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市場調査レポート
商品コード
1702255
マルチモード受信機の市場規模、シェア、動向、予測:設置、サブシステム、プラットフォーム、用途、地域別、2025年~2033年Multi-Mode Receiver Market Size, Share, Trends and Forecast by Fit, Sub-System, Platform, Application, and Region, 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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マルチモード受信機の市場規模、シェア、動向、予測:設置、サブシステム、プラットフォーム、用途、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年04月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 2~3営業日
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マルチモード受信機の世界市場規模は、2024年に12億1,600万米ドルとなりました。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに16億4,700万米ドルに達し、2025年から2033年にかけて3.4%のCAGRを示すと予測しています。現在、北米が市場を独占しており、2024年の市場シェアの34.4%を占めています。同市場は主に、航空技術の進歩、国防の近代化、規制順守の要求、最先端の衛星統合、ナビゲーション精度の向上、航空機のアップグレード、自律システムの採用増加、通信網の拡大、5Gの急速な展開、航空宇宙、自動車、家電、産業分野にわたる小型でエネルギー効率の高いシステムに対する需要の高まりによって牽引されています。
マルチモードレシーバー(MMR)とは、複数のナビゲーション機能を1つのコンパクトなユニットに統合した高度な統合航法システムを指します。GPS着陸システム、計器着陸システム(ILS)、GNSS着陸システム(GLS)、マイクロ波着陸システムなど、多数の航法および着陸システムから構成され、これらの計器からの信号を統合してより高い精度を提供します。また、GLSカテゴリーII/IIIのような高度なナビゲーション規格をサポートしながら、航空機がマルチパス干渉に関連する問題を排除するのを支援します。その結果、MMRは航空機の着陸、航法、測位能力を高めるために航空業界で広く使用されています。
MMRは、さまざまな独立型受信機を1つのユニットに統合し、機器の全体的なサイズ、消費電力、コストを最小限に抑えながら、航空機の安全性を高める。軽量化、スペース利用の最大化、航空機の効率向上に対するニーズの高まりが、世界市場を牽引する主な要因となっています。これに加えて、航空旅客・貨物輸送量の増加による航空機の新規・アップグレード需要の高まりも、成長を促す大きな要因となっています。さらに、各国政府は、衛星利用航法システム(SBAS)の設置を奨励するため、有利な航空安全規制を実施しています。これは、主要企業による継続的な研究開発(R&D)活動への多額の投資と相まって、製品需要を刺激しています。さらに、全体的な性能を向上させるために航空機に最新かつ革新的な部品を装備する改修活動が増加していることも、製品採用率を加速させています。さらに、大手メーカーは戦略的パートナーシップを締結し、競争力を獲得して顧客基盤を拡大するために製品のイノベーションに注力しており、それによって市場の成長を促進しています。航空機納入数の増加、消費者の可処分所得の増加、急速な都市化、アビオニクスの技術進歩など、その他の要因も市場の先行きに明るい兆しをもたらしています。
The global multi-mode receiver market size was valued at USD 1,216 Million in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach USD 1,647 Million by 2033, exhibiting a CAGR of 3.4% from 2025-2033. North America currently dominates the market, holding 34.4% of the market share in 2024. The market is primarily driven by increasing aviation advancements, defense modernization, regulatory compliance demands, cutting-edge satellite integration, enhanced navigation precision, fleet upgrades, increasing autonomous systems adoption, expanding telecommunication networks, rapid 5G deployment, and rising demand for compact, energy-efficient systems across aerospace, automotive, consumer electronics, and industrial sectors.
A multi-mode receiver or MMR refers to an advanced integrated navigational system that combines multiple navigation functionalities into a single and compact unit. It comprises numerous navigational and landing systems, such as GPS landing system, instrument landing system (ILS), GNSS landing system (GLS) and microwave landing system, integrating signals from these instruments to offer higher precision. It also assists the aircraft in eliminating problems associated with multipath interference while supporting advanced navigation standards like GLS Category II/III. As a result, MMR is widely used in the aviation industry to enhance the landing, navigation and positioning capabilities of the aircraft.
MMR integrates various stand-alone receivers into one unit and enhances the safety of the aircraft while minimizing the overall size, power consumption, and costs of equipment. The growing need to reduce weight, maximize space utilization, and improve the efficiency of the aircraft represents the primary factor driving the global market. Besides this, the escalating demand for new and upgraded aircraft due to the rising air passenger and freight traffic is another major growth-inducing factor. Additionally, governments of various countries are implementing favorable aviation safety regulations to encourage the installation of satellite-based augmentation systems (SBAS). This, in confluence with the heavy investments in ongoing research and development (R&D) activities by key players, is catalyzing the product demand. Furthermore, the increasing retrofitting activities to equip aircraft with modern and innovative components to enhance the overall performance are accelerating the product adoption rates. Moreover, the leading manufacturers are entering into strategic partnerships and focusing on product innovations to gain a competitive edge and expand their customer base, thereby propelling the market growth. Other factors, including the rising aircraft deliveries, inflating consumer disposable incomes, rapid urbanization, and technological advancements in avionics, are also providing a positive market outlook.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being BAE Systems plc, Honeywell International Inc., Indra Sistemas S.A., Intelcan Technosystems Inc., Interface Inc., Leonardo S.p.A., Raytheon Technologies Corporation, SAAB AB, Thales Group, Val Avionics Ltd and W. W. Grainger Inc.