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市場調査レポート
商品コード
1642776
冷凍果物および野菜市場レポート:製品タイプ・流通チャネル・地域別、2025年~2033年Frozen Fruits and Vegetables Market Report by Product Type (Frozen Fruits, Frozen Vegetables), Distribution Channel (Business-to-Consumer (B2C), Business-to-Business (B2B)), and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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冷凍果物および野菜市場レポート:製品タイプ・流通チャネル・地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年01月18日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 127 Pages
納期: 2~3営業日
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冷凍果物および野菜の世界市場規模は2024年に276億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに337億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて2.3%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。市場の主な原動力は、健康志向の高まり、簡便食品への需要の高まり、冷凍技術の継続的進歩、eコマース・プラットフォームの拡大、生鮮食品に代わる栄養価が高く日持ちのする食品への需要の高まり、食品廃棄物の削減への関心の高まりです。
冷凍果物および野菜は生鮮食品よりも幅広い利点を提供するため、消費者の間で急速に普及しています。果物や野菜の冷凍に採用されている技術は、これらの製品の色、風味、栄養価を保持するのに役立ちます。残留水分を氷に変えることで腐敗を遅らせ、バクテリアの繁殖を防ぐ。また、冷凍された果物や野菜は、激しい輸送や光、熱、埃にさらされることで起こる腐敗を防ぐことができます。冷凍食品には、低コスト、簡単な調理、オフシーズン中の入手など、数多くの利点があります。
長時間労働、健康志向の高まり、生活習慣病の増加により、消費者は洗ったり、皮をむいたり、刻んだりする必要がない冷凍野菜・果物にシフトしています。さらに、栄養摂取に影響を与えることなく、調理時間を最小限に抑えることができます。これに伴い、メーカー各社は地元産のハーブやスパイスを取り入れたユニークな製品バリエーションを発売し、ポートフォリオを充実させて多くの消費者層を取り込もうとしています。さらに、特にアジア諸国では、中間所得層の所得水準が上昇しており、市場の成長を後押ししています。さらに、消費者は現在、地理的な制約をなくすため、オンライン・ショッピングやクレジットカード/デビットカードでの支払いを好んでいます。これは、急成長するeコマース産業と相まって、市場成長を後押ししています。
The global frozen fruits and vegetables market size reached USD 27.6 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 33.7 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 2.3% during 2025-2033. The market is majorly driven by the increasing health consciousness, rising demand for convenience foods, continual advancements in freezing technology, expanding e-commerce platforms, rising demand for nutritious and long-lasting alternatives to fresh produce, and an enhanced focus on reducing food waste.
Frozen fruits and vegetables are rapidly gaining traction among consumers as they offer a wide range of advantages over the fresh produce. The technique employed in freezing fruits and vegetables assists in retaining the color, flavor and nutritive value of these products. It slows down the decomposition by turning the residual moisture into ice, which prevents the growth of bacteria. Frozen fruits and vegetables are also immune to spoilage that occurs on account of vigorous transportation and exposure to light, heat and dust. They offer numerous benefits which include low cost, easy preparation and availability during the off-season.
Due to long working hours, rising health consciousness and the increasing prevalence of lifestyle diseases, consumers are shifting to frozen fruits and vegetables as they do not need to be washed, peeled or chopped. Additionally, they help in minimizing the overall cooking time without affecting the nutritional intake. In line with this, manufacturers are launching unique product variants, incorporating herbs and spices from local produce, to widen their portfolio and attract a large consumer base. Further, inflating income levels of the middle-class population, especially in the Asian countries, is impelling the market growth. Moreover, consumers currently prefer to shop online and pay through their credit/debit cards to eliminate geographical limitations. This, in confluence with the burgeoning e-commerce industry, is providing a thrust to the market growth.
Frozen Fruits
Frozen Vegetables
The market is primarily dominated by frozen vegetables. This can be attributed to hectic lifestyles of consumers and the growing demand for easy-to-cook food products. Moreover, the increasing number of large retail chains and frequent usage of these vegetables in homes as well as restaurants is also boosting their overall sales.
Business-to-Consumer (B2C)
Supermarkets/Hypermarkets
Independent Retailers
Convenience Stores
Online
Others
Business-to-Business (B2B)
Based on the distribution channel, the market is dominated by the Business-to-Consumer (B2C) segment, wherein supermarkets/hypermarkets represent the leading subsegment.