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市場調査レポート
商品コード
1675709
SQM・CEM市場:タイプ別、アプリケーション別、地域別、2025-2033年SQM and CEM Market by Type (Enterprise Feedback Management, Web Analytics, Text Analytics, Speech Analytics), Application (Small and Medium Businesses, Larger Enterprises), and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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SQM・CEM市場:タイプ別、アプリケーション別、地域別、2025-2033年 |
出版日: 2025年03月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 149 Pages
納期: 2~3営業日
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SQM・CEM市場の世界市場規模は2024年に52億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2033年には100億米ドルに達し、2025~2033年の成長率(CAGR)は7.19%になると予測しています。通信業界の著しい成長、クラウドベースのソリューションに対する需要の高まり、研究開発(R&D)活動の強化、人工知能(AI)や機械学習(ML)アルゴリズムの活用などが、市場を牽引する主な要因となっています。
SQM(サービス品質管理)・CEM(顧客経験管理)は、特定の製品やサービスに関連する顧客経験を理解するために組織が使用する技術的ソリューションを指します。ウェブアナリティクス、企業フィードバック管理(EFM)システム、カスタマージャーニーマッピングソフトウェア、感情アナリティクスツールなど、さまざまなツールや技術の活用が含まれます。SQM・CEMは、小売業、ホテル、リゾート、病院、クリニック、銀行、保険会社、eコマースプラットフォーム、ソフトウェア開発、政府機関などで広く利用されています。業務効率の向上、サービス提供の改善、顧客満足度の向上、一貫した品質の確保、ヒューマンエラーの削減、リソース配分の最適化などを実現します。SQMとCFMはまた、ポジティブなブランドイメージの構築、顧客維持率の向上、収益の増加、より良い意思決定の実現、競合優位性の獲得にも役立ちます。その結果、SQM・CEMは、自動車、通信、ヘルスケア、ホスピタリティ、銀行、金融サービス、保険(BFSI)業界全体で幅広く活用されています。
通信業界の著しい成長は、市場成長を促進する主な要因の1つです。SQM・CEMは、ネットワークパフォーマンスの監視と測定、パーソナライズされたレコメンデーションの提供、カスタマージャーニーの最適化、課金・決済プロセスの改善、セルフサービスオプションの強化、プロアクティブカスタマーサポートメカニズムの実装などに、通信サービスプロバイダーによって広く利用されています。さらに、サービス改善、顧客中心文化の促進、適切なコミュニケーションの提供、シームレスなマルチチャネル体験の提供のためにSQM・CEMが広く利用されていることが、市場成長にプラスの影響を与えています。これとは別に、費用対効果が高く、拡張性があり、リモートアクセスを提供し、より良いコラボレーションを保証し、データセキュリティを強化するクラウドベースのソリューションに対する需要の高まりが、市場の成長に好影響を与えています。さらに、人工知能(AI)と機械学習(ML)アルゴリズムを活用してプロセスを自動化し、即時サポートを提供し、顧客体験をパーソナライズし、大量の顧客データから実用的な洞察を導き出すことが、市場成長にプラスの影響を与えています。これとは別に、ウェブサイト、モバイルアプリケーション、ソーシャルメディアなどのデジタルチャネルの増加が、シームレスなデジタルエンゲージメントを確保し、さまざまなチャネルで一貫した体験を提供するためのSQM・CEMの需要を促進しています。その他の要因としては、急速な世界化活動、データ主導の意思決定に対する需要の高まり、組織における顧客維持の重視の高まりなどがあり、市場成長の原動力になると予測されます。
The global SQM and CEM market size reached USD 5.2 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 10.0 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 7.19% during 2025-2033. The significant growth in the telecommunication industry, growing demand for cloud-based solutions, enhanced research and development (R&D) activities, and the utilization of artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) algorithms represent some of the key factors driving the market.
Service quality management (SQM) and customer experience management (CEM) refer to technological solutions used by organizations to understand customer experience related to specific products and services. It involves the utilization of various tools and techniques, such as web analytics, enterprise feedback management (EFM) systems, customer journey mapping software, and emotional analytics tools. SQM and CEM are widely used by retailers, hotels, resorts, hospitals, clinics, banks, insurance companies, e-commerce platforms, software developers, and government agencies. They enhance operational efficiency, improve service delivery, increase customer satisfaction, ensure consistent quality, reduce human errors, and optimize resource allocations. SQM and CFM also assist in building a positive brand image, improving customer retention, increasing revenue, enabling better decision-making, and gaining competitive advantages. As a result, SQM and CEM find extensive applications across the automotive, telecommunication, healthcare, hospitality, and banking, financial services, and insurance (BFSI) industries.
The significant growth in the telecommunication industry is one of the primary factors propelling the market growth. SQM and CEM are widely used by telecom service providers to monitor and measure network performance, provide personalized recommendations, optimize customer journeys, improve billing and payment processes, enhance self-servicing options, and implement proactive customer support mechanisms. Furthermore, the widespread utilization of SQM and CEM to improve services, promote customer-centric culture, offer relevant communications, and provide seamless multi-channel experience, is positively influencing the market growth. Apart from this, the growing demand for cloud-based solutions that are cost-effective, scalable, provide remote access, ensure better collaboration, and offer enhanced data security is favoring the market growth. Additionally, the utilization of artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) algorithms to automate processes, provide instant support, personalize customer experiences, and derive actionable insights from large volumes of customer data is positively influencing the market growth. Apart from this, the rising number of digital channels, such as websites, mobile applications, and social media, is facilitating the demand for SQM and CEM to ensure seamless digital engagement and deliver consistent experiences across various channels. Other factors, including rapid globalization activities, increasing demand for data-driven decision-making, and the growing emphasis on customer retention among organizations, are anticipated to drive the market growth.
Kindly note that this only represents a partial list of companies, and the complete list has been provided in the report.