|
市場調査レポート
商品コード
1115066
ノートPCキャリーケースの世界市場規模・シェア・産業動向分析レポート:流通チャネル別(オフライン、オンライン)、製品別(バックパック、メッセンジャーバッグ、スリーブ、ブリーフケース、ローラー)、地域別展望・予測、2022~2028年版Global Laptop Carry Case Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Distribution Channel (Offline and Online), By Product (Backpack, Messenger Bags, Sleeves, Briefcase, and Rollers), By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
||||||
ノートPCキャリーケースの世界市場規模・シェア・産業動向分析レポート:流通チャネル別(オフライン、オンライン)、製品別(バックパック、メッセンジャーバッグ、スリーブ、ブリーフケース、ローラー)、地域別展望・予測、2022~2028年版 |
出版日: 2022年07月29日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 151 Pages
納期: 即納可能
|
ノートPC用キャリーケースの世界市場規模は、2028年には23億米ドルに達し、予測期間中にCAGR6.6%の市場成長率で上昇すると予測されています。
パーソナルコンピューター(PC)の出荷台数は、現在進行中のコロナウイルスの大流行が始まって以来、需要増に伴って増加しています。また、技術的な向上により、消費者のPCに対する需要が大幅に増加しており、キャリングケースやスリーブなどのノートPC用アクセサリーの売上も増加すると考えられます。
ノートパソコン用のスリーブやハンドバッグではなく、バックパックを選ぶ女性も増えています。ノートパソコン用バッグは、職場や家庭での機能性・適応性の高さが特徴です。近年、女性の間でノートパソコン用バックパックの人気が高まっているのは、現代のニーズに対応したデザイン性の高いバックパックが充実しているためです。片方の肩に負担がかかりすぎることを懸念し、両肩に適度に重さを分散させたい若い消費者の間では、ハンズフリーバッグへのニーズが高まっています。その結果、女性のノートパソコン用バッグの購入が増加しています。
COVID-19の影響分析
COVID-19の発生は、ノートPC用キャリーケースのビジネスにも影響を与えています。アウトドアアイテムであるため、ノートパソコン用バッグの市場は減少しています。自宅で仕事をする人が増え、いくつかの企業がノートパソコンと一緒にノートパソコン用バッグを無料で提供しているにもかかわらず、COVID-19がバッグを購入するサプライヤーは1社だけです。また、ノートパソコン用キャリーケースの生産も、需要、原料供給ともに減少しているため、休止しています。また、輸出入の関係で、企業のビジネスにも大きな影響を及ぼしています。
市場の成長要因
ノートPCの需要増
市場の見通しを良好にしている主な要因のひとつは、世界の情報技術(IT)分野の著しい成長です。デジタルコンバージェンスの高まりにより、教育、自動車、製造、医療など、さまざまな業界で高性能ノートPCの必要性が高まっています。また、BYOD(Bring-your-Own-Device:私物デバイスの持ち込み)の動向は、業務の効率化のために企業でますます採用されており、ノートPCキャリーケース市場の成長に拍車をかけています。
旅行者向けノートパソコン用バッグの需要の高まり
市場の見通しを良好にしている主な要因の1つは、世界中で情報技術(IT)部門が大きく成長していることです。デジタルコンバージェンスの高まりにより、教育、自動車、製造、医療など、さまざまな業界で高性能なノートパソコンがますます必要になってきています。また、BYOD(Bring-your-Own-Device)の動向は、業務の効率化のために企業でますます採用されており、ノートPCキャリーケース市場の成長に拍車をかけています。
市場抑制要因
模倣品の存在
人々にとって最も貴重で脆弱な財産のひとつがコンピュータです。ゲーム用に設計されたパワフルなノートパソコンも、授業中にノートを取りやすくする小さなChromebookも、これらのデバイスは日常生活にとって重要な要素です。ファッション性の高いケースは魅力的ですが、キャリーケースにはファッション性と機能性を両立させることが求められています。そのためには、本物のキャリーケースなのか、それとも模倣品なのかを見極めることが重要です。
製品概要
ノートパソコン用キャリーケース市場は、製品別にバックパック、メッセンジャーバッグ、スリーブ、ブリーフケース、ローラーに分類されます。メッセンジャーバッグ部門は、2021年のラップトップキャリーケース市場で重要な収益シェアを獲得しました。メッセンジャーバッグは、水筒、傘、または靴のペアのための部屋を持っているように見える広々としたものです。ノートパソコン用バッグは、ノートパソコン、おそらくいくつかのコンピュータ用品(充電器など)、いくつかの筆記具(ペン&鉛筆)、個人用品(電話、財布、鍵など)、および小さな書類の束のみを保持する必要があります。
流通経路の展望
流通チャネルに基づき、ノートPCキャリーケース市場はオンラインとオフラインに区分されます。2021年、ラップトップキャリーケース市場では、オフラインセグメントが最も高い収益シェアを占めています。消費者の購買パターンがダイナミックに変化しているため、現在の小売の状況は10年以上前とは大きく異なっています。スーパーマーケットやハイパーマーケットは、有名なラップトップキャリーケース企業にとって、自社ブランドを販売し、商品のためにもっとお金を使う用意のある顧客を引き寄せるための実行可能な選択肢となっています。
地域別の展望
地域別に見ると、ラップトップキャリーケース市場は北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されています。アジア太平洋地域は、2021年の売上高シェアが最も高く、ラップトップキャリーケース市場の主要地域として浮上しています。可処分所得の増加&技術的デバイスへの支出増が、アジア太平洋地域におけるラップトップキャリーケースの需要増加の2つの要因です。同地域のラップトップバッグのニーズは、個人およびビジネスコンピュータの使用率の上昇によってもたらされています。
List of Figures
The Global Laptop Carry Case Market size is expected to reach $2.3 billion by 2028, rising at a market growth of 6.6% CAGR during the forecast period.
A laptop bag is useful for protecting laptops from dust and is portable. Additionally, it features various storage areas for the mouse, speakers, and other equipment. It comes in a variety of materials, making it strong and fashionable. Additionally, it contains padding to act as a cushion to protect the laptop as anything can hit it. A laptop bag comes in a variety of styles, sizes, and colors. It is stylish & made of water-resistant material to prevent the laptop from becoming wet. Some businesses sell laptop backpacks that include the laptop as a necessary extra. A laptop bag also offers a person a professional appearance, which can enhance perceptions among company managers.
The growing popularity of carry cases as a means of protecting laptops and tablets from damage while traveling is anticipated to positively affect market growth. Additionally, customers are predicted to use fashionable and useful laptop carry cases with associated convenience features, including bottle holders and charging connections, as their fashion and tech awareness grows.
Shipments of personal computers (PCs) have grown as a result of higher demand since the ongoing coronavirus pandemic began. Consumer demand for computers is increasing significantly as a result of technical improvements, which would boost sales of laptop accessories including carrying cases and sleeves.
Due to the convenience & style they provide, women are increasingly choosing backpacks over handbags or plain laptop sleeves. Laptop bags are the height of functionality & adaptability for the workplace and home. In recent years, the popularity of laptop backpacks among women has been boosted by the accessibility of a wide range of well-designed backpacks that meet contemporary needs. Younger consumers who are concerned about placing too much weight on one shoulder & prefer to appropriately distribute the weight of the bag on both shoulders, are increasingly in demand for hands-free bags. As a result, women are now purchasing more laptop bags.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 outbreak has had an impact on the laptop carry case business. As a result of being an outdoor item, the market for laptop bags is declining. Even though the number of people working from home has increased & several businesses offer free laptop bags with a laptop, COVID-19 has only one supplier for purchasing bags. The production of laptop carry cases has also been put on hold due to a decrease in both demand and raw material supply. Import-export has also had a significant impact on how corporations conduct their business.
Market Growth Factors
Increase in the demand for laptop
One of the main elements fostering a favorable outlook for the market is the significant growth of the information technology (IT) sector across the world. High-performance laptops are becoming more & more necessary across a variety of industries, including education, automotive, manufacturing, & medicine, as a result of rising digital convergence. Bring-your-own-device (BYOD) trends are being increasingly adopted by businesses to streamline operations, which is fueling the growth of the laptop carry case market.
The Rise In Demand For Laptop Bags For Travelers
One of the main elements fostering a favorable outlook for the market is the significant growth of the information technology (IT) sector across the world. High-performance laptops are becoming more & more necessary across a variety of industries, including education, automotive, manufacturing, & medicine, as a result of rising digital convergence. Bring-your-own-device (BYOD) trends are being increasingly adopted by businesses to streamline operations, which is fueling the growth of the laptop carry case market.
Market Restraining Factors
Presence Of Counterfeit Goods
One of the most valuable and vulnerable possessions for people is their computers. These devices, whether they are a powerful laptop designed for gaming or a little Chromebook that makes it easier for people to take notes in class, are crucial components of their daily life. While fashionable cases come with appealing designs, a carry case is required that can serve both the needs of fashion as well as function. It is crucial for people to understand whether they are purchasing an authentic carry case or a knockoff of it.
Product Outlook
On the basis of product, the laptop carry case market is fragmented into backpacks, messenger bags, sleeves, briefcases, & rollers. The messenger bags segment acquired a significant revenue share in the laptop carry case market in 2021. The messenger bag is spacious that appear to have room for a water bottle, an umbrella, or a pair of shoes. A laptop bag should only hold a laptop, possibly a few computer supplies (such as a charger), some writing instruments (pens & pencils), personal items (phone, wallet, keys, etc.), & a small stack of papers.
Distribution Channels Outlook
Based on distribution channels, the laptop carry case market is segmented online & offline. In 2021, the offline segment covered the highest revenue share in the laptop carry case market. Due to the dynamic changes in consumers' purchasing patterns, the retail landscape nowadays is very different from what it was over ten years ago. Supermarkets & hypermarkets are viable options for well-known laptop carry case companies to market their brands & draw in customers prepared to spend more for their goods.
Regional Outlook
Region-wise, the laptop carry case market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific and LAMEA. Asia Pacific emerged as the leading region in the laptop carry case market with the highest revenue share in 2021. Rising spendable income & increased spending on technological devices are two factors contributing to the rise in demand for laptop carry cases in the Asia Pacific region. The need for laptop bags in the region is being driven by the rise in personal & business computer use.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include ASUSTeK Computer, Inc., ACCO Brands Corporation, Belkin International, Inc., Lenovo Group Limited, Thule Group AB, Samsonite International S.A., Targus AP, Sanwa Supply Inc., and Fabrique, Ltd.
Market Segments covered in the Report:
By Distribution Channel
By Product
By Geography
Companies Profiled
Unique Offerings from KBV Research