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市場調査レポート
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960455

大腸菌検査市場:世界の業界動向、シェア、規模、成長、機会、予測(2020年~2025年)

E. Coli Testing Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2020-2025

出版日: | 発行: IMARC Services Private Limited | ページ情報: 英文 109 Pages | 納期: 2-3営業日

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本日の銀行送金レート: 1USD=106.41円
大腸菌検査市場:世界の業界動向、シェア、規模、成長、機会、予測(2020年~2025年)
出版日: 2020年09月03日
発行: IMARC Services Private Limited
ページ情報: 英文 109 Pages
納期: 2-3営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界の大腸菌検査の市場規模は、2014年から2019年にかけて約7%のCAGRで拡大しました。大腸菌検査は、食品媒介性病原体の存在を検出および監視するプロセスを指します。 大腸菌は通常、汚染された食品や水、生乳から製造されたチーズ、十分に加熱していない製品、低温殺菌されていない牛乳、生の果物や野菜に含まれています。食中毒、肺炎、尿路感染症(UTI)など、さまざまな病気を引き起こす可能性があります。大腸菌の検出のための臨床試験方法には、酵素基質、膜ろ過および複数管発酵(MTF)などの環境試験方法とともに、酵素免疫測定法(EIA)やポリメラーゼ連鎖反応(PCR)検査があります。これらの技術は、サンプルに存在する大腸菌群と細菌の正確で定量的な測定値を取得するのに役立ちます。

下痢や溶血性尿毒症症候群(HUS)などの水媒介性疾患の蔓延は、世界中で清潔な飲料水に対するニーズが高まっていることと相まって、市場の明るい見通しを生み出す重要な要素の1つです。 大腸菌検査は、病気の蔓延を防ぐために、地表水と飲料水の水質を監視するのに役立ちます。さらに、酵素基質の有無を調べる検査が広く採用されていることも、市場の成長を牽引しています。これらのテストは簡単に実行でき、先進的実験装置を必要とせず、加水分解可能な蛍光基質を使用して、細菌によって生成されるさまざまな酵素の存在を検出します。また、革新的な細菌診断機器や水質検査方法の開発など、さまざまな技術の進歩が市場の成長に貢献しています。微生物学の分野における広範な研究開発 (R&D)活動とともに、大衆の間での健康意識が高まっていることも、市場をさらに推進することが期待されています。今後の見通しとして大腸菌検査市場は、今後5年間穏やかな成長を続けると予測されています。

当レポートでは、大腸菌検査市場について調査し、市場の概要とともに、製品別、検査タイプ別、エンドユーザー別、地域別の動向、および市場に参入する企業のプロファイルなどを提供しています。

目次

第1章 序文

第2章 範囲と調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 イントロダクション

第5章 世界の大腸菌検査市場

  • 市場概要
  • 市場パフォーマンス
  • COVID-19の影響

第6章 製品別市場の内訳

  • 消耗品
  • 計器

第7章 検査タイプ別市場の内訳

  • 環境検査
    • 主な種類
  • 臨床検査
    • 主な種類

第8章 エンドユーザー別市場の内訳

  • 病院および診療所
  • 診断研究所
  • その他

第9章 地域別市場の内訳

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
    • インドネシア
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • その他
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他
  • 中東とアフリカ
    • 国別の市場内訳

第10章 SWOT分析

第11章 バリューチェーン分析

第12章 ポーターのファイブフォース分析

第13章 価格分析

第14章 競合情勢

  • 市場構造
  • キープレイヤー
  • キープレイヤーのプロファイル
    • Accugen Laboratories Inc.
    • Alere Inc. (Abbott Laboratories)
    • BD (Becton Dickinson and Company)
    • bioMerieux (INSTITUT MERIEUX)
    • Bio-RAD Laboratories Inc.
    • Enzo Life Sciences Inc. (Enzo Biochem Inc.)
    • Idexx Laboratories Inc.
    • Johnson & Johnson
    • Meridian Bioscience Inc.
    • Nanologix Inc.
    • Pro-Lab Diagnostics.
    • Qiagen N.V.
    • Thermo Fisher Scientific Inc.
目次
Product Code: SR1019L100_Report

The global E. Coli testing market grew at a CAGR of around 7% during 2014-2019. Escherichia coli (E. Coli) testing refers to the process of detecting and monitoring the presence of foodborne pathogens. E. Coli bacteria is usually found in contaminated food and water, cheese manufactured from raw milk, undercooked products, unpasteurized milk and raw fruits and vegetables. It can cause various diseases, such as food poisoning, pneumonia and urinary tract infections (UTIs). Some of the clinical testing methods for the detection of E. Coli include enzyme immunoassays (EIA) and polymerase chain reaction (PCR) tests, along with environmental testing methods, such as enzyme-substrate, membrane filtration and multiple tube fermentation (MTF). These techniques aid in obtaining an accurate and quantitative measure of total coliform and bacteria present in the sample.

The increasing prevalence of water-borne diseases, such as diarrhea and hemolytic uremic syndrome (HUS), along with the growing need for clean potable water across the globe, is one of the key factors creating a positive outlook for the market. E. Coli tests can aid in monitoring the quality of surface and drinking water to prevent the spread of illnesses and diseases. Furthermore, the widespread adoption of the enzyme-substrate test as a presence or absence (P/A) test is also driving the market growth. These tests are easy to perform, do not require sophisticated laboratory equipment and use hydrolyzable fluorogenic substrates to detect the presence of various enzymes produced by the bacteria. Additionally, various technological advancements, such as the development of innovative bacterial diagnostic instruments and water testing methods, are contributing to the market growth. Other factors, including increasing health consciousness among the masses, along with extensive research and development (R&D) activities in the field of microbiology, are expected to drive the market further. Looking forward, IMARC Group expects the global E. Coli testing market to continue its moderate growth during the next five years.

Breakup by Product:

  • Consumables
  • Instruments

Breakup by Test Type:

  • Environmental Test
  • Membrane Filtration (MF)
  • Multiple Tube Fermentation (MTF)
  • Enzyme Substrate Methods
  • Clinical Test
  • Polymerase Chain Reaction (PCR) Tests
  • Enzyme Immunoassays (EIA)
  • Others

Breakup by End User:

  • Hospitals and Clinics
  • Diagnostic Laboratories
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

  • The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being Accugen Laboratories Inc., Alere Inc. (Abbott Laboratories), BD (Becton Dickinson and Company), bioMerieux (INSTITUT MERIEUX), Bio-RAD Laboratories Inc., Enzo Life Sciences Inc. (Enzo Biochem Inc.), Idexx Laboratories Inc., Johnson & Johnson, Meridian Bioscience Inc., Nanologix Inc., Pro-Lab Diagnostics (Ascenda BioSciences LLC), Qiagen N.V. and Thermo Fisher Scientific Inc.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global E. Coli testing market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global E. Coli testing market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the product?
  • What is the breakup of the market based on the test type?
  • What is the breakup of the market based on the end user?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global E. Coli testing market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global E. Coli Testing Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product

  • 6.1 Consumables
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.3 Market Forecast
  • 6.2 Instruments
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.3 Market Forecast

7 Market Breakup by Test Type

  • 7.1 Environment Test
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Major Types
      • 7.1.2.1 Membrane Filtration (MF)
      • 7.1.2.2 Multiple Tube Fermentation (MTF)
      • 7.1.2.3 Enzyme Substrate Methods
    • 7.1.3 Market Forecast
  • 7.2 Clinical Test
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Major Types
      • 7.2.2.1 Polymerase Chain Reaction (PCR) Tests
      • 7.2.2.2 Enzyme Immunoassays (EIA)
      • 7.2.2.3 Others
    • 7.2.3 Market Forecast

8 Market Breakup by End User

  • 8.1 Hospitals and Clinics
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Diagnostic Laboratories
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Others
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Market Trends
    • 9.5.2 Market Breakup by Country
    • 9.5.3 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Price Analysis

14 Competitive Landscape

  • 14.1 Market Structure
  • 14.2 Key Players
  • 14.3 Profiles of Key Players
    • 14.3.1 Accugen Laboratories Inc.
      • 14.3.1.1 Company Overview
      • 14.3.1.2 Product Portfolio
    • 14.3.2 Alere Inc. (Abbott Laboratories)
      • 14.3.2.1 Company Overview
      • 14.3.2.2 Product Portfolio
    • 14.3.3 BD (Becton Dickinson and Company)
      • 14.3.3.1 Company Overview
      • 14.3.3.2 Product Portfolio
      • 14.3.3.3 Financials
      • 14.3.3.4 SWOT Analysis
    • 14.3.4 bioMerieux (INSTITUT MERIEUX)
      • 14.3.4.1 Company Overview
      • 14.3.4.2 Product Portfolio
      • 14.3.4.3 Financials
      • 14.3.4.4 SWOT Analysis
    • 14.3.5 Bio-RAD Laboratories Inc.
      • 14.3.5.1 Company Overview
      • 14.3.5.2 Product Portfolio
      • 14.3.5.3 Financials
      • 14.3.5.4 SWOT Analysis
    • 14.3.6 Enzo Life Sciences Inc. (Enzo Biochem Inc.)
      • 14.3.6.1 Company Overview
      • 14.3.6.2 Product Portfolio
    • 14.3.7 Idexx Laboratories Inc.
      • 14.3.7.1 Company Overview
      • 14.3.7.2 Product Portfolio
      • 14.3.7.3 Financials
      • 14.3.7.4 SWOT Analysis
    • 14.3.8 Johnson & Johnson
      • 14.3.8.1 Company Overview
      • 14.3.8.2 Product Portfolio
      • 14.3.8.3 Financials
      • 14.3.8.4 SWOT Analysis
    • 14.3.9 Meridian Bioscience Inc.
      • 14.3.9.1 Company Overview
      • 14.3.9.2 Product Portfolio
      • 14.3.9.3 Financials
      • 14.3.9.4 SWOT Analysis
    • 14.3.10 Nanologix Inc.
      • 14.3.10.1 Company Overview
      • 14.3.10.2 Product Portfolio
    • 14.3.11 Pro-Lab Diagnostics.
      • 14.3.11.1 Company Overview
      • 14.3.11.2 Product Portfolio
    • 14.3.12 Qiagen N.V.
      • 14.3.12.1 Company Overview
      • 14.3.12.2 Product Portfolio
      • 14.3.12.3 Financials
      • 14.3.12.4 SWOT Analysis
    • 14.3.13 Thermo Fisher Scientific Inc.
      • 14.3.13.1 Company Overview
      • 14.3.13.2 Product Portfolio
      • 14.3.13.3 Financials
      • 14.3.13.4 SWOT Analysis
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