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市場調査レポート
商品コード
1661037
タイミングベルト市場レポート:駆動タイプ、コンポーネント、車両タイプ、流通チャネル、地域別、2025年~2033年Timing Belt Market Report by Drive Type, Component, Vehicle Type, Distribution Channel, and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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タイミングベルト市場レポート:駆動タイプ、コンポーネント、車両タイプ、流通チャネル、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年02月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 2~3営業日
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タイミングベルトの世界市場規模は2024年に75億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに109億米ドルに達し、2025~2033年の成長率(CAGR)は4.22%になると予測しています。
タイミングベルトはリブ状のベルトで、クランクシャフトの回転とエンジンバルブの同期をとり、バルブが適切なタイミングで開閉するようにします。タイミングベルトは、エンジンの前に位置するタイミングカバーの下に固定されています。ベルトの寿命を延ばすために、内側にナイロン補強コードを備えた高品質のゴムで製造されるのが一般的です。タイミングベルトはまた、クランクシャフトと同期する必要があるウォーターポンプ、オイルポンプ、バランスシャフトなどのようないくつかの追加のコンポーネントを駆動するために使用されます。
新車販売台数の増加と交換市場の需要増加が、タイミングベルトの世界需要を刺激すると予想されます。自動車販売は、世界経済の減速により多くの地域で伸び悩んでいたが、新興国市場でも先進国市場でも好調に推移しています。これがOEMセグメントからのタイミングベルトの需要を喚起しています。OEM販売は世界のタイミングベルトの市場で大きなシェアを占めているが、需要の大部分は交換用セグメントによるものです。タイミングベルトの交換市場の規模は、OEM市場よりもかなり大きいです。ほとんどのタイミングベルトは、通常、6万マイルから10万マイルごとに定期的なメンテナンスの一環として交換する必要があるからです。現在、欧州と北米が世界のタイミングベルトの市場の大部分を占めています。しかし、アジア太平洋地域は、中国、インド、韓国、タイなどにおける自動車販売の力強い成長によって、最も急速に成長している市場です。
The global timing belt market size reached USD 7.5 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 10.9 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.22% during 2025-2033.
A timing belt is a ribbed belt that is used to create a synchronisation between the crankshaft's rotation and the engine valves so that the valves will open and close at an appropriate time. A timing belt is fixed under a timing cover situated in front of the engine. It is commonly manufactured out of high-quality rubber with nylon-reinforced cords inside to extend the life of the belt. A timing belt is also used to drive some additional components like water pump, oil pump, balance shaft, etc. which are also required to be synchronised with the crankshaft.
Rising sales of new automobiles along with an increasing demand from the replacement market is expected to catalyse the global demand of timing belts. Automobile sales have been strong in both developed and emerging markets after a period of sluggish growth in many regions as a result of the global economic slowdown. This has catalysed the demand of timing belts from the OEM segment. Although OEM sales account for a major share of the global timing belt market, the bulk of the demand comes from the replacement segment. The size of the replacemet market for timing belts is significantly higher than the OEM market as most timing belts normally need to be replaced as part of regular maintenance every 60,000 to 100,000 miles. Europe and North America currently account for the bulk of the global timing belt market. The Asia pacific region, however, represents the fastest growing market catalysed by a strong growth in automobile sales in China, India, South Korea, Thailand, etc.
Based on the drive type, the market has been segmented into dry belts, chains and belt in oil.
Based on the component, the market has been segmented into tensioner, idler pulleys, timing shield/cover and sprocket.
Based on the vehicle type, the market has been segmented into passenger vehicle and commercial vehicle.
Based on the distribution channel, the market has been segmented into OEM and aftermarket.
Region-wise, the market has been segmented into Europe, North America, Asia Pacific, Middle East and Africa, and Latin America.
The competitive landscape of the market has also been examined with some of the key players being B&B Manufacturing, ContiTech, The Carlstar Group, Gates Corporation, J.K. Fenner Limited, ACDelco, Federal-Mogul Motorparts Corporation, Bando USA, Dayco, Ningbo Beidi Synchronous Belt, Goodyear SKF, Ningbo Fulong Synchronous Belt, MAHLE Aftermarket and Tsubaki.