市場調査レポート
商品コード
1466319
マネージドコンテンツ・アズ・ア・サービス市場:コンポーネント、製品、組織規模、エンドユーザー別-2024-2030年の世界予測Managed-Content-as-a-Service Market by Component (Services, Solutions), Product (Decoupled/headless CMS, Metadata, Architecture & Content Models, REST-based API), Organization Size, End-Use - Global Forecast 2024-2030 |
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マネージドコンテンツ・アズ・ア・サービス市場:コンポーネント、製品、組織規模、エンドユーザー別-2024-2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 186 Pages
納期: 即日から翌営業日
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マネージドコンテンツ・アズ・ア・サービス市場規模は、2023年に428億3,000万米ドルと推定され、2024年には493億3,000万米ドルに達し、CAGR 15.08%で2030年には1,145億3,000万米ドルに達すると予測されます。
マネージド・コンテンツ・アズ・ア・サービス(mCaaS)は、AIを搭載したエンジンにコンテンツを取り込むことで、企業が企業コンテンツやデジタル資産から関連情報を最も効率的に導き出せるようにします。コグニティブおよび人工知能(AI)搭載のチャットボット機能を備えたこのプラットフォームは、ディープラーニング(深層学習)メカニズムを使用して顧客の行動を学習し、よりインテリジェントになります。mCaaSプラットフォームの自然言語処理(NLP)とファジー駆動のインテリジェント検索&予測機能により、企業はブランドと顧客のエンゲージメントを次のレベルに引き上げることができます。コンテンツ管理に対する需要の高まり、消費者のマルチチャネルのユーザー体験、SMAC技術の採用の増加が、mCaaSソリューションの使用を促進しています。しかし、絶え間ないバージョンアップ、プラグインへの過度の依存、多言語サポートの制限、データプライバシーとセキュリティの問題などが、市場への製品浸透の課題となっています。さらに、継続的な技術統合とパーソナライズされたマーケティング・ソリューションのためのmCaaSの使用は、市場に様々な機会を提供します。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 428億3,000万米ドル |
予測年[2024] | 493億3,000万米ドル |
予測年 [2030] | 1,145億3,000万米ドル |
CAGR(%) | 15.08% |
コンポーネント包括的コンテンツ管理のMCaaSソリューションの採用
サービス・コンポーネントは、MCaaSプロバイダーが提供するプロフェッショナル・サービス、サポート・サービス、マネージド・サービスに関連し、効果的なコンテンツ管理と配信を保証します。これらのサービスは、戦略的ガイダンス、導入サポート、コンテンツ・エコシステムの継続的管理を求める組織にとって極めて重要です。コンテンツ戦略、システム統合、カスタマイズのためのオーダーメード・ソリューションを必要とする企業は、プロフェッショナル・サービスに傾注します。ソリューションは、デジタルコンテンツの作成、管理、さまざまなチャネルへの配信を容易にするソフトウェアプラットフォームやツールを包含しています。効率的なコンテンツ制作とライフサイクル管理を優先する企業には、堅牢な編集ツールとコンテンツ・ワークフロー管理を提供するソリューションが好まれます。パーソナライズされたオムニチャネルのユーザー体験の提供を目指す企業は、MCaaSソリューションに重点的に投資します。
最終用途コンテンツ制作と配信を合理化するために、メディア&エンターテインメント分野でMCaaSが利用されています。
BFSI部門は、コンプライアンスの確保、顧客エンゲージメントの強化、業務効率の向上のためにMCaaSを必要としています。特に、機密性の高い金融データを安全に管理しながら、大量のトランザクションに対応できる拡張性を備えたソリューションへの需要が高まっています。エンターテインメント業界では、コンテンツが中核製品です。この分野では、クリエイティブなプロセスをサポートし、複数のチャネルでコンテンツを配信し、消費者とのインタラクションを分析して将来のコンテンツを改良できるMCaaSソリューションが優先されています。政府・公共部門は、市民エンゲージメントの強化、データの透明性の確保、行政業務の合理化のためのMCaaSソリューションを求めています。ヘルスケア&ライフサイエンス・セクターは、HIPAAを含む規制の下で機密性の高い医療データをコンプライアンスに準拠して扱えるMCaaSソリューションを重視しています。ソリューションは、患者エンゲージメント、医療従事者間の知識普及、業務効率をサポートする必要があります。IT・通信分野では、デジタルトランスフォーメーションの支援、技術文書の管理、カスタマーサポートシステムの強化にMCaaSを活用しています。運輸・物流分野では、MCaaSは業務の合理化、サプライチェーンの可視性の向上、顧客サービスの改善に重点を置いています。リアルタイムのコンテンツ更新、安全なデータ交換、国際貿易規制への準拠を提供するMCaaSソリューションが求められています。
地域別インサイト
アメリカ、欧州、アジア太平洋地域の企業は、新たな方法でデジタル体験を形成するための創造性と柔軟性を発揮するために、マネージドコンテンツ・アズ・ア・サービスモデルの採用に向かっています。アメリカ地域では、デジタルトランスフォーメーション、季節キャンペーン、新興チャネル、パートナーマーケティングなど、さまざまな動向が見られるため、高い成長が見込まれています。また、アメリカ地域の主要プレーヤーによる技術的進歩が、コンテンツ管理型サービスプラットフォームの成長を後押ししています。欧州地域では、クラウドベースのシステムやモバイルアプリケーションなどのデジタル技術の採用が増加しており、コンテンツ・サービス・プラットフォーム市場の躍進につながっています。欧州地域の主要プレーヤーは、協業、買収、新製品戦略により、ビジネスの存在感を高めています。アジア太平洋地域では、中国やインドなどの経済発展途上国におけるデータトラフィックの増加や、整理する必要のあるデータや情報の継続的な増加により、市場の急激な成長が見込まれています。インド、中国、日本などの国々では、デジタル化の導入が進み、ITインフラが拡大し、BFSI、IT・通信などの産業が急成長し、デジタル・マーケティング戦略が実施されていることが、コンテンツ・サービス・プラットフォームの発展を後押ししています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスは、マネージドコンテンツ・アズ・ア・サービス市場の評価において極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、マネージドコンテンツ・アズ・ア・サービス市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.マネージドコンテンツ・アズ・ア・サービス市場の市場規模および予測は?
2.マネージドコンテンツ・アズ・ア・サービス市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.マネージドコンテンツ・アズ・ア・サービス市場の技術動向と規制枠組みは?
4.マネージドコンテンツ・アズ・ア・サービス市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.マネージドコンテンツ・アズ・ア・サービス市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[186 Pages Report] The Managed-Content-as-a-Service Market size was estimated at USD 42.83 billion in 2023 and expected to reach USD 49.33 billion in 2024, at a CAGR 15.08% to reach USD 114.53 billion by 2030.
Managed Content-as-a-Service (mCaaS) empowers organizations to derive relevant information from enterprise content and digital assets most efficiently by ingesting content into an AI-powered engine. The platform with cognitive and artificial intelligence (AI) powered chatbot features uses deep learning mechanisms to learn customer behavior and become more intelligent. Natural language processing (NLP) and fuzzy-driven intelligent search & predictive features of the mCaaS platform make it desirable for businesses to drive their brand-customer engagement to the next level. The rising demand for content management, the multi-channel user experience of the consumer, and the increasing adoption of SMAC technologies are driving the use of mCaaS solutions. Constant version updates, overdependence on plugins coupled with limited multilingual support, and data privacy & security issues can pose a challenge to product penetration in the market. Additionally, ongoing technology integration and the use of mCaaS for personalized marketing solutions present various opportunities for the market.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 42.83 billion |
Estimated Year [2024] | USD 49.33 billion |
Forecast Year [2030] | USD 114.53 billion |
CAGR (%) | 15.08% |
Component: Adoption of MCaaS solution of comprehensive content management
The services component pertains to the professional, support, and managed services offered by MCaaS providers to ensure effective content management and delivery. These services are pivotal for organizations seeking strategic guidance, implementation support, or ongoing management of their content ecosystems. Enterprises needing tailored solutions for content strategy, system integration, or customization lean towards professional services. Solutions encapsulate the software platforms and tools that facilitate creating, managing, and delivering digital content across various channels. For businesses prioritizing efficient content production and lifecycle management, solutions offering robust editorial tools and content workflow management are preferred. Enterprises aiming to deliver personalized, omnichannel user experiences heavily invest in MCaaS solutions.
End-use: Use of MCaaS in media & entertainment to streamline content creation and distribution.
The BFSI sector requires MCaaS to ensure compliance, enhance customer engagement, and improve operational efficiency. Demand is specifically geared towards solutions that can manage sensitive financial data securely while offering scalability to handle high transaction volumes. For the entertainment industry, content is the core product. This sector prioritizes MCaaS solutions that can support creative processes, distribute content across multiple channels, and analyze consumer interactions to refine future content. The government and public sector seek MCaaS solutions for enhancing citizen engagement, ensuring data transparency, and streamlining administrative operations. The healthcare & life sciences sector emphasizes MCaaS solutions that can handle sensitive health data compliantly under regulations, including HIPAA. Solutions need to support patient engagement, knowledge dissemination among healthcare professionals, and operational efficiency. The IT and Telecom sector leverages MCaaS to support digital transformation, manage technical documentation, and enhance customer support systems. Within the transportation and logistics sector, the focus of MCaaS is on streamlining operations, enhancing supply chain visibility, and improving customer service. MCaaS solutions that offer real-time content updates, secure data exchange, and compliance with international trade regulations are in demand.
Regional Insights
Businesses in the American, European, and Asia-Pacific regions are moving toward adopting a managed-Content-as-a-Service model to unleash creativity and flexibility to shape digital experiences in new ways. The American region is expected to witness high growth as the region is witnessing various trends, such as digital transformation, seasonal campaigns, emerging channels, and partner marketing. In addition, technological advancements made by the major players in the American region boost the growth of content-managed services platforms. The increasing adoption of digital technologies, such as cloud-based systems and mobile applications in the European region is leading to the advancement of the content service platform market. Several key players in the European region aim for collaboration, acquisition, and new product strategies, to escalate their business presence. In the Asia-Pacific region, the market is expected to witness exponential growth, owing to increasing data traffic and continuously growing data and information that requires to be organized in economically developing countries, such as China and India. The increasing adoption of digitization, expanding IT infrastructure, the rapid growth of industries such as BFSI, IT & telecommunication, and implementation of digital marketing strategies in countries such as India, China, and Japan are driving the development of the content services platform.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Managed-Content-as-a-Service Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Managed-Content-as-a-Service Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Managed-Content-as-a-Service Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Acquia, Inc., Adobe Inc., Agility Inc., Amazon Web Services, Inc., Amplience (UK) Limited, Aptara Inc., Bloomreach, Inc., Box, Inc., Broadcom Inc., ButterCMS LLC, CloudCMS by Gitana Software, Inc., Contentful GmbH, Contentos, Contentstack Inc., Core dna Group Pty Ltd., Directus, dotCMS, LLC, Happiest Minds Technologies Ltd., HubSpot, Inc., Hygraph GmbH, Hyland Software, Inc., iconik Media AB, Ingeniux Corporation, International Business Machines Corporation, Kentico Group, KnowledgeLake, Microsoft Corporation, Mura Software, Inc., Newgen Software Technologies Limited, Open Text Corporation, Oracle Corporation, Prismic.io Inc., Sanity AS, Scrivito by JustRelate Group GmbH, ServiceNow, Inc., Sitecore Holding II A/S, Storyblok GmbH, Strapi Solutions SAS, Topcontent, and Zesty.io Platform, Inc..
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Managed-Content-as-a-Service Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Managed-Content-as-a-Service Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Managed-Content-as-a-Service Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Managed-Content-as-a-Service Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Managed-Content-as-a-Service Market?