市場調査レポート
商品コード
1466408
カメラ・カメラ機器市場:コンポーネント別、カメラタイプ別、レンズタイプ別、販売チャネル別-2024-2030年の世界予測Cameras & Camera Equipment Market by Component (Image Sensors, Lens Modules, Voice Coil Motors), Camera Type (360 Cameras, Action Cameras, Bridge Cameras), Lens Type, Sales Channel - Global Forecast 2024-2030 |
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カメラ・カメラ機器市場:コンポーネント別、カメラタイプ別、レンズタイプ別、販売チャネル別-2024-2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 192 Pages
納期: 即日から翌営業日
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カメラ・カメラ機器市場規模は2023年に101億6,000万米ドルと推定され、2024年には111億3,000万米ドルに達し、CAGR 9.75%で2030年には194億9,000万米ドルに達すると予測されます。
カメラとカメラ機器は、視覚画像を撮影、記録、操作するために設計された幅広い装置、付属品、技術を包含しています。カメラには、光を感光面またはセンサーに集光する光学システムが搭載されており、センサーは光をデジタル画像として保存・処理できる電子信号に変換します。公共部門や民間部門における効率的な監視ソリューションに対するニーズの高まりや、写真機器のオンライン販売の増加により、カメラ・カメラ機器の採用が増加しています。しかし、カメラ・カメラ機器の修理やメンテナンスには高いコストがかかるため、市場の成長を妨げる可能性があります。とはいえ、カメラ・カメラ機器の技術的進歩に伴うMILCや防水カメラの需要の増加は、市場に有利な機会を生み出すと予想されます。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 101億6,000万米ドル |
予測年[2024] | 111億3,000万米ドル |
予測年 [2030] | 194億9,000万米ドル |
CAGR(%) | 9.75% |
コンポーネント高い電力効率によるイメージ・センサーの採用増加
イメージセンサーは、光を取り込み、デジタル画像を形成する電気信号に変換するために不可欠です。イメージセンサーには、電荷結合素子(CCD)センサーと相補型金属酸化膜半導体(CMOS)センサーの2種類があります。CCDセンサーの方が感度が高いが、CMOSセンサーの方が電力効率が高いため、コンパクトデジタルカメラにはCMOSセンサーが選ばれています。レンズモジュールは、歪曲収差や色収差の影響を最小限に抑えながら、焦点距離や開口サイズなど希望する写真特性を達成するために配置された複数の光学素子で構成されています。ボイスコイルモーター(VCM)は、オートフォーカスや手ぶれ補正機構を制御するカメラに不可欠な部品です。VCMは電磁力を利用してカメラ内のレンズエレメントを正確に動かし、速いテンポや低照度条件下でも最適な画像のシャープネスを確保します。
カメラタイプ:ミラーレスカメラの画質の高さから、利用が急増しています。
レンズタイプ:交換レンズは汎用性が高く、画質が優れており、クリエイティブなコントロールが可能なため、急速に普及しています。
内蔵レンズ:カメラボディに永久に装着され、取り外したり交換したりすることができないです。コンパクトカメラ、ポイントアンドシュートモデル、ブリッジカメラ、上級コンパクトカメラによく見られます。内蔵レンズは、レンズ交換の煩わしさがなく、オールインワンのソリューションを必要とするユーザーに利便性を提供します。追加のアクセサリーや複雑なセットアップを避けたいユーザーには、内蔵レンズの方が適しているかもしれないです。
販売チャネル進化するカメラ・カメラ機器のオンライン販売チャネル
オフラインの販売チャネルには、カメラ専門店、家電量販店、百貨店、量販店などの伝統的な実店舗が含まれます。オフラインでのショッピングを好む顧客は、知識豊富なスタッフによる個別対応、購入前の製品体験、購入した製品をすぐに持ち帰ることによる即効性を求めています。オンライン販売チャネルには、eコマース・プラットフォーム、カメラメーカーの専用ウェブサイト、遠隔操作でカメラやカメラ機器を消費者に提供する地域小売業者のウェブサイトなどがあります。
地域別インサイト
カメラ・カメラ機器市場は、高画質写真やビデオ撮影に対する需要の高まり、技術の進歩、インターネット普及率の上昇、ソーシャルメディアの利用拡大により、南北アメリカで発展しています。オートフォーカスの高速化や手ぶれ補正機能の向上など、機能が強化されたミラーレスカメラへのシフトが、南北アメリカでのカメラ・カメラ機器の採用を拡大しています。EMEA地域では、可処分所得の増加、プロフェッショナル写真への関心の高まり、文化的イベントを撮影するための高品質カメラへの需要の高まりがカメラ・カメラ機器市場の成長に影響を与えています。APAC地域では、革新的なカメラ技術の研究開発や、カメラシステムに統合されたディープラーニングアルゴリズムなどの画期的な技術革新に多額の投資が行われており、カメラ・カメラ機器市場が成長しています。また、人工知能(AI)アルゴリズムと統合されたカメラ・カメラ機器のイントロダクションは、電子製品の現地生産を奨励する政府のイニシアティブと相まって、カメラ・カメラ機器市場の世界の成長を促すと予測されています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスはカメラ・カメラ機器市場を評価する上で極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、カメラ・カメラ機器市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.カメラ・カメラ機器市場の市場規模および予測は?
2.カメラ・カメラ機器市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.カメラ・カメラ機器市場の技術動向と規制枠組みは?
4.カメラ・カメラ機器市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.カメラ・カメラ機器市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[192 Pages Report] The Cameras & Camera Equipment Market size was estimated at USD 10.16 billion in 2023 and expected to reach USD 11.13 billion in 2024, at a CAGR 9.75% to reach USD 19.49 billion by 2030.
Cameras and camera equipment encompass a broad range of devices, accessories, and technologies designed to capture, record, and manipulate visual images. Cameras contain an optical system that focuses light onto a photosensitive surface or sensor, which converts the light into electronic signals that can be stored and processed as digital images. The growing need for efficient surveillance solutions in public and private sectors and rising online sales of photography equipment increases the adoption of cameras & camera equipment. However, the high cost of repair and maintenance of cameras & camera equipment may hinder the market's growth. Nevertheless, increasing demand for MILCs and waterproof cameras with technological advancements in cameras & camera equipment is anticipated to create lucrative opportunities for the market.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 10.16 billion |
Estimated Year [2024] | USD 11.13 billion |
Forecast Year [2030] | USD 19.49 billion |
CAGR (%) | 9.75% |
Component: Increasing adoption of image sensors owing to their high power-efficiency
Image sensors are vital in capturing and converting light into an electrical signal that forms the digital image. The two types of image sensors are Charge-Coupled Device (CCD) sensors and Complementary Metal-Oxide-Semiconductor (CMOS) sensors. CCDs offer higher sensitivity, however, CMOS sensors are more power-efficient, making them the preferred choice for compact digital cameras. Lens modules consist of multiple optical elements arranged to achieve desired photographic properties, such as focal length or aperture size, while minimizing distortion or chromatic aberration effects. Voice Coil Motors (VCMs) are integral components in cameras responsible for controlling autofocus and image stabilization mechanisms. VCMs use electromagnetic forces to move lens elements within the camera accurately, ensuring optimal image sharpness even during fast-paced or low-light conditions.
Camera Type: Burgeoning utilization of mirrorless cameras due to their advanced image quality
Lens Type: Proliferating use of interchangeable lenses due to their versatility, superior image quality, and greater creative control
Built-in lenses are permanently attached to a camera body and cannot be removed or changed. They are commonly found on compact cameras, point-and-shoot models, bridge cameras, and advanced compact cameras. Built-in lenses provide convenience for users who require an all-in-one solution without the hassle of changing lenses. Users who prefer avoiding additional accessories or complicated setups may find built-in lenses more suitable.
Sales Channel: Evolving online distribution channel for cameras & camera equipment
Offline sales channels include traditional brick-and-mortar stores such as specialized camera shops, electronics retailers, department stores, and mass merchandisers. Customers who prefer offline shopping seek personalized assistance from knowledgeable staff members, hands-on product trials before purchasing, and instant gratification by taking their purchase home immediately. Online sales channels include e-commerce platforms, dedicated websites of camera manufacturers, and regional retailers' websites that offer cameras and camera equipment to consumers remotely.
Regional Insights
The cameras & camera equipment market is evolving in the Americas owing to the rising demand for high-quality photography and videography, technological advancements, increased internet penetration, and growth in social media usage. The shift towards mirrorless cameras with enhanced features such as faster autofocus and improved image stabilization is expanding the adoption of cameras & camera equipment in the Americas. In the EMEA region, increasing disposable incomes and a growing interest in professional photography, and demand for high-quality cameras to capture cultural events increases are influencing the growth of the cameras & camera equipment market. The cameras & camera equipment market is growing in the APAC region with significant investment in research & development of innovative camera technologies and breakthrough innovations such as deep learning algorithms integrated into camera systems. Besides, the introduction of cameras & camera equipment integrated with artificial intelligence (AI) algorithms coupled with government initiatives to encourage local manufacturing of electronic products is anticipated to encourage the growth of the cameras & camera equipment market globally.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Cameras & Camera Equipment Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Cameras & Camera Equipment Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Cameras & Camera Equipment Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Bolex International S. A., Bron Elektronik AG, Canon Inc., Casio Computer Co., Ltd, Eastman Kodak Company, FUJIFILM Corporation, GoPro, Inc., Hasselblad, Leica Camera AG, Manfrotto by Videndum Media Solutions SpA, Minolta Co. Ltd., Nikon Corporation, Olympus Corporation, OM Digital Solutions Corporation, Panasonic Corporation, PENTAX Ricoh Imaging Company, Ltd., Polaroid International B.V., Profoto AB, Ricoh Imaging Europe S.A.S., Samsung Group, Schneider Optics, Sigma Corporation of America, Sony Group Corporation, SZ DJI Technology Co., Ltd., and Victor Hasselblad AB.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Cameras & Camera Equipment Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Cameras & Camera Equipment Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Cameras & Camera Equipment Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Cameras & Camera Equipment Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Cameras & Camera Equipment Market?