良い兆候であり、今後の成長を後押しするものです。また、一部のトップブランドでは、細菌汚染の可能性を低減するために、速乾性のスポンジを導入しています。
食品販売店数の急増と清掃用具の使用状況
予測期間中、ホテルやレストラン、バーなどの施設数の急増が、スポンジ・たわし市場の活性化につながると予想されます。多くの人が外で食事をするようになり、フード・アウトレット・ビジネスが盛んになります。その結果、スポンジ・たわし市場の成長が加速されるでしょう。また、中産階級の着実な成長も、メーカーに裾野を広げるよう促しています。さらに、急速な都市化が進み、可処分所得が増加すれば、家庭用品の洗浄にスポンジやたわしを使用することが増えると思われます。
市場の抑制要因
限られた製品ポートフォリオ
スポンジやたわしを販売する企業は、製品の選択肢が限られており、顧客を維持し未開拓の市場に進出するために、主にマーケティングキャンペーンやプロモーションに頼っているのが現状です。製品のカタログが少ないため、消費者がこれらの製品を購入しないこともあります。一部の企業は、スポンジやタワシを単体で販売するのではなく、洗浄液や洗浄剤と一緒に販売するという結論に至っています。このような戦術はプラス成長を示してはいるが、長続きはしないです。
製品の展望
製品タイプ別に見ると、スポンジ・たわしの市場は、Light Duty、Heavy Duty、Medium Duty、Extra Heavy Dutyに分類されます。2021年のスポンジとたわしの市場では、エクストラヘビーデューティ製品セグメントが大きな収益シェアを記録しました。これらのアイテムは、レンジ、ホットプレート、グリドル、チャーブロイラー、電子レンジ、フライヤー、フィルターシステム、オーブン、排気フードなど、たまに清掃するもの、総合的な清掃が必要なひどく汚れたアイテムに適しています。
原材料の展望
スポンジとたわしの市場は、原材料によって鉄とポリマーに二分されます。スチールセグメントは、2021年のスポンジとたわしのパッド市場で最大の収益シェアを獲得しました。これらの製品は、市場に最初に足を踏み入れたアイテムであるため、市場の浸透度を大きく高めています。これらの柔軟なスチールの糸は、最も頑固な食品の汚れや焦げた、焼けた、油性の表面の汚れをも取り除く強度を提供します。
アプリケーションの展望
スポンジ・たわし市場は、用途別にスラブ・シンク、台所用品、その他に分類されます。台所用品セグメントは、2021年のスポンジとたわしの市場で最大の収益シェアを調達しました。これらの商品は、石、ボーンチャイナ、ガラス、繊維、アルミニウム、スチール、鉄などのさまざまな材料から作成されています。これらの物質はそれぞれ、汚れや洗浄用石鹸と異なる方法で反応します。ボーンチャイナのように、こすり洗いをしなくても汚れが素早く落ちるものもあります。鉄製やスチール製の調理器具は、油脂を落とすために強力なパッドで洗う必要があります。
エンドユーザー向け展望
スポンジ・たわし市場は、用途別に住宅用と商業用に区分されます。住宅用エンドユーズセグメントは、2021年にスポンジとたわしのパッド市場でかなりの収益シェアを登録しました。メディアや広告の影響力が増しているため、人々は様々な洗浄方法をより意識するようになりました。国内の消費者は現在、この結果、精練パッドを使用する傾向が強くなっています。個人の衛生・清潔意識の高まりが、スポンジやたわしパッドの需要増に寄与しています。
地域別の展望
スポンジ・たわし市場は、地域別に北米、欧州、アジア太平洋、ラムエアに分類されます。北米セグメントは、2021年にスポンジと精練パッド市場で最も高い収益シェアを示しました。米国とカナダでは高級レストランが増え、衛生の重要性が高まっています。また、現代の牛肉や羊肉のレシピの中には、肉を24時間以上調理するものがあり、調理器具に驚くほど粘り気のある汚れが残ってしまいます。そのため、タワシを使ったお手入れは欠かせません。
List of Figures
The Global Sponge & Scouring Pads Market size is expected to reach $6.1 billion by 2028, rising at a market growth of 2.9% CAGR during the forecast period.
Sponges are cleaning aids made of soft, porous material. These are very good at absorbing water and water-based solutions and are typically used for cleaning impermeable surfaces. Scouring pads, or scourers, are thin sheets of metal or plastic with a mesh pattern on them that are typically used to scrub surfaces. Some of these scouring pads have the aforementioned tape on one hand and a smooth, sponge-like coating on the other.
These cleaning products are extremely common and many different kinds of sponges are now available for use in the home that there may occasionally be a more effective choice for daily cleaning tasks. In addition, these cleaning products are tremendously helpful, whether they are being used to clean worktops, remove pet hair from furniture, or wash dishes. Every form of sponge and scouring pads, including metallic sponges, steel wool sponges, abrasive sponges, Dobie's, and others, has a particular use.
The continuous rising requirement for such cleaning pads that are suitable for many types of things since they work effectively on both heavily and lightly soiled items, which is a reason for growth of the sponge and scouring pads market. Due to their superior effectiveness in cleaning without scratching surfaces, these pads are also thought to be superior to scrapers, steel wool, metal sponges, and other comparable goods. The majority of these scouring pads are composed of materials that won't corrode, making them perfectly safe to use with bare hands.
Furthermore, these scrubbing pads are simple to rinse after use and do not damage the cooking surface. The general public's awareness of hygiene and cleanliness has been raised by advertisements and the media, which has led to a shift in emphasis toward maintaining squeaky clean cookware and everyday utensils.
This re-establishes the need for sponges and scouring pads. Along with the scouring pads, now the industry participants have also been introducing cleaning gel and bars to the market to speed up the cleaning procedure. Additionally, industry players like 3M, Henkel, and Unilever have started developing combo packs that combine cleaning solutions and scouring pads into one package.
COVID-19 Impact Analysis
As the commercial sector dominates the market for sponges and scouring pads, the impact COVID had on those business is directly proportional on this market. Due to the pandemic, hotels and restaurants have been the worst affected. The imposed lockdowns across the world led the growth graph of this market to go downhill. As more people got accustomed to pandemic and maintaining hygiene, the market recovered a little. This also led to the continued sales of necessities through e-commerce outlets. Evidently, a growing number of industry stakeholders started to priorities enhancing their online presence in order to meet the evolving customer demands.
Market Growth Factors
Advancements In Antimicrobial Sponge And Scouring Pad Technology
Mould, mildew, and germs can't develop on scouring pads and sponges produced with proprietary silver-infused foam. In addition, several of the key market players are introducing pattern-adorned scouring pads to help consumers remember when it's time for replacement. These designs vanish after a few weeks, letting customers know when to throw them away. Companies' efforts to provide safer and more environmentally friendly products will bode well for the industry and help it grow in the upcoming years. Quick-drying sponges have also been introduced by some of the top brands to lower the possibility of bacterial contamination.
Rapid Growth In Numbers Of Food Outlets And Usage Of Cleaning Products
During the projection period, it is predicted that a rapid rise in the number of hotels, restaurants, bars, and other establishments will fuel the sponge and scouring pads market. As more people are eating outside, they make the food outlets business to thrive. This would consequentially accelerate the growth of the sponge and scouring pads market. Also, the steady growth of the middle class has also prompted manufacturers to broaden their reach. Additionally, the use of sponges and scrubbers to clean household items would increase as rapid urbanisation occurs, and disposable incomes rise.
Market Restraining Factors
Limited Product Portfolio
Businesses that sell sponges and scouring pads have a limited selection of products and rely mainly on marketing campaigns and promotions to keep their clientele and expand into unexplored markets. The small catalogue of products, sometimes, drive the consumer away from buying these products. Some companies have come to conclusion to sell sponge and scouring pads with cleansing solutions and agents and not as a standalone product. While these tactics have shown positive growth, they are not long lasting.
Product Outlook
On the basis of product type, the market for Sponge and Scouring pads can be classified into Light Duty, Heavy Duty, Medium Duty, and Extra Heavy Duty. The extra heavy-duty products segment recorded a significant revenue share in the market of sponge and scouring pads in 2021. These items are suited for severely dirty items that are cleaned occasionally but need a comprehensive cleaning such as ranges, hot plates, griddles, char broilers, microwaves, fryers, filter systems, ovens, and exhaust hoods.
Raw Material Outlook
Based on Raw Material, the market for Sponge and Scouring pads is bifurcated into Steel and Polymer. The steel segment garnered the largest revenue share in the sponge and scouring pads market in 2021. Since these products were the first items to step into the market, they have greatly increased market penetration. These flexible steel threads provide the strength to remove even the most stubborn food stains and burnt, baked, and oily surface grime.
Application Outlook
On the basis of application, the market for Sponge and Scouring pads can be categorised into Slabs & Sinks, Kitchen Utensils, and Others. The kitchen utensils segment procured the maximum revenue share in the sponge and scouring pads market in 2021. These goods are created from a variety of materials, including stone, bone china, glass, fibre, aluminium, steel, and iron. Each of these substances reacts with dirt and cleaning soaps in a distinct way. Some of them, like Bone China, swiftly clear the grime without requiring scrubbing. To remove grease and oil, cookware made of steel and iron needs to be vigorously washed with an extra-heavy-duty pad.
End-Use Outlook
Based on End-Use, the market for Sponge and Scouring pads is segmented into Residential and Commercial. The residential end-use segment registered a substantial revenue share in the sponge and scouring pads market in 2021. People are now more aware of the various cleaning methods because of the media's and advertising's growing influence. Domestic consumers now have a greater propensity to use scouring pads as a result of this. The growing awareness of personal hygiene and cleanliness is contributing to an increase in the demand for sponges and scouring pads.
Regional Outlook
On the basis of Region the market for Sponge and Scouring pads is classified across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. The North America segment witnessed the highest revenue share in the sponge and scouring pads market in 2021. The importance of hygiene is growing as there are more fine dining establishments in the United States and Canada. Additionally, some contemporary beef and lamb recipes call for the meat to be cooked for more than 24 hours, which leaves the cookware with incredibly tenacious stains. As a result, using a scouring pad while cleaning is essential.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include 3M Company, Unilever PLC, Amway Corporation, Weiman Products, LLC (The Carlyle Group), Scrub Daddy Inc., The Crown Choice, O-Cedar (Freudenberg Group), Bio90 Manufacturing Canada Inc., and Kiwi Scourers Ltd.
Market Segments covered in the Report:
By Product
By Raw Material
By End-Use
By Application
By Geography
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