市場調査レポート
商品コード
1470896
架線システム市場:タイプ別、コンポーネント別、素材別、電圧別、列車タイプ別-2024-2030年の世界予測Overhead Catenary System Market by Type (Compound Catenary Wire, Simple Catenary Wire, Stitched Catenary Wire), Component (Cantilever, Catenary Wire, Contact Wire), Material, Voltage, Train Type - Global Forecast 2024-2030 |
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架線システム市場:タイプ別、コンポーネント別、素材別、電圧別、列車タイプ別-2024-2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 185 Pages
納期: 即日から翌営業日
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架線システム市場規模は2023年に285億7,000万米ドルと推定され、2024年には315億4,000万米ドルに達し、CAGR 10.79%で2030年には585億4,000万米ドルに達すると予測されています。
カテナリーまたは単に架線と呼ばれることも多い架線システム(OCS)は、電気自動車、特に電車や路面電車に電気を供給するために使用される電線と関連する支持構造物のシステムです。カテナリー」とは架線の形状のことで、多くの場合、2点間にぶら下がる鎖のような放物線を描いています。OCSは、鉄道、ライトレール、路面電車、トロリーバスなど、さまざまな交通システムで一般的に使用されています。都市化が進むにつれて、公共交通機関への要求が高まり、地下鉄や路面電車など、電力供給に架線システムを利用する都市交通システムへの投資が大幅に増加しています。世界各国の政府は、従来の内燃エンジンを搭載した車両から排出される温室効果ガスを削減するため、エネルギー効率の高い輸送手段を優先しており、これが先進的な架線システムの需要を大きく後押ししています。しかし、架線システムの設置にはインフラ整備のための多額の設備投資が必要であるため、予算に制約のある特定の地域での採用は限られています。材料技術の革新や、効率的な輸送システムへの需要の高まりに対応するための鉄道インフラのアップグレードや拡張への投資の増加が、市場の状況をさらに促進しています。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 285億7,000万米ドル |
予測年[2024] | 315億4,000万米ドル |
予測年 [2030] | 585億4,000万米ドル |
CAGR(%) | 10.79% |
タイプ複合カテナリーワイヤーは機械的安定性に優れ、高速鉄道の用途に多く使用されています。
複合カテナリーワイヤーシステムでは、複数のワイヤーが組み合わされてメインカテナリーワイヤーを形成し、そのメインカテナリーワイヤーがコンタクトワイヤーを支えます。この設計により、単純なカテナリーと比較して機械的安定性と強度が向上します。複合システムは、より高い風荷重に耐え、高速走行時でもパンタグラフとの安定した接触を維持することができます。そのため、これらのシステムは、信頼性が重要な高速鉄道や重量貨物路線に適しています。シンプルなカテナリー・ワイヤー・システムは、1本のメイン・サポート・ケーブルを使用し、そこからドロッパーでコンタクト・ワイヤーを吊り下げます。シンプルな設計は、複雑さと材料消費量が少ないため、複合型よりもコスト効率が高く、都市部の路面電車や、速度が中程度の短距離の地域鉄道路線に適しています。ステッチ式カテナリーワイヤーシステムは、2本の平行な接触ワイヤーを一定の間隔で織り込んだり、縫い合わせたりして、1本の複合ワイヤーを形成します。この設計では、接触面積が増加するため、パンタグラフの摩耗が減少し、エネルギー効率に有利な導電性が向上します。ステッチデザインは、混在運転や山岳鉄道を運行する高出力電気機関車に特に適しています。
コンポーネント:ドロッパーの高い採用で安定性を維持架線システム
カンチレバーは、架線システムの構造部品で、コンタクトワイヤーとカテナリーワイヤーを一定の間隔で支える役割を担っています。カンチレバーは、適切な張力を維持し、最適なシステムパフォーマンスを確保するために不可欠です。カテナリーワイヤーは、コンタクトワイヤーを地面から一定の高さで支えるとともに、その下を通過する列車から受ける機械的な力を管理するという重要な役割を果たします。コンタクトワイヤーは、架線から電力を供給するために、電車のパンタグラフと直接接続する重要なコンポーネントです。銅や銅と銀の合金は電気伝導性に優れているため、非常に好まれます。ドロッパーは、カテナリーワイヤーとコンタクトワイヤーを接続し、両者間の一定の距離と電気的分離を確保する重要な部品で、架線システムの強度を助ける重要な役割も担っています。絶縁体は、架線システムの様々な構成部品を互いに電気的に絶縁し、短絡を防ぎ、安全な作動を保証します。
電圧:高速鉄道網と長距離貨物線による高電圧OCSの普及
高電圧架線システムは、エネルギー損失を最小限に抑えながら長距離に大電力を供給できるため、一般的に高速鉄道網や長距離貨物線に使用されています。高電圧OCSは、送電ロスを低減する効率性から好まれ、運用コストの低減と環境性能の向上につながります。中電圧OCSは、主に地下鉄、メトロ、軽便鉄道などの都市交通システムに対応しており、容量と複雑さのバランスがとれているため、駅間の距離が比較的短く、頻繁に停車する必要がある人口密度の高い都市部に適しています。低電圧のOCSは路面電車によく見られ、低速での短距離移動に十分な電力を供給しながらも、設置やメンテナンスのコストがシンプルで手頃なため、遺産鉄道に好まれることが多いです。
列車のタイプ:高速鉄道では、高速化による高電圧・高電流への対応能力から、OCSが広く使用されています。
高速鉄道システムは、都市間または地域間の長距離移動においてスピードと効率を優先します。OCSは、このような高速化に対応するため、高電圧・高電流に対応できなければならないです。ライト・レール・システムは、都市部に頻繁に停車し、高速鉄道よりも低速で運行します。ここで重視されるのは、エネルギー効率と都市景観の中でのシームレスな統合です。地下鉄システムは、人口密度の高い都市部で運行されるため、乗客の高負荷に耐える高い耐久性と信頼性を持つOCSが必要とされます。
地域別の洞察
南北アメリカは、効率的な公共交通機関への需要増に対応するため、新規鉄道プロジェクトや既存システムのアップグレードへの投資が増加しており、市場情勢が大きく変化しています。欧州連合(EU)は、エネルギー効率と持続可能性を促進する鉄道インフラ整備に多額の資金を提供しています。また、スマート電化ソリューションによる鉄道インフラのアップグレード活動が活発化していることも、同地域の市場需要をさらに促進しています。MEA地域はまた、各地域の連結性を向上させるために新たな鉄道プロジェクトに多額の投資を行い、持続可能な公共交通システム構想に貢献しています。APAC地域は、世界有数の高速鉄道網を誇り、OCS専用の研究や最先端の製造施設、スマートな鉄道インフラプロジェクトにおける政府の取り組みに継続的に投資しているため、鉄道技術の進歩の最前線にあり、架線システム市場の大幅な成長を観察しています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスは架線システム市場を評価する上で極めて重要です。事業戦略と製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、架線システム市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.架線システム市場の市場規模および予測は?
2.架線システム市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.架線システム市場の技術動向と規制枠組みは?
4.架線システム市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.架線システム市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[185 Pages Report] The Overhead Catenary System Market size was estimated at USD 28.57 billion in 2023 and expected to reach USD 31.54 billion in 2024, at a CAGR 10.79% to reach USD 58.54 billion by 2030.
An overhead catenary system (OCS), often called catenary or simply overhead wires, is a system of electrical wires and associated support structures used to supply electricity to electric vehicles, particularly trains and trams. The term "catenary" refers to the shape of the overhead wire, which is often a parabolic curve that resembles a chain hanging between two points. The OCS is commonly used in various transportation systems, such as railways, light rail, trams, and trolleybuses. Increasing urbanization has led to increased public transportation requirements significantly fueled investments in urban transit systems such as metros and tramways that rely on overhead catenary systems for power supply. Governments worldwide prioritize energy-efficient modes of transport to reduce greenhouse gas emissions from traditional combustion engine-based vehicles which significantly drives demand for advanced overhead catenary systems. However, installing overhead catenary systems requires significant capital investments in infrastructure development, limiting its adoption in certain regions with budget constraints. Innovations in materials technology and rising investment in upgrading and expanding rail infrastructure to meet the growing demand for efficient transportation systems have further fueled the market landscape.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 28.57 billion |
Estimated Year [2024] | USD 31.54 billion |
Forecast Year [2030] | USD 58.54 billion |
CAGR (%) | 10.79% |
Type: Compound catenary wires offer superior mechanical stability and are highly used in high-speed rail applications
In compound catenary wire systems, multiple wires are combined to form the main catenary wire, which supports a contact wire. This design offers enhanced mechanical stability and strength compared to simple catenaries. Compound systems can withstand higher wind loads and maintain consistent contact with pantographs even at high speeds. As such, these systems are preferred for high-speed railways and heavy freight routes where reliability is crucial. A simple catenary wire system employs a single main support cable from which droppers suspend the contact wire. Simple designs are more cost-effective than compound ones due to their reduced complexity and material consumption, making them suitable for urban tramways or short-distance regional railway routes with moderate speeds. Stitched catenary wire systems involve interweaving or stitching two parallel contact wires at regular intervals to form a single composite wire. This design offers increased contact surface area, which helps reduce wear on pantographs and enhances electrical conductivity-beneficial for energy efficiency. Stitched designs are particularly well-suited for high-power electric locomotives operating on mixed traffic lines or mountain railways where energy demands might be higher due to challenging terrains.
Component: High adoption of droppers to maintain the stability of the overhead catenary system
A cantilever is a structural component in an overhead catenary system responsible for supporting the contact and catenary wire at specific intervals. It is vital for maintaining proper tension and ensuring optimal system performance. Catenary wire plays a crucial role in supporting the contact wire at a consistent height from the ground while managing mechanical forces exerted by trains passing beneath it. Contact wire is a critical component that directly interfaces with pantographs on electric trains to supply power from the overhead lines. The material choice can impact energy transfer efficiency and lifespan; copper and copper-silver alloys are highly favored due to their excellent electrical conductivity properties. Droppers are essential components that connect the catenary wire to the contact wire, ensuring constant distance and electrical separation between them, and also play a critical role in helping the strength of the overhead catenary system. Insulators electrically isolate various overhead catenary system components from one another to prevent short circuits and ensure safe operation.
Voltage: penetration of high-voltage OCS owing to its high-speed rail networks and long-distance freight lines
High-voltage overhead catenary systems are typically used in high-speed rail networks and long-distance freight lines due to their ability to deliver greater power over long distances with minimal energy loss. High voltage OCS are preferred for their efficiency in reducing transmission losses, which leads to lower operating costs and better environmental performance. Medium voltage OCS cater mainly to urban transport systems such as subways, metros, and light-rail transit networks and offer a balance between capacity and complexity that makes them suitable for densely populated urban areas requiring frequent stops with relatively short distances between stations. Low voltage OCS are commonly found in tramways, and heritage railways are often preferred for their simplicity and affordability in terms of installation and maintenance costs while still providing adequate power for short-distance travel at lower speeds.
Train Type: High-speed rail extensively using OCS due to having the capability of handling high voltages and currents due to increased speeds
High-speed rail systems prioritize speed and efficiency in long-distance travel between cities or regions. The OCS must be capable of handling high voltages and currents to accommodate these greater speeds. Light rail systems serve urban areas with frequent stops and lower speeds than high-speed rails. The emphasis here is on energy efficiency and seamless integration within urban landscapes. Metro systems operate within densely populated urban areas and require high durability and reliability OCS to withstand heavy passenger loads.
Regional Insights
The Americas have a significant landscape in the overhead catenary system market owing to rising investment in new railway projects and upgrading existing systems to meet increased demands for efficient public transport. The European Union offers substantial funding for rail infrastructure developments that promote energy efficiency and sustainability; also, the increasing upgradation activities of railway infrastructure with smart electrification solutions have further fueled the market demand in the region. The MEA region has also contributed to sustainable public transport systems initiatives by investing heavily in new railway projects to improve connectivity throughout their regions. The APAC has observed substantial growth in the overhead catenary system market as this region has been at the forefront of rail technology advancements as it boasts the world's significant high-speed train network with continued investments in research and state-of-the-art manufacturing facilities dedicated to OCS and government initiatives in smarty railway infrastructure projects.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Overhead Catenary System Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Overhead Catenary System Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Overhead Catenary System Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include ABB Ltd., ALSTOM Holdings, Alucast Iran Co., Bombardier Inc., CRRC TAIYUAN CO.,LTD., EMSPEC, Kiepe Electric GmbH, Lamifil NV, MAC Products, Inc., MEIDENSHA CORPORATION, Nexans, nVent, Pandrol SAS, PFISTERER Holding SE, PPS International, Selco Manufacturing, Siemens AG, Sugremin SA, TE Connectivity Corporation, and Wabtec Corporation.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Overhead Catenary System Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Overhead Catenary System Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Overhead Catenary System Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Overhead Catenary System Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Overhead Catenary System Market?