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市場調査レポート
商品コード
1701991
STS(Ship to Shore)クレーン市場:製品タイプ別、動力供給別、アウトリーチ別、揚力別、地域別、2025-2033年Ship-to-Shore Cranes Market Report by Product Type, Power Supply, Outreach, Lifting Capacity, and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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STS(Ship to Shore)クレーン市場:製品タイプ別、動力供給別、アウトリーチ別、揚力別、地域別、2025-2033年 |
出版日: 2025年04月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 2~3営業日
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STS(Ship to Shore)クレーンの市場の世界市場規模は2024年に32億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに46億米ドルに達し、2025~2033年の成長率(CAGR)は4.03%になると予測しています。同市場は、主に自動化技術の進歩、港湾の急速な拡張、コンテナ輸送量の増加によって安定した成長を遂げています。さらに、港湾がより大型の船舶を収容し、その運用効率を向上させようとしているため、大容量で省エネのクレーンに対する需要が高まっており、市場の拡大にさらに拍車をかけています。
STSクレーンは、港湾や埠頭で輸送用コンテナの積み降ろしに使用されます。性能を向上させ、高い信頼性、電力回生、ターミナルの自動化に最適な堅牢な構造を提供します。現在、この業界で事業を展開する複数の企業が、軽量で耐久性に優れ、低メンテナンスで済むモジュラー設計を提供しています。これらの設計は顧客の要求に応じてカスタマイズできるため、STSクレーンの人気は世界中で高まっています。
輸入品を購入するためのオンラインショッピングプラットフォームの利用が増加しているため、国境を越えたeコマース活動を促進するための輸送用コンテナのニーズが高まっています。これは、港湾ターミナルの信頼性と生産性を向上させるSTSクレーンの需要にプラスの影響を与えている主な要因の1つです。これとは別に、多くの国の行政機関が、有利な輸出入政策や港湾インフラの建設を通じて、地元での商品製造や国際貿易を促進しており、これが市場の成長を促しています。これとは別に、自動化やリモートコンピューターによるSTSクレーンの外部制御といった技術の進歩により、コントローラーは雨、風、霧による視界の歪みなしにクレーンのオペレーションを監視できるようになっています。これは、ヒューマンエラーを最小限に抑え、電力消費を最適化し、コンテナ管理効率を高めるために港湾自動化が重視されるようになっていることと相まって、市場成長に寄与しています。これに加えて、市場をリードするいくつかの企業は、コンテナの安全な移送を可能にする電子積荷システム(ELC)や船舶プロファイリングシステム(SPS)などの技術の統合に注力しています。また、これらの企業は、海運港湾事業者が市場での競争力を維持できるような革新的なソリューションを提供しています。
The global ship-to-shore cranes market size reached USD 3.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 4.6 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.03% during 2025-2033. The market is witnessing stable growth, primarily driven by technological advancements in automation, rapid port expansions, and heightening container traffic. Additionally, the demand for large-volume, energy-saving cranes is escalating as ports seek to accommodate bigger vessels and improve their operational efficacy, further spurring market expansion.
A ship-to-shore (STS) crane is used in ports and docks for loading and unloading shipping containers. It improves performance and provides high reliability, power regeneration, and a robust structure optimum for terminal automation. At present, several companies operating in the industry are offering modular designs that are lightweight and durable and require low maintenance. As these designs can be customized according to a customer's requirements, the popularity of STS cranes are rising across the globe.
The increasing use of online shopping platforms for buying imported goods is driving the need for shipping containers to facilitate cross-border e-commerce activities. This represents one of the key factors positively influencing the demand for STS cranes to improve the reliability and productivity of port terminals. Apart from this, governing agencies of numerous countries are promoting the manufacturing of goods locally and international trade through favorable export and import policies and the construction of port infrastructure, which is impelling the market growth. Apart from this, technological advancements like automation and external control of STS cranes via remote computers enable controllers to monitor crane operations without distortion of vision caused by rain, wind, or fog. This, in confluence with the growing emphasis on port automation to minimize human error, optimize power consumption, and enhance container management efficiency, is contributing to the market growth. In addition to this, several leading market players are focusing on integrating technologies, such as electronic load systems (ELC) and ship profiling systems (SPS), to allow the safe transfer of containers. These players are also offering innovative solutions that enable maritime port operators to maintain a competitive edge in the market.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Anupam Industries Limited, Bridon-Bekaert Ropes Group (N.V. Bekaert S.A.), Cargotec Oyj, Dana Incorporated, Liebherr-International AG, Mac Port-Macchine Operatrici Portuali SRL, Noell Crane Systems (China) Limited, Paceco Corporation (Mitsui Engineering & Shipbuilding), Sany Heavy Industry Co. Ltd., Shanghai Zhenhua Heavy Industries Company Limited (China Communications Construction Group Limited), Terex Corporation, and Wison Group.