市場調査レポート
商品コード
1471443
マイコプロテイン市場:形態、流通チャネル、エンドユーザー別-2024-2030年の世界予測Mycoprotein Market by Form (Minced, Slices), Distribution Channel (Offline, Online), End-user - Global Forecast 2024-2030 |
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マイコプロテイン市場:形態、流通チャネル、エンドユーザー別-2024-2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 197 Pages
納期: 即日から翌営業日
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マイコプロテイン市場規模は、2023年に3億2,929万米ドルと推定され、2024年には3億6,353万米ドルに達し、CAGR 11.17%で2030年には6億9,103万米ドルに達すると予測されています。
マイコプロテインは、天然に存在する真菌であるFusarium venenatum由来の単細胞タンパク質です。この高品質のタンパク質源は、総脂肪と飽和脂肪が低く、従来の動物由来のタンパク質に代わる、より持続可能で健康的な代替品を提供します。マイコプロテインは必須栄養素が豊富で、食物繊維を多く含み、食肉の典型的なアミノ酸組成と一致しています。マイコプロテイン市場は、主にマイコプロテイン入り製品の生産、加工、流通、最終消費に関わる部門を包括しています。人間用食品の代替タンパク質源から、潜在的な動物飼料原料まで、ダイナミックな応用範囲に対応しています。マイコプロテイン市場の成長を推進している主な要因は、植物性食生活の健康上の利点に対する意識の高まりと持続可能なタンパク質源に対する需要の高まりです。マイコプロテインのこのような上向きの成長は、マイコプロテインの動物飼料製品への応用拡大によって支えられています。しかし、マイコプロテイン製品は従来の食肉製品よりも高価であり、マイコプロテインの製造に伴う複雑さがマイコプロテインの採用拡大を妨げています。一方、マイコプロテイン製造のための継続的な研究開発と、飲食品業界における個別化された栄養への傾向の高まりは、マイコプロテインメーカーが今後数年間でビジネスを成長させるための未開拓の機会を提示しています。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 3億2,929万米ドル |
予測年[2024] | 3億6,353万米ドル |
予測年 [2030] | 6億9,103万米ドル |
CAGR(%) | 11.17% |
形態利便性と汎用性からミンチへの嗜好が高まる
マイコプロテインの最初の形態はミンチ状で、パスタソース、タコス、シェパーズパイなど、きめ細かい食感が好まれる料理で好まれる代替タンパク質タイプです。ミンチタイプは、その利便性と様々な料理への汎用性から、顧客に支持されています。また、植物性であること、食物繊維が豊富であること、低脂肪であることなどが、健康志向の層に評価され、人気が高まっています。比較対象となるマイコプロテインの第二の形態はスライスです。サンドイッチやサラダ、炒め物などによく使われるタンパク質の代用品です。その微妙な食感と肉っぽいニュアンスは、特に食事の感覚的特性を犠牲にすることなく肉の摂取量を減らしたい消費者に喜ばれています。すぐに食べられて準備の手間がかからない食事を好む消費者の間では、ニーズに応じてスライスが好まれています。
流通チャネル:ミレニアル世代とZ世代の消費者の間で、オンライン・プラットフォームを通じてマイコプロテインへのアクセスが増加しています。
オフラインの流通チャネルには、スーパーマーケット、ハイパーマーケット、卸売業者、その他消費者直販の小売店が含まれます。オフラインチャネルは、購入前に実際に商品を確認することを好む消費者の伝統的な買い物習慣により、マイコプロテインのユーザーに好まれています。一方、オンライン・チャネルはここ数年で急成長を遂げています。オンライン・チャネルは、価格比較のしやすさ、品揃えの豊富さ、宅配など様々なメリットを提供しており、特にミレニアル世代やZ世代の消費者の間で、多くの消費者が便利だと感じています。
エンドユーザー:植物性食生活への注目が高まる飲食品業界におけるマイコプロテインの可能性
マイコプロテインは、バイオ製造プロセスにおいて動物性タンパク質の代替品としてバイオテクノロジー分野で使用されています。真菌株の開発やタンパク質の発現に有効であるため、需要が急増しています。マイコプロテインは、健康的で低脂肪、高タンパクな食材として、環境にやさしく手頃な価格であることから、飲食品業界に波を起こしています。マイコプロテインは、再生可能な資源を使用した発酵タンクで養殖されているため、従来の食肉ベースの製品に代わる競争力のある製品となっています。マイコプロテインは、栄養豊富でコレステロールを含まないといった特徴的な特性により、製薬業界で幅広く調査しています。マイコプロテインは、栄養失調や生活習慣病対策に役立つ治療用製品の開発に採用されています。
地域別洞察
南北アメリカでは、健康や環境への懸念から植物由来の食事への関心が高まっており、マイコプロテインの需要が増加しています。より健康的な代替食品への消費者シフトにより、マイコプロテイン分野はかつてないほどの盛り上がりを見せています。米国食品医薬品局(FDA)やカナダ保健省(Health Canada)などの組織が、マイコプロテインを製品成分として開示することを市場ベンダーに義務付けているため、健康・安全規制が強化される中、消費者に透明性を保証するための強固な製品表示基準が確立されています。EMEAでは、フランスがマイコプロテインを含む持続可能なタンパク源の栽培と消費を優先しています。同国の強力な農業部門は、マイコプロテイン市場において極めて重要です。中東・アフリカでは、市場は初期段階にあり、文化的嗜好や認識不足のために導入は限定的です。にもかかわらず、政府の有望な取り組みにより、持続可能な植物ベースの食事が奨励され、研究と投資が促進されています。APAC地域では、中国やインドなどの国々が、その膨大な人口指標と植物性食の消費へのパラダイムシフトから、より高い成長の可能性を示しています。インドネシア、フィリピン、マレーシア、ベトナムは発展途上国であるが、急速な都市化と健康志向の高まりから潜在的な成長機会を提供しています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスはマイコプロテイン市場の評価において極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、マイコプロテイン市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された蓄積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.マイコプロテイン市場の市場規模および予測は?
2.マイコプロテイン市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.マイコプロテイン市場の技術動向と規制枠組みは?
4.マイコプロテイン市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.マイコプロテイン市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[197 Pages Report] The Mycoprotein Market size was estimated at USD 329.29 million in 2023 and expected to reach USD 363.53 million in 2024, at a CAGR 11.17% to reach USD 691.03 million by 2030.
Mycoprotein is a distinct form of single-cell protein derived from Fusarium venenatum, a naturally occurring fungus. This high-quality protein source, lower in total and saturated fat, offers a more sustainable and healthier alternative to traditional animal-derived proteins. Mycoprotein is rich in essential nutrients, includes a significant amount of dietary fibers, and aligns with the typical amino acid profile of meat. The mycoprotein market chiefly encapsulates the sectors involved in the production, processing, distribution, and end consumption of mycoprotein-loaded products. It serves a dynamic range of applications, from alternative protein sources in human food products to potential animal feed ingredients. The major factors propelling the growth of the mycoprotein market are increasing awareness of the health benefits of plant-based diets and growing demand for sustainable protein sources. This upward growth of mycoprotein is supported by expanding application of mycoprotein in animal feed products. However, the higher cost of mycoprotein products than conventional meat products and the complexities associated with the manufacturing of mycoproteins hinder the expanding adoption of mycoprotein. On the other hand, ongoing research and development for the production of mycoprotein and a growing trend toward personalized nutrition in the food & beverage industry present an untapped opportunity for manufacturers of mycoprotein to grow their business in the coming years.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 329.29 million |
Estimated Year [2024] | USD 363.53 million |
Forecast Year [2030] | USD 691.03 million |
CAGR (%) | 11.17% |
Form: Growing preference for minced for its convenience and versatility
The first form of mycoprotein is the minced form, which is an alternative protein type that is favored in dishes where a fine texture is desirable, such as pasta sauces, tacos, and shepherd's pie. Customers espouse the minced form for its convenience and versatility in a variety of meals. Its popularity also has grown due to its plant-based origin, high fiber content, and low fat, which are valued by a health-conscious demographic. The second form of mycoprotein under comparison is the Slices form. It is a protein substitute popularly used in sandwiches, salads, and stir fry dishes. Its nuanced texture and meaty nuances are appreciated by consumers, especially those wanting to reduce meat intake without sacrificing the sensory properties of their meals. Need-based preference for slices is noted among consumers who prefer ready-to-eat, low-preparation time meals.
Distribution Channel: Rising accessibility of mycoprotein across online platforms among millennial and Gen Z consumers
Offline distribution channels include supermarkets, hypermarkets, wholesalers, and other direct-to-consumer retail outlets. Offline channels are preferred by users of mycoprotein due to the traditional shopping habits of consumers who prefer to physically inspect the products before purchasing. Online channels, on the other hand, have seen a meteoric rise in the past few years. Online channels offer various benefits such as easy price comparison, wider variety, and home delivery, which are seen as convenient by a large number of consumers, particularly among millennial and Gen Z consumers.
End-User: Potential of mycoprotein in the food & beverage industry with the growing focus on plant-based diets
The mycoprotein is used in the Biotechnology segment as the choicest alternative to animal protein in bio-manufacturing processes; its demand skyrocketed due to its effectiveness in fungal strain development and protein expression. As a healthy, low-fat, high-protein ingredient, mycoprotein has created a wave in the food & beverage industry due to its environmentally friendly and affordable nature. It's farmed in fermentation tanks using renewable resources, making it a competitive substitute for traditional meat-based products. Mycoprotein, owing to its distinctive properties, such as being nutrient-rich and cholesterol-free, has been extensively explored within the pharmaceutical industry. It is being employed in the development of therapeutic products that aid in combating malnutrition and lifestyle diseases.
Regional Insights
In the Americas, the demand for mycoprotein is increasing due to growing interest in plant-based diets owing to health and environmental concerns. Consumer shift towards healthier food alternatives has given the mycoprotein sector an unprecedented boost. Amid increasing health and safety regulations, robust product labeling standards have been established to guarantee transparency to consumers as organizations such as The U.S. Food and Drug Administration (FDA) and Health Canada have made it compulsory for market vendors to disclose mycoprotein as a product ingredient. In the EMEA, France prioritizes the cultivation and consumption of sustainable protein sources, including mycoprotein. The country's strong agricultural sector has made it crucial in the mycoprotein market. In the Middle East and Africa, the market is in its early stages with limited adoption due to cultural preferences and lack of awareness. Despite this, promising government initiatives are encouraging sustainable plant-based diets, fostering research and investment. In the APAC region, countries such as China and India present a higher growth potential, given their massive population indices and a paradigm shift towards the consumption of plant-based diets. Indonesia, the Philippines, Malaysia, and Vietnam, while being developing countries, provide potential growth opportunities due to their rapid urbanization and growing health-conscious communities.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Mycoprotein Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Mycoprotein Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Mycoprotein Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Advanced Biotech, Beyond Meat, Inc., De Smet Engineers & Contractors, Enough B.V., Eternal, General Mills, Inc., Givaudan SA, Impossible Foods Inc., Ingredion Incorporated, Marlow Foods Ltd. by Monde Nissin Corporation, Mycorena, MYCORENA AB, MycoTechnology, Inc., Nature's Fynd, Nosh Biofoods GmbH, Prime Roots, Inc., STI engineering S.r.l., Symrise AG, The Better Meat Co., and Yutong Industrial Co. Limited.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Mycoprotein Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Mycoprotein Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Mycoprotein Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Mycoprotein Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Mycoprotein Market?