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市場調査レポート

デジタル油田の世界市場:2015〜2019年

Global Digital Oilfield Market 2015-2019

発行 TechNavio (Infiniti Research Ltd.) 商品コード 333147
出版日 ページ情報 英文 79 Pages
即納可能
価格
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デジタル油田の世界市場:2015〜2019年 Global Digital Oilfield Market 2015-2019
出版日: 2015年06月17日 ページ情報: 英文 79 Pages
概要

「デジタル油田」は基本的に、先進ソフトウェア、ハードウェア、およびデータ分析技法による、石油・ガス生産運用の生産性を改善するアプリケーションを指します。エネルギーに対するかつてない需要の成長と「イージーオイル」の終焉期において、デジタル油田はワークフローと設計の統合を通じて油田の回復を最大化し、無生産期をなくし、投資回収率と収益性拡大を助けます。このワークフローはビジネスプロセス管理と最新の情報技術を統合して、異なる機能チームによる様々なオペレーションを効率化、自動化します。デジタル油田技術は油田運営の様々な機能に影響を与え、向上させます。

当レポートでは、デジタル油田の世界市場に関する専門家の見解に基づく分析や、今後の成長展望と予測、主要ベンダーの分析などについて取り上げています。

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 略語集

第3章 調査の対象

  • 市場概要
  • 提供製品

第4章 市場調査手法

  • 市場調査プロセス
  • 調査手法

第5章 イントロダクション

第6章 市場の展望

  • 市場の概要
  • 市場の規模と予測
  • ファイブフォース分析

第7章 技術・サービス別市場分類

  • 技術・サービス別のデジタル油田の世界市場(2014年)
  • 技術・サービス別のデジタル油田の世界市場(2019年)
  • 技術・サービス別のデジタル油田の世界市場(2014〜2019年)
  • ハードウェア技術別のデジタル油田の世界市場
    • 市場の規模と予測
  • ソフトウェア技術別のデジタル油田の世界市場
    • 市場の規模と予測
  • サービス別のデジタル油田の世界市場
    • 市場の規模と予測

第8章 地理的分類

  • 地理的分類によるデジタル油田の世界市場(2014年)
  • 地理的分類によるデジタル油田の世界市場(2019年)
  • 地理的分類によるデジタル油田の世界市場(2014〜2019年)
  • アジア太平洋地域におけるデジタル油田市場
    • 市場の規模と予測
  • 欧州・中東・アフリカ地域におけるデジタル油田市場
    • 市場の規模と予測
  • 南北アメリカにおけるデジタル油田市場
    • 市場の規模と予測

第9章 主要国

  • 米国
  • 英国
  • ノルウェー

第10章 購買基準

第11章 市場の成長活性因子

第12章 活性因子とその影響

第13章 市場の課題

第14章 活性因子の影響と課題

第15章 市場の動向

第16章 動向とその影響

第17章 ベンダーの展望

  • 競争のシナリオ
    • 主なニュース
    • 合併吸収
  • その他の重要ベンダー

第18章 主なベンダーの分析

  • Halliburton
    • 主な事実
    • 事業概要
    • 収益に基づく事業分類
    • 収益に基づく地域的分類
    • 事業戦略
    • 主な情報
    • SWOT分析
  • Honeywell International
    • 主な事実
    • 事業概要
    • 2013年の収益に基づく事業分類
    • 2012年、2013年の収益に基づく事業分類
    • 2013年の収益に基づく地域的分類
    • 事業戦略
    • 最近の開発
    • SWOT分析
  • National Oilwell Varco
    • 主な事実
    • 事業概要
    • 2013年の収益に基づく事業分類
    • 2012年、2013年の収益に基づく事業分類
    • 2013年の収益に基づく地域的分類
    • 事業戦略
    • 最近の開発
    • SWOT分析
  • Schlumberger
    • 主な事実
    • 事業概要
    • 収益に基づく事業分類
    • 収益に基づく地域的分類
    • 事業戦略
    • 主な情報
    • SWOT分析
  • Weatherford International
    • 主な事実
    • 事業概要
    • 収益に基づく事業分類
    • 収益に基づく地域的分類
    • 事業戦略
    • 主な情報
    • SWOT分析

第19章 関連レポート

目次
Product Code: IRTNTR5758

About Digital Oilfield

The basic meaning of digital oilfield is the application of advanced software, hardware, and data analysis techniques to improve the productivity of oil and gas production operations.

In the era of ever growing demand for energy and end of "Easy Oil," digital oilfields help maximize oilfield recovery, eliminate non-productive time, and increase ROI and profitability through integration of workflows and design. The workflows combine business process management with advanced information technologies to streamline or automate various operations performed by different functional teams. Digital oilfield technologies affect and enhance various functionalities of oilfields operations, such as:

  • Production optimization
  • Collaboration
  • Data integration
  • Decision support
  • Workflow automation
  • Operational efficiency

Technavio's analysts forecast the global digital oilfield market to grow at a CAGR of 5.14% over the period 2014-2019.

Covered in this Report

Technavio's report, Global Digital Oilfield Market 2015-2019, has been prepared based on an in-depth market analysis with inputs from industry experts. The report covers the global digital oilfield market forecast and its growth prospects in the coming years. The report also includes the segmentation on the basis of technology and services, and geography. The report also includes a discussion of the key vendors operating in this market.

Key Vendors

  • Halliburton
  • Honeywell International
  • National Oilwell Varco
  • Schlumberger
  • Weatherford

Other Prominent Vendors

  • Accenture
  • Kongsberg Gruppen
  • Microseismic
  • Paradigm
  • Pason Systems
  • Petrolink
  • Redline Communications Group
  • Siemens
  • vMonitor

Market Driver

  • Increasing demand for oil and gas
  • For a full, detailed list, view our report

Market Challenge

  • Resistance to change
  • For a full, detailed list, view our report

Market Trend

  • Need for energy security
  • For a full, detailed list, view our report

Key Questions Answered in this Report

  • What will the market size be in 2019 and what will the growth rate be?
  • What are the key market trends?
  • What is driving this market?
  • What are the challenges to market growth?
  • Who are the key vendors in this market space?
  • What are the market opportunities and threats faced by the key vendors?
  • What are the strengths and weaknesses of the key vendors?

Table of Contents

01. Executive Summary

02. List of Abbreviations

03. Scope of the Report

  • 03.1. Market Overview
  • 03.2. Product Offerings

04. Market Research Methodology

  • 04.1. Market Research Process
  • 04.2. Research Methodology

05. Introduction

06. Market Landscape

  • 06.1. Market Overview
  • 06.2. Market Size and Forecast
  • 06.3. Five Forces Analysis

07. Market Segmentation by Technology and Services

  • 07.1. Global Digital Oilfield Market by Technology and Services 2014
  • 07.2. Global Digital Oilfield Market by Technology and Services 2019
  • 07.3. Global Digital Oilfield Market by Technology and Services 2014-2019
  • 07.4. Global Digital Oilfield Market by Hardware Technologies
    • 07.4.1. Market Size and Forecast

Global Digital Oilfield Market by Software Technologies

    • 07.4.2. Market Size and Forecast
  • 07.5. Global Digital Oilfield Market by Services
    • 07.5.1. Market Size and Forecast

08. Geographical Segmentation

  • 08.1. Global Digital Oilfield Market by Geographical Segmentation 2014
  • 08.2. Global Digital Oilfield Market by Geographical Segmentation 2019
  • 08.3. Global Digital Oilfield Market by Geographical Segmentation 2014- 2019
  • 08.4. Digital Oilfield Market in the APAC Region
    • 08.4.1. Market Size and Forecast
  • 08.5. Digital Oilfield Market in the EMEA Region
    • 08.5.1. Market Size and Forecast
  • 08.6. Digital Oilfield Market in the Americas
    • 08.6.1. Market Size and Forecast

09. Key Leading Countries

  • 09.1. US
  • 09.2. UK
  • 09.3. Norway

10. Buying Criteria

11. Market Growth Drivers

12. Drivers and their Impact

13. Market Challenges

14. Impact of Drivers and Challenges

15. Market Trends

16. Trends and their Impact

17. Vendor Landscape

  • 17.1. Competitive Scenario
    • 17.1.1. Key News
    • 17.1.2. Mergers and Acquisitions
  • 17.2. Other Prominent Vendors

18. Key Vendor Analysis

  • 18.1. Halliburton
    • 18.1.1. Key Facts
    • 18.1.2. Business Overview
    • 18.1.3. Business Segmentation by Revenue
    • 18.1.4. Geographical Segmentation by Revenue
    • 18.1.5. Business Strategy
    • 18.1.6. Key Information
    • 18.1.7. SWOT Analysis
    • 18.1.8. Strengths
    • 18.1.9. Weaknesses
    • 18.1.10. Opportunities
    • 18.1.11. Threats
  • 18.2. Honeywell International
    • 18.2.1. Key Facts
    • 18.2.2. Business Overview
    • 18.2.3. Business Segmentation by Revenue 2013
    • 18.2.4. Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013
    • 18.2.5. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 18.2.6. Business Strategy
    • 18.2.7. Recent Developments
    • 18.2.8. SWOT Analysis
  • 18.3. National Oilwell Varco
    • 18.3.1. Key Facts
    • 18.3.2. Business Overview
    • 18.3.3. Business Segmentation by Revenue 2013
    • 18.3.4. Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013
    • 18.3.5. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 18.3.6. Business Strategy
    • 18.3.7. Recent Developments
    • 18.3.8. SWOT Analysis
    • 18.3.9. Key Facts
    • 18.3.10. Business Overview
    • 18.3.11. Business Segmentation by Revenue 2013
    • 18.3.12. Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013
    • 18.3.13. Geographical Segmentation by Revenue 2013
    • 18.3.14. Business Strategy
    • 18.3.15. Recent Developments
    • 18.3.16. SWOT Analysis
  • 18.4. Schlumberger
    • 18.4.1. Key Facts
    • 18.4.2. Business Overview
    • 18.4.3. Business Segmentation by Revenue
    • 18.4.4. Geographical Segmentation by Revenue
    • 18.4.5. Business Strategy
    • 18.4.6. Key Information
    • 18.4.7. SWOT Analysis
  • 18.5. Weatherford International
    • 18.5.1. Key Facts
    • 18.5.2. Business Overview
    • 18.5.3. Product Segmentation by Revenue
    • 18.5.4. Geographical Segmentation by Revenue
    • 18.5.5. Business Strategy
    • 18.5.6. Key Information
    • 18.5.7. SWOT Analysis
    • 18.5.8. Strengths
    • 18.5.9. Weaknesses
    • 18.5.10. Opportunities
    • 18.5.11. Threats

19. Other Reports in this Series

List of Exhibits

  • Exhibit 1: Market Research Methodology
  • Exhibit 2: Digital Oilfield Applications
  • Exhibit 3: Global Digital Oilfield market 2014-2019 ($ billion)
  • Exhibit 4: Global Digital Oilfield Market by Technology and Services 2014
  • Exhibit 5: Global Digital Oilfield Market by Technology and Services 2019
  • Exhibit 6: Global Digital Oilfield Market by Technology and Services 2014-2019
  • Exhibit 7: Global Digital Oilfield Market by Hardware Technologies(US$ billion)
  • Exhibit 8: Global Digital Oilfield Market by Software Technologies(US$ billion)
  • Exhibit 9: Global Digital Oilfield Market by Services(US$ billion)
  • Exhibit 10: Global Digital Oilfield Market by Geographical Segmentation 2014
  • Exhibit 11: Global Digital Oilfield Market by Geographical Segmentation 2019
  • Exhibit 12: Global Digital Oilfield Market by Geographical Segmentation 2014- 2019
  • Exhibit 13: Digital Oilfield Market in the APAC Region(US$ billion)
  • Exhibit 14: Digital Oilfield Market in the EMEA Region(US$ billion)
  • Exhibit 15: Digital Oilfield Market in the Americas(US$ billion)
  • Exhibit 16: Business Segmentation of Halliburton by Revenue 2013
  • Exhibit 17: Business Segmentation of Halliburton by Revenue 2012 and 2013 (US$ billion)
  • Exhibit 18: Geographical Segmentation of Halliburton by Revenue 2013
  • Exhibit 19: Honeywell International: Business Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 20: Honeywell International: Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013 (US$ billion)
  • Exhibit 21: Honeywell International: Geographical Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 22: National Oilwell Varco: Business Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 23: National Oilwell Varco: Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013 (US$ million)
  • Exhibit 24: National Oilwell Varco: Geographical Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 25: Honeywell International: Business Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 26: Honeywell International: Business Segmentation by Revenue 2012 and 2013 (US$ billion)
  • Exhibit 27: Honeywell International: Geographical Segmentation by Revenue 2013
  • Exhibit 28: Business Segmentation of Schlumberger by Revenue 2013
  • Exhibit 29: Business Segmentation of Schlumberger by Revenue 2012 and 2013 (US$ million)
  • Exhibit 30: Geographical Segmentation of Schlumberger by Revenue 2013
  • Exhibit 31: Product Segmentation of Weatherford International by Revenue 2013
  • Exhibit 32: Geographical Segmentation of Weatherford International by Revenue 2013
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