市場調査レポート
商品コード
1470489
サイクリングウェア市場:製品タイプ、流通チャネル、エンドユーザー別-2024-2030年の世界予測Cycling Wear Market by Product Type (Clothing, Eyewear, Footwear), Distribution Channel (Offline Stores, Online Stores), End-User - Global Forecast 2024-2030 |
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サイクリングウェア市場:製品タイプ、流通チャネル、エンドユーザー別-2024-2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 181 Pages
納期: 即日から翌営業日
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サイクリングウェア市場規模は2023年に43億6,000万米ドルと推計され、2024年には46億米ドルに達し、CAGR 5.95%で2030年には65億4,000万米ドルに達すると予測されます。
サイクリングウェアには、アパレル、フットウェア、防具、アクセサリーなど、サイクリスト専用に設計された幅広い製品が含まれます。サイクリングのような屋外スポーツ活動の健康上の利点に関する個人の健康意識の高まりが、様々なサイクリングウェアの使用率を高めています。環境に優しい交通手段の人気の高まりは、自転車と対応するアクセサリーの需要を強化し、サイクリングウェアの範囲を拡大しています。さらに、フィットネス活動を推進する世界の政府の取り組みが、サイクリングウェアの需要を促進しています。高品質の製品を製造するための高い製造コストと、サイクリング専用ウェアに関する限られた認知度が、市場の成長を妨げています。バイタルサインのモニタリング、パフォーマンス指標の追跡、ナビゲーショナルガイダンスの提供のための電子センサーを組み込んだスマートウェア製品の市場開拓が進んでおり、市場成長の有利な機会を生み出すと期待されています。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 43億6,000万米ドル |
予測年[2024] | 46億米ドル |
予測年 [2030] | 65億4,000万米ドル |
CAGR(%) | 5.95% |
製品タイプ:先進的なサイクリング・ウェアを導入するための研究開発活動の活発化
ウェアはサイクリストに快適性、安全性、性能向上を提供するように設計されています。サイクリングウェアは、主に吸湿発散性素材、反射要素、ぴったりとしたフィット感です。アイウェアは、サイクリストの目を有害な紫外線(UV)、風、ほこり、虫などから守るために欠かせないです。曇り止めレンズ、調節可能なノーズパッド、軽量構造などが主な特徴です。サイクリング用フットウェアは、サイクリストの足をサポートしながらペダリング効率を高める。フットウェアの好みは、クリートとの互換性、クロージャーシステム、ソールの硬さなどによって異なります。ハンドグローブは、サイクリング中の保護、快適性、グリップ力を高める。衝撃吸収のためのパッド、通気性、タッチスクリーン対応など、製品の改良は著しいです。サイクリスト用のヘッドギアには、ヘルメット、スウェットバンド、キャップなどがあり、ヘッドギアの主なニーズは、サイクリングの重量、通気性、空気力学を考慮しつつ、衝撃保護による安全性です。ニーパッドとエルボーパッドは、サイクリング中の転倒や衝突時の衝撃保護になります。必要性に応じて、動きを制限せず、十分な保護を提供する軽量素材が選好されます。
流通チャネル:オンライン・プラットフォームを通じて、さまざまなサイクリングウェアが入手可能になりつつあります。
サイクリングウェアを購入しようとする消費者にとって、オフラインの店舗は依然として人気のある選択肢です。実店舗には、購入前に商品を試着できる利点があり、正しいサイズとフィット感を確実に選択できます。経験豊富なスタッフが個別にアドバイスや相談に乗ってくれるため、サイクリストはオフラインの店舗を好みます。デジタル・プラットフォームは、消費者が自分の都合に合わせてバーチャルに豊富な商品コレクションを閲覧することを可能にします。地元では手に入らないニッチな商品や専門的な商品を求めるサイクリストや、前シーズンのギアを割引価格で手に入れたいと願うサイクリストの何人かは、オンライン小売業者にシフトしています。
エンドユーザー:プロのサイクリストによる高品質のサイクリングウェアの嗜好の拡大
プロのサイクリストは、サイクリングウェアにパフォーマンスを向上させる機能を優先します。競合イベントやレースに参加するためには、空気力学を強化し、空気抵抗を減らし、長時間に渡って最適な快適性を提供するようデザインされたウェアが必要です。レクリエーションのサイクリストは、快適さと実用性を優先し、カジュアルライドや週末の小旅行、フィットネス志向のアクティビティに参加します。プロのサイクリストが特別なパフォーマンス向上ウェアをプレミアム価格で求めるのに対し、レクリエーションサイクリストは快適かつ機能的なウェアを手頃な価格で求める。
地域別の洞察
米国とカナダでは、スポーツとアウトドア活動を支援・促進するための政府の取り組みが拡大しており、南北アメリカの市場成長を後押ししています。米国労働統計局によると、2021年には米国人の96%がスポーツやレジャー活動に時間を費やしています。2023年2月、カナダ政府はサイクリング・カナダに45万米ドルの資金を提供し、障壁をなくし、不特定多数の人々のレクリエーション・スポーツへの参加を増やそうとしています。製品発売活動の進展とこの地域における主要プレイヤーの存在は、サイクリングウェアの利用を促進する重要な要因です。欧州地域全体のアスリート数を増加させるために、アウトドアスポーツ活動を奨励する投資が増加しており、政府の取り組みも好意的で、EMEAにおけるサイクリングウェアの需要にプラスの影響を与えています。アジア太平洋、欧州、南北アメリカにおけるeコマースプラットフォームの急速な拡大は、サイクリングウェア市場の成長のための潜在的なプラットフォームを作り出しています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスはサイクリングウェア市場の評価において極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、サイクリングウェア市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.サイクリングウェア市場の市場規模および予測は?
2.サイクリングウェア市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.サイクリングウェア市場の技術動向と規制枠組みは?
4.サイクリングウェア市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.サイクリングウェア市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[181 Pages Report] The Cycling Wear Market size was estimated at USD 4.36 billion in 2023 and expected to reach USD 4.60 billion in 2024, at a CAGR 5.95% to reach USD 6.54 billion by 2030.
Cycling wear includes a wide range of products designed specifically for cyclists, including apparel, footwear, protective gear, and accessories. Increased health awareness among individuals regarding the health benefits of outdoor sports activities such as cycling is elevating the usage of various cycling wear. The growing popularity of eco-friendly modes of transportation has bolstered the demand for bicycles and corresponding accessories, expanding the scope for cycling wear. In addition, the ongoing government initiatives worldwide promoting fitness activities are propelling the demand for cycling wear. High manufacturing costs associated with producing high-quality products and limited awareness about specialized cycling clothing hamper the market's growth. The ongoing development of smart clothing products that incorporate electronic sensors for monitoring vital signs, tracking performance metrics, or offering navigational guidance is expected to create lucrative opportunities for market growth.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 4.36 billion |
Estimated Year [2024] | USD 4.60 billion |
Forecast Year [2030] | USD 6.54 billion |
CAGR (%) | 5.95% |
Product Type: Rising R&D activities to introduce advanced types of cycling apparel
Clothing is designed to offer comfort, safety, and enhanced performance for cyclists. Cycling wear is mostly moisture-wicking fabrics, reflective elements, and a snug fit. Eyewear is essential for cyclists to protect their eyes from harmful ultraviolet (UV) rays, wind, dust, and insects. Key features include anti-fogging lenses, adjustable nose pads, and lightweight construction. Cycling footwear enhances pedaling efficiency while offering support to the cyclist's feet. The preference for footwear varies based on aspects such as cleat compatibility, closure system, and sole stiffness. Hand gloves offer protection, comfort, and enhanced grip during cycling. Significant improvements in products include padding for shock absorption, breathability, and touchscreen compatibility. Headgear for cyclists includes helmets, sweatbands, and caps, and the primary need for headgear is safety through impact protection while considering the cycle's weight, ventilation, and aerodynamics. Knee and elbow pads provide impact protection during falls or crashes while cycling. The need-based preference includes lightweight materials that do not restrict movement but offer sufficient protection.
Distribution Channel: Increasing availability of various range of cycling wear through online platforms
Offline stores remain a popular choice for consumers seeking to purchase cycling wear. Brick-and-mortar establishments offer the advantage of enabling customers to try on products before making a purchase, ensuring the selection of the correct size and fit. Cyclists prefer offline shops as they provide personalized advice and consultation from experienced staff members. Digital platforms enable consumers to browse through extensive product collections virtually at their convenience. Several cyclists seeking niche or specialized products unavailable in their local area or hoping to find deals on previous seasons' gear at discounted prices shift to online retailers.
End-User: Expanding preference of high-quality cycling wear by professional cyclists
Professional cyclists prioritize performance-enhancing features in their cycling wear. Participating in competitive events and races requires apparel designed to enhance aerodynamics, reduce air resistance, and offer optimal comfort for long durations. Recreational cyclists prioritize comfort and practicality in their cycling wear and typically engage in casual rides, weekend excursions, and fitness-oriented activities. While professional cyclists require specialized performance-enhancing garments at premium prices, recreational cyclists seek comfortable yet functional apparel at affordable prices.
Regional Insights
The growing implementation of government initiatives to support and promote sports and outdoor activities across the U.S. and Canada boosts the market growth in the Americas. According to the U.S. Bureau of Labor Statistics, in 2021, 96% of Americans spent time on sports and leisure activities. In February 2023, the Government of Canada provided USD 450,000 in funding for Cycling Canada to eliminate barriers and increase participation in recreational sports for underrepresented groups. Progressing product launching activities and the presence of key players in the region are significant factors driving the usage of cycling wear. Rising investments encouraging outdoor sports activities to increase the number of athletes across the European region with favorable governmental initiatives positively influence the demand for cycling wear in the EMEA. The rapid expansion of eCommerce platforms in the Asia-Pacific, Europe, and the Americas creates a potential platform for the growth of the cycling wear market.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Cycling Wear Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Cycling Wear Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Cycling Wear Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include 2XU Pty Ltd., 7mesh Industries Inc., Adidas AG, ASSOS of Switzerland GmbH, Black Sheep Cycling, Bohangsports, Cafe du Cycliste, Capo Cycling Apparel, Champion System, Chrome Industries, Inc., DHB Sport, DUER, Endura Limited by Pentland Brands Limited, GIRO SPORT DESIGN by Vista Outdoor Inc., Hangzhou Lameda Sports Co., Ltd., Isadore Apparel, JRD Cycling, La Fonte Pads SRL, La Passione Srl, Le Col, Louis Garneau, Lusso Bike, MAAP Co Pty Ltd., Madison Clothing by H Young (Operations) Ltd., Maloja Clothing USA Inc., Manifattura Valcismon S.p.A., Marcello Bergamo Australia, Mission Workshop, LLC., Moment CC, Monton Sports, NIKE, Inc., Oakley, Inc., Ornot Bike, Osloh Bicycle Jeans, Pas Normal Studios ApS, Pearl izumi by United Sports Brands, POC Sweden AB, Proviz Sports, Puma SE, Rapha Racing Limited, Runtowell, SANTINI S.P.A., Shimano Inc., Sigr AB, Specialized Bicycle Components, Inc., SRAM LLC, The Pedla, Triple2 Sportswear GmbH, Vaela Limited, and W. L. Gore & Associates, Inc..
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Cycling Wear Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Cycling Wear Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Cycling Wear Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Cycling Wear Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Cycling Wear Market?