市場調査レポート
商品コード
1456200

IoTエンタープライズプロジェクト導入レポート:2024年

IoT Enterprise Projects Adoption Report 2024

出版日: | 発行: IoT Analytics GmbH | ページ情報: 英文 107 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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IoTエンタープライズプロジェクト導入レポート:2024年
出版日: 2024年03月27日
発行: IoT Analytics GmbH
ページ情報: 英文 107 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

当レポートは、IoTソリューションのエンドユーザーを対象とした包括的調査を活用し、IoT企業のビジネス導入に関する戦略的意思決定プロセスを掘り下げています。本書では、実行された使用事例、投資収益率 (ROI)、直面した課題、教訓について詳細に分析しています。また、本書では、40を超える使用事例に関する洞察を提供することで、IoTソリューションの購入、構築、またはその両方の意思決定に関する理解を促します。さらに、既製ソリューションの購入に関する詳細分析も含まれています。データは、北米、欧州、アジア太平洋地域の15カ国以上からの展望を示します。

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回答された質問

  • 企業のIoTイニシアチブはどの程度成功しているか?どの取り組みがより成功しているか?
  • そのようなIoT実装のROIは?すでに損益分岐点に達しているか?
  • IoTイニシアチブを実装するための主要なアプローチは何か?構築、購入、それとも購入か?
  • 特定のアプローチの決定はどのように行われるか?もっとも重要な検討事項は何か?
  • 3つのアプローチは、産業、地域、ユースケース・グループ、企業規模によってどのように異なるか?
  • IoT導入時に克服しなければならなかった人材や組織の課題は何か?
  • 取り組みを実施するプロセスにおいて、主要な組織グループを巻き込むことはどの程度重要か?
  • このようなイニシアチブの実施から、組織が得た主な教訓にはどのようなものがあるか?
  • 購入と構築のそれぞれのアプローチでは、どの使用事例が実行されるか?

目次

第1章 エグゼクティブサマリー・調査ハイライト

第2章 イントロダクション

第3章 IoTイニシアチブの現状

  • 1.IoTイニシアチブの現状- 概要と重要なポイント
  • 2.IoTイニシアチブのタイムラインの概要
  • 3.コネクテッド製品のOEM収益への貢献 (3/3) -規模/顧客タイプ
  • 4.IoTイニシアチブの各フェーズに必要な時間
  • 5.IoTイニシアチブの成功
  • 6.進行中の取り組みを終了/一時停止する理由

第4章 ビジネスケース

  • 1.ビジネスケースの概要と重要なポイント
  • 2.ビジネスケースの役割 (1/2) :全体
  • 3.ビジネスケースの役割 (2/2) :使用事例・取り組みタイプ別
  • 4.ステークホルダーの関与
  • 5.プロジェクトROI (1/3) :概要
  • 6.プロジェクトROI (2/3) :アプローチ・開始年・使用事例グループ別
  • 7.プロジェクトROI (3/3) :使用事例 (1/3) -スマートオペレーション
  • 8.プロジェクトROI (3/3) :使用事例 (2/3) -スマートサプライチェーン
  • 9.プロジェクトROI (3/3) :使用事例 (3/3) -関連製品

第5章 購入 vs 構築 vs 購入&構築

  • 1.購入 vs 構築 vs 購入&構築:概要・重要なポイント
  • 2.IIoTソリューション開発 (1/2) :購入 vs 構築 vs 購入&構築
  • 3.IIoTソリューション開発 (2/2) :購入 vs 構築 vs 購入&構築:主な言及
  • 4.採用されたアプローチ (1/4) -規模・産業別
  • 5.採用されたアプローチ (2/2) -地域別
  • 6.採用されたアプローチ (3/4) -終了日まで
  • 7.採用されたアプローチ (4/4) -使用事例別 (1/3) :スマートオペレーション
  • 8.採用されたアプローチ (4/4) -使用事例別 (2/3) :スマートサプライチェーン
  • 9.採用されたアプローチ (4/4) -使用事例別 (3/3) :コネクテッド製品/デバイス
  • 10.それぞれのアプローチを選択する主な理由
  • 11.プロジェクトの成功:アプローチ別
  • 12.「カスタムビルド」アプローチを選択する理由 (1/4) :概要
  • 13.「カスタムビルド」アプローチを選択する理由 (2/4) - 地域別
  • 14.「カスタムビルド」アプローチを選択する理由 (3/4) - 産業別
  • 15.「カスタムビルド」アプローチを選択する理由 (4/4) - 規模別
  • 16.「購入&構築」アプローチを選択する理由 (1/4) - 概要
  • 17.「購入&構築」アプローチを選択する理由 (2/4) - 地域別
  • 18.「購入&構築」アプローチを選択する理由 (3/4) - 産業別
  • 19.「購入&構築」アプローチを選択する理由 (4/4) - 規模別
  • 20.「購入」アプローチを選択する理由 (1/4) :概要
  • 21.「購入」アプローチを選択する理由 (2/4) - 地域別
  • 22.「購入」アプローチを選択する理由 (3/4) - 産業別
  • 23.「購入」アプローチを選択する理由 (4/4) -規模別

第6章 詳細分析:既成ソリューション

  • 1.詳細分析:既成ソリューションの概要と重要なポイント
  • 2.「購入」ソリューションを選択する際の要素の重要性
  • 3.「購入」ベンダーを選択する際の要素の重要性
  • 4.プロバイダーを選択する際にベンダーとの既存の関係の重要性
  • 5.システムインテグレーターとの契約
  • 6.IoTソリューションベンダーが関与すべき主要な連絡先 (1/2)
  • 7.IoTソリューションベンダーが関与すべき主要な連絡先 (2/2)
  • 8.拒否権
  • 9.「購入」ソリューションを統合する際のもっとも困難な点

第7章 重要な教訓

  • 1.主な教訓- 概要・重要なポイント
  • 2.取り組み中に克服すべき課題 (1/3) -概要
  • 3.取り組み中に克服すべき課題 (2/3) -終了日まで
  • 4.取り組み中に克服すべき課題 (3/3) -タイプ別
  • 5.取り組み中に克服すべき人材と組織の課題
  • 6.IoTイニシアチブの比較的長期にわたる展開につながる課題
  • 7.主な教訓 (1/5) :概要
  • 8.主な教訓 (2/5) :包括的教訓
  • 9.主な教訓 (3/5) :購入と構築の程度
  • 10.主な教訓 (4/5) :サプライヤーの選択
  • 11.主な教訓 (5/5) :社内プロジェクトの設定
  • 12.注目すべきIoTの取り組み (1/5) -イントロダクション
  • 13.注目すべきIoTの取り組み (2/5) -使用事例グループ別
  • 14.注目すべきIoTの取り組み (3/5) -使用事例別 (1/3) :スマートオペレーション
  • 15.注目すべきIoTの取り組み (3/5) -使用事例別 (2/3) :スマートサプライチェーン
  • 16.注目すべきIoTの取り組み (3/5) -使用事例別 (3/3) :コネクテッド製品
  • 17.注目すべきIoTの取り組み (4/5) -アプローチ別
  • 18.注目すべきIoTの取り組み (5/5) - 産業別
  • 19.一部の企業が驚くほど迅速な展開を実現した理由

第8章 調査手法

第9章 IoT Analyticsについて

目次

The "IoT Enterprise Project Adoption Report 2024" is part of IoT Analytics' ongoing coverage of general IoT topics. The information presented in this report is based on an extensive survey of decision makers in manufacturing and other sectors such as energy and buildings. Its purpose is to inform other market participants about the current state of implementation of IoT initiatives in the enterprise sector and the approach they are following. Survey participants were selected randomly, and their knowledge was verified independently. To ensure complete objectivity, IoT Analytics did not alter or supplement any survey results and did not accept participants that were suggested by third parties (e.g., customers from specific vendors).

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Leveraging a comprehensive survey encompassing end users of IoT solutions, this report delves into the strategic decision-making processes pertaining to IoT enterprise business adoption. It offers an in depth analysis of implemented use cases, return on investment (ROI), challenges encountered, and learnings. The report provides insights for over 40 use cases, providing a better understanding of the decisions between buying, building, or combining both approaches for IoT solutions. A deep dive of purchasing off-the-shelf solutions is also included. The data represents perspectives from over 15 countries across North America, Europe, and the Asia-Pacific region. Each participant contributed to the depth of this report by answering more than 30 targeted questions about their IoT initiatives, ensuring a robust foundation for market research in the IoT enterprise domain.

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Questions answered:

  • How successful are enterprise IoT initiatives? Which ones are more successful?
  • What is the ROI of such IoT implementations? Have they already reached break-even?
  • What is the dominant approach to implement IoT initiatives? Build, buy-and-build, or buy?
  • How are decisions for a specific approach made? What are the most important considerations?
  • How do the three approaches vary by industry, region, use case group, and company size?
  • What people and organizational challenges had to be overcome during the IoT implementation?
  • How important is it to involve key organizational groups in the process of implementing the initiative?
  • What are some of the key learnings that organizations have taken from implementing such initiatives?
  • Which use cases are implemented with each buy vs. build approach?

Table of Contents

1. Executive summary and survey highlights

  • 1. This report analyzes 300 IoT initiatives
  • 2. Survey audience overview
  • 3. Executive summary
  • 4. Highlight: Four key insights from the analysis performed in the report

2. Introduction

  • 1. Status quo: Most manufacturing assets are connected, and most manufacturers have an IoT strategy
  • 2. Our view: Many companies are in or moving to Stage 4 of their IoT journey
  • 3. Companies at Stage 4 of their journey are scaling to millions of devices
  • 4. However, IoT solutions are often not one-size-fits-all
  • 5. This report distinguishes three main approaches to developing IoT solutions
  • 6. Reminder: How IoT Analytics defines the IoT
  • 7. Reminder: Two types of IoT and the technical IoT set-up

3. State of IoT initiatives

  • 1. State of IoT initiatives-overview and key takeaways
  • 2. Overview of IoT initiative timelines
  • 3. Contribution of connected products to OEM revenue (3/3)-size/customer type
  • 4. Time needed for each phase of the IoT initiative
  • 5. Success of IoT initiatives
  • 6. Reasons for terminating/pausing an ongoing initiative

4. Business case

  • 1. Business case-overview and key takeaways
  • 2. Role of the business case (1/2): Overall
  • 3. Role of the business case (2/2): By use case and initiative type
  • 4. Stakeholder involvement
  • 5. Project ROI (1/3): Overview
  • 6. Project ROI (2/3): By approach, start year, and use case group
  • 7. Project ROI (3/3): By use case (1/3)-smart operations
  • 8. Project ROI (3/3): By use case (2/3)-smart supply chain
  • 9. Project ROI (3/3): By use case (3/3)-connected products

5. Buy vs. Build vs. Buy-&-Build

  • 1. Buy vs. build vs. buy-and-build-overview and key takeaways
  • 2. IIoT solution development (1/2): Build vs. buy-and-build vs. buy
  • 3. IIoT solution development (2/2): Build vs. buy-and-build vs. buy-key quotes
  • 4. Approach taken (1/4)-by size and industry
  • 5. Approach taken (2/2)-by region
  • 6. Approach taken (3/4)-by end date
  • 7. Approach taken (4/4)-by use case (1/3): Smart operations
  • 8. Approach taken (4/4)-by use case (2/3): Smart supply chain
  • 9. Approach taken (4/4)-by use case (3/3): Connected products/devices
  • 10. Top reasons to decide on a respective approach
  • 11. Project success by approach
  • 12. Reasons to go for the "custom-build" approach (1/4): Overview
  • 13. Reasons to go for the "custom-build" approach (2/4)-by region
  • 14. Reasons to go for the "custom-build" approach (3/4)-by industry
  • 15. Reasons to go for the "custom-build" approach (4/4)-by size
  • 16. Reasons to go for the "buy-and-build" approach (1/4)-overview
  • 17. Reasons to go for the "buy-and-build" approach (2/4)-by region
  • 18. Reasons to go for the "buy-and-build" approach (3/4)-by industry
  • 19. Reasons to go for the "buy-and-build" approach (4/4)-by size
  • 20. Reasons to go for the "buy" approach (1/4): Overview
  • 21. Reasons to go for the "buy" approach (2/4)-by region
  • 22. Reasons to go for the "buy" approach (3/4)-by industry
  • 23. Reasons to go for the "buy" approach (4/4)-by size

6. Deep-dive: Off-the-shelf solutions

  • 1. Deep dive: Off-the-shelf solutions-overview and key takeaways
  • 2. Importance of factors when selecting the "buy" solution
  • 3. Importance of factors when selecting the "buy" vendor
  • 4. Importance of existing relationship with vendors when choosing a provider
  • 5. Contracting a system integrator
  • 6. Key contacts that IoT solution vendors should engage with (1/2)
  • 7. Key contacts IoT solution vendors should engage with (2/2)
  • 8. Right of refusal
  • 9. Most painful aspects when integrating the "buy" solution

7. Key learnings

  • 1. Key learnings-overview and key takeaways
  • 2. Challenges to overcome during initiative (1/3): Overview
  • 3. Challenges to overcome during initiative (2/3)-by end date
  • 4. Challenges to overcome during initiative (3/3)-by type
  • 5. People and organizational challenges to overcome during an initiative
  • 6. Challenges faced leading to a relatively long deployment of the IoT initiative
  • 7. Key learnings (1/5): Overview
  • 8. Key learnings (2/5): Overarching learnings
  • 9. Key learnings (3/5): Degree of buy vs. build
  • 10. Key learnings (4/5): Choice of suppliers
  • 11. Key learnings (5/5): Internal project set-up
  • 12. Remarkable IoT initiatives (1/5): Introduction
  • 13. Remarkable IoT initiatives (2/5): By use case group
  • 14. Remarkable IoT initiatives (3/5)-by use case (1/3): Smart operations
  • 15. Remarkable IoT initiatives (3/5)-by use case (2/3): Smart supply chain
  • 16. Remarkable IoT initiatives (3/5)-by use case (3/3): Connected products
  • 17. Remarkable IoT initiatives (4/5)-by approach
  • 18. Remarkable IoT initiatives (5/5)-by industry
  • 19. Why some companies achieved a remarkably fast roll-out

8. Methodology

9. About IoT Analytics