市場調査レポート
商品コード
1470459
キャンドル市場:原材料、製品、流通、エンドユーザー別-2024-2030年世界予測Candle Market by Raw Material (Beeswax, Palm Wax, Paraffin Wax), Product (Container Candle, Pillars, Tapers), Distribution, End-User - Global Forecast 2024-2030 |
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キャンドル市場:原材料、製品、流通、エンドユーザー別-2024-2030年世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 193 Pages
納期: 即日から翌営業日
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キャンドル市場規模は2023年に90億3,000万米ドルと推計され、2024年には96億米ドルに達し、CAGR 6.30%で2030年には138億5,000万米ドルに達すると予測されています。
キャンドルは主にその美的価値と香りのために使用され、主に停電時のソフトで温かみのある非常用照明や、宗教的・儀式的な目的で使用されます。従来、キャンドルの主な目的は、光、熱、香りで雰囲気を演出することでした。審美的に魅力的な製品への需要の高まりや、お祭りを祝う際にキャンドルが使われるようになったことで、キャンドルの使用は世界的に加速しています。さらに、リラクゼーションを目的としたキャンドルマッサージの動向の高まりは、スパやアロマセラピーセンターでの利用を世界的に拡大しています。しかし、原材料コストの変動、有害化学物質への曝露に伴う悪影響、キャンドル製造のコンプライアンス問題、火を使わないキャンドルの利用可能性などが、消費者による使用を制限する可能性があります。さらに、環境にやさしく、香りがあり、革新的なデザインのキャンドルが増えつつあることから、世界中の消費者によるキャンドルの採用が促進されると予想されます。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 90億3,000万米ドル |
予測年[2024] | 96億米ドル |
予測年 [2030] | 138億5,000万米ドル |
CAGR(%) | 6.30% |
原材料環境に優しい代替品として菜種ワックスの使用が増加
蜜蝋は他の蝋よりも融点が高く、最も明るく温かみのある炎を発するため、キャンドルの製造に使用されています。パームワックスベースのキャンドルは、香りと色を多く保持するため、主に屋外や教会の照明のキャンドルに使用されます。菜種ワックスキャンドルは香りを保持し、燃焼時間を延長します。大豆ワックスキャンドルは天然で生分解性があり、よりクリーンな光で燃焼し、すすの発生が少ないです。ステアリンワックスキャンドルは植物性または動物性油脂から作られ、重量の点からより高品質と考えられています。一般的に使用されているワックスは、安価で入手しやすく、香りや色持ちが良いことからパラフィンワックスです。しかし、近年、消費者の環境意識が高まり、石油系製品の使用を懸念するようになったため、大豆ワックス、蜜蝋、ココナッツワックスなどの天然ワックス代替品を使用することに高い成長率と関心が見られています。
製品汎用性と使い勝手の良さから容器キャンドルの採用が増加
コンテナキャンドルは、耐熱容器に収められた小さなキャンドルで、装飾用として使用されます。主に、落ち着いた雰囲気を演出するために使用されます。テーパー型キャンドルは、細長いキャンドルで、円筒形の底辺の上部が細くなっています。プレーンなものからツイストしたものまであり、一般的に安価なため、装飾の選択肢として適しています。ピラーキャンドルは、チャーチキャンドルや祭壇キャンドルとしても知られています。太くて短いものから細くて高いものまで、香りのあるものからないものまで、形も大きさも様々で、素材も様々です。
流通進化するキャンドルのオンライン流通チャネル
キャンドルは、コンビニエンスストア、小売店、スーパーマーケットなど、オフラインの流通チャネルでの取り扱いが増えています。キャンドルの製造会社は、キャンドルの販売を加速させるために、企業のウェブサイトやeコマース・プラットフォームで革新的な香りや装飾のあるキャンドルを紹介しています。消費者はオンラインショッピングを好み、宅配便の利便性、競争力のある価格でのより包括的な製品セレクション、簡単な比較ツール、カスタマーレビューへのアクセスを高く評価しています。
エンドユーザー:個人消費者によるキャンドルの個人使用や贈答目的での利用が増加。
キャンドルは、商業的、個人的、様々な目的で利用されています。キャンドルは、レストラン、スパ&ウェルネスセンター、イベント企画機関などの商業的な場面で使用され、場所の美的感覚を高め、顧客に暖かく魅力的な雰囲気を作り出します。キャンドルは、治療院やホスピタリティ産業で大量に購入されるため、収益の大半は商業分野で使用されるキャンドルから生み出されます。また、緊急停電の問題、精神修養、誕生日や記念日の特別な機会に、個人がキャンドルを使用します。さらに、ストレスを軽減したり、エクササイズやヨガをしたり、その他のストレス解消のためのセルフケア活動を自宅で行う際にも、プレミアムで香りの良いキャンドルが選ばれています。
地域別インサイト
香り付きキャンドルの人気が高まり、アロマセラピーセンターでの利用が加速していることから、キャンドル市場は南北南北アメリカで急速に発展しています。EMEAおよびAPAC地域の消費者によるキャンドルの採用が急増しているが、これは宗教的な目的での使用が増加しているためです。キャンドルは手頃な価格でコンビニエンスストアで容易に入手できるため、新興経済諸国では非常用照明として広く使用されています。さらに、APACでは、さまざまな香りのキャンドルの人気が高まっており、eコマース・プラットフォームで芳香やカスタマイズされたキャンドルが入手しやすくなっていることから、世界中の顧客による採用が促進されると予想されます。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスはキャンドル市場を評価する上で極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、キャンドル市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.キャンドル市場の市場規模および予測は?
2.キャンドル市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.キャンドル市場の技術動向と規制枠組みは?
4.キャンドル市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.キャンドル市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[193 Pages Report] The Candle Market size was estimated at USD 9.03 billion in 2023 and expected to reach USD 9.60 billion in 2024, at a CAGR 6.30% to reach USD 13.85 billion by 2030.
Candles are primarily used for their aesthetic value and scent, mainly to set soft, warm emergency lighting during electrical power outages and for religious or ritual purposes. Traditionally, a candle's primary purpose has been to produce ambiance with its light, heat, and aroma. The increasing demand for aesthetically appealing products and the growing use of candles during the celebration of festivals are accelerating their use worldwide. Additionally, the growing trend of candle massages for relaxation purposes is expanding its use globally across spas and aromatherapy centers. However, the fluctuating cost of raw materials, adverse effects associated with exposure to harmful chemicals, compliance issues for candle production, and availability of flameless candles may limit their use by consumers. Moreover, the increasing availability of eco-friendly, scented, and innovative candle designs is expected to encourage their adoption by consumers across the globe.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 9.03 billion |
Estimated Year [2024] | USD 9.60 billion |
Forecast Year [2030] | USD 13.85 billion |
CAGR (%) | 6.30% |
Raw Material: Proliferating use of rapeseed wax as an eco-friendly alternative
Beeswax is used for making candles as it has a higher melting point than other waxes and emits the brightest, most warm-toned flame. Palm wax-based candles are mainly used for producing outdoor and church light candles as they hold a high amount of fragrance and color. Rapeseed wax candles provide enhanced fragrance retention and extended burn time. Soy wax candles are natural and biodegradable, burn cleaner light, and produce less soot. Stearin candles are obtained from vegetable or animal fats and oils and are considered to be of higher quality in terms of weight. The commonly used wax is paraffin wax due to its low cost, easy availability, and ability to hold fragrance and color well. However, in recent years, a high growth rate and interest have been witnessed in using natural wax alternatives, such as soy wax, beeswax, and coconut wax, as consumers have become more eco-conscious and concerned about using petroleum-based products.
Product: Increasing adoption of container candles owing to its versatility and convenience of use
Container candles are small candles housed in a heat-resistant container and are used for decorative purposes. Consumers mainly use votive candles to create a tranquil atmosphere depending on the decor and desired ambiance. A tapered candle is a long, thin candle with a cylindrical base that narrows on top. They can be plain or twisted and are generally inexpensive, making them a good decor option. Pillar candles, also known as church or altar candles, are tall, round candles made of solid wax that burn slowly and are mostly used for decorative purposes. They come in all shapes and sizes, from short and fat to tall and thin, scented and unscented, and are made from various materials.
Distribution: Evolving online distribution channel for candles
Candles are increasingly available in offline distribution channels, including convenience stores, retail stores, and supermarkets. The candle manufacturing companies are introducing innovative scented and decorative candles on company websites and eCommerce platforms to accelerate the sale of candles. Consumers prefer online shopping and appreciate the convenience of home delivery, more comprehensive product selection at competitive prices, easy comparison tools, and access to customer reviews.
End-User: Proliferating utilization of candles by individual consumers for personal use or gifting purposes
Candles are utilized in commercial and individual settings and for various purposes. The use of candles in commercial settings, such as restaurants, spa & wellness centers, and event planning organizations, enhances the aesthetic of a place, creating a warm and inviting atmosphere for customers. The majority of the revenue is generated from those candles that are used in the commercial segment due to their bulk purchasing in therapeutic centers and the hospitality industry. In addition, individuals use candles for emergency power outage issues, spiritual practices, and special birthday or anniversary occasions. Moreover, individuals opt for premium and scented candles for carrying out self-care activities at home to reduce stress, exercise & perform yoga and other stress-relieving activities.
Regional Insights
The candle market is rapidly evolving across the Americas owing to the growing popularity of scented candles and accelerating use in aromatherapy centers. There is a significant surge in the adoption of candles by the consumers of the EMEA and APAC region, which is attributed to the increased use for religious purposes. Candles are widely used in developing economies for emergency lighting as they are affordable and readily available in convenience stores. Moreover, in APAC, the growing popularity of various scented candles and the increasing availability of aromatic and customized candles on eCommerce platforms are expected to encourage their adoption by customers worldwide.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Candle Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Candle Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Candle Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Armadilla Wax Works, Inc., AS Hansa Candle, AUS Wax Pty. Ltd., Baltic Candles Ltd., Bath & Body Works Direct, Inc., Bolsius International BV, Bridgewater Candle Company, Candle Delirium, Inc., Candles Scandinavia AB, Ceras Roura S.A., Chandelles Tradition MB Inc., Circle E Candles, Coastal Living Co., Colonial Candle, Conscious Candle Co., Contract Candles & Diffusers Ltd., Delsbo Candle AB, Duni AB, Ellis Brooklyn, Empire Candle Co., LLC, Gala Group GmbH, Jo Malone London Inc., M and Sense (Suzhou) Arts and Crafts Co., Ltd., Malin+Goetz Inc., Mimico Candle Company, MVP Group International, Inc., NEST Fragrances, Newell Brands, Inc., OZ Candles, S.C. Johnson & Son, Inc., The Kelowna Candle Factory, Wilhelm Vollmar Sternstrasse GmbH, and Wright Power.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Candle Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Candle Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Candle Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Candle Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Candle Market?