市場調査レポート
商品コード
1470511
ポータブル空気清浄機市場:技術、流通、用途別-2024-2030年の世界予測Portable Air Purifier Market by Technology (Activated Carbon, HEPA, Negative Ion), Distribution (Offline, Online), Application - Global Forecast 2024-2030 |
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ポータブル空気清浄機市場:技術、流通、用途別-2024-2030年の世界予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: 360iResearch
ページ情報: 英文 198 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ポータブル空気清浄機市場規模は2023年に57億2,000万米ドルと推計され、2024年には63億9,000万米ドルに達し、CAGR 11.93%で2030年には126億米ドルに達すると予測されています。
ポータブル空気清浄機は、高効率粒子状空気(HEPA)フィルター、活性炭フィルター、紫外線殺菌照射(UVGI)などの高度なろ過技術を使用して汚染物質を除去し、室内の空気の質を高めるように設計された小型のモバイル機器です。これらの装置は主に、ほこり、花粉、カビの胞子、ペットのふけ、揮発性有機化合物(VOC)などの一般的な空気中の刺激物質を低減します。優れた濾過能力、実証された効果、厳しい業界基準への準拠により、ポータブル空気清浄機へのHEPAフィルターの導入が進んでいます。ほとんどのポータブル空気清浄機には、粒子状物質(PM)、揮発性有機化合物(VOC)、一酸化炭素(CO)や二酸化窒素(NO2)などの有害ガスなど、さまざまな汚染物質を検出する高度なセンサーが搭載されており、世界中で深刻化する大気汚染に対処しています。ポータブル空気清浄機では、空気中の汚染物質を効果的に制御するために、複数のろ過技術を使用しています。限られたフィルター効率、高いメンテナンス要件、故障の問題が、ポータブル空気清浄機の世界の普及を制限しています。しかし、高度なろ過技術の導入、スマート機能の搭載、エネルギー効率の高いコンパクト設計モデルの開発により、ポータブル空気清浄機の入手可能性と使用は世界的に拡大しています。さらに、室内の空気をきれいにしたいという需要の高まりに対応するため、オンラインチャネルにおけるポータブル空気清浄機の存在感が高まっており、ポータブル空気清浄機市場に今後数年間の成長機会をもたらすと予想されます。
主な市場の統計 | |
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基準年[2023] | 57億2,000万米ドル |
予測年[2024] | 63億9,000万米ドル |
予測年 [2030] | 126億米ドル |
CAGR(%) | 11.93% |
テクノロジーHEPAベースの人気の高まりポータブル空気清浄機
活性炭は、空気中の揮発性有機化合物(VOC)、臭気、ほこり、花粉、動物のふけ、その他のアレルゲンなどの粗大粒子を捕捉・除去する特性を持っています。高効率微粒子空気(HEPA)空気清浄機は、0.3ミクロン以上の有害汚染物質を99.97%除去することを目的としています。HEPA濾過技術のフィルターは、グラスファイバー製の細い糸を何層にも重ねた網目の中に、大きさの異なる粒子を捕集します。さらに、紫外線(UV)技術を搭載した空気清浄機は、短波長の紫外線を照射して、カビ、バクテリア、ウイルスなどの空気中の病原菌や微生物を不活性化するように設計されています。マイナスイオン技術は、電荷を利用し、マイナスに帯電したイオンを環境に放出することで、室内の空気を浄化します。空気清浄機のイオナイザーは、マイナスイオンを利用して、ほこり、ガス、においなど、プラスに帯電した小さな粒子を除去し、においを軽減します。オゾン発生器は、臭気を中和し、カビやバクテリアの繁殖を防ぎ、揮発性有機化合物(VOC)を分解する空気浄化手段として、オゾンガス(O3)を意図的に発生させるように設計されています。
販売:ポータブル空気清浄機のオンライン浸透度
ポータブル空気清浄機のオフライン流通チャネルは、ハイパーマーケットや専門店での伝統的な流通方法です。一方、オンライン流通チャネルは、インターネットを通じてポータブル空気清浄機を販売し、分析的な購入者が合理的に検索した後に空気清浄機を購入するのを支援します。ハイパーマーケットやスーパーマーケットでは、顧客が好みの空気清浄機を選ぶことができます。一方、専門店では、知識豊富なスタッフが商品の特徴を説明し、顧客が空気清浄機を購入する手助けをします。さらに、オンライン流通チャネルは、直営サイトやeコマースサイトを通じてポータブル空気清浄機を販売し、空気清浄機を迅速かつ低コストで配送することができます。さらに、直営サイトとeコマース・サイトの両方が宅配を提供し、割引、会員特典カード/ポイント、破損したガジェットの新品への交換を提供します。
アプリケーション商業分野でのポータブル空気清浄機の展開加速
いくつかのポータブル空気清浄機は、オフィス、ミーティングスペース、ビジネスセンターなどの商業スペースで好まれています。商業施設のエンドユーザーは、商業エリアの汚染物質を低減または除去するために、高効率微粒子空気(HEPA)やカーボンベースのシステムを顕著に使用しています。教育施設やショッピングセンターの空気清浄機は、HVACシステムを補完し、人や製品、プロセスをウイルスやバクテリアから守り、エネルギー消費を削減します。病院グレードのポータブル空気清浄機は、最も健康的な室内空気質を作り出すHEPAろ過を提供し、エアロゾルを介して感染する呼吸器系ウイルスの感染リスクを低減するために、臨床スペースで役立ちます。さらに、ホテルやレクリエーション施設では、既知の発がん性物質や不快な臭いを含む可能性のある化学ガス、揮発性溶剤、噴霧物質、粉末に対処するために、特殊なポータブル空気清浄機が必要です。さらに、住宅用のポータブル空気清浄機は、ホコリ、花粉、バクテリアなどの有害な浮遊粒子を除去する一連のフィルターを通して、家庭内の空気を引き込む内部ファンのシステムです。
地域別インサイト
アジア太平洋地域はポータブル空気清浄機の市場が急成長している地域であり、これは大気汚染の負担を軽減するために人口密度の高い都市への導入が増加しているためです。新製品開拓や製品改良に注力する市場プレイヤーの存在感が強く、APAC地域におけるポータブル空気清浄機の利用可能性を高めています。ポータブル空気清浄機の大気質管理に関する政府の厳しい政策と規制、およびスマート機能の展開が、南北アメリカ地域の市場成長に寄与しています。EMEA地域では、呼吸器疾患に関する懸念の高まりとともに、空気の質の重要性に関する消費者の意識が高まっているため、ポータブル空気清浄機市場が大きく開拓されています。同地域では、大気質に関する政府の基準や規制が厳しく、砂嵐の負担が大きいため、EMEA地域のポータブル空気清浄機市場に成長機会が生まれています。
FPNVポジショニング・マトリックス
FPNVポジショニングマトリックスはポータブル空気清浄機市場を評価する上で極めて重要です。事業戦略や製品満足度に関連する主要指標を調査し、ベンダーの包括的な評価を提供します。この綿密な分析により、ユーザーは各自の要件に沿った十分な情報に基づいた意思決定を行うことができます。評価に基づき、ベンダーは成功の度合いが異なる4つの象限に分類されます:フォアフロント(F)、パスファインダー(P)、ニッチ(N)、バイタル(V)です。
市場シェア分析
市場シェア分析は、ポータブル空気清浄機市場におけるベンダーの現状について、洞察に満ちた詳細な調査を提供する包括的なツールです。全体的な収益、顧客基盤、その他の主要指標についてベンダーの貢献度を綿密に比較・分析することで、企業の業績や市場シェア争いの際に直面する課題について理解を深めることができます。さらに、この分析により、調査対象基準年に観察された累積、断片化の優位性、合併の特徴などの要因を含む、この分野の競合特性に関する貴重な考察が得られます。このような詳細レベルの拡大により、ベンダーはより多くの情報に基づいた意思決定を行い、市場で競争優位に立つための効果的な戦略を考案することができます。
1.市場の浸透度:主要企業が提供する市場に関する包括的な情報を提示しています。
2.市場の開拓度:有利な新興市場を深く掘り下げ、成熟市場セグメントにおける浸透度を分析しています。
3.市場の多様化:新製品の発売、未開拓の地域、最近の開発、投資に関する詳細な情報を提供します。
4.競合の評価と情報:市場シェア、戦略、製品、認証、規制状況、特許状況、主要企業の製造能力について徹底的な評価を行います。
5.製品開発およびイノベーション:将来の技術、研究開発活動、画期的な製品開発に関する知的洞察を提供します。
1.ポータブル空気清浄機市場の市場規模および予測は?
2.ポータブル空気清浄機市場の予測期間中に投資を検討すべき製品、セグメント、用途、分野は何か?
3.ポータブル空気清浄機市場の技術動向と規制枠組みは?
4.ポータブル空気清浄機市場における主要ベンダーの市場シェアは?
5.ポータブル空気清浄機市場への参入に適した形態や戦略的手段は?
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[198 Pages Report] The Portable Air Purifier Market size was estimated at USD 5.72 billion in 2023 and expected to reach USD 6.39 billion in 2024, at a CAGR 11.93% to reach USD 12.60 billion by 2030.
A portable air purifier is a compact, mobile device designed to enhance indoor air quality by removing contaminants by using advanced filtration technologies such as High-Efficiency Particulate Air (HEPA) filters, activated carbon filters, and Ultraviolet Germicidal Irradiation (UVGI). These devices primarily reduce common airborne irritants such as dust, pollen, mold spores, pet dander, and volatile organic compounds (VOCs). The superior filtration capabilities, proven effectiveness, and compliance with stringent industry standards have improved the deployment of HEPA filters for portable air purifiers. Most portable air purifiers are equipped with advanced sensors that detect various pollutants such as particulate matter (PM), volatile organic compounds (VOCs), and harmful gases, including carbon monoxide (CO) and nitrogen dioxide (NO2), to combat the rising levels of air pollution across the globe. Portable air purifiers use multiple filtration technologies to control airborne pollutants effectively. The limited filter efficiency, high maintenance requirements, and issues of malfunctioning portable air purifiers limit product penetration worldwide. However, introducing advanced filtration technologies, incorporating smart features, and developing energy-efficient and compact design models are expanding the availability and use of portable air purifiers worldwide. In addition, the growing presence of portable air purifiers on online channels to cater to the increasing demand for clean indoor air is expected to provide growth opportunities for the portable air purifier market in the coming years.
KEY MARKET STATISTICS | |
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Base Year [2023] | USD 5.72 billion |
Estimated Year [2024] | USD 6.39 billion |
Forecast Year [2030] | USD 12.60 billion |
CAGR (%) | 11.93% |
Technology: Growing popularity of HEPA-based portable air purifiers
Activated carbon has the properties of trapping & removing volatile organic compounds (VOCs), odors, and coarse particles such as dust, pollen, animal dander, and other allergens from the air. High-efficiency particulate air (HEPA) air purifiers are intended to remove 99.97% of all 0.3 microns or more harmful pollutants. HEPA filtration technology filters capture different-sized particles within a multi-layered netting of fine fiberglass threads with varying-sized gaps. Furthermore, an air purifier with ultraviolet light (UV) technology is designed to apply short-wave ultraviolet light to inactivate airborne pathogens and microorganisms such as mold, bacteria, and viruses. Negative ion technology leverages electrical charges to purify indoor air by releasing negatively charged ions into the environment. Ionizers in air purifiers use negative ions to remove small positively charged particles such as dust, gas and smells and help reduce odors. Ozone generators are designed to intentionally produce ozone gas (O3) as a means of air purification to neutralize odors, prevent mold and bacteria growth, and break down volatile organic compounds (VOCs).
Distribution: Significant online penetration of portable air purifiers
Offline distribution channel for portable air purifiers is the traditional way of distribution at hypermarkets and specialty stores. At the same time, an online distribution channel sells portable air purifiers through the internet and helps analytical buyers purchase air purifiers after a reasonable search. Hypermarkets or supermarkets allow customers to select air purifiers of their choice. On the other hand, specialty stores provide a personalized experience to the customer for buying air purifiers, which come with knowledgeable staff that helps the customer purchase air purifiers by explaining the features of products. Furthermore, online distribution channels can sell portable air purifiers via company-owned or e-commerce websites and enable the delivery of air purifiers quickly and at a reduced cost. Additionally, both company-owned and e-commerce websites provide home delivery and offer discounts, membership reward cards/points, and replacement of damaged gadgets with new ones.
Application: Accelerated deployment of portable air purifiers across commercial sectors
Several portable air purifiers are preferred in commercial spaces such as offices, meeting spaces, and business centers. Commercial end-users prominently use high-efficiency particulate air (HEPA) and carbon-based systems to reduce or remove contaminants in commercial areas. Educational and shopping centers' air purifiers supplement the HVAC system to protect people, products, and processes from viruses and bacteria and reduce energy consumption. Hospital-grade portable air purifiers offer HEPA filtration to create the healthiest indoor air quality and are helpful in clinical spaces to reduce the risk of acquiring respiratory viruses that are transmitted through aerosols. Moreover, hotels and recreational facilities require specialized portable air purifying equipment to deal with chemical fumes, volatile solvents, sprayed substances, and powders that may contain known carcinogens and unpleasant odors. Furthermore, portable air purifiers for residential use are a system of internal fans that pull the air in the home through a series of filters that eliminate harmful airborne particles such as dust, pollen, and bacteria.
Regional Insights
The Asia-Pacific region represents a rapidly growing market for portable air purifiers owing to the increasing deployment in densely populated cities to overcome the burden of air pollution. The strong presence of market players focused on new product development and product advancements has increased the availability of portable air purifiers in the APAC region. The strict governmental policies and regulations for air quality control and deployment of smart features in portable air purifiers have contributed to the market growth in the Americas. The EMEA region observes a highly developing portable air purifier market due to the elevated consumer awareness regarding the importance of air quality, with growing concerns associated with respiratory disorders. The stringent government standards and regulations for air quality and the burden of dust storms in the region have created growth opportunities for the portable air purifier market in the EMEA region.
FPNV Positioning Matrix
The FPNV Positioning Matrix is pivotal in evaluating the Portable Air Purifier Market. It offers a comprehensive assessment of vendors, examining key metrics related to Business Strategy and Product Satisfaction. This in-depth analysis empowers users to make well-informed decisions aligned with their requirements. Based on the evaluation, the vendors are then categorized into four distinct quadrants representing varying levels of success: Forefront (F), Pathfinder (P), Niche (N), or Vital (V).
Market Share Analysis
The Market Share Analysis is a comprehensive tool that provides an insightful and in-depth examination of the current state of vendors in the Portable Air Purifier Market. By meticulously comparing and analyzing vendor contributions in terms of overall revenue, customer base, and other key metrics, we can offer companies a greater understanding of their performance and the challenges they face when competing for market share. Additionally, this analysis provides valuable insights into the competitive nature of the sector, including factors such as accumulation, fragmentation dominance, and amalgamation traits observed over the base year period studied. With this expanded level of detail, vendors can make more informed decisions and devise effective strategies to gain a competitive edge in the market.
Key Company Profiles
The report delves into recent significant developments in the Portable Air Purifier Market, highlighting leading vendors and their innovative profiles. These include Air Health, Airgle Corporation, Alen Corporation, AllerAir Industries Inc., American Air Filter Company, Inc., Arovast Corporation, Austin Air Systems, Blue Star Ltd., Camfil AB, Carrier Global Corporation, Chemietron Cleantech Pvt. Ltd., Coway Co., Ltd. by Netmarble Corp., Coway USA, Inc., Daikin Industries, Ltd., Dyson Limited, Freudenberg Filtration Technologies GmbH & Co. KG, Haier Group Corporation, Havells India Ltd., Honeywell International Inc., Intellipure, Inc., IQAir AG, Kent RO Systems Ltd., Koninklijke Philips N.V., Krug & Priester GmbH & Co. KG, Kurt Huttinger GmbH & Co. KG, LG Electronics, Panasonic Holdings Corporation, Samsung Electronics Co., Ltd., Sanalife, Sharp Corporation, TRACS Manufacturing, Unilever PLC, US Air Purifiers LLC, Vesync Co., Ltd., Whirlpool Corporation, and Xiaomi Corporation.
Market Segmentation & Coverage
1. Market Penetration: It presents comprehensive information on the market provided by key players.
2. Market Development: It delves deep into lucrative emerging markets and analyzes the penetration across mature market segments.
3. Market Diversification: It provides detailed information on new product launches, untapped geographic regions, recent developments, and investments.
4. Competitive Assessment & Intelligence: It conducts an exhaustive assessment of market shares, strategies, products, certifications, regulatory approvals, patent landscape, and manufacturing capabilities of the leading players.
5. Product Development & Innovation: It offers intelligent insights on future technologies, R&D activities, and breakthrough product developments.
1. What is the market size and forecast of the Portable Air Purifier Market?
2. Which products, segments, applications, and areas should one consider investing in over the forecast period in the Portable Air Purifier Market?
3. What are the technology trends and regulatory frameworks in the Portable Air Purifier Market?
4. What is the market share of the leading vendors in the Portable Air Purifier Market?
5. Which modes and strategic moves are suitable for entering the Portable Air Purifier Market?