表紙:二次電池の世界市場の予測(2024年~2030年)
市場調査レポート
商品コード
1403877

二次電池の世界市場の予測(2024年~2030年)

Secondary Battery Market - Forecast (2024-2030)

出版日: | 発行: IndustryARC | ページ情報: 英文 112 Pages | 納期: 2~3営業日

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二次電池の世界市場の予測(2024年~2030年)
出版日: 2023年12月01日
発行: IndustryARC
ページ情報: 英文 112 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

世界の二次電池の市場規模は、2030年までに4,083億米ドルに達し、予測期間の2024年~2030年にCAGRで22.63%の成長が見込まれています。市場は、コンシューマーエレクトロニクス、エネルギー貯蔵ソリューション、環境意識、環境保全プロジェクトに対する需要の高まり、電池技術の発展などの原因によって大きく拡大しています。二次電池市場はほとんどが自動車産業によって牽引されています。電気自動車の需要が高まり、ノートパソコン、タブレット端末、スマートフォン、ウェアラブル端末などのポータブル電子機器の利用が増えた結果、産業が拡大しました。消費者のこれらのガジェットへの依存と、エネルギー貯蔵ソリューションに対する継続的なニーズが需要を促進しました。

要点

  • アジア太平洋が2023年に35%の最大の市場シェアを占めました。アジア太平洋は、特に中国のような国々において、電気自動車の開発と利用の重要な拠点として浮上しています。同地域が二酸化炭素排出の削減と大気質の改善に取り組んだ結果、二次電池の需要が急増し、電気自動車産業への大規模な投資につながっています。
  • 2023年、日本政府は蓄電池の製造を促進するため、最大22億米ドルの補助金を支給すると発表しました。この措置は、国内の蓄電池生産能力の拡大を支援し、経済的なサプライチェーンの安全性を向上させることを意図しています。Toyotaなどのメーカーを後押しするため、補助金のうち約10億米ドルが割り当てられる予定で、東京都の電池生産増加へのコミットメントを示しています。
  • 国際エネルギー機関(IEA)によると、米国では2022年までに電気自動車の販売台数が55%程度しか伸びていないにもかかわらず、自動車用電池の需要が80%以上増加しています。

促進要因 - 二次電池市場

電気自動車の普及が市場成長を促進

電気自動車(EV)の増加により、二次電池市場は拡大しています。電気自動車を選ぶ人が増えるにつれ、エネルギー貯蔵システムの改善に対する需要が高まっています。二次電池はEVに電力を供給するために必要であるため、自動車産業は自動車部門の電動化の進行から恩恵を受けています。二次電池市場は、優れた電池技術、充電時間の短縮、航続距離の延長の必要性による技術革新と投資によって拡大しています。例えば、国際エネルギー機関(IEA)によると、電気自動車の販売台数は2022年に市場の14%を占めるという新たなマイルストーンを打ち立てました。2022年の自動車の販売台数全体が2021年比で3%減少したことからもわかるように、世界の自動車市場は縮小傾向にあります。このような状況の中で電気自動車の販売台数が伸びました。プラグインハイブリッド車(PHEV)や電池電気自動車(BEV)を含む電気自動車の販売台数は昨年1,000万台を突破し、2021年比で55%増加しました。

例えば、米国インフレ抑制法(IRA)により、国際エレクトロモビリティ企業は米国の製造工場を迅速に拡張しています。主要EV電池メーカーは、IRA後の2022年8月から2023年3月までに、北米のEVサプライチェーンに累計520億米ドルを投資すると発表しました。このうち50%は電池製造に、約20%はEVと電池部品の製造に割り当てられます。

リチウムイオン電池技術が二次電池市場を牽引

近年、電気自動車(EV)メーカーがリチウムイオン電池の主な消費者となっています。電気自動車(EV)はCO2やNOxなどの温室効果ガスを発生しないため、従来の内燃機関車(ICE)よりも環境に対する影響が少ないです。この利点から、電気自動車の採用を奨励する政府の取り組みやインセンティブを実施している国も数多くあります。例えば、国際エネルギー機関(IEA)によると、自動車用リチウムイオン(Li-ion)電池の需要は、2021年の約330GWhから2022年に550GWhへと約65%増加しました。この増加は主に電気乗用車の販売の増加によるもので、2022年の新規登録台数は2021年に比べて55%増加しました。

Invest KOREAは、主にモバイル機器に使用される小型リチウムイオン電池を製造することで、韓国が二次電池市場で世界との競争力を獲得したと主張しています。さらに韓国は、主に電気自動車に利用されるNCMやNCAなどの高ニッケルリチウムイオン二次電池技術の開発を主導しています。その製品の品質は世界市場で認められています。

課題 - 二次電池市場

原料需給のミスマッチが市場拡大を妨げうる

リチウムイオン電池とその生産に使用される鉱物の需要は、電池のコスト低下により高まっています。このため、特定の鉱物の価格が上昇し、鉱物の供給が少なくなっています。投資の増加により、電気自動車の生産が伸びています。

ニッケルと銅の需給が変動し、コンゴ民主共和国の鉱業部門が予測不能であるため、生産は減少すると予測されています。カドミウム、コバルト、銅、シアン化合物、鉄、鉛、マンガン、水銀、ニッケル、亜鉛は、電池製造工程を通して廃水とともに排出される汚染物質のほんの一部にすぎません。環境に排出される有害化合物を減らすことは、常にメーカーに与えられるアドバイスです。これらの要因が予測期間に市場成長を抑制すると予測されます。

当レポートでは、世界の二次電池市場について調査し、市場シェア、促進要因、セグメント、地域、主要企業などの分析を提供しています。

目次

第1章 二次電池市場 - 市場の概要

  • 定義と範囲

第2章 二次電池市場 - エグゼクティブサマリー

第3章 二次電池市場情勢

  • 比較分析
    • 市場シェア分析-主要企業
    • 製品ベンチマーク - 主要企業
    • 5大財務分析
    • 特許分析 - 主要企業
    • 価格分析

第4章 二次電池市場 - スタートアップ企業シナリオ(プレミアム)

  • 主要スタートアップ企業の分析
    • 投資
    • 収益
    • 市場シェア
    • 市場規模と用途の分析
    • ベンチャーキャピタルと資金調達のシナリオ

第5章 二次電池市場 - 業界の市場参入シナリオ(プレミアム)

  • 規制枠組みの概要
  • 新しいビジネスとビジネスのしやすさに関する指標
  • 成功したベンチャー企業のケーススタディ
  • 顧客分析 - 主要企業

第6章 二次電池市場 - 市場要因

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • ポーターのファイブフォース分析モデル

第7章 二次電池市場 - 戦略の分析

  • バリューチェーン分析
  • 機会の分析
  • 市場のライフサイクル
  • サプライヤーと販売業者の分析

第8章 二次電池市場 - 電池タイプ

  • リチウムイオン電池
  • ニッケル水素電池
  • ニッケルカドミウム電池
  • 鉛蓄電池
  • その他

第9章 二次電池市場 - 最終用途産業別

  • 自動車
  • コンシューマーエレクトロニクス
  • 工業
  • エネルギー貯蔵システム
  • その他

第10章 二次電池市場 - 地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • コロンビア
    • チリ
    • その他の南米
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • オランダ
    • スペイン
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア・ニュージーランド
    • その他のアジア太平洋
  • その他の地域
    • 中東
    • アフリカ

第11章 二次電池市場 - エントロピー

  • 新製品の発売
  • M&A、提携、JV、パートナーシップ

第12章 二次電池の市場シェア分析

  • 市場シェア - 主要企業:国別
  • 市場シェア - 主要企業:地域別
  • 市場シェア - 主要企業:製品タイプ/製品カテゴリ別
  • 世界レベルの市場シェア - 主要企業
  • 企業へのベストプラクティス

第13章 二次電池市場 - 主要企業リスト:国別

第14章 二次電池市場の企業分析

  • 市場シェア、企業の収益、製品、M&A、発展
  • CATL
  • Clarios International
  • BYD
  • East Penn Manufacturing
  • LG Energy Solution
  • Panasonic
  • EnerSys
  • GS Yuasa Corporation
  • Duracell Inc
  • Samsung SDI
目次
Product Code: ESR 0871

The secondary battery market size is forecast to reach USD 408.30 billion by 2030, after growing at a CAGR of 22.63% during the forecast period 2024-2030. The market for secondary batteries is expanding significantly as a result of several causes, such as consumer electronics, energy storage solutions, environmental consciousness, growing demand for environmental integrity projects, and developments in battery technology. The market for secondary batteries was mostly driven by the automotive sector. The industry expanded as a result of the rising demand for electric vehicles and the increasing usage of portable electronics including laptops, tablets, smartphones, and wearables. The demand was driven by consumers' dependence on these gadgets and their ongoing need for energy storage solutions.

Report Coverage

The report, "Secondary Battery Market - Forecast (2024-2030)", by IndustryARC, covers an in-depth analysis of the following segments of the secondary battery market.

By Battery Type: Lithium-Ion Battery, Nickel-Metal Hydride Battery, Nickel - Cadmium Batteries, Lead-Acid Battery, Others

By End Use Industry: Automotive, Consumer Electronics, Industrial, Energy Storage Systems, Others.

By Geography: North America, South America, Europe, APAC, and RoW.

Key Takeaways

  • APAC held the largest market share with 35% in 2023. APAC has emerged as a key hub for the development and use of electric vehicles, especially in nations like China. Secondary battery demand has surged as a result of the region's commitment to lowering carbon emissions and enhancing air quality, which has led to large investments in the EV industry.
  • In 2023, The Japanese government announced that it would provide up to $2.2 billion in subsidies to boost the manufacturing of storage batteries. The action intends to support the growth of domestic battery production capacity and improve economic supply chain security. To boost Toyota and other manufacturers, about $1 billion of the subsidies would be allocated, indicating Tokyo's commitment to increasing battery production.
  • According to the International Energy Agency (IEA), Battery demand for automobiles increased by over 80% in the United States, despite electric car sales growing by only around 55% by 2022.

By Product Type - Segment Analysis

Lithium-ion batteries dominated the secondary battery market with a market share of 30% in 2023. The market for lithium-ion batteries has been experiencing substantial growth in recent years due to the increasing demand for portable electronic devices, the rising adoption of electric vehicles, and the growing need for energy storage solutions. For instance, according to Electronics Hub, lithium-ion battery use is now prevalent in more than 50% of the consumer market. and are mostly used in laptops, cell phones, cameras, and other devices. The rising demand from the electronics industry is also anticipated to drive the market growth. Additionally, in 2023, The ReCell Center will handle the $2 million in grants for the revitalization, recycling, and reuse of lithium-ion battery projects that the U.S. Department of Energy announced in 2023. The growing government support is also projected to drive the market growth.

By End User- Segment Analysis

Consumer electronics dominated the secondary battery market with a market share of 32% in 2023. The key driver for the secondary battery market in consumer electronics is the increasing demand for portable electronic devices. With the rise in smartphone and tablet usage, consumers are increasingly looking for devices that offer longer battery life and faster charging capabilities. Rechargeable batteries provide the necessary power for these devices and allow users to conveniently charge their devices whenever needed. The U.S. Department of Energy (DOE) declared the ongoing existence of the Lithium-Ion Battery Recycling Prize, the establishment of a developed battery research and development, or R&D, consortium, and the allocation of more than $192 million in additional funding for the recycling of batteries from consumer goods in 2023. Moreover, the growing awareness about environmental sustainability has also led to an increased preference for rechargeable batteries. Consumers are now more inclined towards reducing waste and minimizing their carbon footprint. This has resulted in a shift towards rechargeable batteries as they can be reused multiple times, reducing the need for disposable batteries.

By Geography - Segment Analysis

APAC region dominated the secondary battery market with a market share of 35% in 2023. According to China Energy Storage Alliance, China's new energy storage sector continued to grow rapidly in the first half of 2023, with 850 projects (including planned, under construction, and commissioned projects)-more than twice as many as in the same time the previous year. In January 2022, Honda Motor Co., Ltd. headquartered in Japan announced that it has entered into a cooperative development agreement in the field of lithium-metal secondary batteries with SES Holdings Pte. Ltd. ("SES"), an American EV battery research and development business with headquarters in Boston. The India Energy Storage Alliance (IESA) projects that by 2025, the country's energy storage industry will have grown to over 300 GWh. Many companies have announced intentions to establish Li-ion battery production operations in India to take advantage of the market opportunity. India is now the primary location for the assembly of lithium battery packs; however, the nation must support domestic advanced battery production.

Drivers - Secondary Battery Market

The rise in the adoption of electric vehicles is driving the market growth

The market for secondary batteries is expanding as a result of the rise in electric vehicles (EVs). The demand for improved energy storage systems is rising as more people choose electric vehicles. Secondary batteries are necessary to power EVs, therefore the automotive industry is benefiting from the growing electrification of the vehicle sector. The secondary battery market is expanding due to innovation and investment driven by the need for superior battery technology, shorter charging times, and longer driving ranges. For instance, according to the International Energy Agency, in 2022, sales of electric cars set another milestone, accounting for 14% of the market. The worldwide automobile markets are declining, as seen by the 3% decline in overall car sales in 2022 compared to 2021. This growth in electric car sales occurred in this setting. Sales of electric cars, which include plug-in hybrid electric vehicles (PHEVs) and battery electric vehicles (BEVs), surpassed 10 million last year, a 55% increase over 2021.

For instance, The Inflation Reduction Act (IRA) in the United States has led international electromobility companies to swiftly expand their US manufacturing plants. Major EV and battery manufacturers announced cumulative post-IRA investments of $52 billion in North American EV supply chains between August 2022 and March 2023. Of these, 50% is allocated to battery

manufacturing and around 20% to EV and battery component manufacturing.

Lithium-ion battery technology is driving the market for secondary batteries

Manufacturers of electric vehicles (EVs) have become the primary consumers of lithium-ion batteries in recent years, largely because of the rise in EV sales. Because they don't produce any greenhouse gases like CO2 or NOX, electric vehicles (EVs) have a lesser environmental impact than traditional internal combustion engine (ICE) vehicles. Numerous countries are implementing government initiatives and incentives to encourage the adoption of electric vehicles due to this advantage. For instance, according to the International Energy Agency, the demand for automotive lithium-ion (Li-ion) batteries grew by around 65% to 550 GWh in 2022 from approximately 330 GWh in 2021. This increase was mostly due to an increase in the sales of electric passenger cars, with new registrations rising by 55% in 2022 compared to 2021.

Invest KOREA claims that by manufacturing small lithium-ion batteries, which are primarily used for mobile devices, Korea has become globally competitive in the secondary battery market. Additionally, the nation is leading the way in the development of high-nickel lithium-ion secondary battery technologies, including as NCM and NCA, which are primarily utilized in electric vehicles. The quality of its products has been acknowledged in the global market.

Challenges - Secondary Battery Market

A mismatch between raw material supply and demand could hinder market expansion

There is a growing demand for lithium-ion batteries and the minerals used in their production due to the decreasing cost of these batteries. Because of this, the price of certain minerals is rising and the supply of minerals is becoming less. An increase in investment has led to a growth in the production of electric automobiles.

Production is predicted to decline because of shifts in the supply and demand for nickel and copper, as well as unpredictability in the Democratic Republic of the Congo's mining sector. Cadmium, cobalt, copper, cyanide, iron, lead, manganese, mercury, nickel, and zinc are only a few of the contaminants released throughout the battery-making process in addition to wastewater. Reducing the number of harmful compounds emitted into the environment is usually the advice given to manufacturers. For the duration of the projected period, these factors are expected to limit market growth.

Market Landscape

Technology launches, acquisitions, and R&D activities are key strategies adopted by players in the secondary battery market. in 2022, The major players in the Secondary Battery market are CATL, Clarios International, BYD, East Penn Manufacturing, LG Energy Solution, Panasonic, EnergSys, GS Yuasa Corporation, Duracell, SK Innovation Co Ltd, Samsung SDI, and others.

Developments:

  • In November 2023, With the goal of deploying 10GWh+ of CATL's advanced storage solutions over the next five years, Quinbrook and CATL signed a Global Framework Agreement in stationary storage, indicating both companies' commitment to advancing the energy transition by deploying the most cutting-edge storage solutions.
  • In August 2023, Clarios purchased the power division of Paragon GmbH & Co. KGaA, which manufactures batteries and battery management solutions for the automotive sector. The parent business of Europe's top transportation battery brand, VARTA® Automotive, is Clarios.

Table of Contents

1. Secondary Battery Market- Market Overview

  • 1.1 Definitions and Scope

2. Secondary Battery Market- Executive Summary

3. Secondary Battery Market- Landscape

  • 3.1 Comparative analysis
    • 3.1.1 Market Share Analysis- Top Companies
    • 3.1.2 Product Benchmarking- Top Companies
    • 3.1.3 Top 5 Financials Analysis
    • 3.1.4 Patent Analysis- Top Companies
    • 3.1.5 Pricing Analysis

4. Secondary Battery Market - Startup companies Scenario Premium

  • 4.1 Top startup company Analysis by
    • 4.1.1 Investment
    • 4.1.2 Revenue
    • 4.1.3 Market Shares
    • 4.1.4 Market Size and Application Analysis
    • 4.1.5 Venture Capital and Funding Scenario

5. Secondary Battery Market- Industry Market Entry Scenario Premium

  • 5.1 Regulatory Framework Overview
  • 5.2 New Business and Ease of Doing business index
  • 5.3 Case studies of successful ventures
  • 5.4 Customer Analysis - Top companies

6. Secondary Battery Market- Market Forces

  • 6.1 Market Drivers
  • 6.2 Market Constraints
  • 6.3 Market Opportunities
  • 6.4 Porters five force model
    • 6.4.1 Bargaining power of suppliers
    • 6.4.2 Bargaining powers of customers
    • 6.4.3 Threat of new entrants
    • 6.4.4 Rivalry among existing players
    • 6.4.5 Threat of substitutes

7. Secondary Battery Market -Strategic analysis

  • 7.1 Value chain analysis
  • 7.2 Opportunities analysis
  • 7.3 Market life cycle
  • 7.4 Suppliers and distributors Analysis

8. Secondary Battery Market- Battery Type (Market Size -$ Million)

  • 8.1 Lithium-Ion Battery
  • 8.2 Nickel-Metal Hydride Battery
  • 8.3 Nickel - Cadmium Batteries
  • 8.4 Lead-Acid Battery
  • 8.5 Others

9. Secondary Battery Market- By End User Industry (Market Size -$ Million)

  • 9.1 Automotive
  • 9.2 Consumer Electronics
  • 9.3 Industrial
  • 9.4 Energy Storage Systems
  • 9.5 Others

10. Secondary Battery Market- By Geography (Market Size -$ Million)

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 U.S.
    • 10.1.2 Canada
    • 10.1.3 Mexico
  • 10.2 South America
    • 10.2.1 Brazil
    • 10.2.2 Argentina
    • 10.2.3 Colombia
    • 10.2.4 Chile
    • 10.2.5 Rest of SA
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 UK
    • 10.3.2 Germany
    • 10.3.3 France
    • 10.3.4 Italy
    • 10.3.5 Netherlands
    • 10.3.6 Spain
    • 10.3.7 Rest of Europe
  • 10.4 Asia-Pacific
    • 10.4.1 China
    • 10.4.2 Japan
    • 10.4.3 India
    • 10.4.4 South Korea
    • 10.4.5 Australia and New Zealand
    • 10.4.6 Rest of APAC
  • 10.5 RoW
    • 10.5.1 Middle East
    • 10.5.2 Africa

11. Secondary Battery Market- Entropy

  • 11.1 New Product Launches
  • 11.2 M&A's, Collaborations, JVs and Partnerships

12. Secondary Battery Market Share Analysis

  • 12.1 Market Share by Country- Top companies
  • 12.2 Market Share by Region- Top companies
  • 12.3 Market Share by type of Product / Product category- Top companies
  • 12.4 Market Share at global level- Top companies
  • 12.5 Best Practices for companies

13. Secondary Battery Market- List of Key Companies by Country

14. Secondary Battery Market Company Analysis

  • 14.1 Market Share, Company Revenue, Products, M&A, Developments
  • 14.2 CATL
  • 14.3 Clarios International
  • 14.4 BYD
  • 14.5 East Penn Manufacturing
  • 14.6 LG Energy Solution
  • 14.7 Panasonic
  • 14.8 EnerSys
  • 14.9 GS Yuasa Corporation
  • 14.10 Duracell Inc
  • 14.11 Samsung SDI

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