市場調査レポート
商品コード
1434240
アグリビジネス向けバイオプラスチックの市場:タイプ、使用済み製品、用途別-2023-2030年の世界予測Bioplastics for Agribusiness Market by Type (Aliphatic Polyesters, Cellulose-Based Bioplastics, Organic Polyethylene: Poly), End-of-Life (Biodegradable, Compostable, Degradable), Application - Global Forecast 2023-2030 |
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アグリビジネス向けバイオプラスチックの市場:タイプ、使用済み製品、用途別-2023-2030年の世界予測 |
出版日: 2024年01月12日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 194 Pages
納期: 即日から翌営業日
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アグリビジネス向けバイオプラスチック市場規模は2022年に21億4,000万米ドルと推計され、2023年には24億8,000万米ドルに達し、CAGR 15.66%で2030年には68億8,000万米ドルに達すると予測されます。
アグリビジネス向けバイオプラスチックの世界市場
主な市場の統計 | |
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基準年[2022] | 21億4,000万米ドル |
予測年[2023] | 24億8,000万米ドル |
予測年 [2030] | 68億8,000万米ドル |
CAGR(%) | 15.66% |
アグリビジネスにおけるバイオプラスチックには、生分解性マルチフィルム、植栽コンテナ、温室資材、コントロールリリース肥料などの製品におけるバイオプラスチックの使用が含まれます。アグリビジネスにおけるバイオプラスチック市場には、様々な農業用途で使用される生分解性ポリマーやバイオベースポリマーの開発、生産、販売が含まれます。
環境規制とプラスチック廃棄物に対する政府の政策強化が、農業関連事業におけるバイオプラスチック市場を大きく牽引しています。バイオプラスチック材料における技術の進歩と革新は、より効率的でコスト効率の高い生産を可能にし、市場の成長に貢献しています。作物の収穫量を高め、農作業を簡素化するための高効率素材へのニーズの高まりが、市場成長に影響を与えています。しかし、バイオプラスチックは環境条件が異なると性能が安定せず、信頼性や市場での採用に影響を及ぼす可能性があります。また、バイオプラスチックは従来のプラスチックよりもコストが高い場合が多く、市場への浸透が課題となっています。さらに、耐久性と汎用性を向上させた新しいバイオプラスチックの配合を開発することで、市場成長の大きな可能性が生まれています。持続可能な農業への注目が高まっていることも、市場成長の可能性を生み出しています。
地域別の洞察
南北アメリカでは、米国とカナダで環境問題への意識が高まっており、生分解性マルチフィルムなどの農業用バイオプラスチックなど、持続可能な製品に対する需要が高まっています。バイオプラスチックの研究開発が拡大し、助成金や資金提供による地域政府の支援が持続可能な農業技術を後押ししています。欧州諸国では、単一使用プラスチック指令やグリーン調達のインセンティブといった地域政策が、バイオプラスチックの技術革新を後押ししています。EU諸国における顧客の購買行動は、消費者マインドと法規制に後押しされ、持続可能性への強い嗜好を示しています。中東諸国では、経済の多様化とプラスチック廃棄物の削減を主な目的として、バイオプラスチックへの関心が高まっています。研究機関への投資や国際企業との提携が、APAC地域におけるバイオプラスチック市場の基盤を固めつつあります。中国、日本、インドを中心とするアジア太平洋地域は、農業関連事業におけるバイオプラスチックの市場開拓が急速に進んでいます。APAC諸国は農業に大きな足跡を残しており、バイオプラスチックを通じて農業におけるプラスチック廃棄物に対処しようとする協調的な取り組みが推進されています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスは、アグリビジネス向けバイオプラスチック市場の評価において極めて重要です。事業戦略と製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、アグリビジネス向けバイオプラスチック市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1-市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2-市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3-市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4-競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力などを網羅的に評価します。
5-製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1-アグリビジネス向けバイオプラスチック市場の市場規模および予測は?
2-アグリビジネス向けバイオプラスチック市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3-アグリビジネス向けバイオプラスチック市場における技術動向と規制の枠組みは?
4-アグリビジネス向けバイオプラスチック市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5-アグリビジネス向けバイオプラスチック市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
[194 Pages Report] The Bioplastics for Agribusiness Market size was estimated at USD 2.14 billion in 2022 and expected to reach USD 2.48 billion in 2023, at a CAGR 15.66% to reach USD 6.88 billion by 2030.
Global Bioplastics for Agribusiness Market
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2022] | USD 2.14 billion |
Estimated Year [2023] | USD 2.48 billion |
Forecast Year [2030] | USD 6.88 billion |
CAGR (%) | 15.66% |
The bioplastics in agribusiness include the use of bioplastics in products such as biodegradable mulch films, planting containers, greenhouse materials, and controlled-release fertilizers. The bioplastics in agribusiness market encompasses the development, production, and sale of biodegradable and bio-based polymers used in various agricultural applications.
Environmental regulations and Increasing government policies against plastic waste significantly drive the bioplastics market in agribusiness. Technological advancement and innovations in bioplastic materials enable more efficient and cost-effective production, contributing to market growth. The rising need for high-efficiency materials to enhance crop yield and simplify farming practices is influencing market growth. However, bioplastics may perform inconsistently in different environmental conditions, affecting their reliability and adoption in the market. Bioplastics often have higher costs than conventional plastics, challenging market penetration. Moreover, developing new and improved bioplastic formulations that offer enhanced durability and versatility has created significant potential for market growth. Growing focus on sustainable agricultural practices is also generating growth potential in the market space.
Regional Insights
In the Americas region, the United States and Canada witness growing awareness of environmental issues, leading to a more significant demand for sustainable products, including bioplastics in agriculture for uses such as biodegradable mulch films in the region. The expansion of research & development in bioplastics and support from regional governments through grants and funding is boosting sustainable agriculture technology. In European countries, regional policies such as the Single-Use Plastics Directive and green procurement incentives drive innovation in bioplastics. The customer purchasing behavior across EU countries shows a strong preference for sustainability, buoyed by both consumer sentiment and regulatory mandates. In the Middle East countries, the interest in bioplastics is mainly driven to diversify economies and reduce plastic waste. Investments in research institutions and collaborations with international companies are slaying the groundwork for a bioplastics market in the APAC region. The Asia Pacific region, notably China, Japan, and India, presents a rapidly developing market for bioplastics in agribusiness. APAC countries have a significant agricultural footprint, driving concerted effort to address plastic waste in agriculture through bioplastics.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Bioplastics for Agribusiness Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Bioplastics for Agribusiness Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Bioplastics for Agribusiness Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include BASF SE, Bio-On SpA, Biome Bioplastics Limited., Carbios, Danimer Scientific, Eastman Chemical Company, FKuR Kunststoff GmbH, Futamura Group., GC International by PTT Global Chemical PLC, Good Natured Products Inc., Green Dot Bioplastics, Inc., Kuraray Co., Ltd., Mitsubishi Chemical Group Corporation, Natur-Tec by Northern Technologies International Corporation, NatureWorks LLC by Cargill, Incorporated, Novamont S.p.A. by Versalis SpA, Polymateria Ltd., Roquette Freres, TIPA Corp Ltd., TotalEnergies Corbion bv, and UrthPact, LLC.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Bioplastics for Agribusiness Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Bioplastics for Agribusiness Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Bioplastics for Agribusiness Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Bioplastics for Agribusiness Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Bioplastics for Agribusiness Market?