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市場調査レポート
商品コード
1792565
LED電球市場レポート:用途別・地域別、2025年~2033年LED Bulb Market Report by Application (Retrofit, Retail and Hospitality, Outdoor, Offices, Architectural, Residential, Industrial), and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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LED電球市場レポート:用途別・地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年08月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 148 Pages
納期: 2~3営業日
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LED電球の世界市場規模は2024年に102億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2033年までに同市場は240億米ドルに達し、2025年~2033年の成長率(CAGR)は9.85%になると予測しています。スマート照明の動向の台頭、省エネソリューションを推進する政府機関による有利な政策の開始、カスタマイズオプションの人気の高まりは、LED電球の世界市場を刺激する主な要因の一部です。
消費者の環境への関心の高まりとエネルギー効率の重視の高まり
温室効果ガスの悪影響に対する消費者の意識の高まりにより、世界中の個人が環境の持続可能性とエネルギー効率に注目しています。その結果、LED電球が広く使用されるようになり、LED電球業界の展望に大きなチャンスをもたらしています。例えば、2023年7月、シグニファイマレーシアはマレーシア市場向けに持続可能でエネルギー効率の高い照明製品を発売しました。これらの製品にはPhilips Ultra Efficient LEDとPhilips Solar Lightingソリューションが含まれます。フィリップスの超高効率LEDは先進的なLED設計と光学技術を持ち、同カテゴリーの標準的なLED製品よりも消費電力が60%少ないLED電球とLEDチューブで構成されています。さらに、最大50,000時間の点灯が可能で、寿命は3.5倍以上です。これに伴い、フィリップスのソーラー照明シリーズには、ソーラーウォールライト、ソーラーフラッドライト、ソーラーガーデン・ランドスケープ照明製品などのソーラー製品があります。さらに、政府機関が有利な政策を打ち出しており、これがLED電球市場シェアを大きく押し上げています。例えば、2023年6月、米国の政府機関は米国エネルギー省(DOE)と協力し、全国の幼稚園から高校までの学校におけるエネルギー強化を促進しました。彼らは1億7,800万米ドルを資金援助しました。この資金援助により、これらの教育施設は、エネルギー支出の最小化、排出レベルの削減、LED電球ソリューションの開発などに焦点を当てたプロジェクトを実施することができました。
高まる技術の進歩とコスト削減
LED電球の業界レポートによると、LEDの放熱システム、チップ設計、光学部品などにおける継続的な技術革新により、1ワットあたりのルーメンが向上し、寿命が長くなっています。これが市場の成長を後押ししています。例えば、フィリップスはWi-Fiで制御できるWiZスマートライティングを発表しました。このシリーズはさらに、最新のモーションセンシング技術であるSpaceSenseを開発しました。これに加えて、ゼネラル・エレクトリック(GE)は、同社のスマートLED電球シリーズCがBluetooth接続でグーグルホーム・デバイスと連動するように統合されたと発表しました。研究開発活動への大規模な投資もコスト削減につながっています。さらに、政府機関が打ち出した政策により、手頃な価格の住宅製品に対するニーズが高まっていることも、LED電球市場の成長にプラスの影響を与えています。例えばインドでは、ムンバイ首都圏(MMR)での新規商品開発が2倍以上の1,24,652戸に達しました。インドでは、政府がいくつかの省エネプログラムを導入しています。例えば、中央政府はプラダン・マントリ・アワス・ヨジャナ(PMAY)プログラムを導入し、全国で2,000万戸の手頃な価格の首都圏住宅建設を目指しました。さらに、ブラジルの大統領も2023年2月に低所得者向けの全国連邦住宅プログラムを再開する計画を発表しました。Minha Casa, Minha Vida」(直訳すると「私の家、私の人生」)と名付けられたこのプログラムによって生まれました。このような事例が、同国におけるLED電球の需要を高めています。
高まるスマート照明の人気とカスタマイズオプション
大手企業は、スマート照明ソリューションとカスタマイズオプションを導入しています。さらに、モノのインターネット(IoT)の普及が、中国におけるコネクテッド・スマート照明システムの成長を後押ししています。GSMAは、2025年までに世界のIoT接続のほぼ3分の1に相当する約41億のIoT接続を中国が占める可能性があると推定しています。これに伴い、2023年2月、シグニファイは、インテリジェントな街灯を通じて、ドイツのアイヒェンツェル自治体が将来性のあるスマートシティになるのを支援しました。同社のBrightSitesソリューションは、アイヘンツェルの次世代IoTアプリケーションと将来の5G高密度化への対応を可能にしました。シグニファイ社は、インターアクト・シティ・システムが管理するLED電球を設置しました。アイヘンツェルは、単一のダッシュボードからすべての照明を継続的に監視・管理できます。さらに2023年1月、サバント社のGEライティングは、Cyncと呼ばれるスマートホーム・エコシステムの拡大を発表しました。Cyncは、1,600万種類のプリセット、カラー、カスタムライトショー、デバイス上での音楽同期などの機能を含むDynamic Effectsエンターテイメント・ラインナップを全て発表しました。このような進歩やパートナーシップは、予測期間中の市場成長を後押しすると予想されます。
The global LED bulb market size reached USD 10.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 24.0 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 9.85% during 2025-2033. The emerging smart lighting trends, the launch of favorable policies by government bodies promoting energy-saving solutions, and the rising popularity of customization options are some of the key factors stimulating the global market for LED bulbs.
The Rising Consumer Environmental Concerns and the Growing Emphasis on Energy-Efficiency
Individuals across the globe are focusing on environmental sustainability and energy efficiency, owing to the elevating consumer awareness towards the detrimental effects of greenhouse emissions. Consequently, they are widely using LED bulbs, which is providing significant opportunities to the LED bulb industry outlook. For instance, in July 2023, Signify Malaysia introduced a whole range of sustainable and energy-efficient lighting products for the Malaysian market. These products included Philips Ultra Efficient LED and Philips Solar Lighting solutions. Philips Ultra Efficient LED has advanced LED design and optics technology, consisting of a range of LED bulbs and LED tubes that consume 60% less energy than standard LED products of the same category. Moreover, it could deliver up to 50,000 hours of light and more than 3.5x the lifetime usage. In line with this, the Philips Solar Lighting range has a selection of solar products, such as solar wall lights, solar flood lights, solar garden or landscape lighting products, and others. Furthermore, government bodies are launching favorable policies, which is significantly propelling the LED bulb market share. For example, in June 2023, government bodies in the United States collaborated with the U.S. Department of Energy (DOE) to facilitate energy enhancements in K-12 schools nationwide. They have funded US$ 178 Million. This financial support helped these education facilities to undertake projects that were focused on minimizing energy expenditures, reducing emissions levels, developing enhanced LED lighting solutions, etc.
The Rising Technological Advancements and Cost-Reduction
According to the LED bulb industry report, leading advancements, including continuous innovations in LED heat dissipation systems, chip design, optical components, etc., are resulting in higher lumens per watt (efficacy) and longer lifespans. This, in turn, is bolstering the market growth. For instance, Philips introduced the WiZ Smart Lighting, which can be controlled through Wi-Fi. This range further developed SpaceSense, the latest in motion sensing technology. In addition to this, General Electric announced that its smart LED bulbs series C had been integrated to work with Google Home devices via a Bluetooth connection, which could help consumers to control lighting through voice commands. Extensive investments in R&D activities have also led to cost reductions. Moreover, the rising need for affordable housing products, owing to the policies launched by government bodies, is also positively influencing the LED bulb market growth. For instance, in India, new product developments in the Mumbai Metropolitan Region (MMR) increased over two-fold to 1,24,652 units. In India, the government has introduced several energy-saving programs. For example, the central government introduced the Pradhan Mantri Awas Yojana (PMAY) program, which was aimed at building 20 million affordable metropolitan housing units nationwide. Additionally, the president in Brazil also announced plans to restart the nationwide federal housing program for low-income individuals in February 2023. It was created by the program, named "Minha Casa, Minha Vida," which translates to "My Home, My Life,". Such instances elevated the demand for LED lighting in the country.
The Elevating Popularity of Smart Lighting and Customization Options
Leading players are introducing smart lightning solutions and customization options. Moreover, the widespread adoption of the Internet of Things (IoT) is bolstering the growth of connected smart lighting systems in China. GSMA estimates that China may account for around 4.1 billion IoT connections, which is almost one-third of the worldwide IoT connections, by 2025. In line with this, in February 2023, Signify helped the German municipality of Eichenzell become a future-proof smart city through intelligent street lighting. Its BrightSites solution enabled Eichenzell to cater to next-generation IoT applications and future 5G densification. Signify installed LED lighting, which the Interact City System manages. Eichenzell can continuously monitor and manage all lights from a single dashboard. Furthermore, in January 2023, Savant company GE Lighting announced the expansion of its smart home ecosystem, called Cync. Cync launched its entire Dynamic Effects entertainment lineup, which included 16 million pre-sets, colors, and custom light shows, on-device music syncing, and other features. These advancements and partnerships are expected to bolster the market growth over the forecasted period.
The market research report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include India, China, Europe, the United States, Japan, Brazil, Russia, and others. According to the report, India accounted for the largest market share. India is becoming a major manufacturing hub in the world with its aim to export US$ 1 Trillion worth of goods by 2030. Furthermore, the implementation of various programs and policies, such as the National Manufacturing Policy, which aims to increase the manufacturing share of GDP to 25% by 2025, will continue to bolster the market across the country. Besides this, the escalating demand for industrial lighting in warehousing, logistics, industrial operations, etc., is also bolstering the market growth. For instance, the Warehousing, Industry, and Logistics (WIL) category in India is expected to become a US$ 5 Trillion economy by FY 2025. These factors are growing the sales of LED lighting in domestic warehouses and industries. Besides this, Signify Inc., a manufacturer and designer of commercial & residential lighting solutions, introduced its 3D printed downlight LED lighting range in the Indian market. The product variants are eco-friendly and are made from recycled polycarbonate, which is beneficial for the environment.
The market research report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the market. Competitive analysis such as market structure, key player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. Some of the major market players in global LED bulb industry include: