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市場調査レポート
商品コード
1642641
シガレットライターの市場レポート:製品タイプ別、材料タイプ別、流通チャネル別、地域別、2025年~2033年Cigarette Lighter Market Report by Product Type, Material Type, Distribution Channel, and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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シガレットライターの市場レポート:製品タイプ別、材料タイプ別、流通チャネル別、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年01月18日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 133 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のシガレットライターの市場規模は、2024年に65億1,000万米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは2033年までには76億6,000万米ドルに達し、2025年から2033年の成長率(CAGR)は1.82%になると予測しています。喫煙者数の増加、防風ライターや電気アークライターの採用などライター設計の急速な技術進歩、広告キャンペーンや製品配置などの効果的なマーケティング戦略が市場成長を刺激する要因の一部です。
市場成長の原動力となる喫煙者数の増加
世界人口の増加と喫煙者数の大幅な増加は、全世界で市場を牽引する重要な要因の一つです。シガレットライターは携帯性が高く、さまざまな場所での使用に適しています。また、タバコは中枢神経系を刺激し、憂鬱にさせるため、個人が消費しています。さらに、キャンプ、ピクニック、トラッキングなどの野外活動に携わる人々の間で、調理や焚き火のためにこの製品が必要であることが、市場の成長を強化しています。
本レポートでは、市場構造、主要企業の市場シェア、主要企業の市況分析、主要成功戦略、競合ダッシュボード、企業評価象限などの競合分析を行っています。また、主要企業の詳細プロファイルも掲載しています。市場構造は、市場全体のかなりのシェアを握る大手企業の市場支配により集中しています。新規参入者の数は中規模な設備投資のため緩やかであり、市場規模が大きいことが新規参入を誘致しています。しかし、既存企業の強力な販売網が新規参入者に課題を突きつけています。製品差別化も緩やかです。主要な市場企業は、電気ライター、自動車用ライター、使い捨てライターなど、複数の製品を市場に投入しており、製品差別化を図っています。
ライターとは?
シガレットライターは、タバコや葉巻、その他のタバコ製品に火をつけるために使用される小型の火を出す装置です。円筒形の容器、金属製の発熱体、炎調整ホイール、燃料リザーバー、点火ボタンで構成されています。持ち運びが簡単で、ポケット、財布、バックパックなどに収納できます。安価で、複数回使用でき、詰め替え可能です。雨や風の影響を受けやすいマッチ箱に比べ、安定して作動するように設計されており、様々な条件下でも信頼できます。現在、シガレットライターには、誤ってライターを作動させない機構などの安全機能が付いています。
COVID-19の大流行は、ライター業界に深刻な問題を引き起こし、多くの国に前例のない課題を課しました。また、包装部門に深刻な混乱をもたらし、サプライチェーンに支障をきたしたため、原材料の不足と価格の上昇を招きました。タバコはほとんどの国で必需消費財とはみなされていないため、国民への供給を確保するための国家計画には含まれていません。さらに、アルミニウム、スチール、真鍮などさまざまな金属でできたスパークホイール、火打石、トップキャップといったシガレットライターの原材料や部品の入手性が貿易の混乱によって低下したことも、市場の成長を妨げました。
現在、世界人口の増加と喫煙者数の増加は、全世界の市場にプラスの影響を与えている主要な要因の1つです。また、個人の可処分所得が増加するにつれて、消費者はシガレットライターを含むタバコ製品および付属品にお金を使うようになっており、これが良好な市場見通しを生み出しています。さらに、使い勝手の良さ、携帯のしやすさ、信頼性の高さから、シガレットライターの人気が高まっていることも、市場の成長を強めています。これとは別に、eコマース分野の拡大や、オンラインやオフラインの流通チャネルを通じたライターの容易な入手が、世界の市場の成長を後押ししています。さらに、旅行・観光(T&T)産業の隆盛と空港での免税店への容易なアクセスは、世界中で事業を展開する主要な市場企業に有利な成長機会を提供しています。さらに、各国政府は、消費者が入手できる最終製品が安全で、信頼できる性能を提供できるように、厳しい規制を実施しています。これは、電池式ライターの採用とともに、市場の成長を後押ししています。加えて、メーカー各社はライターの革新的なデザインに注力しており、新機能、新色、新材料を追加することで、ポートフォリオを拡大し、より幅広い消費者層を取り込もうとしています。また、USB充電式ライターを発売しており、電気を使用して小さなアーク状のイオン化空気を発生させ、炎のようにタバコに点火することができます。
The global cigarette lighter market size reached USD 6.51 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 7.66 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 1.82% during 2025-2033. The rising number of smokers, rapid technological advancements in lighter design, such as the introduction of windproof or electric arc lighters, and effective marketing strategies, including advertising campaigns and product placement are some of the factors stimulating the market growth.
Rising Number of Smokers Fueling Market Growth
The growing global population and significant rise in the number of smokers represent one of the key factors driving the market across the globe. Cigarette lighter offers high portability, which makes it suitable for use in different places. In addition, individuals are consuming cigarettes as a stimulant and depressant to the central nervous system. Moreover, the necessity of the product for cooking and bonfire among people involved in outdoor activities, including camping, picnic, and tracking, is strengthening the market growth.
Competitive analysis such as market structure, market share by key players, player positioning, top winning strategies, competitive dashboard, and company evaluation quadrant has been covered in the report. Also, detailed profiles of all major companies have been provided. The market structure is concentrated due to the control of big players over the market, which holds a significant share of the overall market. The volume of new entrants is moderate due to medium capital investment, and the large market size is attracting new investors to foray into the market. However, the strong distribution network of existing players is imposing challenges for new entrants. Product differentiation is also moderate as leading market players are introducing several products, such as electric lighters, automobile lighters, and disposable lighters, which differentiates their products in the market.
What is Cigarette Lighter?
A cigarette lighter is a small flame-producing device used to light a cigarette, cigar, and other tobacco product. It comprises cylindrical container, metal heating element, flame adjustment wheel, fuel reservoir, and ignition button. It is easy to carry and store in pocket, purse, and backpack. It is inexpensive, can be used multiple times, and is refillable. It is designed to work consistently and is reliable in variable conditions as compared to a matchbox, which can be affected by rain and wind. At present, cigarette lighters include safety features, such as a mechanism that prevents the lighter from accidentally being activated.
The COVID-19 pandemic outbreak caused a severe problem for the cigarette lighter industry and imposed unprecedented challenges on numerous countries. It has also created a serious disturbance in the packaging sector and hampered the supply chains, which resulted in shortages and increments in the price of raw materials. Cigarettes are not considered essential consumer goods in most countries and, therefore, are not included in national planning to ensure supply to the public. Moreover, the reduced availability of raw materials and components for cigarette lighters, such as spark wheels, flintstones, and top caps, made of various metals, including aluminum, steel, and brass, due to trade disruptions hampered the growth of the market.
At present, the growing global population and rising number of smokers represent one of the key factors positively influencing the market across the globe. In addition, as the disposable incomes of individuals increase, consumers are spending money on tobacco products and accessories, including cigarette lighters, which is creating a favorable market outlook. Moreover, the increasing traction of cigarette lighters on account of the convenience of use, easy portability, and high reliability is strengthening the market growth. Apart from this, the expansion of the e-commerce sector and the easy availability of cigarette lighters through online and offline distribution channels are bolstering the growth of the market worldwide. Additionally, the flourishing travel and tourism (T&T) industry and easy access to duty-free shops at airports are offering lucrative growth opportunities to key market players operating worldwide. Furthermore, governments of various countries are implementing stringent regulations to ensure that the final products available to consumers are safe and will offer reliable performance. This, along with the introduction of battery-powered cigarette lighters, is bolstering the growth of the market. In addition, manufacturers are focusing on innovative designs of cigarette lighters, such as adding new features, colors, and materials to expand their portfolio and attract a wider consumer base. They are also introducing cigarette lighters with USB rechargeability options that use electricity to produce a small arc of ionized air that is capable of igniting cigarettes like flame, which is stimulating the growth of the market around the world.