市場調査レポート
商品コード
1471042
ウッド&ラミネートフローリング市場:製品、パターン、施工タイプ、流通チャネル、用途別-2024~2030年の世界予測Wood & Laminate Flooring Market by Product (Laminate Flooring, Wood Flooring), Pattern (Chevron, Thin, Traditional), Installation Type, Distribution Channel, Application - Global Forecast 2024-2030 |
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ウッド&ラミネートフローリング市場:製品、パターン、施工タイプ、流通チャネル、用途別-2024~2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 197 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ウッド&ラミネートフローリング市場規模は2023年に593億1,000万米ドルと推計され、2024年には628億4,000万米ドルに達し、CAGR 6.45%で2030年には919億1,000万米ドルに達すると予測されています。
フローリングとは、木材から生産され、強度や美観のために床材として使用される製品のことです。木材は、その環境特性、耐久性、修復性から一般的な床材です。ラミネート・フローリングは、ラミネート加工によって融合された多層の合成フローリング製品を指します。透明な保護層の下に写真層があり、木材をシミュレートしています。フローリングとラミネート・フローリングの用途には、主に住宅、商業、工業スペースが含まれます。美的嗜好の変化が、フローリングやラミネート・フローリング製品の様々なスタイル、仕上げ、質感に対する需要を押し上げています。さらに、環境にやさしく持続可能な素材への嗜好の高まりにより、グリーン建材への注目が高まっています。しかし、原材料価格の変動は生産コストと収益性に影響を与える可能性があります。さらに、厳しい環境規制により、製造における特定の化学物質や材料の使用が制限され、生産効率やコストに影響を及ぼす可能性もあります。しかし、主要プレーヤーは、カスタムメイドのテクスチャやデザインを作成し、環境汚染の影響を軽減するために、3D印刷などの高度な製造技術やプロセスの探求に投資しています。耐久性、持続可能性、費用対効果を高める新しい複合材料の開発は、フローリングとラミネート・フローリングの需要拡大にさらにつながる可能性があります。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 593億1,000万米ドル |
予測年[2024] | 628億4,000万米ドル |
予測年 [2030] | 919億1,000万米ドル |
CAGR(%) | 6.45% |
製品美観を重視する消費者の嗜好がラミネート・フローリングの採用を促進
ラミネート・フローリングは、本物の木材の外観を模倣して設計された合成床材です。ラミネート・フローリングは、パーティクルボードの木質ベースと、透明な摩耗層と画像層で構成されています。ラミネート・フローリングは、その費用対効果、耐久性、メンテナンスの容易さから、消費者の間で非常に支持されています。エンジニアードウッドは、プラスチックと木質繊維の両方を使用して作られていますが、無垢材の家具ほど長持ちしません。プラスチック・ラミネート・フローリングは防水性があり、へこみや傷、汚れの影響を受けにくいです。ウッド・フローリングには、無垢材や人工の板材など、木材を使ったさまざまな製品があります。自然の特性、暖かさ、それぞれの板が持つユニークなデザインにより、フローリングは多くの消費者が求める選択肢となっています。メープル材のフローリングは、その耐久性と、微妙なウェーブやカールを示すことが多い独特の自然な木目パターンで高い人気を誇っています。レッドオークのフローリングは、温かみのある色合いとはっきりとした木目模様が特徴で、クラシックなフローリング材として広く使われています。赤みがかった色調に明るい茶色が混ざったような色合いで、伝統的な環境にも現代的な環境にも合う、豊かで多彩な外観が特徴です。ホワイトオークのフローリングは、強度、弾力性、耐湿性に定評があり、湿気の多い場所に最適です。
パターン美的魅力のシェブロン柄の採用増加
フローリングやラミネート・フローリングのシェブロンパターンは、直線的なジグザグパターンを形成する「V」字型が特徴です。シェブロンパターンは、時代を超越したクラシックなデザイン美を実現すると同時に、空間が広がったような錯覚をもたらすため好まれます。薄板フローリング木材やラミネート・フローリングにおける薄板の使用は、通常3インチ未満の幅を指し、より伝統的でクラシカルな外観をもたらすと考えられています。伝統的なフローリングやラミネートフローリングは、各板がその長さに沿って次の板に接触し、シンプルで古典的な外観を作成し、直線で敷設床を指します。ワイド・プランク・フローリングは通常、幅3インチ以上の板を使用し、その素朴でモダンな外観から人気が高まっています。ワイドプランクは、床の継ぎ目の数を減らし、よりオープンで雑然とした印象を与えず、広いスペースや狭い部屋をより広く感じさせるのに理想的です。
施工タイプ人通りの多い場所でのグルーレス・クリック施工の採用
接着剤で床材を下地に直接固定する施工方法です。接着剤は床下地と板材の裏面に均等に塗布され、舌と溝のシステムが使用されるため、施工が簡単で接合も確実です。グルーレス・クリック工法は、継ぎ目のない安定した床材を作るために、タイルを連結して施工します。グルーレス・クリックロック・フローリングは、ラミネート・フローリングの板がしっかりと固定されるよう、舌と溝のシステムを利用しています。グルーレス・クリックロック・システムは、床の施工時間を短縮し、教室など人の出入りが多い場所でも使用できます。釘打ち工法は、フローリングを下地に直接釘打ちする工法です。また、施工後は釘がほとんど見えないように注意が払われます。グルーダウン工法は、接着剤を使ってフローリングやラミネート・フローリングを下地に接着します。
流通経路:世界のデジタル化の進展により、オンラインストアへの傾向が高まっています。
フローリング専門店、ホームセンター、建材卸売店などのオフライン店舗は、従来からウッド&ラミネートフローリング製品の流通の要でした。顧客は、フローリング購入の意思決定において重要な要素である実物を見て、触って、比較できることから、オフライン店舗を好むことが多いです。オンライン・ストアは、世界のデジタル化の進展により、フローリングやラミネート・フローリング製品の重要な流通チャネルとして台頭してきました。オンライン・チャネルには、メーカーや小売業者が運営する消費者直販のeコマース・ウェブサイトと、第三者のオンライン・マーケットプレースが含まれます。オンラインストアは、より幅広い品揃え、自宅からの買い物の利便性、実店舗にかかる諸経費の削減による競争力のある価格設定を提供しています。
アプリケーション商業分野での多様なアプリケーション
商業部門は、オフィス、店舗、病院、学校、ホテルなど幅広い施設を含み、温かみのある魅力的な雰囲気を提供し、ビジネスや公共空間の好印象に貢献します。商業施設では、メンテナンスのしやすさ、耐久性、見た目の美しさから、フローリングやラミネート・フローリングが選ばれています。工業用ラミネートは、激しい足の動きや衝撃、化学物質の流出にも耐えられるように設計されています。フローリング技術の進歩は、いくつかの軽工業用途に適した耐久性の高いラミネートオプションの導入を可能にしました。住宅環境では、木材やラミネートフローリングは、その審美的な魅力、足元の快適さ、様々なインテリアデザインのスキームを補完する汎用性のために広く使用されています。ラミネート・フローリングは、その費用対効果、幅広いデザイン・オプション、比較的容易な施工性により、住宅用途に好まれています。
地域別の洞察
米国とカナダは、南北アメリカ地域におけるフローリングとラミネート・フローリングの重要かつ重要な市場です。南北アメリカ地域の消費者ニーズは、品質と持続可能性への強い嗜好を特徴としています。南北アメリカ地域では、大手床材メーカーが生産能力と流通網の拡大に注力しており、大規模な投資が行われています。EMEA(欧州・中東・アフリカ)地域では、木質・積層フローリング市場は高品質でデザイン性の高い製品を好む傾向が見られます。一方、中東では、急成長する建設セクター、特にホスピタリティ業界において、高級フローリングの需要が見られます。アジア太平洋地域は、中国やインドなどにおける中産階級の増加と都市化の進展に牽引され、フローリングおよびラミネート・フローリング市場の力強い成長を目の当たりにしています。住宅と商業施設の両方で建設活動が急増し、アジア太平洋地域のフローリングとラミネート床材ソリューションの需要がエスカレートしています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスはウッド&ラミネートフローリング市場の評価において極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、ウッド&ラミネートフローリング市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力について徹底的な評価を行います。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.ウッド&ラミネートフローリング市場の市場規模および予測は?
2.ウッド&ラミネートフローリング市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.ウッド&ラミネートフローリング市場の技術動向と規制枠組みは?
4.ウッド&ラミネートフローリング市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.ウッド&ラミネートフローリング市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[197 Pages Report] The Wood & Laminate Flooring Market size was estimated at USD 59.31 billion in 2023 and expected to reach USD 62.84 billion in 2024, at a CAGR 6.45% to reach USD 91.91 billion by 2030.
Wood flooring refers to any product produced from timber that is designed for use as flooring, either to provide strength or aesthetic appeal. Wood is a common flooring material due to its environmental profile, durability, and restorability. Laminate flooring refers to a multi-layer synthetic flooring product fused together through a lamination process. It simulates wood with a photographic layer under a clear protective layer. Applications of wood and laminate flooring primarily include residential, commercial, and industrial spaces. Changes in aesthetic preferences have boosted the demand for various styles, finishes, and textures in wood and laminate flooring products. Additionally, increasing preference for eco-friendly and sustainably sourced materials is shifting the focus toward green building materials. However, volatility in raw material prices can affect production costs and profitability. Additionally, stringent environmental regulations may restrict the use of certain chemicals or materials in manufacturing, affecting production efficiency and cost. However, major players are investing in exploring advanced manufacturing technologies and processes, such as 3D printing, to create custom textures and designs and reduce the impact of environmental pollution. Developing new composite materials for enhanced durability, sustainability, and cost-effectiveness can further lead to greater demand for wood and laminate flooring.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 59.31 billion |
Estimated Year [2024] | USD 62.84 billion |
Forecast Year [2030] | USD 91.91 billion |
CAGR (%) | 6.45% |
Product: Preference of consumers for aesthetic appeal driving adoption of laminate flooring
Laminate flooring is a synthetic floor covering designed to mimic the appearance of real wood. It consists of a particleboard wood base associated with an image layer in addition to a transparent wear layer. Laminate flooring is highly favoured among consumers for its cost-effectiveness, durability, and ease of maintenance. Engineered wood is made using both plastic content and wood fiber but doesn't last as long as solid wood furniture. Plastic laminate flooring is waterproof and not susceptible to dents, scratches, or staining. Wood flooring encompasses a variety of products made from timber, either as solid wood or engineered planks. The natural characteristics, warmth, and unique design of each plank make wood floors a sought-after option for many consumers. Maple wood flooring is highly sought after for its durability and distinctive natural grain patterns, which often exhibit subtle waves and curls. Red oak wood flooring is a classic and widely used flooring material due to its warm tones and pronounced grain patterns. The wood showcases a reddish tint mixed with light brown, giving it a rich and versatile appearance that fits well with both traditional and contemporary settings. White oak wood flooring is renowned for its strength, resilience, and resistance to moisture, making it an ideal choice for areas that are prone to humidity.
Pattern: Increasing adoption of chevron pattern for aesthetic appeal
The Chevron pattern in wood and laminate flooring is characterized by its "V" shape, forming a straight zigzag pattern. Chevron patterns are preferred to achieve a timeless and classic design aesthetic while also providing the optical illusion of an expanded space. The use of thin planks in wood and laminate flooring refers to the width of the planks that typically measure less than 3 inches in width and are considered to provide a more traditional and classic look. Traditional wood and laminate flooring refers to floors laid in straight lines, with each plank touching the next along its length, creating a simple and classic look. Wide plank flooring typically features planks that are greater than 3 inches in width, and is becoming increasingly popular for its rustic and modern look. Wide planks reduce the number of seams on a floor, creating a more open and less cluttered look, ideal for large spaces or making a small room feel more spacious.
Installation Type: Adoption of glueless-click installation in high foot-traffic areas
In a glue-down floor installation, the timber flooring is fixed down directly to the subfloor using an adhesive. An even layer of bonding agent is applied to the floor substrate and the back of the plank, and a tongue and groove system is used, which makes for an easier installation and secure joining. The glueless-click installation consists of interlocking tiles that fit together to create a seamless and stable floor covering. Glueless click-lock flooring makes use of a tongue and groove system to ensure that the planks of laminate wood flooring fit together tightly and securely. The glueless click-lock system reduces floor installation time and can be used in high foot traffic, such as in classrooms. The nailed-down installation process involves nailing the flooring directly to a wood subfloor. Care is also taken to ensure that the nails are nearly invisible after installation. The glue-down installation method involves the use of an adhesive to adhere wood and laminate flooring to its base.
Distribution Channel: Rising inclination towards online stores due to surging digitalization worldwide
Offline stores including specialized flooring retailers, home improvement stores, and wholesale building materials outlets have traditionally been the cornerstone for the distribution of wood & laminate flooring products. Customers often prefer offline stores due to their ability to see, feel, and compare the actual products, which is a critical aspect of the flooring purchase decision. Online stores have emerged as a significant distribution channel for wood and laminate flooring products due to rising digitalization worldwide. Online channel encompasses direct-to-consumer e-commerce websites operated by manufacturers or retailers, as well as third-party online marketplaces. Online stores offer access to a wider range of products, convenience of shopping from home, and often competitive pricing due to reduced overhead costs associated with physical stores.
Application: Diverse applications in commercial sector
The commercial sector encompasses a broad range of facilities, including offices, retail spaces, hospitals, schools, and hotels that provide a warm, inviting atmosphere, contributing to a positive impression of a business or public space. Within the commercial sector, wood and laminate flooring are chosen for their ease of maintenance, durability, and aesthetic appeal. The industrial-grade laminates are designed to withstand heavy foot traffic, impacts, and chemical spills. The advancements in flooring technology have enabled the introduction of highly durable laminate options suitable for some lighter industrial applications. In residential settings, wood and laminate flooring are widely used due to their aesthetic appeal, comfort underfoot, and versatility in complementing various interior design schemes. Laminate flooring is a preferred choice for residential applications due to its cost-effectiveness, wide array of design options, and relative ease of installation.
Regional Insights
The United States and Canada are important and significant markets for wood and laminate flooring in the Americas region. Consumer needs in the Americas region are characterized by a strong preference for quality and sustainability. The Americas region has seen significant investments with major flooring manufacturers focusing on expanding their production capabilities and distribution networks. In the EMEA region, the wood and laminate flooring market displays a preference for high-quality, design-oriented products. The Middle East, on the other hand, shows demand for luxury wood flooring options in the burgeoning construction sector, particularly in the hospitality industry. The Asia Pacific region is witnessing robust growth in the wood and laminate flooring market, driven by the rising middle class and increased urbanization in countries such as China and India. The surge in construction activities, both residential and commercial, has escalated the demand for wood and laminate flooring solutions in the APAC region.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Wood & Laminate Flooring Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Wood & Laminate Flooring Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Wood & Laminate Flooring Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include AHF, LLC, ALSAPAN SAS, Barlinek SA, Beaulieu International Group, Boral Timber Flooring, British Hardwoods, Burroughs Hardwoods, Inc., Classen Floor Systems Sp. z o.o., Daiken Corporation, Der International Flooring Co., Ltd, Formica Group, FRITZ EGGER GmbH & Co. OG, Greenlam Industries, Hamberger Industriewerke GmbH, Kahrs Group, Kastamonu Entegre, LL Flooring, Inc., M. KAINDL GmbH, Mannington Mills, Inc, MeisterWerke Schulte GmbH, Menard, Inc., Mohawk Industries, Nature Wood Floors, Pergo Flooring, Power Dekor, Samling Group of Companies, Shaw Industries Group, Inc., SWISS KRONO AG, Tarkett S.A., and The L&L Company.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Wood & Laminate Flooring Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Wood & Laminate Flooring Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Wood & Laminate Flooring Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Wood & Laminate Flooring Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Wood & Laminate Flooring Market?