市場調査レポート
商品コード
1468003
家庭用殺虫剤市場:昆虫タイプ、形態、供給源、流通別-世界予測2024-2030年Household Insecticide Market by Insect Type (Ants, Cockroaches, Flies & Moths), Form (Liquid, Powdered Granule, Sprays), Source, Distribution - Global Forecast 2024-2030 |
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家庭用殺虫剤市場:昆虫タイプ、形態、供給源、流通別-世界予測2024-2030年 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 198 Pages
納期: 即日から翌営業日
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家庭用殺虫剤市場規模は2023年に104億5,000万米ドルと推定され、2024年には111億9,000万米ドルに達し、CAGR 7.28%で2030年には171億米ドルに達すると予測されています。
家庭用殺虫剤には、人の健康、快適性、財産を脅かす昆虫を防除または駆除するために設計された製品やソリューションが含まれます。家庭用殺虫剤には、蚊、アリ、ゴキブリ、ハエ、その他の家庭害虫を含む害虫を管理するためのエアゾール、スプレー、パウダー、忌避剤、トラップ、ベイト剤など様々な形態や用途が含まれます。都市化の進展と生活環境の変化は、昆虫の繁殖に適した場所を作り出し、媒介性疾患の世界の流行を改善しています。デング熱やマラリアなどの媒介性疾患に対する意識の高まりと、殺虫剤に関する一般市民の認識を高める政府の健康イニシアティブが、家庭用殺虫剤の需要を後押ししています。過剰使用や不適切な使用に関連する問題、環境破壊の削減を目的とした厳しい規制、殺虫剤に含まれる有害化学物質による潜在的な健康被害は、家庭用殺虫剤の使用に悪影響を与えています。さらに、媒介虫における殺虫剤耐性の急速な拡大に関連する問題は、殺虫剤の採用に課題をもたらしています。しかし、環境に優しいソリューション、総合的な害虫管理、地域の要件や特定の害虫種に対応した製品処方の革新により、家庭用殺虫剤の使用範囲は拡大しています。さらに、有効性を向上させるナノテクノロジーやスマートリリースシステム、パッケージングの革新などの技術的進歩により、家庭用殺虫剤市場は今後数年間で有利な機会を創出すると予想されます。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 104億5,000万米ドル |
予測年[2024] | 111億9,000万米ドル |
予測年 [2030] | 171億米ドル |
CAGR(%) | 7.28% |
昆虫の種類蚊が媒介する感染症の増加
ベイト剤、ジェル剤、スプレー剤、ダスト剤などの殺虫剤は、必要性に応じて広く利用されています。ゴキブリの侵入に対する主な解決策には、ベイト剤、エアゾール・スプレー、ゲル製剤があります。消費者は、低臭で長期的な防除が可能なゲル製剤を好みます。ハエやガは、粘着トラップやスプレーなどの家庭用殺虫剤製品を使って防除します。蚊は、マラリア、デング熱、ジカウイルスなどの感染症を媒介するため、重大な健康リスクをもたらします。蚊を駆除するための主なソリューションは、忌避剤、幼虫駆除剤、空間噴霧剤です。必要性に応じて、消費者は個人的な保護のためにローションやスプレーの形の忌避剤を選ぶ。げっ歯類駆除の主な解決策には、殺鼠剤と忌避剤があります。
形状:防虫対策として粉末顆粒の人気が高まる
液体殺虫剤は、アリ、ゴキブリ、蚊、トコジラミなど様々な害虫を駆除する効果があるため、消費者に人気のある選択肢のひとつです。これらの殺虫剤は通常濃縮タイプで、水で希釈するか、虫がいる表面に直接塗布します。粉末の粒剤は、表面に対する残効性があるため、アリ、シルバーフィッシュ、ゴキブリなどの這う昆虫に対する優れた予防策として役立ちます。建物の基礎の周りや害虫の侵入経路に沿って散布し、昆虫のバリアを作る。スプレーは、蚊、ハエ、スズメバチなどの飛翔害虫を素早くノックダウンし、即座に駆除するためによく使用されます。昆虫または昆虫の繁殖が確認されている場所に直接散布します。
出典昆虫に対する最大限の効力を求めて高まる合成殺虫剤の需要
天然殺虫剤は植物由来の材料から作られており、家庭内の害虫駆除に、より環境に優しいソリューションを提供します。これらの製品は一般的に、合成殺虫剤に比べ、人間やペット、環境への悪影響が少ないです。人気のある天然害虫駆除方法には、シトロネラ、ユーカリ、レモングラス、珪藻土、除虫菊、ニームオイルなどのエッセンシャルオイルがあります。シトロネラ・オイルは、特に蚊、ハエ、その他の刺す虫に対する天然の防虫効果で広く知られています。このエッセンシャルオイルは、昆虫を引き寄せる香りをマスキングすることで、昆虫が標的を見つけるのを複雑にする働きがあります。ゲラニオール・オイルは、心地よい花の香りを持つ効果的な天然殺虫剤で、蚊、ハエ、アリ、ダニ、ゴキブリなど多くの昆虫に対して強い忌避活性を示します。
一方、合成殺虫剤には、さまざまな害虫に対して最大限の効力を発揮するよう化学的に設計された有効成分が含まれています。これらの製品は、対象となる昆虫を駆除するのに効果的な傾向があるが、不適切に使用したり過剰に使用したりすると、潜在的な健康被害をもたらす可能性があります。ヒドロキシエチルイソブチルピペリジンカルボキシレート(HEIP)は、DEET(N, N-ジエチル-メタトルアミド)を含む従来の殺虫剤の代替として開発された合成化合物です。HEIPの主な利点は、他の合成忌避剤に比べて毒性が低いことで、家庭用殺虫剤製品への使用に適しています。DEETは、蚊、ダニ、チガーを含む様々な昆虫から身を守る多くの昆虫忌避製品の有効成分として広く使用されている合成化学化合物です。合成化合物を選ぶユーザーは、即効性と害虫からの長期的な保護を重視しています。
流通:購入前の個別サポートを目的としたオフライン流通チャネルの採用拡大
家庭用殺虫剤のオフライン流通チャネルには、スーパーマーケット、ハイパーマーケット、デパート、専門店、ドラッグストアなどがあります。実店舗を好む消費者は、購入を決定する前に商品を見たり触ったりできることを重視します。その他の特典としては、店員による個別対応などがあります。家庭用殺虫剤のオンライン・ショッピングは、利便性、競争力のある価格、幅広い品揃えを求めるユーザーの間で人気を博しています。消費者は簡単に価格を比較検討し、レビューを読み、購入した商品を直接自宅に届けることができます。
地域別インサイト
南北アメリカ地域は、害虫駆除のための高度で効果的な製剤を提供する老舗企業が多様に存在するため、家庭用殺虫剤市場が発展している地域です。各企業は、この地域市場により安全な製品を投入するため、研究開発活動に力を入れています。さらに、消費者の関心がより環境に優しい製品に移っていることから、業界は製品や包装をより持続可能なものにすることに関心を寄せています。一方、欧州は、製品の安全性と環境への影響に関する厳しい規制を特徴とする、より成熟した市場を示しています。この地域の化学物質使用に関する厳しい規制により、メーカーは天然成分から作られたバイオベースの忌避剤など、革新的で持続可能なソリューションの開発に注力しています。アジアは、様々な害虫にとって好都合な繁殖地を育む多様な気候条件により、家庭用殺虫剤の生産と消費の側面が増加しています。この地域の消費者は、オンライン流通チャネルを通じて製品を入手できるようになったため、多種多様な製品を手に入れることができるようになった。さらに、この地域では媒介感染症が大幅に増加しており、アジア各国政府による啓発キャンペーンが家庭用殺虫剤.FPNVポジショニング・マトリックスの利用を加速させています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスは家庭用殺虫剤市場を評価する上で極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、家庭用殺虫剤市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.家庭用殺虫剤市場の市場規模および予測は?
2.家庭用殺虫剤市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.家庭用殺虫剤市場の技術動向と規制枠組みは?
4.家庭用殺虫剤市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.家庭用殺虫剤市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
TABLE 352
[198 Pages Report] The Household Insecticide Market size was estimated at USD 10.45 billion in 2023 and expected to reach USD 11.19 billion in 2024, at a CAGR 7.28% to reach USD 17.10 billion by 2030.
Household insecticide encompasses products and solutions designed to control or eliminate insects threatening human health, comfort, or property. Household insecticide includes various forms and applications such as aerosols, sprays, powders, repellents, traps, and baits for managing pests, including mosquitoes, ants, cockroaches, flies, and other household insects. The increased urbanization and changing living conditions create suitable breeding grounds for insects, improving the prevalence of vector-borne diseases worldwide. Rising awareness about vector-borne diseases, including dengue fever and malaria, with government health initiatives promoting public awareness regarding insecticides has encouraged the demand for household insecticides. The issues associated with overuse or improper usage, stringent regulations aimed at reducing environmental damage, and potential health hazards from hazardous chemicals in insecticides negatively impact household insecticide usage. Moreover, the issues associated with the rapid growth of insecticide resistance in vectors create challenges for adopting insecticides. However, innovation in eco-friendly solutions, integrated pest management, and tailored product formulations addressing regional requirements or specific pest species are expanding the scope for household insecticides. In addition, technological advancements, including nanotechnology or smart release systems for improved efficacy and packaging innovations, are expected to create lucrative opportunities for the household insecticides market in the coming years.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 10.45 billion |
Estimated Year [2024] | USD 11.19 billion |
Forecast Year [2030] | USD 17.10 billion |
CAGR (%) | 7.28% |
Insect Type: Increasing prevalence of infectious disease spread by mosquitoes
Ant insecticides, including baits and gels, sprays, and dust formulations, are widely utilized on need-based preference. The primary solutions for cockroach infestations include baits, aerosol sprays, and gel formulations. Consumers prefer gel-based products as they provide long-term control with low odor profiles. Flies and moths are controlled using household insecticide products, including sticky traps and sprays. Mosquitoes pose significant health risks due to their role in transmitting infectious diseases, including malaria, dengue fever, and Zika virus. The primary solutions for mosquito control are repellents, larvicides, and space sprays. As per need-based preferences, consumers opt for repellents in the form of lotions or sprays for personal protection. The primary solutions for rodent control include rodenticides and repellers.
Form: Increasing popularity of powdered granules for preventive measures against insects
Liquid insecticides are one of the popular choices among consumers due to their efficacy in controlling various pests such as ants, cockroaches, mosquitoes, and bed bugs. These insecticides usually come in concentrated forms and are diluted with water or applied directly onto the surfaces where insects are present. Powdered granules serve as an excellent preventive measure against crawling insects such as ants, silverfish, and cockroaches due to their residual effect on surfaces. They are sprinkled around the foundations of buildings or along pest entry points to create a barrier for insects. Sprays are commonly used for quick knockdown and immediate relief from flying insects such as mosquitoes, flies, and wasps. They are applied directly to the insects or the areas where they are known to breed.
Source: Growing demand for synthetic insecticides for maximum potency against insects
Natural insecticides are derived from plant-based materials that offer a more eco-friendly solution for controlling pests in the home. These products generally have fewer harmful effects on humans, pets, and the environment than their synthetic counterparts. Some popular natural pest control methods include essential oils such as citronella, eucalyptus, lemongrass, diatomaceous earth, pyrethrum, and neem oil. Citronella oil is widely recognized for its natural insect-repellent properties, particularly against mosquitoes, flies, and other biting insects. This essential oil works by masking scents that attract insects, making it complex for them to locate their target. Geraniol oil is an effective natural insecticide with a pleasant floral scent that exhibits strong repellent activity against many insects, including mosquitoes, flies, ants, ticks, and cockroaches.
On the other hand, synthetic insecticides contain chemically-engineered active ingredients designed for maximum potency against various pests. These products tend to be more effective at eliminating target insects but may pose potential health risks if used improperly or in excessive amounts. Hydroxyethyl isobutyl piperidine carboxylate (HEIP) is a synthetic compound developed as an alternative to traditional insecticides, including DEET (N, N-Diethyl-meta-toluamide). The primary advantage of HEIP is its low toxicity profile compared to other synthetic repellents, making it suitable for use in household insecticide products. DEET is a synthetic chemical compound widely used as an active ingredient in many insect-repellent products that protects against various insects, including mosquitoes, ticks, and chiggers. Users who opt for synthetic solutions value fast-acting performance and long-lasting protection from pests.
Distribution: Wider adoption of offline distribution channels for personalized assistance before purchase
Offline distribution channels for household insecticides include supermarkets, hypermarkets, department stores, specialty stores, and drug stores. Consumers who prefer physical retail outlets value the ability to see and feel products before making a purchase decision. Additionally, they may benefit from personalized assistance offered by store staff. Online shopping for household insecticides has gained popularity among users seeking convenience, competitive pricing, and a broader range of products. Consumers can easily compare and contrast prices, read reviews, and have their purchases directly delivered to their homes.
Regional Insights
The Americas region represents an advancing landscape for the household insecticides market, owing to the diverse presence of well-established market players offering advanced, effective formulations for quality pest and insect control. The players have significantly focused on research and development activities for introducing safer products in the regional market. Moreover, with consumers shifting their focus to more eco-friendly products, the industry has taken an interest in making the products and packaging more sustainable. Europe, on the other hand, exhibits a more mature market characterized by stringent regulations concerning product safety and environmental impacts. The region's strict regulations on chemicals usage have led manufacturers to focus on developing innovative and sustainable solutions, such as bio-based repellents made from natural ingredients. Asia portrays an increased production and consumption aspects of household insecticides owing to its diverse climatic conditions that foster favorable breeding grounds for various pests. Consumers in the region have been able to obtain a wide variety of products owing to the increased availability of products through online distribution channels. Moreover, the region observes a significant increase in cases of vector-borne diseases, and awareness campaigns by the governments in Asia are accelerating the usage of household insecticides.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Household Insecticide Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Household Insecticide Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Household Insecticide Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include BASF SE, Bayer AG, Dabur India Ltd., Earth Corporation, Evergreen Garden Care (UK) Ltd., FMC Corporation, Godrej Group, Hockley International Limited, Jyothy Laboratories Ltd., Neogen Corporation, PelGar International Limited, Pure Origin Products, Reckitt Benckiser Group PLC, Relaxo Domeswear LLP, Ross Lifescience Ltd., S. C. Johnson & Son, Inc., Sherwood Chemicals Public Company Limited, Shogun Organics Ltd. by Safex Chemicals India Ltd., Shri Ram Agro Chemicals, Spectrum Brands Holdings, Inc., Sumitomo Chemical Co., Ltd., The Procter & Gamble Company, The Scotts Miracle-Gro Company, Tiger Brands Limited, Wondercide LLC, ZAPI S.p.A., and Zhongshan Lanju Daily Chemical Industry Co., Ltd..
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Household Insecticide Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Household Insecticide Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Household Insecticide Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Household Insecticide Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Household Insecticide Market?