表紙:世界の水素燃料電池乗用車市場(2021年)
市場調査レポート
商品コード
1011626

世界の水素燃料電池乗用車市場(2021年)

Global Market for Passenger Hydrogen Fuel Cell Vehicles, 2021

出版日: | 発行: Information Trends, LLC | ページ情報: 英文 235 Pages | 納期: 即納可能 即納可能とは

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=114.08円
世界の水素燃料電池乗用車市場(2021年)
出版日: 2021年06月14日
発行: Information Trends, LLC
ページ情報: 英文 235 Pages
納期: 即納可能 即納可能とは
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  • 概要
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概要

強力な水素燃料供給インフラがないために販売が制約されていたにもかかわらず、2020年末までに2万7,500台以上の水素燃料電池乗用車が販売されました。2035年までに1,900万台以上の水素燃料電池乗用車が販売またはリースされると予測されています。また、2021年には、水素燃料供給インフラの整備が進むことで、水素燃料電池乗用車の販売台数が急速に増加する見通しです。

当レポートでは、世界の水素燃料電池乗用車市場を調査し、市場の概要、地域別の市場動向、ベンダーの燃料電池自動車(FCV)展開戦略の分析、水素燃料電池自動車の販売台数および収益の推移と予測、影響要因、販売およびリースの動向、主要企業の詳細動向などをまとめています。

目次

第1章 要約と範囲

  • エグゼクティブサマリー
  • 調査範囲
  • 略語

第2章 市場動向

  • 各地域市場の導入動向
  • アジア太平洋の自動車メーカーの展開動向
    • Honda
    • Hyundai Group
    • SAIC
    • TOYOTA
    • その他の中国自動車メーカー
    • アジア太平洋FCVホールドアウト
    • その他のアジア太平洋地域の自動車メーカー
  • 欧州の自動車メーカーの展開動向
    • BMW
    • Jaguar Land Rover
    • Renault
    • Stellantis
    • 自動車メーカー
    • 欧州のFCVホールドアウト
  • 米国の自動車メーカーの展開動向
    • General Motors
    • その他の自動車メーカー
    • 米国のFCVホールドアウト

第3章 水素燃料電池自動車(FCV)とバッテリー式電気自動車(BEV)

  • 水素FCVの概要
  • 水素FCVの利点
    • 迅速で標準化された燃料供給
    • 長距離を移動する機能
    • より重い荷物を運ぶ能力
  • バッテリー技術の強み
  • 水素FCVの長所と短所
    • 水素FCVの長所
    • 水素FCVの短所

第4章 燃料電池自動車(FCV)の成長に影響を与える要因

  • 気候変動への対応
    • 温室効果ガスの排出
    • パリ気候条約
  • 政府と世界の組織の関与
    • 規制要件
    • 政府の義務
    • 助成金とインセンティブ
  • 新たな水素エコシステム
    • 技術開発
    • 水素生産の増加
    • 水素ステーションの建設
    • FCV所有権のコストの低下

第5章 販売/リース

  • 世界のセールス/リース
    • 世界の販売/リース:地域別
    • 世界の販売/リース:自動車メーカー別
    • 世界の販売/リース:モデル別
  • アジア太平洋セールス/リース
  • 欧州・中東・アフリカの販売/リース
  • 南北アメリカの販売/リース

第6章 アジア太平洋地域の燃料電池自動車(FCV)の発売

  • 概要
  • オーストラリア
    • 概要
    • 業界団体
    • 政府の政策とイニシアチブ
    • 水素FCVの展開
    • 評価
  • 中国
    • 概要
    • 業界団体
    • 政府の政策とイニシアチブ
    • 水素FCVの展開
    • 評価
  • インド
    • 概要
    • 業界団体
    • 政府の政策とイニシアチブ
    • 水素FCVの展開
    • 評価
  • 日本
    • 概要
    • 業界団体
    • 政府の政策とイニシアチブ
    • 水素FCVの展開
    • 評価
  • マレーシア
    • 概要
    • 業界団体
    • 政府の政策とイニシアチブ
    • 水素FCVの展開
    • 評価
  • 韓国
    • 概要
    • 業界団体
    • 政府の政策とイニシアチブ
    • 水素FCVの展開
    • 評価
  • 台湾
    • 概要
    • 業界団体
    • 政府の政策とイニシアチブ
    • 水素FCVの展開
    • 評価
  • その他
    • ニュージーランド
    • ネパール
    • シンガポール

第7章 欧州(北欧諸国を除く)の燃料電池自動車(FCV)の発売

  • 概要
  • オーストリア
    • 概要
    • 業界団体
    • 政府の政策とイニシアチブ
    • 水素FCVの展開
    • 評価
  • ベルギー
    • 概要
    • 業界団体
    • 政府の政策とイニシアチブ
    • 水素FCVの展開
    • 評価
  • チェコ共和国
    • 概要
    • 業界団体
    • 政府の政策とイニシアチブ
    • 水素FCVの展開
    • 評価
  • エストニア
    • 概要
    • 業界団体
    • 政府の政策とイニシアチブ
    • 水素FCVの展開
    • 評価
  • フランス
    • 概要
    • 業界団体
    • 政府の政策とイニシアチブ
    • 水素FCVの展開
    • 評価
  • ドイツ
    • 概要
    • 業界団体
    • 政府の政策とイニシアチブ
    • 水素FCVの展開
    • 評価
  • イタリア
    • 概要
    • 業界団体
    • 政府の政策とイニシアチブ
    • 水素ステーションの構築
    • 評価
  • ラトビア
    • 概要
    • 業界団体
    • 政府の政策とイニシアチブ
    • 水素FCVの展開
    • 評価
  • オランダ
    • 概要
    • 業界団体
    • 政府の政策とイニシアチブ
    • 水素FCVの展開
    • 評価
  • ポーランド
    • 概要
    • 業界団体
    • 政府の政策とイニシアチブ
    • 水素FCVの展開
    • 評価
  • スロベニア
    • 概要
    • 業界団体
    • 政府の政策とイニシアチブ
    • 水素FCVの展開
    • 評価
  • スペイン
    • 概要
    • 業界団体
    • 政府の政策とイニシアチブ
    • 水素FCVの展開
    • 評価
  • スイス
    • 概要
    • 業界団体
    • 政府の政策とイニシアチブ
    • 水素FCVの展開
    • 評価
  • 英国
    • 概要
    • 業界団体
    • 政府の政策とイニシアチブ
    • 水素FCVの展開
    • 評価
  • 他の欧州諸国
    • ブルガリア
    • アイルランド
    • ルクセンブルク
    • リトアニア
    • ロシア
    • スロバキア

第8章 北欧諸国の燃料電池自動車(FCV)の発表

  • デンマーク
    • 概要
    • 業界団体
    • 政府の政策とイニシアチブ
    • 水素FCVの展開
    • 評価
  • フィンランド
    • 概要
    • 業界団体
    • 政府の政策とイニシアチブ
    • 水素FCVの展開
    • 評価
  • アイスランド
    • 概要
    • 業界団体
    • 政府の政策とイニシアチブ
    • 水素FCVの展開
    • 評価
  • ノルウェー
    • 概要
    • 業界団体
    • 政府の政策とイニシアチブ
    • 水素FCVの展開
    • 評価
  • スウェーデン
    • 概要
    • 業界団体
    • 政府の政策とイニシアチブ
    • 水素FCVの展開
    • 評価

第9章 中東・アフリカの燃料電池自動車(FCV)の発売

  • イスラエル
    • 概要
    • 業界団体
    • 政府の政策とイニシアチブ
    • 水素FCVの展開
    • 評価
  • その他の中東諸国
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • トルコ
    • 南アフリカ

第10章 北米の燃料電池自動車(FCV)の発売

  • 米国
    • 概要
    • 業界団体
    • 政府の政策とイニシアチブ
    • 全国的な水素FCVの展開
    • 排出基準
  • 西海岸
    • 概要
    • 業界団体
    • 政府の政策とイニシアチブ
    • 水素FCVの展開
    • 評価
  • 東海岸
    • 概要
    • 業界団体
    • 政府の政策とイニシアチブ
    • 水素FCVの展開
    • 評価
  • カナダ
    • 概要
    • 政府の政策とイニシアチブ
    • 水素FCVの展開
    • 評価

第11章 中米・ラテンアメリカの燃料電池自動車(FCV)の発売

  • ブラジル
    • イントロダクション
    • 業界団体
    • 政府の政策とイニシアチブ
    • 水素FCVの展開
    • 評価
  • その他の中米・ラテンアメリカ諸国
    • コスタリカ
    • ウルグアイ
    • アルゼンチン

第12章 自動車メーカーのプロファイル

  • BMW
    • イントロダクション
    • 水素FCVの展開
    • 主要なパートナーシップ
    • 戦略的方向性
  • Daimler
    • イントロダクション
    • 水素FCVの展開
    • 主要なパートナーシップ
    • 戦略的方向性
  • Ford
    • イントロダクション
    • 水素FCVの展開
    • 主要なパートナーシップ
    • 戦略的方向性
  • General Motors
    • イントロダクション
    • 水素FCVの展開
    • 主要なパートナーシップ
    • 戦略的方向性
  • Great Wall Motor Company Ltd.
    • イントロダクション
    • 水素FCVの展開
    • 主要なパートナーシップ
    • 戦略的方向性
  • Grove Hydrogen Automotive
    • イントロダクション
    • 水素FCVの展開
    • 水素FCVの価格
    • 水素FCVの販売/リース
    • 主要なパートナーシップ
    • 戦略的方向性
  • Honda
    • イントロダクション
    • 水素FCVの展開
    • 水素FCVの価格
    • 水素FCVの販売/リース
    • 主要なパートナーシップ
    • 戦略的方向性
  • Hyundai
    • イントロダクション
    • 水素FCVの展開
    • 水素FCVの価格
    • 水素FCVの販売/リース
    • 主要なパートナーシップ
    • 戦略的方向性
  • Jaguar Land Rover Automotive
    • イントロダクション
    • 水素FCVの展開
    • 主要なパートナーシップ
    • 戦略的方向性
  • Kia
    • イントロダクション
    • 水素FCVの展開
    • 主要なパートナーシップ
    • 戦略的方向性
  • Mahindra & Mahindra
    • イントロダクション
    • 水素FCVの展開
    • 主要なパートナーシップ
    • 戦略的方向性
  • Mazda
    • イントロダクション
    • 水素FCVの展開
    • 主要なパートナーシップ
    • 戦略的方向性
  • Mitsubishi Motors
    • イントロダクション
    • 水素FCVの展開
    • 主要なパートナーシップ
    • 戦略的方向性
  • Nissan
    • イントロダクション
    • 水素FCVの展開
    • 主要なパートナーシップ
    • 戦略的方向性
  • Pininfarina S.p.A.
    • イントロダクション
    • 水素FCVの展開
    • 主要なパートナーシップ
    • 戦略的方向性
  • Stellantis N.V.
    • イントロダクション
    • 水素FCVの展開
    • 主要なパートナーシップ
    • 戦略的方向性
  • Renault
    • イントロダクション
    • 水素FCVの展開
    • 水素FCVの販売/リース
    • 水素FCVの価格
    • 主要なパートナーシップ
    • 戦略的方向性
  • Riversimple Movement Ltd.
    • イントロダクション
    • 水素FCVの展開
    • 主要なパートナーシップ
    • 戦略的方向性
  • Ronn Motor Group
    • イントロダクション
    • 水素FCVの展開
    • 主要なパートナーシップ
    • 戦略的方向性
  • SAIC Motor
    • イントロダクション
    • 水素FCVの展開
    • 水素FCVの販売/リース
    • 水素FCVの価格
    • 主要なパートナーシップ
    • 戦略的方向性
  • Suzuki Motors
    • イントロダクション
    • 水素FCVの展開
    • 主要なパートナーシップ
    • 戦略的方向性
  • Symbio
    • イントロダクション
    • 水素FCVの展開
    • 水素FCV販売
    • 水素FCVの価格
    • 主要なパートナーシップ
    • 戦略的方向性
  • Tata Motors
    • イントロダクション
    • 水素FCVの展開
    • 主要なパートナーシップ
    • 戦略的方向性
  • TOYOTA
    • イントロダクション
    • 水素FCVの展開
    • 水素FCVの販売/リース
    • 水素FCVの価格
    • 主要なパートナーシップ
    • 戦略的方向性
  • Volkswagen
    • イントロダクション
    • 水素FCVの展開
    • 主要なパートナーシップ
    • 戦略的方向性
  • その他
    • Chery
    • GAC Motor
    • Hyperion
    • H2O E-mobile
    • Microcab
    • Hopium
    • Glickenhaus
    • Ineos Automotive Ltd.
    • Viritech

第13章 FCVの売上/収益予測

  • ユニット販売/リース
    • 販売/リースに影響を与える要因
    • 世界の販売台数/リースの概要
    • 世界の販売台数/リース予測
    • アジア太平洋ユニットの販売/リース予測
    • 欧州・中東・アフリカの販売台数/リース予測
    • 南北アメリカの販売台数/リース予測
  • 収益予測
    • 価格の概要
    • 世界の収益予測
    • アジア太平洋の収益予測
    • 欧州・中東・アフリカの収益予測
    • 南北アメリカの収益予測

第14章 結論

  • 市場上市
  • 水素FCVおよびBEV
  • 政府の役割
  • FCVエコシステム
  • 次のステップ
目次

Report Summary:

This is a comprehensive global study of the current state and the future prognosis of passenger hydrogen fuel cell vehicles (FCVs). The study is based on several years of research that Information Trends has been conducting on this burgeoning market.

The study analyzes the market and provides an in-depth discussion on the uptake of these vehicles. The study analyzes FCV rollout strategies of vendors that are involved or have interest in this burgeoning market. The study provides detailed forecasts for hydrogen fuel cell vehicles sales and revenue through the year 2035.

Over 27,500 hydrogen fuel cell vehicles were sold by year-end 2020 since their sales first began, even though the sales were constrained by the absence of a robust hydrogen fueling infrastructure. More than 19 million passenger hydrogen fuel cell vehicles will be sold or leased by 2035. This includes the fuel cell vehicles that have already been sold.

Over 8,500 passenger fuel cell vehicles were sold in 2020, the highest annual sales compared to any of the previous years. The 2020 sales bucked the severe downturn experienced by the automobile industry due to COVID-19. The sales of passenger hydrogen fuel vehicles are poised for a rapid pickup in 2021. The sales are being driven by the gradual emergence of a substantial hydrogen fueling infrastructure in several major markets.

Technological and marketplace developments are causing a market push in three segments of hydrogen fuel cell market. These segments are passenger cars and SUVs, light commercial vehicles, and heavy-duty trucks and buses. Developments in each of these segments is creating synergies that are driving down the costs of components and infrastructure.

At least a dozen automakers are poised to enter the market over the next few years. BMW plans to launch a fuel cell sedan and Jaguar Land Rover intends enter the market with large fuel cell SUVs. These automakers will join Honda, Toyota, Hyundai, and SAIC who are already selling hydrogen fuel cell vehicles.

Table of Contents

1 Summary and Scope

  • 1.1 Executive Summary
  • 1.2 Scope of the Study
  • 1.3 Abbreviations

2 Market Trends and Developments

  • 2.1 Regional Deployment Activity
  • 2.2 Asia-Pacific Automaker Rollouts
    • 2.2.1 Honda
    • 2.2.2 Hyundai Group
    • 2.2.3 SAIC
    • 2.2.4 Toyota
    • 2.2.5 Other Chinese Automakers
    • 2.2.6 APAC FCV Holdouts
    • 2.2.7 Other APAC Automakers
  • 2.3 European Automaker Rollouts
    • 2.3.1 BMW
    • 2.3.2 Jaguar Land Rover
    • 2.3.3 Renault
    • 2.3.4 Stellantis
    • 2.3.5 Other Automakers
    • 2.3.6 European FCV Holdouts
  • 2.4 U.S. Automaker Rollouts
    • 2.4.1 General Motors
    • 2.4.2 Other Automakers
    • 2.4.3 U.S. FCV Holdouts

3 Hydrogen FCVs vs. BEVs

  • 3.1 Hydrogen FCVs Overview
  • 3.2 Advantages of Hydrogen FCVs
    • 3.2.1 Rapid and Standardized Fueling
    • 3.2.2 Ability to Travel Longer Distances
    • 3.2.3 Capability of Carrying Heavier Loads
  • 3.3 Strengths of Battery Technology
  • 3.4 Pros and Cons of Hydrogen FCVs
    • 3.4.1 Pros of Hydrogen FCVs
    • 3.4.2 Cons of Hydrogen FCVs

4 Factors Impacting Growth of FCVs

  • 4.1 Need to Combat Climate Change
    • 4.1.1 Greenhouse Gas Emissions
    • 4.1.2 Paris Climate Treaty
  • 4.2 Engagement of Governments & Global Organizations
    • 4.2.1 Regulatory Requirements
    • 4.2.2 Government Mandates
    • 4.2.3 Subsidies and Incentives
  • 4.3 Emerging Hydrogen Ecosystem
    • 4.3.1 Technological Developments
    • 4.3.2 Increasing Production of Hydrogen
    • 4.3.3 Buildout of Hydrogen Fueling Stations
    • 4.3.4 Falling Costs of FCV Ownership

5 Sales/Leases

  • 5.1 Global Sales/Leases
    • 5.1.1 Global Sales/Leases by Region
    • 5.1.2 Global Sales/Leases by Automaker
    • 5.1.3 Global Sales/Leases by Model
  • 5.2 APAC Sales/Leases
  • 5.3 EMEA Sales/Leases
  • 5.4 Americas Sales/Leases

6 APAC FCV Launches

  • 6.1 Overview
  • 6.2 Australia
    • 6.2.1 Overview
    • 6.2.2 Industry Organizations
    • 6.2.3 Government Policies and Initiatives
    • 6.2.4 Hydrogen FCVs Rollout
    • 6.2.5 Assessment
  • 6.3 China
    • 6.3.1 Overview
    • 6.3.2 Industry Organizations
    • 6.3.3 Government Policies and Initiatives
    • 6.3.4 Hydrogen FCV Rollout
    • 6.3.5 Assessment
  • 6.4 India
    • 6.4.1 Overview
    • 6.4.2 Industry Organizations
    • 6.4.3 Government Policies and Initiatives
    • 6.4.4 Hydrogen FCV Rollout
    • 6.4.5 Assessment
  • 6.5 Japan
    • 6.5.1 Overview
    • 6.5.2 Industry Organizations
    • 6.5.3 Government Policies and Initiatives
    • 6.5.4 Hydrogen FCV Rollout
    • 6.5.5 Assessment
  • 6.6 Malaysia
    • 6.6.1 Overview
    • 6.6.2 Industry Organizations
    • 6.6.3 Government Policies and Initiatives
    • 6.6.4 Hydrogen FCV Rollout
    • 6.6.5 Assessment
  • 6.7 South Korea
    • 6.7.1 Overview
    • 6.7.2 Industry Organizations
    • 6.7.3 Government Policies and Initiatives
    • 6.7.4 Hydrogen FCV Rollout
    • 6.7.5 Assessment
  • 6.8 Taiwan
    • 6.8.1 Overview
    • 6.8.2 Industry Organizations
    • 6.8.3 Government Policies and Initiatives
    • 6.8.4 Hydrogen FCV Rollout
    • 6.8.5 Assessment
  • 6.9 Others
    • 6.9.1 New Zealand
    • 6.9.2 Nepal
    • 6.9.3 Singapore

7 European (Except Nordic Countries) FCV Launches

  • 7.1 Overview
  • 7.2 Austria
    • 7.2.1 Overview
    • 7.2.2 Industry Organizations
    • 7.2.3 Government Policies and Initiatives
    • 7.2.4 Hydrogen FCV Rollout
    • 7.2.5 Assessment
  • 7.3 Belgium
    • 7.3.1 Overview
    • 7.3.2 Industry Organizations
    • 7.3.3 Government Policies and Initiatives
    • 7.3.4 Hydrogen FCV Rollout
    • 7.3.5 Assessment
  • 7.4 Czech Republic
    • 7.4.1 Overview
    • 7.4.2 Industry Organizations
    • 7.4.3 Government Policies and Initiatives
    • 7.4.4 Hydrogen FCV Rollout
    • 7.4.5 Assessment
  • 7.5 Estonia
    • 7.5.1 Overview
    • 7.5.2 Industry Organizations
    • 7.5.3 Government Policies and Initiatives
    • 7.5.4 Hydrogen FCV Rollout
    • 7.5.5 Assessment
  • 7.6 France
    • 7.6.1 Overview
    • 7.6.2 Industry Organizations
    • 7.6.3 Government Policies and Initiatives
    • 7.6.4 Hydrogen FCV Rollout
    • 7.6.5 Assessment
  • 7.7 Germany
    • 7.7.1 Overview
    • 7.7.2 Industry Organizations
    • 7.7.3 Government Policies and Initiatives
    • 7.7.4 Hydrogen FCV Rollout
    • 7.7.5 Assessment
  • 7.8 Italy
    • 7.8.1 Overview
    • 7.8.2 Industry Organizations
    • 7.8.3 Government Policies and Initiatives
    • 7.8.4 Hydrogen Station Buildout
    • 7.8.5 Assessment
  • 7.9 Latvia
    • 7.9.1 Overview
    • 7.9.2 Industry Organizations
    • 7.9.3 Government Policies and Initiatives
    • 7.9.4 Hydrogen FCV Rollout
    • 7.9.5 Assessment
  • 7.10 The Netherlands
    • 7.10.1 Overview
    • 7.10.2 Industry Organizations
    • 7.10.3 Government Policies and Initiatives
    • 7.10.4 Hydrogen FCV Rollout
    • 7.10.5 Assessment
  • 7.11 Poland
    • 7.11.1 Overview
    • 7.11.2 Industry Organizations
    • 7.11.3 Government Policies and Initiatives
    • 7.11.4 Hydrogen FCV Rollout
    • 7.11.5 Assessment
  • 7.12 Slovenia
    • 7.12.1 Overview
    • 7.12.2 Industry Organizations
    • 7.12.3 Government Policies and Initiatives
    • 7.12.4 Hydrogen FCV Rollout
    • 7.12.5 Assessment
  • 7.13 Spain
    • 7.13.1 Overview
    • 7.13.2 Industry Organizations
    • 7.13.3 Government Policies and Initiatives
    • 7.13.4 Hydrogen FCV Rollout
    • 7.13.5 Assessment
  • 7.14 Switzerland
    • 7.14.1 Overview
    • 7.14.2 Industry Organizations
    • 7.14.3 Government Policies and Initiatives
    • 7.14.4 Hydrogen FCV Rollout
    • 7.14.5 Assessment
  • 7.15 The U.K.
    • 7.15.1 Overview
    • 7.15.2 Industry Organizations
    • 7.15.3 Government Policies and Initiatives
    • 7.15.4 Hydrogen FCV Rollout
    • 7.15.5 Assessment
  • 7.16 Other European Countries
    • 7.16.1 Bulgaria
    • 7.16.2 Ireland
    • 7.16.3 Luxembourg
    • 7.16.4 Lithuania
    • 7.16.5 Russia
    • 7.16.6 Slovakia

8 Nordic Region FCV Launches

  • 8.1 Denmark
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Industry Organizations
    • 8.1.3 Government Policies and Initiatives
    • 8.1.4 Hydrogen FCV Rollout
    • 8.1.5 Assessment
  • 8.2 Finland
    • 8.2.1 Overview
    • 8.2.2 Industry Organizations
    • 8.2.3 Government Policies and Initiatives
    • 8.2.4 Hydrogen FCV Rollout
    • 8.2.5 Assessment
  • 8.3 Iceland
    • 8.3.1 Overview
    • 8.3.2 Industry Organizations
    • 8.3.3 Government Policies and Initiatives
    • 8.3.4 Hydrogen FCV Rollout
    • 8.3.5 Assessment
  • 8.4 Norway
    • 8.4.1 Overview
    • 8.4.2 Industry Organizations
    • 8.4.3 Government Policies and Initiatives
    • 8.4.4 Hydrogen FCV Rollout
    • 8.4.5 Assessment
  • 8.5 Sweden
    • 8.5.1 Overview
    • 8.5.2 Industry Organizations
    • 8.5.3 Government Policies and Initiatives
    • 8.5.4 Hydrogen FCV Rollout
    • 8.5.5 Assessment

9 Middle East & Africa FCV Launches

  • 9.1 Israel
    • 9.1.1 Overview
    • 9.1.2 Industry Organizations
    • 9.1.3 Government Policies & Initiatives
    • 9.1.4 Hydrogen FCV Rollout
    • 9.1.5 Assessment
  • 9.2 Other Middle East Countries
    • 9.2.1 Saudi Arabia
    • 9.2.2 United Arab Emirates
    • 9.2.3 Turkey
    • 9.2.4 South Africa

10 North America FCV Launches

  • 10.1 United States
    • 10.1.1 Overview
    • 10.1.2 Industry Organizations
    • 10.1.3 Government Policies and Initiatives
    • 10.1.4 Nationwide Hydrogen FCV Rollout
    • 10.1.5 Emission Standards
  • 10.2 U.S. West Coast
    • 10.2.1 Overview
    • 10.2.2 Industry Organizations
    • 10.2.3 Government Policies and Initiatives
    • 10.2.4 Hydrogen FCV Rollout
    • 10.2.5 Assessment
  • 10.3 East Coast
    • 10.3.1 Overview
    • 10.3.2 Industry Organizations
    • 10.3.3 Government Policies and Initiatives
    • 10.3.4 Hydrogen FCV Rollout
    • 10.3.5 Assessment
  • 10.4 Canada
    • 10.4.1 Overview
    • 10.4.3 Government Policies and Initiatives
    • 10.4.4 Hydrogen FCV Rollout
    • 10.4.5 Assessment

11 CALA FCV Launches

  • 11.1 Brazil
    • 11.1.1 Introduction
    • 11.1.2 Industry Organizations
    • 11.1.3 Government Policies and Initiatives
    • 11.1.4 Hydrogen FCV Rollout
    • 11.1.5 Assessment
  • 11.2 Other CALA Countries
    • 10.2.1 Costa Rica
    • 10.2.2 Uruguay
    • 10.2.3 Argentina

12 Automaker Profiles

  • 12.1 BMW
    • 12.1.1 Introduction
    • 12.1.2 Hydrogen FCV Rollouts
    • 12.1.3 Key Partnerships
    • 12.1.4 Strategic Direction
  • 12.2 Daimler
    • 12.2.1 Introduction
    • 12.2.2 Hydrogen FCV Rollouts
    • 12.2.3 Key Partnerships
    • 12.2.4 Strategic Direction
  • 12.3 Ford
    • 12.3.1 Introduction
    • 12.3.2 Hydrogen FCV Rollouts
    • 12.3.3 Key Partnerships
    • 12.3.4 Strategic Direction
  • 12.4 General Motors
    • 12.4.1 Introduction
    • 12.4.2 Hydrogen FCV Rollouts
    • 12.4.3 Key Partnerships
    • 12.4.4 Strategic Direction
  • 12.5 Great Wall Motor Company Ltd.
    • 12.5.1 Introduction
    • 12.5.2 Hydrogen FCV Rollouts
    • 12.5.3 Key Partnerships
    • 13.5.4 Strategic Direction
  • 12.6 Grove Hydrogen Automotive
    • 12.6.1 Introduction
    • 12.6.2 Hydrogen FCV Rollouts
    • 12.6.3 Hydrogen FCV Pricing
    • 12.6.4 Hydrogen FCV Sales/Leases
    • 12.6.5 Key Partnerships
    • 12.6.6 Strategic Direction
  • 12.7 Honda
    • 12.7.1 Introduction
    • 12.7.2 Hydrogen FCV Rollouts
    • 12.7.3 Hydrogen FCV Pricing
    • 12.7.4 Hydrogen FCV Sales/Leases
    • 12.7.5 Key Partnerships
    • 12.7.6 Strategic Direction
  • 12.8 Hyundai
    • 12.8.1 Introduction
    • 12.8.2 Hydrogen FCV Rollouts
    • 12.8.3 Hydrogen FCV Pricing
    • 12.8.4 Hydrogen FCV Sales/Leases
    • 12.8.5 Key Partnerships
    • 12.8.6 Strategic Direction
  • 12.9 Jaguar Land Rover Automotive
    • 12.9.1 Introduction
    • 12.9.2 Hydrogen FCV Rollouts
    • 12.9.3 Key Partnerships
    • 12.9.4 Strategic Direction
  • 12.10 Kia
    • 12.10.1 Introduction
    • 12.10.2 Hydrogen FCV Rollouts
    • 12.10.3 Key Partnerships
    • 12.10.4 Strategic Direction
  • 12.11 Mahindra & Mahindra
    • 12.11.1 Introduction
    • 12.11.2 Hydrogen FCV Rollouts
    • 12.11.3 Key Partnerships
    • 12.11.4 Strategic Direction
  • 12.12 Mazda
    • 12.12.1 Introduction
    • 12.12.2 Hydrogen FCV Rollouts
    • 12.12.3 Key Partnerships
    • 12.12.4 Strategic Direction
  • 12.13 Mitsubishi Motors
    • 12.13.1 Introduction
    • 12.13.2 Hydrogen FCV Rollouts
    • 12.13.3 Key Partnerships
    • 12.13.4 Strategic Direction
  • 12.14 Nissan
    • 12.14.1 Introduction
    • 12.14.2 Hydrogen FCV Rollouts
    • 12.14.3 Key Partnerships
    • 12.14.4 Strategic Direction
  • 12.15 Pininfarina S.p.A.
    • 12.15.1 Introduction
    • 12.15.2 Hydrogen FCV Rollouts
    • 12.15.3 Key Partnerships
    • 12.15.4 Strategic Direction
  • 12.16 Stellantis N.V.
    • 12.16.1 Introduction
    • 12.16.2 Hydrogen FCV Rollouts
    • 12.16.3 Key Partnerships
    • 12.16.4 Strategic Direction
  • 12.17 Renault
    • 12.17.1 Introduction
    • 12.17.2 Hydrogen FCV Rollouts
    • 12.17.3 Hydrogen FCV Sales/Leases
    • 12.17.4 Hydrogen FCV Pricing
    • 12.17.5 Key Partnerships
    • 12.17.6 Strategic Direction
  • 12.18 Riversimple Movement Ltd.
    • 12.18.1 Introduction
    • 12.18.2 Hydrogen FCV Rollouts
    • 12.18.3 Key Partnerships
    • 12.18.4 Strategic Direction
  • 12.19 Ronn Motor Group
    • 12.19.1 Introduction
    • 12.19.2 Hydrogen FCV Rollouts
    • 12.19.3 Key Partnerships
    • 12.19.4 Strategic Direction
  • 12.20 SAIC Motor
    • 12.20.1 Introduction
    • 12.20.2 Hydrogen FCV Rollouts
    • 12.20.3 Hydrogen FCV Sales/Leases
    • 12.20.4 Hydrogen FCV Pricing
    • 12.20.5 Key Partnerships
    • 12.20.6 Strategic Direction
  • 12.21 Suzuki Motors
    • 12.21.1 Introduction
    • 12.21.2 Hydrogen FCV Rollouts
    • 12.21.3 Key Partnerships
    • 12.21.4 Strategic Direction
  • 12.22 Symbio
    • 12.22.1 Introduction
    • 12.22.2 Hydrogen FCV Rollouts
    • 12.22.3 Hydrogen FCV Sales
    • 12.22.4 Hydrogen FCV Pricing
    • 12.22.5 Key Partnerships
    • 12.22.6 Strategic Direction
  • 12.23 Tata Motors
    • 12.23.1 Introduction
    • 12.23.2 Hydrogen FCV Rollouts
    • 12.23.3 Key Partnerships
    • 12.23.4 Strategic Direction
  • 12.24 Toyota
    • 12.24.1 Introduction
    • 12.24.2 Hydrogen FCV Rollouts
    • 12.24.3 Hydrogen FCV Sales/Leases
    • 12.24.4 Hydrogen FCV Pricing
    • 12.24.5 Key Partnerships
    • 12.24.6 Strategic Direction
  • 12.25 Volkswagen
    • 12.25.1 Introduction
    • 12.25.2 Hydrogen FCV Rollouts
    • 12.25.3 Key Partnerships
    • 12.25.4 Strategic Direction
  • 12.26 Others
    • 12.26.1 Chery
    • 12.26.2 GAC Motor
    • 12.26.3 Hyperion
    • 12.26.4 H2O E-mobile
    • 12.26.5 Microcab
    • 12.26.6 Hopium
    • 12.26.7 Glickenhaus
    • 12.26.8 Ineos Automotive Ltd.
    • 12.26.9 Viritech

13 FCVs Sales/Revenue Forecast

  • 13.1 Unit Sales/Leases
    • 13.1.1 Factors Impacting Sales/Leases
    • 13.1.2 Global Unit Sales/Leases Overview
    • 13.1.3 Global Unit Sales/Leases Forecast
    • 13.1.4 APAC Unit Sales/Leases Forecast
    • 13.1.5 EMEA Unit Sales/Leases Forecast
    • 13.1.6 Americas Unit Sales/Leases Forecast
  • 13.2 Revenue Forecast
    • 13.2.1 Pricing Overview
    • 12.3.2 Global Revenue Forecast
    • 13.2.3 APAC Revenue Forecast
    • 13.2.4 EMEA Revenue Forecast
    • 13.2.5 Americas Revenue Forecast

14 Conclusions

  • 14.1 Market Launches
  • 14.2 Hydrogen FCVs and BEVs
  • 14.3 Role of Governments
  • 14.4 FCVs Ecosystem
  • 14.5 Next Steps

Tables

  • Table 1: Global FCV Sales/Leases by Major Region, 2014-2020
  • Table 2: Global FCV Sales/Leases by Automaker, 2014-2020
  • Table 3: Global FCV Sales/Leases by Model, 2014-2020
  • Table 4: APAC FCV Sales/Leases by Model, 2014-2020
  • Table 5: EMEA FCV Sales/Leases by Model, 2014-2020
  • Table 6: Americas FCV Sales/Leases by Model, 2014-2020
  • Table 7: Honda Clarity Fuel Cell Sales/Leases, 2014-2020
  • Table 8: Hyundai's Combined FCV Sales/Leases, 2014-2020
  • Table 9: Hyundai Nexo Sales/Leases, 2014-2020
  • Table 10: Hyundai Tucson ix35 FCEV Sales/Leases, 2014-2020
  • Table 11: Toyota Mirai Sales/Leases, 2014-2020
  • Table 12: Global FCV Sales/Leases by Major Region, 2014-2035
  • Table 13: Global Annual FCV Sales/Leases by Major Region, 2020-2027
  • Table 14: Global Annual FCV Sales/Leases by Major Region, 2028-2035
  • Table 15: APAC Annual FCV Sales/Leases by Region/Country, 2020-2027
  • Table 16: APAC Annual FCV Sales/Leases by Region/Country, 2028-2035
  • Table 17: EMEA FCV Sales/Leases by Region/Country, 2020-2027
  • Table 18: EMEA FCV Sales/Leases by Region/Country, 2028-2035
  • Table 19: Americas FCV Sales/Leases by Region/Country, 2020-2027
  • Table 20: Americas FCV Sales/Leases by Region/Country, 2028-2035
  • Table 21: Global FCV Revenue by Major Region, 2020-2027
  • Table 22: Global FCV Revenue by Major Region, 2028-2035
  • Table 23: APAC FCV Revenue by Region/Country, 2020-2027
  • Table 24: APAC FCV Revenue by Region/Country, 2028-2035
  • Table 25: EMEA FCV Revenue by Region/Country, 2020-2027
  • Table 26: EMEA FCV Revenue by Region/Country, 2028-2035
  • Table 27: Americas FCV Revenue by Region/Country, 2020-2027
  • Table 28: Americas FCV Revenue by Region/Country, 2028-2035

Figures

  • Figure 1: FCV Sales/Leases by Region, 2020
  • Figure 2: FCV Sales/Leases by Automaker, 2020
  • Figure 3: Annual Global FCV Sales/Leases, 2014-2020
  • Figure 4: APAC FCV Sales/Leases, 2014-2020
  • Figure 5: EMEA FCV Sales/Leases, 2014-2020
  • Figure 6: Americas FCV Sales/Leases, 2014-2020
  • Figure 7: Global FCV Sales/Leases Share by Major Region, 2014-2020
  • Figure 8: Global FCV Sales/Leases Share by Major Region, 2020
  • Figure 9: Global FCV Sales/Leases Share by Automaker, 2014-2020
  • Figure 10: Global FCV Sales/Leases Share by Automaker, 2020
  • Figure 11: Global FCV Sales/Leases Share by Model, 2014-2020
  • Figure 12: Global FCV Sales/Leases Share by Model, 2020
  • Figure 13: APAC FCV Sales/Leases Share by Model, 2014-2020
  • Figure 14: APAC FCV Sales/Leases Share by Model, 2020
  • Figure 15: EMEA FCV Sales/Leases Share by Model, 2014-2020
  • Figure 16: EMEA FCV Sales/Leases Share by Model, 2020
  • Figure 17: Americas FCV Sales/Leases Share by Model, 2014-2020
  • Figure 18: Americas FCVs Sales/Leases Share by Model, 2020
  • Figure 19: Honda Clarity FC Sales/Leases Share by Region, 2014-2020
  • Figure 20: Honda Clarity FC Sales/Leases Share by Region, 2020
  • Figure 21: Hyundai FCV Sales/Leases Share by Region, 2014-2020
  • Figure 22: Hyundai FCV Sales/Leases Share by Region, 2020
  • Figure 23: Toyota Mirai Sales/Leases Share by Region, 2014-2020
  • Figure 24: Toyota Mirai Sales/Leases Share by Region, 2020
  • Figure 25: Global FCV Unit Sales/Leases, 2020-2035
  • Figure 26: CAGR of Aggregate FCVs Sales Globally, 2020-2035
  • Figure 27: APAC FCV Unit Sales/Leases, 2020-2035
  • Figure 28: CAGR of FCVs in APAC, 2020-2035
  • Figure 29: EMEA FCV Unit Sales/Leases, 2020-2035
  • Figure 30: CAGR of FCVs in APAC, 2020-2035
  • Figure 31: Americas FCV Unit Sales/Leases, 2020-2035
  • Figure 32: CAGR of FCVs in Americas, 2020-2035
  • Figure 33: Global FCV Sales/Leases Revenue in USD, 2020-2035
  • Figure 34: CAGR of FCV Sales Revenue Globally, 2020-2035
  • Figure 35: APAC FCV Sales/Leases Revenue in USD, 2020-2035
  • Figure 36: CAGR of FCV Sales Revenue in APAC, 2020-2035
  • Figure 37: EMEA FCV Sales/Leases Revenue in USD, 2020-2035
  • Figure 38: CAGR of FCV Sales Revenue in EMEA, 2020-2035
  • Figure 39: Americas FCV Sales/Leases Revenue in USD, 2020-2035
  • Figure 40: CAGR of FCV Sales Revenue in Americas, 2020-2035