特集 : 国別レポートが13,000件から検索可能になりました!

特集 : 海外市場の委託調査がセミカスタムベースでお手軽にできます

株式会社グローバルインフォメーション
市場調査レポート
商品コード
960431

スポーツフィッシング器具市場:世界の業界動向、シェア、規模、成長、機会、予測(2020年~2025年)

Sports Fishing Equipment Market: Global Industry Trends, Share, Size, Growth, Opportunity and Forecast 2020-2025

出版日: | 発行: IMARC Services Private Limited | ページ情報: 英文 112 Pages | 納期: 2-3営業日

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=106.56円
スポーツフィッシング器具市場:世界の業界動向、シェア、規模、成長、機会、予測(2020年~2025年)
出版日: 2020年09月03日
発行: IMARC Services Private Limited
ページ情報: 英文 112 Pages
納期: 2-3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界のスポーツフィッシング器具の市場規模は、2014~2019年の間に約4%のCAGRで拡大しました。スポーツフィッシング器具とは、釣り竿、釣り針、釣り糸、餌、ルアー、シンカーなどのレクリエーションフィッシングや競技に使用される製品を指します。これらのツールは、ギアなしフィッシング、グラップリング、スタンニング、ラインフィッシング、トラッピング、バッグネット付きフィッシング、トロール網漁、刺網漁に使用されます。釣り糸には、天然または人工の餌が付いており、魚をおびき寄せて捕獲します。これらは、大型魚や貝の漁に役立つキャスティング、スピニング、フライフィッシング用のリールにつながれています。スラストを投げ込んで魚を傷つけて捕まえるための槍やモリも使用されます。

漁業の大幅な成長は、スポーツフィッシング器具市場を牽引する主な要因のひとつです。これに加えて、ウォータースポーツへの参加が増え、漁業組合やレクリエーションフィッシングクラブの増加も、市場の成長に貢献しています。スポーツフィッシングを楽しむ人や釣り人は、淡水と海水の両方で使用できる高品質の釣り道具に投資しています。さらに、メーカーによる積極的なプロモーション活動と、消費者に幅広い選択肢を提示しながら手間のかからないショッピング体験を提供するオンライン小売市場の発展も、市場の成長を促進しています。

製造業者は、センサーと接続し、スマートフォンのアプリケーションを介して釣りのホットスポットを見つけ追跡するといった革新的な製品バリエーションを開発しています。ミレニアル世代の増加と急速な都市化により、アウトドアレクリエーションに対する消費者の嗜好が高まっていることも市場をさらに押し上げると予測されています。今後の見通しとして、スポーツフィッシング器具市場は今後5年間、穏やかな成長を続けると予測されています。

当レポートでは、スポーツフィッシング器具市場について調査し、市場の概要とともに、製品タイプ別、用途別、エンドユーザー別、流通チャネル別、地域別の動向、および市場に参入する企業のプロファイルなどを提供しています。

目次

第1章 序文

第2章 範囲と調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 イントロダクション

第5章 世界のスポーツフィッシング器具市場

  • 市場概要
  • 市場パフォーマンス
  • COVID-19の影響

第6章 製品タイプ別市場の内訳

  • 釣り竿
  • リール
  • フック
  • ルアー
  • 釣り糸
  • リグ
  • ジグヘッド
  • その他

第7章 用途別市場の内訳

  • 川釣り
  • 海釣り

第8章 エンドユーザー別市場の内訳

  • 個人消費者
  • クラブ
  • スポーツ主催者

第9章 流通チャネル別市場の内訳

  • 専門店とスポーツ店
  • デパートとディスカウントストア
  • オンラインストア
  • その他

第10章 地域別市場の内訳

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
    • インドネシア
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • その他
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他
  • 中東とアフリカ
    • 国別の市場内訳

第11章 SWOT分析

第12章 バリューチェーン分析

第13章 ポーターファイブフォース分析

第14章 価格分析

第15章 競合情勢

  • 市場構造
  • キープレイヤー
  • キープレイヤーのプロファイル
    • AFTCO Mfg. Co. Inc.
    • Gamakatsu
    • Globeride Inc.
    • Newell Brands
    • O. Mustad & Son
    • Okuma Fishing Tackle Corp.
    • Rapala VMC Corporation (Sofina)
    • Shimano Inc.
目次
Product Code: SR1019L76_Report

The global sports fishing equipment market grew at a CAGR of around 4% during 2014-2019. Sports fishing equipment refers to products, such as fishing rods, fishhooks, lines, baits, lures and sinkers that are used for recreational fishing and competitions. These tools are used for fishing without gear, grappling, stunning, line fishing, trapping, fishing with bag nets, trawling seining and gillnetting. The fishing lines are attached with natural or artificial bait to lure, hold and catch the fish. These lines are connected with reels for casting, spinning and fly fishing, which aid in hunting large-sized fishes and shellfishes. Various handheld tools, such as spears and harpoons, are also used that can be thrown with a thrust to wound and catch the fish.

Significant growth in the fishing industry represents one of the primary drivers of the market for sports fishing equipment. Along with this, increasing participation in water-based sports activities and a rising number of fishing associations and recreational fishing clubs are also contributing to the market growth. Sports fishermen and anglers are investing in high-quality fishing equipment that can be used in both freshwater and saltwater. Additionally, aggressive promotional activities by manufacturers, along with the development of the online retailing market that provides a hassle-free shopping experience while displaying a wide range of options to choose from to the consumers, are acting as other growth-inducing factors. Manufacturers are developing innovative product variants that are connected with sensors to locate and track fishing hotspots through a smartphone application. Other factors, including increasing consumer preference for outdoor recreational activities, owing to the growing millennial population and rapid urbanization, are projected to drive the market further. Looking forward, IMARC Group expects the global sports fishing equipment to continue its moderate growth during the next five years.

Breakup by Product Type:

  • Fishing Rods
  • Fishing Reels
  • Fishing Hooks
  • Fishing Lures
  • Fishing Lines
  • Fishing Rigs
  • Fishing Jig Heads
  • Others

Breakup by Application:

  • Freshwater Fishing
  • Saltwater Fishing

Breakup by End User:

  • Individual Consumer
  • Clubs
  • Sports Organizers

Breakup by Distribution Channel:

  • Specialty and Sports Stores
  • Departmental and Discount Stores
  • Online Stores
  • Others

Breakup by Region:

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Indonesia
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Spain
  • Russia
  • Others
  • Latin America
  • Brazil
  • Mexico
  • Others
  • Middle East and Africa

Competitive Landscape:

  • The report has also analysed the competitive landscape of the market with some of the key players being AFTCO Mfg. Co. Inc., Gamakatsu, Globeride Inc., Newell Brands, O. Mustad & Son, Okuma Fishing Tackle Corp., Rapala VMC Corporation (Sofina) and Shimano Inc.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global sports fishing equipment market performed so far and how will it perform in the coming years?
  • What has been the impact of COVID-19 on the global sports fishing equipment market?
  • What are the key regional markets?
  • What is the breakup of the market based on the product type?
  • What is the breakup of the market based on the application?
  • What is the breakup of the market based on the end user?
  • What is the breakup of the market based on the distribution channel?
  • What are the various stages in the value chain of the industry?
  • What are the key driving factors and challenges in the industry?
  • What is the structure of the global sports fishing equipment market and who are the key players?
  • What is the degree of competition in the industry?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Sports Fishing Equipment Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of COVID-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product Type

  • 6.1 Fishing Rods
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Fishing Reels
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Fishing Hooks
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Fishing Lures
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast
  • 6.5 Fishing Lines
    • 6.5.1 Market Trends
    • 6.5.2 Market Forecast
  • 6.6 Fishing Rigs
    • 6.6.1 Market Trends
    • 6.6.2 Market Forecast
  • 6.7 Fishing Jig Heads
    • 6.7.1 Market Trends
    • 6.7.2 Market Forecast
  • 6.8 Others
    • 6.8.1 Market Trends
    • 6.8.2 Market Forecast

7 Market Breakup by Application

  • 7.1 Freshwater Fishing
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Saltwater Fishing
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast

8 Market Breakup by End User

  • 8.1 Individual Consumer
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Clubs
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Sports Organizers
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Distribution Channel

  • 9.1 Specialty and Sports Stores
    • 9.1.1 Market Trends
    • 9.1.2 Market Forecast
  • 9.2 Departmental and Discount Stores
    • 9.2.1 Market Trends
    • 9.2.2 Market Forecast
  • 9.3 Online Stores
    • 9.3.1 Market Trends
    • 9.3.2 Market Forecast
  • 9.4 Others
    • 9.4.1 Market Trends
    • 9.4.2 Market Forecast

10 Market Breakup by Region

  • 10.1 North America
    • 10.1.1 United States
      • 10.1.1.1 Market Trends
      • 10.1.1.2 Market Forecast
    • 10.1.2 Canada
      • 10.1.2.1 Market Trends
      • 10.1.2.2 Market Forecast
  • 10.2 Asia Pacific
    • 10.2.1 China
      • 10.2.1.1 Market Trends
      • 10.2.1.2 Market Forecast
    • 10.2.2 Japan
      • 10.2.2.1 Market Trends
      • 10.2.2.2 Market Forecast
    • 10.2.3 India
      • 10.2.3.1 Market Trends
      • 10.2.3.2 Market Forecast
    • 10.2.4 South Korea
      • 10.2.4.1 Market Trends
      • 10.2.4.2 Market Forecast
    • 10.2.5 Australia
      • 10.2.5.1 Market Trends
      • 10.2.5.2 Market Forecast
    • 10.2.6 Indonesia
      • 10.2.6.1 Market Trends
      • 10.2.6.2 Market Forecast
    • 10.2.7 Others
      • 10.2.7.1 Market Trends
      • 10.2.7.2 Market Forecast
  • 10.3 Europe
    • 10.3.1 Germany
      • 10.3.1.1 Market Trends
      • 10.3.1.2 Market Forecast
    • 10.3.2 France
      • 10.3.2.1 Market Trends
      • 10.3.2.2 Market Forecast
    • 10.3.3 United Kingdom
      • 10.3.3.1 Market Trends
      • 10.3.3.2 Market Forecast
    • 10.3.4 Italy
      • 10.3.4.1 Market Trends
      • 10.3.4.2 Market Forecast
    • 10.3.5 Spain
      • 10.3.5.1 Market Trends
      • 10.3.5.2 Market Forecast
    • 10.3.6 Russia
      • 10.3.6.1 Market Trends
      • 10.3.6.2 Market Forecast
    • 10.3.7 Others
      • 10.3.7.1 Market Trends
      • 10.3.7.2 Market Forecast
  • 10.4 Latin America
    • 10.4.1 Brazil
      • 10.4.1.1 Market Trends
      • 10.4.1.2 Market Forecast
    • 10.4.2 Mexico
      • 10.4.2.1 Market Trends
      • 10.4.2.2 Market Forecast
    • 10.4.3 Others
      • 10.4.3.1 Market Trends
      • 10.4.3.2 Market Forecast
  • 10.5 Middle East and Africa
    • 10.5.1 Market Trends
    • 10.5.2 Market Breakup by Country
    • 10.5.3 Market Forecast

11 SWOT Analysis

  • 11.1 Overview
  • 11.2 Strengths
  • 11.3 Weaknesses
  • 11.4 Opportunities
  • 11.5 Threats

12 Value Chain Analysis

13 Porters Five Forces Analysis

  • 13.1 Overview
  • 13.2 Bargaining Power of Buyers
  • 13.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 13.4 Degree of Competition
  • 13.5 Threat of New Entrants
  • 13.6 Threat of Substitutes

14 Price Analysis

15 Competitive Landscape

  • 15.1 Market Structure
  • 15.2 Key Players
  • 15.3 Profiles of Key Players
    • 15.3.1 AFTCO Mfg. Co. Inc.
      • 15.3.1.1 Company Overview
      • 15.3.1.2 Product Portfolio
    • 15.3.2 Gamakatsu
      • 15.3.2.1 Company Overview
      • 15.3.2.2 Product Portfolio
    • 15.3.3 Globeride Inc.
      • 15.3.3.1 Company Overview
      • 15.3.3.2 Product Portfolio
      • 15.3.3.3 Financials
    • 15.3.4 Newell Brands
      • 15.3.4.1 Company Overview
      • 15.3.4.2 Product Portfolio
      • 15.3.4.3 Financials
      • 15.3.4.4 SWOT Analysis
    • 15.3.5 O. Mustad & Son
      • 15.3.5.1 Company Overview
      • 15.3.5.2 Product Portfolio
    • 15.3.6 Okuma Fishing Tackle Corp.
      • 15.3.6.1 Company Overview
      • 15.3.6.2 Product Portfolio
    • 15.3.7 Rapala VMC Corporation (Sofina)
      • 15.3.7.1 Company Overview
      • 15.3.7.2 Product Portfolio
      • 15.3.7.3 Financials
      • 15.3.7.4 SWOT Analysis
    • 15.3.8 Shimano Inc.
      • 15.3.8.1 Company Overview
      • 15.3.8.2 Product Portfolio
      • 15.3.8.3 Financials
株式会社グローバルインフォメーション
© Copyright 1996-2020, Global Information, Inc. All rights reserved.