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市場調査レポート
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1466400

クラスDオーディオアンプ市場:デバイス、アンプタイプ、タイプ、エンドユーザー別 - 2024年~2030年の世界予測

Class D Audio Amplifier Market by Device (Automotive Infotainment System, DesKTops and Laptops, Home Audio System), Amplifier Type (2-Channel, 4-Channel, 6-Channel), Type, End-User - Global Forecast 2024-2030

出版日: | 発行: 360iResearch | ページ情報: 英文 185 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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クラスDオーディオアンプ市場:デバイス、アンプタイプ、タイプ、エンドユーザー別 - 2024年~2030年の世界予測
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 185 Pages
納期: 即日から翌営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 目次
概要

クラスDオーディオアンプ市場規模は、2023年に31億5,000万米ドルと推定され、2024年には33億9,000万米ドル、CAGR 8.06%で2030年には54億3,000万米ドルに達すると予測されています。

クラスDオーディオアンプは、スイッチング・アンプとも呼ばれ、入力されるアナログ信号を一連のデジタル・パルスに変換することでオーディオ信号を増幅する電子機器です。このアンプは、パルス幅変調またはデジタル技術を使用してオーディオ信号を一連の高周波パルスに変換し、一般的に従来のリニアアンプよりも低い消費電力を採用しています。クラスDアンプの主な利点は、しばしば90%を超える高い電力効率にあります。その動作の性質上、A級、B級、AB級アンプに比べて発熱が少ないため、よりコンパクトで、より小さなヒートシンクを必要とします。このため、D級アンプはポータブルでスペースに制約のあるアプリケーションに特に適しています。さらに、効率が高いため、バッテリー駆動の機器ではバッテリー寿命が長くなります。しかし、ハイエンドのA級アンプやAB級アンプと比較した場合のオーディオ忠実度に関する問題や、潜在的な電磁干渉(EMI)が他の電子機器を混乱させる可能性があります。とはいえ、モノのインターネット(IoT)との統合や、スマートで接続された環境向けのソリューションの構築は、市場機会が拡大している重要な分野です。電気自動車やハイブリッド車が市場シェアを拡大し続けるなか、エネルギー効率の高いエンターテインメント・システムの需要は、クラスDオーディオアンプ市場に新たな成長の道をもたらすと予想されます。

主な市場の統計
基準年[2023年] 31億5,000万米ドル
予測年[2024年] 33億9,000万米ドル
予測年 [2030年] 54億3,000万米ドル
CAGR(%) 8.06%

デバイス車載インフォテインメント・システムへの傾斜が高まる

車載インフォテインメント・システムの競合情勢において、D級アンプはその高効率とコンパクトさが際立っています。このようなシステムでは、広い温度範囲にわたって堅牢で高品質なオーディオ性能が要求されるが、D級アンプはそれに十分に対応できます。このようなアンプを統合することで、低消費電力による燃費の向上が実現します。さらに、同乗者や 促進要因の車内でのユーザー体験を向上させる重要な要素である、優れたオーディオ忠実度を提供します。クラスDオーディオアンプをデスクトップやノートパソコンに組み込むことは、外部スピーカーを必要とせずに、より豊かなマルチメディアやゲーム体験を提供する方向へのシフトを意味します。これらの機器では、一般的に大型のオーディオ・コンポーネントを設置するスペースが限られているため、小型フォーム・ファクターのクラスDアンプが理想的なソリューションとなります。ハイファイ・ホーム・オーディオ・システムは、クラスDオーディオアンプを採用することで、パワフルなスピーカーを明瞭かつ正確に駆動することができるため、大きなメリットを得ることができます。クラスDアンプの効率は、従来のアンプよりも低温で動作することを可能にし、放熱の問題を少なくし、ヒートシンクを小型化する可能性があります。スマートフォンのユビキタス化により、これらのパーソナル・デバイスにおけるより高いオーディオ・クオリティへの要求がエスカレートしています。クラスDオーディオアンプは、高効率で、スマートフォンの限られたスペース内で適切なオーディオ性能を提供できるため、この要求を満たすのに不可欠です。クラスDアンプの省電力特性は、モバイル機器にとって重要なバッテリー寿命の延長もサポートします。スマートフォンを含むタブレットは、クラスDオーディオアンプを搭載することで、オーディオ性能において顕著なアドバンテージを得ることができます。これらのアンプは、タブレットでマルチメディア・コンテンツやビデオ会議に参加するユーザーに、より豊かなオーディオ体験を提供するのに役立ちます。クラスDアンプは、スマートフォンに比べて一般的に大きなタブレットのスピーカーに電力を供給することに長けているため、バッテリーを消耗することなく、より包み込まれるようなサウンド体験をユーザーに提供し、電力効率と音質のバランスをポータブルフォーマットで実現します。テレビ技術は薄型化に向かって進歩しており、卓越した音質でより洗練されたテレビへの要求が高まっているため、クラスDオーディオアンプは選ばれる部品となっています。クラスDオーディオアンプは、強力なオーディオ出力を提供しながら、テレビの薄型化を可能にし、場合によっては外付けのサウンドバーやスピーカーが不要になります。

アンプのタイプ:サブウーファーの厳しいパワー要求に対応するモノブロック・アンプの適合性

2チャンネルクラスDオーディオアンプは、ステレオ・オーディオ・システムを駆動するために設計されており、左チャンネルと右チャンネルと呼ばれる2つの独立したオーディオ・チャンネルで構成されています。ステレオ・スピーカー、車載オーディオ・システム、マルチ・チャンネル・サラウンド・サウンドを必要としないホーム・シアター・アプリケーションなど、シンプルなオーディオ・セットアップに広く使用されています。2チャンネル・アンプは、チャンネル間のセパレーションがよく、バランスのとれたステレオ・イメージを提供し、高品質のオーディオを提供する能力で高く評価されています。4チャンネル・クラスDアンプは、より複雑なオーディオ・システムに対応する汎用性を備えています。これらのアンプは、多くのカー・オーディオ・アプリケーションで一般的なフロント・スピーカーとリア・スピーカーのセットアップをサポートし、標準的な2チャンネル・セットアップよりも臨場感あふれるサウンド体験を可能にします。家庭用オーディオでは、各チャンネルが高域または低域を個別に駆動するバイアンプ・スピーカーに使用することで、オーディオの忠実度を向上させることができます。6チャンネルクラスDオーディオアンプは、複数のスピーカーを必要とする高度なオーディオシステムに対応します。5.1サラウンド・サウンド構成を容易にするため、ホームシアター・システムでよく使用され、サブウーファー専用チャンネルに加えて、フロント左、センター、フロント右、サラウンド左、サラウンド右の各スピーカーを駆動します。車載システムでは、6チャンネル・アンプがフロント、リア、追加スピーカーを組み合わせて駆動し、包み込むようなサウンド・ステージを作り出します。クラスDアンプは効率性に優れているため、チャンネル数が増えても消費電力が低く、動作時の発熱も少ないです。モノ・チャンネル・アンプは、モノブロック・クラスDアンプとも呼ばれ、主にサブウーファーを駆動する1つのオーディオ・チャンネルに特化したアンプです。低周波音を正確に再生するために、ハイパワーを供給するように最適化されています。モノブロック・アンプは、サブウーファーが要求する厳しいパワーを、大きな歪みなしに処理する能力からしばしば選ばれ、車載用とホーム・オーディオ用の両方で、深みのあるインパクトのある低音を保証します。クラスDアンプ技術固有の効率性により、これらのシングル・チャンネル・アンプは、大幅な発熱なしに性能を維持することができ、低音の多いオーディオ・セットアップの寿命延長と信頼性につながります。

タイプ熱管理の強化により、プロフェッショナルクラスDオーディオアンプへの嗜好が高まる

プロフェッショナルクラスDオーディオアンプは、信頼性が高く、パワフルで効率的なサウンド増幅を必要とする高性能オーディオ・アプリケーション向けに設計されています。これらのアンプは、コンサートホール、レコーディングスタジオ、その他の業務用オーディオ環境で一般的に使用される、強化されたサーマルマネージメント、ネットワークコントロール機能、デジタル信号処理(DSP)互換性などの高度な機能を備え、厳しい使用に耐えるように作られています。この分野は、アマチュアやセミプロのオーディオ・ファン、ホーム・スタジオの愛好家、そして完全にプロフェッショナルなセットアップのような徹底した機能や価格帯を必要とせず、優れた音質を求める高度なホーム・オーディオ・システム・ユーザーを対象としています。プロシューマー向けD級アンプは、高品位なオーディオ・コンポーネントと、Bluetooth接続、複数の入出力オプション、簡素化されたユーザー・インターフェースなど、ユーザー中心の機能性をバランスよく組み込んでいることが多いです。これらのシステムは一般的に汎用性が高く、小規模なギグ・パフォーマンスから洗練されたホーム・シアターやスタジオ環境まで、様々な用途に適しています。

エンドユーザー:高品質オーディオ・ソリューションの需要による自動車産業での用途拡大

自動車産業は、クラスDオーディオアンプにとって重要な市場セグメントです。自動車のコネクテッド化が進み、高度なインフォテインメント・システムが提供されるようになるにつれ、高品質なオーディオ・ソリューションに対する需要が高まっています。最新の自動車、特に電気自動車では、スペースとエネルギー効率が最優先されるため、コンパクトで高効率なD級アンプが好まれます。D級アンプは、基本的なステレオ・セットアップから、ノイズ・キャンセル機能を含む洗練されたマルチ・チャンネル・サラウンド・サウンド・システムまで、幅広いシステムで使用されています。コンシューマー・エレクトロニクスもクラスDオーディオアンプの主要市場のひとつであり、ポータブル・オーディオ・デバイス、スマート・ホーム・システム、高忠実度ホーム・シアター・セットアップの需要の高まりがその原動力となっています。この分野のユーザーは通常、D級アンプが提供する音質、エネルギー効率、コンパクトさのバランスを重視します。D級アンプは、スマートフォン、タブレット、サウンドバー、ワイヤレス・スピーカー、テレビなどで頻繁に使用されています。ポータブル・デバイスの小型化とバッテリー寿命の向上が絶えず推進されているため、この分野ではD級アンプが採用され続けています。さらに、ストリーミング・サービスの普及が進み、エンターテインメントに対する消費者の支出が増加していることから、コンシューマー・エレクトロニクス分野はクラスDオーディオアンプ市場において継続的な成長が見込まれています。

地域別インサイト

米国を中心とする南北アメリカ地域は、クラスDオーディオアンプの堅調な市場を維持しています。その背景には、好調な家電部門と大手音響機器メーカーの存在があります。ホームエンタテインメントシステムの進歩やスマートホームデバイスの人気も、クラスDオーディオアンプの成長に拍車をかけています。ブルートゥース・スピーカーやサウンドバーなど、ポータブルでワイヤレスなオーディオ・ソリューションの需要は大幅に増加しており、市場の成長をさらに後押ししています。EMEA地域は、消費者の嗜好や経済状況が異なるため、多様な市場環境を示しています。欧州はハイエンド・オーディオ機器の市場が成熟しており、高級ホーム・オーディオ・システムやプロフェッショナル・オーディオ・アプリケーションにおけるD級アンプ需要を促進しています。中東とアフリカの一部では、ホスピタリティ産業とエンターテイメント産業の拡大がD級アンプ市場の主な促進要因となっています。また、EUのエネルギー消費に関する指令などの環境問題や規制も、エネルギー効率の高いD級アンプの採用を後押ししています。アジア太平洋地域では、中国、日本、韓国が重要な役割を果たしており、情勢は好機的です。急速な都市化、可処分所得の増加、スマートフォンの普及が需要の急増に寄与しています。さらに、この地域は民生用電子機器の製造大国であるため、D級アンプの生産と普及率が高く、現地ブランドは品質と価格の両面で競争しています。この地域の技術革新と統合もまた重要で、コンパクトで高性能なアンプの開発に反映されています。

FPNVポジショニング・マトリックス

FPNVポジショニング・マトリックスはクラスDオーディオアンプ市場を評価する上で極めて重要です。事業戦略と製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。

市場シェア分析

市場シェア分析は、クラスDオーディオアンプ市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。

本レポートは、以下の側面に関する貴重な洞察を提供しています:

1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。

2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。

3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。

4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力について徹底的な評価を行います。

5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。

本レポートは、以下のような主要な質問に対応しています:

1.クラスDオーディオアンプ市場の市場規模および予測は?

2.クラスDオーディオアンプ市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?

3.クラスDオーディオアンプ市場の技術動向と規制枠組みは?

4.クラスDオーディオアンプ市場における主要ベンダーの市場シェアは?

5.クラスDオーディオアンプ市場への参入に適した形態や戦略的手段は?

目次

第1章 序文

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の概要

第5章 市場洞察

  • 市場力学
    • 促進要因
      • 家電製品の需要増加とスマートフォンの普及
      • 自動車業界における車両インフォテインメントシステムへの高い要求
      • 家電製品全体でクラスDアンプのエネルギー効率を向上
    • 抑制要因
      • 熱性能に関連する問題
    • 機会
      • IoTデバイスの人気が高まる
      • クラスDアンプの技術的進歩
    • 課題
      • 歪みやノイズなどの音質に関連する問題により、堅牢なアンプ設計が必要になります
  • 市場セグメンテーション分析
    • デバイス:自動車インフォテインメントシステムへの関心の高まり
    • アンプタイプ:サブウーファーの厳しい電力要求に応えるモノブロックアンプの適合性
    • タイプ:強化された熱管理により、プロフェッショナルクラスDオーディオアンプの好感度が高まっています
    • エンドユーザー:高品質のオーディオソリューションの需要により、自動車業界でのアプリケーションが増加
  • 市場動向分析
  • ロシア・ウクライナ紛争の累積的影響
  • 高インフレの累積的影響
  • ポーターのファイブフォース分析
  • バリューチェーンとクリティカルパス分析
  • 規制枠組みの分析
  • 顧客のカスタマイズ

第6章 クラスDオーディオアンプ市場:デバイス別

  • 自動車インフォテインメントシステム
  • デスクトップとラップトップ
  • ホームオーディオシステム
  • スマートフォン
  • タブレット
  • テレビ

第7章 クラスDオーディオアンプ市場:アンプタイプ別

  • 2チャンネル
  • 4チャンネル
  • 6チャンネル
  • モノチャンネル

第8章 クラスDオーディオアンプ市場:タイプ別

  • プロ
  • プロシューマー

第9章 クラスDオーディオアンプ市場:エンドユーザー別

  • 自動車
  • 家電

第10章 南北アメリカのクラスDオーディオアンプ市場

  • アルゼンチン
  • ブラジル
  • カナダ
  • メキシコ
  • 米国

第11章 アジア太平洋のクラスDオーディオアンプ市場

  • オーストラリア
  • 中国
  • インド
  • インドネシア
  • 日本
  • マレーシア
  • フィリピン
  • シンガポール
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • ベトナム

第12章 欧州・中東・アフリカのクラスDオーディオアンプ市場

  • デンマーク
  • エジプト
  • フィンランド
  • フランス
  • ドイツ
  • イスラエル
  • イタリア
  • オランダ
  • ナイジェリア
  • ノルウェー
  • ポーランド
  • カタール
  • ロシア
  • サウジアラビア
  • 南アフリカ
  • スペイン
  • スウェーデン
  • スイス
  • トルコ
  • アラブ首長国連邦
  • 英国

第13章 競合情勢

  • 市場シェア分析、2023年
  • FPNVポジショニングマトリックス、2023年
  • 競合シナリオ分析
    • インフィニオンは、関連パートナーのエコシステムを通じて革新的なマルチレベルクラスDオーディオアンプテクノロジーの採用を促進しています。
    • GaN Systems、新しいアンプモジュールとブーストコンバータでクラスDオーディオソリューションを拡張
    • STマイクロエレクトロニクスの統合型車載オーディオアンプは、高精細サウンドとクラスGの効率性を兼ね備えています。

第14章 競合ポートフォリオ

  • 主要企業プロファイル
  • 主要製品ポートフォリオ
図表

LIST OF FIGURES

  • FIGURE 1. CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET RESEARCH PROCESS
  • FIGURE 2. CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, 2023 VS 2030
  • FIGURE 3. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, 2018-2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 4. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY REGION, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 5. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY REGION, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 6. CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET DYNAMICS
  • FIGURE 7. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 8. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 9. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 10. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 11. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 12. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 13. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 14. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 15. AMERICAS CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 16. AMERICAS CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 17. UNITED STATES CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 18. UNITED STATES CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY STATE, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 19. ASIA-PACIFIC CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 20. ASIA-PACIFIC CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 21. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2030 (%)
  • FIGURE 22. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2023 VS 2024 VS 2030 (USD MILLION)
  • FIGURE 23. CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SHARE, BY KEY PLAYER, 2023
  • FIGURE 24. CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET, FPNV POSITIONING MATRIX, 2023

LIST OF TABLES

  • TABLE 1. CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SEGMENTATION & COVERAGE
  • TABLE 2. UNITED STATES DOLLAR EXCHANGE RATE, 2018-2023
  • TABLE 3. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 4. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 5. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY REGION, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 6. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY REGION, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 7. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 8. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 9. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AUTOMOTIVE INFOTAINMENT SYSTEM, BY REGION, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 10. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AUTOMOTIVE INFOTAINMENT SYSTEM, BY REGION, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 11. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DESKTOPS AND LAPTOPS, BY REGION, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 12. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DESKTOPS AND LAPTOPS, BY REGION, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 13. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY HOME AUDIO SYSTEM, BY REGION, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 14. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY HOME AUDIO SYSTEM, BY REGION, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 15. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY SMARTPHONES, BY REGION, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 16. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY SMARTPHONES, BY REGION, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 17. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TABLETS, BY REGION, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 18. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TABLETS, BY REGION, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 19. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TELEVISION SETS, BY REGION, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 20. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TELEVISION SETS, BY REGION, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 21. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 22. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 23. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY 2-CHANNEL, BY REGION, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 24. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY 2-CHANNEL, BY REGION, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 25. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY 4-CHANNEL, BY REGION, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 26. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY 4-CHANNEL, BY REGION, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 27. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY 6-CHANNEL, BY REGION, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 28. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY 6-CHANNEL, BY REGION, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 29. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY MONO-CHANNEL, BY REGION, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 30. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY MONO-CHANNEL, BY REGION, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 31. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 32. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 33. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY PROFESSIONAL, BY REGION, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 34. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY PROFESSIONAL, BY REGION, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 35. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY PROSUMER, BY REGION, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 36. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY PROSUMER, BY REGION, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 37. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 38. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 39. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AUTOMOTIVE, BY REGION, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 40. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AUTOMOTIVE, BY REGION, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 41. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY CONSUMER ELECTRONICS, BY REGION, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 42. GLOBAL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY CONSUMER ELECTRONICS, BY REGION, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 43. AMERICAS CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 44. AMERICAS CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 45. AMERICAS CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 46. AMERICAS CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 47. AMERICAS CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 48. AMERICAS CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 49. AMERICAS CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 50. AMERICAS CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 51. AMERICAS CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 52. AMERICAS CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 53. ARGENTINA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 54. ARGENTINA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 55. ARGENTINA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 56. ARGENTINA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 57. ARGENTINA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 58. ARGENTINA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 59. ARGENTINA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 60. ARGENTINA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 61. BRAZIL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 62. BRAZIL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 63. BRAZIL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 64. BRAZIL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 65. BRAZIL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 66. BRAZIL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 67. BRAZIL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 68. BRAZIL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 69. CANADA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 70. CANADA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 71. CANADA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 72. CANADA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 73. CANADA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 74. CANADA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 75. CANADA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 76. CANADA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 77. MEXICO CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 78. MEXICO CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 79. MEXICO CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 80. MEXICO CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 81. MEXICO CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 82. MEXICO CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 83. MEXICO CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 84. MEXICO CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 85. UNITED STATES CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 86. UNITED STATES CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 87. UNITED STATES CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 88. UNITED STATES CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 89. UNITED STATES CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 90. UNITED STATES CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 91. UNITED STATES CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 92. UNITED STATES CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 93. UNITED STATES CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY STATE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 94. UNITED STATES CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY STATE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 95. ASIA-PACIFIC CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 96. ASIA-PACIFIC CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 97. ASIA-PACIFIC CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 98. ASIA-PACIFIC CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 99. ASIA-PACIFIC CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 100. ASIA-PACIFIC CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 101. ASIA-PACIFIC CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 102. ASIA-PACIFIC CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 103. ASIA-PACIFIC CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 104. ASIA-PACIFIC CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 105. AUSTRALIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 106. AUSTRALIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 107. AUSTRALIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 108. AUSTRALIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 109. AUSTRALIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 110. AUSTRALIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 111. AUSTRALIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 112. AUSTRALIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 113. CHINA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 114. CHINA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 115. CHINA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 116. CHINA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 117. CHINA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 118. CHINA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 119. CHINA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 120. CHINA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 121. INDIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 122. INDIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 123. INDIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 124. INDIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 125. INDIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 126. INDIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 127. INDIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 128. INDIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 129. INDONESIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 130. INDONESIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 131. INDONESIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 132. INDONESIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 133. INDONESIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 134. INDONESIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 135. INDONESIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 136. INDONESIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 137. JAPAN CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 138. JAPAN CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 139. JAPAN CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 140. JAPAN CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 141. JAPAN CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 142. JAPAN CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 143. JAPAN CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 144. JAPAN CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 145. MALAYSIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 146. MALAYSIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 147. MALAYSIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 148. MALAYSIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 149. MALAYSIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 150. MALAYSIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 151. MALAYSIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 152. MALAYSIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 153. PHILIPPINES CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 154. PHILIPPINES CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 155. PHILIPPINES CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 156. PHILIPPINES CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 157. PHILIPPINES CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 158. PHILIPPINES CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 159. PHILIPPINES CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 160. PHILIPPINES CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 161. SINGAPORE CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 162. SINGAPORE CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 163. SINGAPORE CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 164. SINGAPORE CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 165. SINGAPORE CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 166. SINGAPORE CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 167. SINGAPORE CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 168. SINGAPORE CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 169. SOUTH KOREA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 170. SOUTH KOREA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 171. SOUTH KOREA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 172. SOUTH KOREA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 173. SOUTH KOREA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 174. SOUTH KOREA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 175. SOUTH KOREA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 176. SOUTH KOREA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 177. TAIWAN CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 178. TAIWAN CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 179. TAIWAN CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 180. TAIWAN CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 181. TAIWAN CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 182. TAIWAN CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 183. TAIWAN CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 184. TAIWAN CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 185. THAILAND CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 186. THAILAND CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 187. THAILAND CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 188. THAILAND CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 189. THAILAND CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 190. THAILAND CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 191. THAILAND CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 192. THAILAND CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 193. VIETNAM CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 194. VIETNAM CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 195. VIETNAM CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 196. VIETNAM CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 197. VIETNAM CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 198. VIETNAM CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 199. VIETNAM CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 200. VIETNAM CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 201. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 202. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 203. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 204. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 205. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 206. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 207. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 208. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 209. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 210. EUROPE, MIDDLE EAST & AFRICA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY COUNTRY, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 211. DENMARK CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 212. DENMARK CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 213. DENMARK CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 214. DENMARK CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 215. DENMARK CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 216. DENMARK CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 217. DENMARK CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 218. DENMARK CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 219. EGYPT CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 220. EGYPT CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 221. EGYPT CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 222. EGYPT CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 223. EGYPT CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 224. EGYPT CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 225. EGYPT CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 226. EGYPT CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 227. FINLAND CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 228. FINLAND CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 229. FINLAND CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 230. FINLAND CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 231. FINLAND CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 232. FINLAND CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 233. FINLAND CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 234. FINLAND CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 235. FRANCE CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 236. FRANCE CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 237. FRANCE CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 238. FRANCE CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 239. FRANCE CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 240. FRANCE CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 241. FRANCE CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 242. FRANCE CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 243. GERMANY CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 244. GERMANY CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 245. GERMANY CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 246. GERMANY CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 247. GERMANY CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 248. GERMANY CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 249. GERMANY CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 250. GERMANY CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 251. ISRAEL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 252. ISRAEL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 253. ISRAEL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 254. ISRAEL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 255. ISRAEL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 256. ISRAEL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 257. ISRAEL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 258. ISRAEL CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 259. ITALY CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 260. ITALY CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 261. ITALY CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 262. ITALY CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 263. ITALY CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 264. ITALY CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 265. ITALY CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 266. ITALY CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 267. NETHERLANDS CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 268. NETHERLANDS CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 269. NETHERLANDS CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 270. NETHERLANDS CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 271. NETHERLANDS CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 272. NETHERLANDS CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 273. NETHERLANDS CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 274. NETHERLANDS CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 275. NIGERIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 276. NIGERIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 277. NIGERIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 278. NIGERIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 279. NIGERIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 280. NIGERIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 281. NIGERIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 282. NIGERIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 283. NORWAY CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 284. NORWAY CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 285. NORWAY CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 286. NORWAY CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 287. NORWAY CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 288. NORWAY CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 289. NORWAY CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 290. NORWAY CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 291. POLAND CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 292. POLAND CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 293. POLAND CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 294. POLAND CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 295. POLAND CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 296. POLAND CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 297. POLAND CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 298. POLAND CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 299. QATAR CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 300. QATAR CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 301. QATAR CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 302. QATAR CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 303. QATAR CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 304. QATAR CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 305. QATAR CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 306. QATAR CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 307. RUSSIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 308. RUSSIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 309. RUSSIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 310. RUSSIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 311. RUSSIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 312. RUSSIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 313. RUSSIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 314. RUSSIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 315. SAUDI ARABIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 316. SAUDI ARABIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 317. SAUDI ARABIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 318. SAUDI ARABIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 319. SAUDI ARABIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 320. SAUDI ARABIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 321. SAUDI ARABIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 322. SAUDI ARABIA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 323. SOUTH AFRICA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 324. SOUTH AFRICA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 325. SOUTH AFRICA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 326. SOUTH AFRICA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 327. SOUTH AFRICA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 328. SOUTH AFRICA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 329. SOUTH AFRICA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 330. SOUTH AFRICA CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 331. SPAIN CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 332. SPAIN CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 333. SPAIN CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 334. SPAIN CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 335. SPAIN CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 336. SPAIN CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 337. SPAIN CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 338. SPAIN CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 339. SWEDEN CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 340. SWEDEN CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY DEVICE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 341. SWEDEN CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 342. SWEDEN CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY AMPLIFIER TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 343. SWEDEN CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 344. SWEDEN CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY TYPE, 2024-2030 (USD MILLION)
  • TABLE 345. SWEDEN CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2018-2023 (USD MILLION)
  • TABLE 346. SWEDEN CLASS D AUDIO AMPLIFIER MARKET SIZE, BY END-USER, 2024-203
目次
Product Code: MRR-034230D3E679

[185 Pages Report] The Class D Audio Amplifier Market size was estimated at USD 3.15 billion in 2023 and expected to reach USD 3.39 billion in 2024, at a CAGR 8.06% to reach USD 5.43 billion by 2030.

A Class D audio amplifier, also known to be a switching amplifier, is an electronic device that amplifies audio signals by converting the incoming analog signal into a series of digital pulses. These amplifiers use pulse-width modulation or digital techniques to convert an audio signal into a series of high-frequency pulses, typically employing a lower power consumption than traditional linear amplifiers. The primary advantage of Class D amplifiers lies in their high power efficiency, which often exceeds 90%. Because of the nature of their operation, they generate less heat compared to Class A, B, or AB counterparts, allowing them to be more compact and require smaller heat sinks. This makes Class D amplifiers particularly suitable for portable and space-constrained applications. Additionally, their high efficiency translates into longer battery life for battery-powered devices. However, issues related to audio fidelity when compared to high-end Class A or Class AB amplifiers and potential electromagnetic interference (EMI) can disrupt other electronic devices. Nevertheless, integration with the Internet of Things (IoT) and crafting solutions for smart and connected environments are significant areas where market opportunities are expanding. As electric & hybrid vehicles continue to gain market share, the demand for energy-efficient entertainment systems is expected to create new growth avenues for the Class D audio amplifier market.

KEY MARKET STATISTICS
Base Year [2023] USD 3.15 billion
Estimated Year [2024] USD 3.39 billion
Forecast Year [2030] USD 5.43 billion
CAGR (%) 8.06%

Device: Rising inclination towards automotive infotainment systems

Class D audio amplifiers are eminent for their high efficiency and compactness in the competitive landscape of automotive infotainment systems. These systems require robust, high-quality audio performance over a wide range of temperatures, which Class D amplifiers are well-equipped to handle. Integrating such amplifiers helps achieve better fuel efficiency due to their lower power consumption. Additionally, they offer superior audio fidelity, a key factor in enhancing the in-car user experience for passengers and drivers. Integrating Class D audio amplifiers into desktops and laptops marks a shift towards providing richer multimedia and gaming experiences without needing external speakers. These devices typically have limited space for large audio components, making the small form factor of Class D amplifiers an ideal solution. High-fidelity home audio systems greatly benefit from adopting Class D audio amplifiers, as they can drive powerful speakers with clarity and precision. The efficiency of Class D amplifiers allows them to run cooler than traditional amplifiers, which translates to fewer heat dissipation issues and potentially smaller heat sinks. The ubiquity of smartphones has escalated the demand for higher audio quality in these personal devices. Class D audio amplifiers are integral in meeting this requirement due to their high efficiency and capability to deliver decent audio performance within the space-constrained environment of a smartphone. The power-saving attributes of Class D amplifiers also support longer battery life, which is crucial for mobile devices. Tablets, including smartphones, gain a notable advantage in audio performance by incorporating Class D audio amplifiers. These amplifiers help provide a richer audio experience for users engaging with multimedia content or video conferencing on their tablets. Class D amplifiers are adept at powering the typically larger speakers found in tablets compared to smartphones, giving users a more enveloping sound experience without draining the battery, thus balancing power efficiency with sound quality in a portable format. Television technology has progressed towards slimmer designs, and the elevated demand for sleeker TVs with exceptional sound quality has made Class D audio amplifiers a component of choice. They enable TV sets to have thin profiles while still offering a powerful audio output, eliminating the necessity for external sound bars or speakers in some cases.

Amplifier Type: Suitability of monoblock amplifiers in handling the stringent power demands of subwoofers

2-Channel Class D audio amplifiers are designed to drive stereo audio systems, consisting of two separate audio channels referred to as left and right channels. They are widely used in simple audio setups such as stereo speakers, in-car audio systems, and home theater applications that do not require multi-channel surround sound. 2-Channel amplifiers are appreciated for their ability to deliver high-quality audio with good separation between channels, providing a balanced stereo image. 4-Channel Class D amplifiers offer versatility for more complex audio systems. These amplifiers can support a typical front and rear speaker setup in many car audio applications, allowing for a more immersive sound experience than a standard 2-channel setup. In-home audio can be utilized for bi-amping speakers, where each channel drives either the high or low frequencies separately for improved audio fidelity. 6-Channel Class D audio amplifiers cater to advanced audio systems requiring multiple speakers. They are often used in home theater systems to facilitate 5.1 surround sound configurations, driving front left, center, front right, surround left, and surround right speakers in addition to a dedicated channel for a subwoofer. In automotive setups, a 6-channel amplifier can power a combination of front, rear, and additional speakers to create enveloping sound stages. The efficiency of Class D amplifiers ensures low power consumption and reduced heat generation during operation, even with the increased number of channels, making them suitable for sustained use in enclosed spaces without requiring extensive cooling systems. Mono-channel amplifiers, also known as monoblock Class D amplifiers, are specialized for a single audio channel, primarily tasked with driving subwoofers. They are optimized to deliver high power to reproduce low-frequency sounds with precision. Monoblock amplifiers are often chosen for their ability to handle the stringent power demands of subwoofers without significant distortion, ensuring deep and impactful bass in both automotive and home audio applications. The inherent efficiency of Class D amplifier technology allows these single-channel amplifiers to maintain performance without substantial heat generation, leading to extended lifespan and reliability for bass-heavy audio setups.

Type: Increasing preference for Professional Class D audio amplifiers owing to enhanced thermal management

Professional Class D audio amplifiers are designed for high-performance audio applications that require reliable, powerful, and efficient sound amplification. These amplifiers are built to handle rigorous use, equipped with advanced features including enhanced thermal management, network control capabilities, and digital signal processing (DSP) compatibility, used commonly in settings including concert halls, recording studios, and other commercial audio environments, The prosumer sector of the Class D audio amplifier market straddles the line between professional-grade quality and consumer-friendly usability and cost. This sector caters to amateur or semi-professional audiophiles, home studio enthusiasts, and advanced home audio system users who seek superior sound quality without the exhaustive features or price points of entirely professional setups. Prosumer Class D amplifiers often incorporate a balance between high-grade audio components and user-centered functionality such as Bluetooth connectivity, multiple input/output options, and simplified user interfaces. These systems typically exhibit versatility and are suitable for various applications, from small gig performances to sophisticated home theaters or studio environments.

End-User: Increasing applications in Automotive industry owing to demand for high-quality audio solutions

The automotive industry represents a significant market segment for Class D audio amplifiers. As vehicles become more connected and offer advanced infotainment systems, the demand for high-quality audio solutions has increased. In modern cars, particularly electric vehicles, space, and energy efficiency are paramount, making Class D amplifiers preferred due to their compact size and high efficiency. They are used in systems ranging from basic stereo setups to sophisticated, multi-channel surround sound systems that can include noise-cancellation functionalities. Consumer electronics is another primary market for Class D audio amplifiers, driven by the rising demand for portable audio devices, smart home systems, and high-fidelity home theater setups. Users in this segment typically value the balance between sound quality, energy efficiency, and compactness that Class D amplifiers offer. They are frequently used in smartphones, tablets, sound bars, wireless speakers, and TVs. The constant drive for miniaturization and improved battery life in portable devices continues to foster the adaptation of Class D amplifiers in this sector. Furthermore, with the increasing prevalence of streaming services and the growth in consumer expenditure on entertainment, the consumer electronics segment is poised for continued growth in the Class D audio amplifier market.

Regional Insights

The Americas region, particularly the United States, sustains a robust market for Class D audio amplifiers. This can be attributed to a strong consumer electronics sector and the presence of leading audio equipment manufacturers. Advances in home entertainment systems and the popularity of smart home devices have also spurred the growth of Class D audio amplifiers. The demand for portable and wireless audio solutions, such as Bluetooth speakers and soundbars, has significantly increased, further fueling the market growth. The EMEA region shows a diverse market landscape due to varying consumer preferences and economic conditions. Europe leads the region with a mature market for high-end audio equipment, fostering demand for Class D amplifiers in luxury home audio systems and professional audio applications. The expanding hospitality and entertainment industries are key drivers for the Class D amplifier market in the Middle East and parts of Africa. Environmental concerns and regulations, such as the EU's directives on energy consumption, have also encouraged the adoption of energy-efficient Class D amplifiers. The Asia Pacific region shows an opportunistic landscape for Class D audio amplifiers, with China, Japan, and South Korea playing pivotal roles. Rapid urbanization, increasing disposable income, and the proliferation of smartphones have contributed to the burgeoning demand. Moreover, the region is a manufacturing powerhouse for consumer electronics, leading to high production and adoption rates of Class D amplifiers, with local brands competing on both quality and price. Technology innovation and integration in this region are also significant, reflected in the development of compact and high-performance amplifiers.

FPNV Positioning Matrix

The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Class D Audio Amplifier Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).

Market Share Analysis

The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Class D Audio Amplifier Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.

Key Company Profiles

The report delves into recent significant developments in the Class D Audio Amplifier Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Analog Devices, Inc., Anthem Audio Inc., ATEN International Co., Cirrus Logic, Inc., Diodes Incorporated, GaN Systems, Inc., Icepower A/S, Infineon Technologies AG, JL Audio, Inc., Marshall Amplification PLC, Monolithic Power Systems, Inc., NAD Electronics, Nuvoton Technology Corporation, NXP Semiconductors N.V., QSC, LLC, Qualcomm Incorporated, Renesas Electronics Corporation, Resonance, Inc., Rohm Co., Ltd., Semiconductor Components Industries, LLC, Silicon Laboratories, Inc., Sinocera Piezotronics, INC., STMicroelectronics N.V., and Texas Instruments Incorporated.

Market Segmentation & Coverage

This research report categorizes the Class D Audio Amplifier Market to forecast the revenues and analyze trends in each of the following sub-markets:

  • Device
    • Automotive Infotainment System
    • DesKTops and Laptops
    • Home Audio System
    • Smartphones
    • Tablets
    • Television Sets
  • Amplifier Type
    • 2-Channel
    • 4-Channel
    • 6-Channel
    • Mono-Channel
  • Type
    • Professional
    • Prosumer
  • End-User
    • Automotive
    • Consumer Electronics
  • Region
    • Americas
      • Argentina
      • Brazil
      • Canada
      • Mexico
      • United States
        • California
        • Florida
        • Illinois
        • New York
        • Ohio
        • Pennsylvania
        • Texas
    • Asia-Pacific
      • Australia
      • China
      • India
      • Indonesia
      • Japan
      • Malaysia
      • Philippines
      • Singapore
      • South Korea
      • Taiwan
      • Thailand
      • Vietnam
    • Europe, Middle East & Africa
      • Denmark
      • Egypt
      • Finland
      • France
      • Germany
      • Israel
      • Italy
      • Netherlands
      • Nigeria
      • Norway
      • Poland
      • Qatar
      • Russia
      • Saudi Arabia
      • South Africa
      • Spain
      • Sweden
      • Switzerland
      • Turkey
      • United Arab Emirates
      • United Kingdom

The report offers valuable insights on the following aspects:

1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.

2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.

3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.

4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.

5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.

The report addresses key questions such as:

1. What is the market size and forecast of the Class D Audio Amplifier Market?

2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Class D Audio Amplifier Market?

3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Class D Audio Amplifier Market?

4. What is the market share of the leading vendors in the Class D Audio Amplifier Market?

5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Class D Audio Amplifier Market?

Table of Contents

1. Preface

  • 1.1. Objectives of the Study
  • 1.2. Market Segmentation & Coverage
  • 1.3. Years Considered for the Study
  • 1.4. Currency & Pricing
  • 1.5. Language
  • 1.6. Stakeholders

2. Research Methodology

  • 2.1. Define: Research Objective
  • 2.2. Determine: Research Design
  • 2.3. Prepare: Research Instrument
  • 2.4. Collect: Data Source
  • 2.5. Analyze: Data Interpretation
  • 2.6. Formulate: Data Verification
  • 2.7. Publish: Research Report
  • 2.8. Repeat: Report Update

3. Executive Summary

4. Market Overview

5. Market Insights

  • 5.1. Market Dynamics
    • 5.1.1. Drivers
      • 5.1.1.1. Increasing Demand for Consumer Electronics and Penetration of Smartphones
      • 5.1.1.2. High Requirement for Vehicle Infotainment Systems in the Automotive Sector
      • 5.1.1.3. Increasing Energy Efficiency Qualities of Class D Amplifiers Across Appliances
    • 5.1.2. Restraints
      • 5.1.2.1. Issues Associated with the Thermal Performance
    • 5.1.3. Opportunities
      • 5.1.3.1. Increasing Popularity of IoT Devices
      • 5.1.3.2. Technological Advances in Class D Amplifier
    • 5.1.4. Challenges
      • 5.1.4.1. Problems Associated with Sound Quality such as Distortions and Noises Result in the Need for Robust Amplifier Design
  • 5.2. Market Segmentation Analysis
    • 5.2.1. Device: Rising inclination towards automotive infotainment systems
    • 5.2.2. Amplifier Type: Suitability of monoblock amplifiers in handling the stringent power demands of subwoofers
    • 5.2.3. Type: Increasing preference for Professional Class D audio amplifiers owing to enhanced thermal management
    • 5.2.4. End-User: Increasing applications in Automotive industry owing to demand for high-quality audio solutions
  • 5.3. Market Trend Analysis
  • 5.4. Cumulative Impact of Russia-Ukraine Conflict
  • 5.5. Cumulative Impact of High Inflation
  • 5.6. Porter's Five Forces Analysis
    • 5.6.1. Threat of New Entrants
    • 5.6.2. Threat of Substitutes
    • 5.6.3. Bargaining Power of Customers
    • 5.6.4. Bargaining Power of Suppliers
    • 5.6.5. Industry Rivalry
  • 5.7. Value Chain & Critical Path Analysis
  • 5.8. Regulatory Framework Analysis
  • 5.9. Client Customization

6. Class D Audio Amplifier Market, by Device

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Automotive Infotainment System
  • 6.3. DesKTops and Laptops
  • 6.4. Home Audio System
  • 6.5. Smartphones
  • 6.6. Tablets
  • 6.7. Television Sets

7. Class D Audio Amplifier Market, by Amplifier Type

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. 2-Channel
  • 7.3. 4-Channel
  • 7.4. 6-Channel
  • 7.5. Mono-Channel

8. Class D Audio Amplifier Market, by Type

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Professional
  • 8.3. Prosumer

9. Class D Audio Amplifier Market, by End-User

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Automotive
  • 9.3. Consumer Electronics

10. Americas Class D Audio Amplifier Market

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. Argentina
  • 10.3. Brazil
  • 10.4. Canada
  • 10.5. Mexico
  • 10.6. United States

11. Asia-Pacific Class D Audio Amplifier Market

  • 11.1. Introduction
  • 11.2. Australia
  • 11.3. China
  • 11.4. India
  • 11.5. Indonesia
  • 11.6. Japan
  • 11.7. Malaysia
  • 11.8. Philippines
  • 11.9. Singapore
  • 11.10. South Korea
  • 11.11. Taiwan
  • 11.12. Thailand
  • 11.13. Vietnam

12. Europe, Middle East & Africa Class D Audio Amplifier Market

  • 12.1. Introduction
  • 12.2. Denmark
  • 12.3. Egypt
  • 12.4. Finland
  • 12.5. France
  • 12.6. Germany
  • 12.7. Israel
  • 12.8. Italy
  • 12.9. Netherlands
  • 12.10. Nigeria
  • 12.11. Norway
  • 12.12. Poland
  • 12.13. Qatar
  • 12.14. Russia
  • 12.15. Saudi Arabia
  • 12.16. South Africa
  • 12.17. Spain
  • 12.18. Sweden
  • 12.19. Switzerland
  • 12.20. Turkey
  • 12.21. United Arab Emirates
  • 12.22. United Kingdom

13. Competitive Landscape

  • 13.1. Market Share Analysis, 2023
  • 13.2. FPNV Positioning Matrix, 2023
  • 13.3. Competitive Scenario Analysis
    • 13.3.1. Infineon fosters the adoption of its innovative multilevel Class D audio amplifier technology through an ecosystem of associated partners
    • 13.3.2. GaN Systems Extends Class D Audio Solutions With New Amplifier Modules and Boost Converters
    • 13.3.3. STMicroelectronics' integrated automotive audio amplifier combines high-definition sound with class-G efficiency

14. Competitive Portfolio

  • 14.1. Key Company Profiles
  • 14.2. Key Product Portfolio