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市場調査レポート
商品コード
1642845
ホホバオイルの市場規模、シェア、動向、予測:用途、流通チャネル、地域別、2025年~2033年Jojoba Oil Market Size, Share, Trends and Forecast by Application, Distribution Channel, and Region, 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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ホホバオイルの市場規模、シェア、動向、予測:用途、流通チャネル、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年01月18日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 2~3営業日
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ホホバオイルの世界市場規模は2024年に19,907.4トンとなりました。今後、IMARC Groupは、2033年までに市場は32,443.4トンに達し、2025年から2033年までのCAGRは5.53%になると予測しています。現在、北米が市場を独占しており、2024年の市場シェアは39.6%を超えます。研究開発活動の活発化、女性の衛生に関する意識の高まり、オーガニック・パーソナルケア製品に対する需要の高まりが、この地域の市場を牽引する主な要因となっています。
化粧品業界からの需要増加が市場成長を促進
ホホバオイルの市場は継続的な成長を遂げています。ホホバオイルは、洗顔料、保湿剤、傷跡・妊娠線最小化剤、抗アクネジェル、ヘアコンディショナー、もつれを取るクリーム、発毛美容液など、さまざまなスキンケア製品やヘアケア製品に広く使用されています。ビタミンC、B、E、銅、亜鉛などの必須ビタミンやミネラルを豊富に含み、肌や髪への栄養補給に優れています。さらに、オーガニック・パーソナルケア製品の利点に対する消費者の意識が高まるにつれ、ホホバオイルの需要はさらに高まると予想されます。
市場構造、将来の市場成長、新規参入、製品差別化などの競合分析も本レポートで取り上げています。また、主要企業の詳細プロファイルも掲載しています。市場構造は、多数の大企業や中小企業の存在により断片化されています。製品差別化とスイッチングコストが低いため、ベンダー間の競合は激しいです。ホホバオイル業界では、製品の差別化が低いこと、資本コストが高いこと、企業が利益を上げ続けるためには規模の経済が必要であることなどから、新規参入者の数は緩やかです。
ホホバオイルとは?
ホホバオイルは、科学的にはSimmondsia Chinensisとして知られるホホバ低木の砕いた豆から得られる植物油です。この多価不飽和液体ワックスは、皮膚から分泌される天然の油脂である皮脂と構造的に似ています。そのため、皮膚への吸収性に優れ、アレルギー反応を起こすことはほとんどないです。さらに、皮膚を攻撃するさまざまな細菌や真菌の微生物の増殖を抑制する働きもあります。ビタミンEやビタミンB群、ケイ素、クロム、銅、ヨウ素、亜鉛などの必須ビタミンやミネラルを含んでいます。ホホバオイルは乾燥した肌に栄養を与え、皮脂の分泌を調整すると同時に、微生物の繁殖による肌のダメージを防ぐことができます。その結果、ホホバオイルは動物性油脂に代わる理想的なボディクリームやローションとして、世界中のスキンケア製品に幅広く使用されています。
COVID-19の大流行はホホバオイル業界に深刻な問題を引き起こし、多くの国に前例のない課題を課しました。ホホバの種子のような原材料と、ホホバオイルのような最終製品の供給は、世界各国でロックダウンの実施により中断しています。また、包装分野にも深刻な混乱をもたらし、サプライチェーンに支障をきたしたため、原材料の不足と価格の上昇を招いた。パンデミックは労働力不足ももたらし、国間の貿易禁止にもつながった。その結果、ホホバオイル製造業者は稼働率を下げざるを得なくなり、原料の入手性が低下したために工場の閉鎖さえ余儀なくされました。しかし、その影響の程度は事業内容によって異なります。観光、航空、ホスピタリティなどの産業は大きな打撃を受けているが、COVID-19の発生は、医薬品、オンライン教育、家庭用フィットネス機器などの分野にプラスの影響を与えています。失業率の上昇と所得の低下により、人々は必需品への支出を制限し、ホホバオイルのような高級品への需要が減少しています。また、所得の低下により、人々は贅沢品への支出をより慎重に行うようになった。ホホバオイルは主に化粧品として使用されるため、化粧品への支出の減少が製品需要の減少にさらに拍車をかけています。さらに、COVID-19の大流行中、各国のスーパーマーケット、ハイパーマーケット、ショッピングモールが一時的に閉鎖されたことも、消費者支出の減少につながり、製品需要全体に影響を与えました。
現在、パーソナルケア製品の製造においてホホバオイルの使用量が増加していることが、市場の成長を促進する主な要因となっています。さらに、ホホバオイルは酸化、腐敗、高温・高圧下での分解に耐えるため、保存性と安定性に優れています。これに伴い、保湿剤、洗顔料、傷跡・妊娠線最小化剤、抗アクネジェル、ヘアコンディショナー、もつれを取るクリーム、発毛美容液など、様々なスキンケア製品やヘアケア製品へのホホバオイルの採用が増加しており、市場成長にプラスの影響を与えています。さらに、ホホバオイルの栄養補助食品としての利用や、ただれ、切り傷、打撲傷、火傷、水虫、いぼの治療を助けるいくつかの医薬品の主要成分としての利用が急増していることも、市場の成長を促進しています。これに加え、主な企業はホホバオイル資源の安定供給を確保するため、革新的で費用対効果の高い技術を開発する研究開発活動に多額の投資を行っており、これがもう一つの主要な成長促進要因として作用しています。さらに、ホホバオイルには強力な抗炎症作用があり、乾燥によるひび、あかぎれ、赤みなどの皮膚の炎症を緩和するのに役立ちます。さらに、にきび、乾燥、傷跡の除去など、さまざまな肌トラブルを治療するためにホホバオイルを毎日のスキンケアに取り入れる人が増えていることも、市場の成長に寄与しています。その他にも、ホホバオイルの利点に対する意識の高まり、オーガニックパーソナルケア製品に対する需要の高まり、消費者の可処分所得の増加などが、市場をさらに牽引すると予想されます。
The global jojoba oil market size was valued at 19,907.4 Tons in 2024. Looking forward, IMARC Group estimates the market to reach 32,443.4 Tons by 2033, exhibiting a CAGR of 5.53% from 2025-2033. North America currently dominates the market, holding a market share of over 39.6% in 2024. The increasing research and development activities, rising awareness regarding female hygiene, and escalating demand for organic personal care products represent some of the key factors driving the market in the region.
The Rising Demand from the Cosmetic Industry Augmenting the Market Growth
The jojoba oil market has been experiencing continuous growth. Jojoba oil is widely used in various skincare and hair care products, such as facial cleansers, moisturizers, scar and stretch mark minimizers, anti-acne gels, hair conditioners, de-tangling creams, and hair regrowth serums. It is rich in essential vitamins and minerals like vitamins C, B, and E, copper, and zinc, making it an excellent nourishing agent for skin and hair. Moreover, as consumers are increasingly becoming conscious of the benefits of organic personal care products, the demand for jojoba oil is expected to rise further.
Competitive analysis, such as market structure, future market growth, new entrants, and product differentiation, has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. The market structure is fragmented due to the presence of numerous large and small players. There is intense competition between vendors owing to low product differentiation and low switching costs. The volume of new entrants is moderate in the jojoba oil industry due to low product differentiation, high capital costs, and the requirement of the economy of scale for firms to remain profitable.
What is Jojoba oil?
Jojoba oil is a vegetable oil derived from the crushed beans of the jojoba shrub, scientifically known as Simmondsia Chinensis. This polyunsaturated liquid wax is structurally similar to sebum, the natural oil produced by the skin. Consequently, it has excellent skin absorption properties and rarely causes allergic reactions. In addition, it helps inhibit the growth of various bacterial and fungal microbes that attack the skin. It contains several essential vitamins and minerals, including vitamin E and B complex, silicon, chromium, copper, iodine, and zinc. It can nourish dry skin and regulate oil production while preventing skin damage due to microbial growth. As a result, jojoba oil finds extensive applications in skin care products as an ideal alternative to animal fats in the production of body creams and lotions across the globe.
The COVID-19 pandemic outbreak has caused a severe problem for the jojoba oil industry and imposed unprecedented challenges on numerous countries. The supply of both raw materials, such as jojoba seeds, and finished products, like jojoba oil, has been interrupted in countries around the world due to the implementation of lockdowns. It has also created a serious disturbance in the packaging sector and hampered the supply chains, which resulted in shortages and increments in the price of raw materials. The pandemic has also resulted in labor shortages and led to inter-country trade bans. This, in turn, has forced jojoba oil manufacturers to reduce capacity utilization and even shut down plants due to the reduced availability of raw materials. However, the extent of the impact varies depending on the nature of the business. Industries such as tourism, aviation, and hospitality have been hit hard, while the COVID-19 outbreak has positively impacted sectors like pharmaceuticals, online education, and home fitness equipment. With increasing unemployment rates and lower incomes, people have restricted their spending to essential goods, resulting in decreased demand for luxury products like jojoba oil. Lower incomes have also caused people to be more cautious with their spending on luxury items. As jojoba oil is primarily used for cosmetic purposes, reduced discretionary spending on cosmetic items has further contributed to the decline in product demand. Additionally, the temporary closure of supermarkets, hypermarkets, and malls in various countries during the COVID-19 pandemic has also led to reduced consumer spending, thereby affecting the overall product demand.
At present, the rising use of jojoba oil in manufacturing personal care products represents the primary factor driving the market growth. Moreover, jojoba oil has remarkable shelf life and stability, as it resists oxidation, rancidity, and breakdown under high temperatures and pressure. In line with this, the increasing adoption of jojoba oil in various skin and hair care products, including moisturizers, facial cleansers, scar and stretch mark minimizers, anti-acne gels, hair conditioners, de-tangling creams, and hair regrowth serums is positively influencing the market growth. Additionally, the surging utilization of jojoba oil as a dietary supplement and a key ingredient in several pharmaceutical products that aid in treating sores, cuts, bruises, burns, athlete's foot, and warts has catalyzed the market growth. Besides this, key players are investing heavily in research and development (R&D) activities to develop innovative and cost-effective technologies to ensure a consistent supply of jojoba oil resources, which is acting as another major growth-inducing factor. Furthermore, jojoba oil possesses powerful anti-inflammatory properties that can help alleviate skin irritations such as chaffing, chapping, and redness caused by dryness. In addition, a rising number of people incorporating jojoba oil into their daily skincare routine to treat a range of skin issues, including acne, dryness, and scar removal, is contributing to the market growth. Other factors, including the growing awareness about the benefits of jojoba oil, escalating demand for organic personal care products, and inflating consumer disposable incomes, are also anticipated to drive the market further.