市場調査レポート
商品コード
1466394
ハウスラップ市場:製品タイプ、部品、用途別-2024~2030年の世界予測House Wraps Market by Product (Non-Perforated Housewraps, Perforated Housewraps), Type (Asphalt Felt, Grade D Building Paper, Liquid Water-Resistive Barrier), Component, Application - Global Forecast 2024-2030 |
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ハウスラップ市場:製品タイプ、部品、用途別-2024~2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 190 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ハウスラップ市場規模は、2023年に29億6,000万米ドルと推定され、2024年には31億5,000万米ドルに達し、CAGR 6.85%で2030年には47億1,000万米ドルに達すると予測されています。
ハウスラップは、米国全域の建設プロセスで非常に需要の高いコンポーネントであり、空気の動きや湿気を防ぐバリアとして機能します。ハウスラップは通常、ポリプロピレン、ポリエチレン、ポリ塩化ビニル(PVC)などの様々な合成素材で作られています。これらの素材は、水蒸気を逃がしながら水に耐えるように特別に設計されています。ハウスラップは、住宅の骨組みに直接貼ったり、住宅や商業施設の外部環境要因に対するバリアとして機能する2層構造にすることができます。ハウスラップは、ステープル、釘、クリップ、テープのほか、メーカーの指示や物件の種類に応じて他の留め具を使って固定されます。住宅の大型化ニーズの高まり、政府の支援策、高度な建設技術のイントロダクションより、米国全土で住宅および商業施設のインフラ整備と改築が急成長しています。このようなインフラの成長により、全国的に防湿壁や省エネハウスラップに対する需要がますます高まっています。しかし、原材料の運賃の上昇、製造時に消費されるエネルギーに関連する高コスト、ハウスラップを適用する際の複雑さなどが、市場の範囲を制限しています。さらに、現在の問題に取り組み、ハウスラップの品質を向上させるために、いくつかのメーカーは革新的な製品設計を行い、合成素材を採用しており、米国全体のハウスラップ市場に有利な範囲を作り出しています。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 29億6,000万米ドル |
予測年[2024] | 31億5,000万米ドル |
予測年 [2030] | 47億1,000万米ドル |
CAGR(%) | 6.85% |
製品エネルギー効率に対するニーズの高まりが無孔ラップの需要を牽引
無孔ラップは、高密度ポリプロピレンまたはポリエチレン繊維を不織布化したもので、丈夫で均一な素材です。これらの素材には微孔があり、敷地内の水蒸気と断熱材を通し、エネルギー効率を向上させる。一方、有孔ハウスラップは、温度調節のために湿気や空気を通す小さな穴で構成されています。
タイプ:水害を防ぐために建設プロジェクトに液状の防水バリアを採用すること。
アスファルトフェルトは、防水アスファルトコーティングを施した有機紙素材で、水害を防ぐために建物の外壁下地の上に貼られます。穴が開いたり破れたりしないよう十分な強度を持つが、水蒸気を通すには多孔性です。Dグレードのビルディング・ペーパーは、アスファルトを含浸させた下地で、外壁の耐候性バリアとして使用するために設計された特殊なタイプです。この層は、空気の侵入を防ぐと同時に、水蒸気を家の内部から逃がすのに役立ちます。液体耐水バリア(LWRB)は、壁や屋根の外壁下地と断熱材の間のバリアとして機能する、特別に調合された液体です。この材料は空気漏れを減らし、水をはじくように設計されているが、ある程度の水蒸気は通します。ポリオレフィン織物は、ポリエチレンフィルムにアクリルフォームをラミネートしたもので、強度と耐久性に優れています。通気性のある耐候性バリアとして機能し、壁の空洞への水分の侵入を防ぐ一方、膜のような構造で水蒸気の透過をある程度許します。硬質発泡断熱材は通常、発泡ポリスチレンまたは押出ポリスチレンフォームボードやパネルから作られており、コンクリートや石造りの壁に直接、または枠組壁工法で壁のスタッドの間に設置されます。これらの発泡材は、年間を通して不要な熱の出入りを防ぎ、住宅内の温度を一定に保つのに役立ちます。
コンポーネント持続可能なフラッシュテープを生み出す生産技術の進歩
フラッシュテープは薄い自己粘着性の膜で、パイプ、窓、ドアの周囲を密閉して湿気を防ぐ。また、気密性を確保することで空気の侵入を防ぐ効果もあります。フラッシュテープは施工もメンテナンスも簡単で、メンテナンスの手間を省きたい多くの住宅所有者にとって理想的な選択肢です。ラップは、住宅の断熱性を高めるために設計された厚い膜です。ラップには、必要な断熱レベルに応じて、遮熱ラップや強化ラップなど、いくつかの形態があります。ラップは、冬の間は熱を逃がさず、夏の間は冷気を閉じ込めるため、エネルギー効率が向上し、暖房費の削減につながります。
用途公共インフラを改善し、住宅空間を拡大するための政府の取り組み
ハウスラップは、商業施設でも住宅でも人気の商品です。商業施設や住宅にハウスラップを使用することで、外壁材を保護し、長持ちさせることができます。商業用途では、ハウスラップは、複合商業施設、小売店、病院、学校、ショッピングモールなどを外部環境要素から保護する断熱材として最適です。ハウスラップは、商業施設やビジネス施設におけるエネルギー効率の高いソリューションへの高いニーズにお応えします。ハウスラップは、住宅用の湿気や空気の侵入から住宅を保護し、エネルギー効率を高めます。
地域別の洞察
米国のハウスラップ市場は、大規模プロジェクトや新興国市場の増加により非常に発展しており、室内空気環境の改善やエネルギーコストの削減が可能な高性能ハウスラップの需要が増加しています。米国内の気候の多様性は、ハウスラップの使用にとって有益であり、天候に左右される様々な市場への参入を可能にしています。ハウスラップは、夏は暑く冬は温暖な地域を、太陽の有害な光線から守るために利用されています。冬が寒く夏が穏やかな地域では、消費者はサイディングや屋根を傷める雪や氷から守るためにハウスラップを利用します。市場を牽引するのは商業用と住宅用のプロジェクトで、商業用プロジェクトが市場の大半を占めています。米国ゼネコン協会(AGC)によると、建設部門では毎年1兆8,000億米ドル近くの建造物が建設されています。カリフォルニア、テキサス、フロリダ、ノースカロライナ、ジョージア、アリゾナ、ネバダなど、人口増加と建設率が最も高い州では、リフォームやリノベーションが増加しており、特に住宅建材のハウスラップである湿気管理やエネルギー部品のニーズが高まっています。その他の主な州は、人口規模が大きく、建設サービスに対する需要が高いため、近年大幅な成長を遂げています。3M Company、DuPont de Nemours, Inc.、Owens Corning、Berry Global Inc.などは、この地域の主要メーカーのひとつで、サプライヤーや海外の流通業者と協力することでビジネスを充実させています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスはハウスラップ市場を評価する上で極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関する主要指標を調査し、ベンダーを包括的に評価します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、ハウスラップ市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力について徹底的な評価を行います。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.ハウスラップ市場の市場規模および予測は?
2.ハウスラップ市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.ハウスラップ市場の技術動向と規制枠組みは?
4.ハウスラップ市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.ハウスラップ市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[190 Pages Report] The House Wraps Market size was estimated at USD 2.96 billion in 2023 and expected to reach USD 3.15 billion in 2024, at a CAGR 6.85% to reach USD 4.71 billion by 2030.
House wraps are a highly demanded component of the construction process across the United States, acting as a barrier to air movement and moisture. House wraps are typically made from various synthetic materials, such as polypropylene, polyethylene, or polyvinyl chloride (PVC). These materials are specifically designed to resist water while allowing water vapor to escape. House wraps can be applied directly to the framing of the house and in two layers that act as a barrier to external environmental factors in residential and commercial properties. The house wrap is secured using staples, nails, clips, or tape along with other fasteners depending on the manufacturer's instructions and property type. The rising need for larger houses, supportive government initiatives, and the introduction of advanced construction technologies have led to the rapid growth of residential and commercial infrastructure development and renovations across the United States. This growing infrastructure has increasingly created a demand for moisture barriers and energy-saving house wraps nationwide. However, rising freight costs of raw materials, high costs associated with energy consumed during manufacturing, and complications while applying a house wrap limit the market scope. Moreover, to tackle the current issues and enhance the quality of house wraps, several manufacturers are innovative product designs and adopting synthetic materials, creating a lucrative scope for the house wrap market across the United States.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 2.96 billion |
Estimated Year [2024] | USD 3.15 billion |
Forecast Year [2030] | USD 4.71 billion |
CAGR (%) | 6.85% |
Product: Growing need for energy efficiency driving demand for non-perforated wraps
Non-perforated wraps are composed of non-woven high-density polypropylene or polyethylene fibers, which make them tough and uniform. These materials have microporous elements that permit moisture vapor and insulation within the property to improve its energy efficiency. On the other hand, perforated house wraps consist of tiny holes that allow moisture and air to pass through to regulate temperatures.
Type: Adoption of liquid water-resistive barrier in construction projects to protect against water damage
Asphalt felt is an organic paper material with a waterproof asphalt coating applied over the exterior sheathing of a building to prevent water damage. It is strong enough to resist punctures and tears but porous enough to allow moisture vapor to pass through it. Grade D building paper is a specialized type designed for use as an exterior weatherproofing barrier with an asphalt-impregnated base. This layer helps protect against air infiltration while allowing some water vapor to escape from the house's interior. A liquid water-resistive barrier (LWRB) is a specially formulated liquid that acts as a barrier between the exterior sheathing and insulation in walls or roofs. This material is designed to reduce air leakage and repel water while allowing some water vapor to pass through it. Polyolefin fabric is made from polyethylene film laminated with acrylic foam backing for extra strength and durability. It acts as a breathable weather-resistant barrier that blocks moisture from entering into wall cavities while allowing some water vapor transmission through its membrane-like structure. Rigid foam insulation is typically made from expanded polystyrene or extruded polystyrene foam boards or panels installed directly onto concrete or masonry walls or between wall studs in framed construction projects. These foams help keep temperatures inside homes consistent by preventing unwanted heat transfer both into and out of them throughout the year.
Component: Advancements in production technologies leading to the creation of sustainable flash tapes
Flash tape is a thin, self-adhesive membrane that seals around pipes, windows, and doors to keep out moisture. It also helps protect against air infiltration by providing an airtight seal. Flash tape is easy to install and maintain, making it an ideal choice for many homeowners looking for a low-maintenance solution. Wraps are thicker membranes designed to provide additional insulation for houses. Wraps come in several forms, such as thermal or reinforced wrap, depending on the desired level of insulation needed. Wraps help keep heat in during the winter and trap cool air during the summer months, resulting in improved energy efficiency and a reduction in heating bills.
Application: Government initiatives to improve public infrastructure and expand residential spaces
House wraps are a popular product for both commercial and residential applications. House wraps applied on commercial and residential properties increase the longevity of exterior building materials by providing additional protection. For commercial applications, house wraps offer a great way to insulate business complexes, retail stores, hospitals, schools, and malls to protect them from external environmental elements. House wraps help to manage the high demand for energy-efficient solutions in commercial and business complexes. House wraps help protect homes from moisture and air infiltration for residential applications, making them more energy efficient.
Regional Insights
The United States House wrap market is highly developed with the active involvement of big-ticket size projects and an increase in residential developments, and demand for high-performance house wraps has been increasing due to its ability to improve indoor air quality and reduce energy costs. The diversity of climate across the United States is proving beneficial for the use of house wraps, allowing it to tap into various weather-dependent markets. House wraps are utilized to protect areas with hot summers and mild winters from the sun's damaging rays. In areas with cold winters and moderate summers, consumers utilize house wraps to protect against snow and ice that damages siding and roofs. The market is driven by commercial and residential projects, with commercial projects making up most of the market. As per the Associated General Contractors (AGC) of America, Inc., the construction sector builds nearly USD 1.8 trillion worth of structures each year. States with the highest population growth and construction rates include California, Texas, Florida, North Carolina, Georgia, Arizona, and Nevada have witnessed an increase in remodeling and renovation activities, increasing the need for moisture management and energy components, especially house wraps within home building materials. Other major states have witnessed significant increases in growth in recent years due to their larger population sizes and higher demand for construction services. 3M Company, DuPont de Nemours, Inc., Owens Corning, and Berry Global Inc. are among the major manufacturers in the region that have enriched their business by collaborating with suppliers and offshore distributors.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the House Wraps Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the House Wraps Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the House Wraps Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include 3M Company, Alpha Pro Tech, Ltd., ANCI, Inc., AtticFoil Radiant Barrier Supply LLC, Auroma Geotex Private Limited, Benjamin Obdyke Inc., Berry Global Group, Inc., Builders FirstSource, Inc., Carlisle Companies Incorporated, Compagnie de Saint-Gobain, DuPont de Nemours, Inc., Ewald Dorken AG, GCP Applied Technologies Inc., Georgia-Pacific LLC, Gulnar Plastics Pvt. Ltd., INDEVCO Building Products, LLC, Industrial Development Company sal, Insultex House Wrap, Intertape Polymer Group Inc., JAMES HARDIE INDUSTRIES PLC, KB Building Products, Kimberly-Clark Corporation, KINGSPAN GROUP PLC, Owens Corning, Protecto Wrap Company, Raven Industries, Inc., SafeFlex International Ltd, SIGA Services AG, Sika AG, and Veer Plastics Private Limited.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the House Wraps Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the House Wraps Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the House Wraps Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the House Wraps Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the House Wraps Market?