市場調査レポート
商品コード
1466533
コンタクトレンズ液市場:ボリュームチャネル、素材、製品、流通チャネル別-2024-2030年世界予測Contact Lens Solution Market by Volume Channel (120mL, 360mL, 480mL), Material (Gas Permeable Lens, Hybrid Lens, Silicone Hydrogel Lens), Product, Distribution Channel - Global Forecast 2024-2030 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
コンタクトレンズ液市場:ボリュームチャネル、素材、製品、流通チャネル別-2024-2030年世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 197 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
コンタクトレンズ液市場規模は2023年に16億米ドルと推計され、2024年には17億7,000万米ドルに達し、CAGR 10.21%で2030年には31億7,000万米ドルに達すると予測されています。
コンタクトレンズ液はコンタクトレンズの洗浄、保存、消毒に使用される専用製品で、一般的に洗浄剤、緩衝剤、防腐剤などの成分が含まれており、レンズに細菌が繁殖しないようにし、素材の完全性を維持するのに役立ちます。コンタクトレンズ液は、レンズに付着したタンパク質、脂質、ゴミを除去し、レンズを清潔に保つと同時に、有害な細菌を死滅させます。コンタクトレンズ液を使用するには、多目的洗浄液に一晩レンズを浸すか、2種類の洗浄液(洗浄用と消毒用)を使用します。コンタクトレンズ液の利点には、眼感染症のリスクを減らすことによる目の健康増進、コンタクトレンズの洗浄性向上による快適性の向上、装用時間の延長、クリアな視界などがあります。目に関連する障害の負担の増加、屋外でのレクリエーション活動の増加、過酸化水素ベースのソリューションの高い採用率が、コンタクトレンズ液市場の成長を促進しています。一方、コンタクトレンズ液の需要や販売に影響を与える、業界が克服しなければならない課題もいくつかあります。これらの課題には、地域によってはコンタクトレンズの認知度や使用量が限られていること、コンタクトレンズの装用に消極的な人がいること、感染症やアレルギーなどが含まれます。消費者は、量販店でジェネリックとして販売されているコンタクトレンズ液を、レンズの種類や様式によっては適していなくても、利用することを選ぶかもしれません。しかし、クリーンラベルの成分を持つ新規製品を導入し、規制当局の承認を得るための臨床試験を継続することで、これらの課題を克服し、市場開拓のための有利なスペクトルを作り出すことができるかもしれないです。
主な市場の統計 | |
---|---|
基準年[2023] | 16億米ドル |
予測年[2024] | 17億7,000万米ドル |
予測年 [2030] | 31億7,000万米ドル |
CAGR(%) | 10.21% |
容量チャネル:費用対効果と豊富な製品供給により480mlが好まれます。
コンタクトレンズを試用または一時的に装用する個人は、低価格で購入できる120mlなどの低容量での購入を好みます。120mlは、使用頻度の低い人や旅行者をターゲットにしており、コンパクトなサイズで持ち運びしやすいです。定期的なコンタクトレンズユーザーに好まれる360mlは、利便性とコストパフォーマンスのバランスが求められ、1ヶ月使い捨てコンタクトレンズ装用者にとって理想的なサイズです。最後に、480mlのセグメントは、コストパフォーマンスと豊富な製品供給を求める消費者に対応します。1日使い捨てコンタクトレンズ装用者や、環境要因により頻繁に洗浄が必要な人にアピールします。
素材: 過酸化水素ベースや消毒液での洗浄が容易なガス透過性レンズの採用
硬質ガス透過性(RGP)コンタクトレンズは、ガス透過性(GP)、つまり酸素がレンズの素材を通して眼に透過する、シリコンを含む硬質のコンタクトレンズです。ガス透過性レンズは過酸化水素ベースや消毒液で簡単に洗浄でき、非常に鮮明でクリアな視界を提供します。軽度から中等度のドライアイの人は、ソフトコンタクトレンズ(SCL)よりもRGPの方が長く快適に装用できることがよくあります。一方、シリコーンハイドロゲルレンズはハイドロゲルとシリコーンのハイブリッドで、レンズの酸素透過性を高めるため、角膜により多くの酸素を取り込むことができます。この特徴により、シリコーンハイドロゲルレンズは、特にドライアイの症状がある方にとって、長時間の使用に優れた選択肢となります。このレンズは眼への酸素の流れをより良くし、全体的な快適さを向上させます。ハイブリッドレンズはソフトレンズとガス透過性レンズの長所を組み合わせたもので、中心部はガス透過性(酸素呼吸)、周囲はソフトレンズのスカートで覆われ、ガス透過性レンズのシャープさとクリアさ、ソフトレンズの快適さを与えます。ハイブリッドコンタクトレンズは典型的なコンタクトレンズで、硬質ガス透過性コンタクトレンズの装用に抵抗がある人の選択肢となり得る。メーカーは、硬質ガス透過性レンズの視力とソフトコンタクトレンズの快適性を人々に提供することに取り組んでいます。
製品:機能性による多目的溶液(MPS)の需要の増加
多目的溶液(MPS)システムは、1本でコンタクトレンズの洗浄、消毒、保存、コンディショニングを一晩で行うことができるため、非常に便利です。多くのコンタクトレンズ液がコンディショニングについて触れていますが、これはコンタクトレンズの濡れ性を向上させ、ユーザーの目の中で潤いを保ち、快適さとクリアな視界を維持することを意味します。一方、過酸化水素をベースとした洗浄剤では、1段階または2段階の洗浄オプションを使用し、レンズの消毒、レンズカバーのゴミや付着物の洗浄、一晩保存を行います。過酸化水素は、コンタクトレンズにこびりついたゴミ、タンパク質、脂肪沈着物(脂質)を分解して除去することで、コンタクトレンズを洗浄・消毒します。過酸化水素溶液は防腐剤を含まないため、多目的溶液に含まれる防腐剤にアレルギーがある方や敏感な方に適しています。硬質ガス透過性レンズは一般的にシリコーン製で水を含まないため、これらのレンズには別の洗浄液が必要です。硬質ガス透過性(RGP)コンタクトレンズ専用の多目的コンタクトレンズ液は、2ステップシステムよりも便利です。RGPコンタクトレンズは、最適化された防腐剤システムを使用することで、眼への刺激を最小限に抑えながら、洗浄剤と併用することで有害な微生物を効果的に死滅させることができます。
流通チャネル:eコマースの人気は、ユーザーにとって入手しやすい価格と割引価格によるものです。
消費者はeコマース、眼鏡店や眼科医、小売店など、さまざまな流通チャネルからコンタクトレンズ液を購入します。コンタクトレンズ液の成長は、レンズの見た目の美しさによって、実店舗から超高速のeコマースプラットフォームへと移行しています。オンラインプラットフォームでの魅力的な提供や割引、オフラインの店舗に比べてオンラインで簡単に希望のコンタクトレンズが手に入ることが、eコマースプラットフォームでのコンタクトレンズやそのソリューションの採用を後押ししています。さらに、オンラインコンタクトレンズ業界は予期せぬ需要を経験しており、収益性の高いより大きなサービスを提供することで、加盟店がポートフォリオを拡大するための黄金期を作り出しています。eコマース分野は近年、利便性の向上と製品の高い入手可能性により、大きな支持を得ています。眼鏡店や眼科の開業医は、効率性を高め、費用対効果の高いコンタクトレンズ液注文戦略を利用することで、患者の診療を継続させ、スタッフが患者のコンプライアンスをよりよく監視できるようにする、新しい高度な方法を発見しています。ほとんどのユーザーは、簡単にアクセスでき、アイケアソリューションに関するより詳細な情報が得られる市販(OTC)製品を好みます。さらに、ユニークな小売割引により、より多くの顧客がOTC製品を購入しています。
地域別インサイト
アメリカでは、コンタクトレンズ液は18~34歳の人々に広く使用されています。視力障害を伴う眼疾患の増加もコンタクトレンズの普及を促進し、最終的にアメリカ地域でのコンタクトレンズ液の使用を増加させています。進行中の臨床試験により、FDA認可のコンタクトレンズ液の普及は近年著しく伸びています。アメリカの消費者の多くは、防腐剤不使用で、コストパフォーマンスの高い高機能ブランドを好みます。一方、欧州の消費者は、保存料が少なく、天然成分を多く含む製品を好んで購入し、製品を選ぶ際に健康志向を強めています。EMEA地域では、スポーツ文化への嗜好が高く、眼障害が増加しているため、コンタクトレンズとそのソリューションが適切なアイケアのために採用されています。また、APAC地域では、可処分所得が増加し、消費者のアイケアと衛生に対する意識が高まっているため、コンタクトレンズ液に対する需要が高まっています。消費者は、競争力のある価格で優れた品質のレンズを提供するブランドを好み、安全性と健康上の利点から防腐剤フリーのソリューションを好みます。全体として、コンタクトレンズ液は、その利便性、利用可能なオプション、多くの主要ブランドによる魅力的なオファーや割引により、すべての地域でますます人気が高まっており、その採用率をさらに押し上げています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスはコンタクトレンズ液市場を評価する上で極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、コンタクトレンズ液市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された蓄積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.コンタクトレンズ液市場の市場規模および予測は?
2.コンタクトレンズ液市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.コンタクトレンズ液市場の技術動向と規制枠組みは?
4.コンタクトレンズ液市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.コンタクトレンズ液市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[197 Pages Report] The Contact Lens Solution Market size was estimated at USD 1.60 billion in 2023 and expected to reach USD 1.77 billion in 2024, at a CAGR 10.21% to reach USD 3.17 billion by 2030.
Contact lens solution is a specialized product used to clean, store and disinfect contact lenses which generally contains ingredients such as cleaning agents, buffers, and preservatives that help keep the lenses free of bacteria and maintain the integrity of the material. Contact lens solution helps remove proteins, lipids, and debris from the lenses to keep them clean and clear while also killing harmful bacteria. The application of contact lens solutions involves soaking the lenses overnight in a multi-purpose cleaning solution or using two different solutions (one to clean and the other to disinfect). The advantages of contact lens solutions include better eye health by reducing the risks of an eye infection, improved comfort due to better cleaning of contact lenses, extended wear time, and clearer vision. The increasing burden of eye-related disorders, growing outdoor recreational activities, and high adoption of hydrogen peroxide-based solutions drive the growth of the contact lens solution market. On the other hand, there are several challenges the industry must overcome, which affect the demand and sales of contact lens solutions. These challenges include limited awareness and usage of contact lenses in some regions, reluctance on the part of some individuals to wear contact lenses, infections, or allergies. Consumers may choose to utilize contact lens solutions marketed as generics in mass-merchandising stores, even if they may not be suitable for all types and modalities of lenses. However, introducing novel products with clean-label ingredients and ongoing clinical trials for regulatory approvals may overcome these challenges and create a lucrative spectrum for market development.
KEY MARKET STATISTICS | |
---|---|
Base Year [2023] | USD 1.60 billion |
Estimated Year [2024] | USD 1.77 billion |
Forecast Year [2030] | USD 3.17 billion |
CAGR (%) | 10.21% |
Volume Channel : Preferences for 480 ml due to their cost effectiveness & extensive product supply
Individuals wearing contact lenses on a trial or a temporary basis prefer to purchase the solution in lower volume, such as 120ml, available at low prices, as more people use contact lenses for cosmetic reasons. The 120ml segment targets infrequent users and travelers, offering compact size and portability. The 360ml preferred by regular contact lens users requires a balance between convenience and cost-effectiveness, which is an ideal size for monthly disposable contact lens wearers. Lastly, the 480ml segment caters to consumers seeking value for money and extensive product supply. It appeals to daily disposable contact lens wearers or those needing frequent cleaning due to environmental factors.
Material : Adoption of Gas-permeable lenses in the face of easy cleaning with hydrogen peroxide-based or disinfection solutions
Rigid gas permeable (RGP) contact lenses are hard, silicone-containing contacts that are gas permeable (GP) or allow oxygen to pass through the material of the lens to the eye. Gas-permeable lenses are easily cleanable with hydrogen peroxide-based or disinfection solutions, which provide very crisp, clear vision, and people with mild to moderate dry eyes often find they can wear RGPs longer and more comfortably than soft contact lenses (SCLs). On the other hand, silicone hydrogel lenses are a more absorbent type of soft contact lens than standard hydrogel lenses, allowing more oxygen to enter the cornea, as it is a hybrid of hydrogel and silicone that boosts the oxygen permeability of the lenses. This feature makes silicone hydrogel lenses an excellent choice for extended use, especially for individuals experiencing dry eye symptoms. These lenses enable greater oxygen flow to the eye, enhancing overall comfort. Hybrid lenses combine the best of soft and gas-permeable lenses where the center is gas permeable (oxygen breathing) and surrounded by a soft lens skirt, giving the sharpness and clarity of a gas-permeable lens and the comfort of a soft lens. A hybrid contact lens is a typical contact lens that can be an option for those uncomfortable wearing rigid gas-permeable contact lenses; manufacturers are working to provide people the visual acuity of a rigid gas-permeable lens with the comfort of a soft contact lens.
Product : Increasing demand for Multipurpose solution (MPS) due to their functionality
Multipurpose solution (MPS) systems are super convenient, as in one bottle, users can clean, disinfect, store, and condition contact lenses overnight. Many contact lens solutions mention conditioning, which means improving the contact lens's wettability to stay hydrated in the user's eye to maintain comfort and clear vision. On the other hand, hydrogen peroxide-based cleaners use one or two-step cleansing options to disinfect lenses, clean the cover of debris and build-up, and store overnight, which requires 6 hours of cleaning time to disinfect the lenses thoroughly. Hydrogen peroxide cleans and disinfects contact lenses by breaking up and clearing trapped debris, protein, and fatty deposits (lipids). Hydrogen peroxide solutions are preservative-free, suitable alternatives for persons allergic or sensitive to the preservatives in multipurpose solutions. Rigid gas permeable lenses are typically silicone and do not contain any water, which requires a different cleaning solution for these lenses. Specific multipurpose contact lens solutions for rigid gas permeable (RGP) contact lenses are more convenient than two-step systems. A conditioning solution makes smooth, wet, and comfortable RGP contact lenses use an optimized preservative system to minimize ocular irritation while effectively killing harmful microorganisms when used with a cleaner.
Distribution Channel : Popularity of e-commerce owing to availability & discounted prices for users
Consumers purchase contact lens solutions from different distribution channels, such as e-commerce, optical shops & eye care practitioners, and retail. The lens's aesthetic appearance drives the growth of contact lens solutions from brick-and-mortar stores to an e-commerce platform with super-fast speed. Attractive offerings and discounts on online platforms and easy availability of the desired contact lenses online compared to the offline store have boosted the adoption of contact lenses and their solutions on the e-commerce platform. In addition, the online contact lens industry is experiencing unexpected demands and has created a golden period for merchants to expand their portfolios by providing profitable and bigger services. The e-commerce segment has gained significant traction due to improved convenience and the high availability of products in recent years. Optical shop & eye care practitioners are discovering new and advanced methods to enhance efficiency and utilize cost-effective contact lens solutions ordering strategies to help keep patients in practice and allow staff to monitor their compliance better. Most users prefer over-the-counter (OTC) products due to easy access and more in-depth information about eye care solutions. Furthermore, unique retail discounts attract more customers to purchase OTC products.
Regional Insights
In America, contact lens solutions are widely used by people aged 18-34 as they are more involved in sports activities and from a fashion perspective. The rising number of eye disorders with sight problems has also enhanced the adoption of contact lenses, ultimately increasing the use of contact lens solutions in the American region. Due to ongoing clinical trials, the penetration of FDA-approved contact lens solutions has grown significantly in recent years. Most American consumers prefer preservative-free, high-performance brands with good value for money. On the other hand, European consumers prefer to purchase products with fewer preservatives and more natural ingredients, making them more health-conscious when choosing their products. The significant preference for sports culture and growing eye disorders in the EMEA region have raised the adoption of contact lenses and their solution for adequate eye care. There is also growing demand for contact lens solutions in the APAC region due to increasing disposable incomes and awareness about eye care and hygiene among consumers. Consumers favor brands providing superior quality lenses at competitive prices and prefer preservative-free solutions due to their safety and health benefits. Overall, contact lens solutions are becoming increasingly popular across all regions due to their convenience, availability options, and attractive offers and discounts given by many leading brands, further boosting their adoption ratio.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Contact Lens Solution Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Contact Lens Solution Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Contact Lens Solution Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Abbvie Inc., Alcon Inc., Aqualens, Avizor, S.A., Bausch Health Companies Inc., Bruno Farmaceutici SpA, Carl Zeiss AG, Clear Conscience, LLC, CONSOL AB, Contamac Ltd., Disop, Finnsusp Oy, Hopewell-Lambertville Eye Associates, Horizon Sante, Hoya Corporation, Johnson & Johnson Vision Care, Inc., Lobob Labs, Inc., Menicon Co., Ltd., Oculus Private Limited, Ophtecs Corporation, ote pharma, Schalcon S.p.A., Specsavers Optical Group Ltd, Swati Group AB, and The LifeStyle Company, Inc..
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Contact Lens Solution Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Contact Lens Solution Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Contact Lens Solution Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Contact Lens Solution Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Contact Lens Solution Market?