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市場調査レポート
商品コード
1642456
インシデント対応サービスの市場レポート:コンポーネント、サービスタイプ、セキュリティタイプ、展開モード、企業規模、最終用途産業、地域別、2025年~2033年Incident Response Services Market Report by Component, Service Type, Security Type, Deployment Mode, Enterprise Size, End Use Industry, and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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インシデント対応サービスの市場レポート:コンポーネント、サービスタイプ、セキュリティタイプ、展開モード、企業規模、最終用途産業、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年01月18日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
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インシデント対応サービスの市場の世界市場規模は2024年に354億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2033年までに1,570億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて17.08%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。同市場は主に、サイバー攻撃の頻度と巧妙さの増加、堅牢なインシデント対応ソリューションに対する組織ニーズの高まり、リモートワークとクラウドサービスの新たな動向、デジタルトランスフォーメーションイニシアチブの採用拡大、規制コンプライアンス要件の増加によって牽引されています。
インシデント対応(IR)サービスは、ログ、エンドポイントデータ、ネットワークトラフィックの分析、封じ込め、根絶、復旧戦略で構成されます。セキュリティ・イベントの準備、特定、封じ込め、復旧を支援します。IRサービスは、サイバーセキュリティ侵害が疑われる場合に迅速に対応し、その影響を軽減するのに役立つため、今日では情報技術(IT)部門の重要な構成要素となっています。また、復旧にかかる時間やコストを削減し、ブランドの評判など付随的な損害を最小限に抑え、円滑な事業運営を確保することにも役立っています。
急速なデジタル変革に伴い、企業は現在、データ漏洩や一般的なフィッシングの脅威や攻撃という課題に直面しています。このような脅威や攻撃は、ビジネスの評判や運営を破壊し、損害を与える可能性があるため、サイバースパイを迅速に特定・防止し、組織が通常のビジネス活動を再開できるよう支援するIRサービスの需要が高まっています。また、モバイルバンキングやキャッシュレス決済の台頭により、銀行・金融サービス・保険(BFSI)分野の企業は、顧客の機密データを保護するためにIRサービスを導入しています。これとは別に、ヘルスケア業界における詐欺やランサムウェアの発生は、患者の安全性、業務の効率性、規制遵守に広範な影響を及ぼす可能性があります。その結果、ヘルスケア事業体は、セキュリティや可用性に悪影響を及ぼすインシデントの発生期間や影響を抑え、不可避のセキュリティやITイベントに対する組織の回復力を向上させるため、IRサービスを採用するようになっています。これは、世界中でm-ヘルス・サービスの利用が拡大していることにも起因しています。さらに、オンライン・ショッピングの人気の高まりにより、eコマース・プラットフォームで製品やサービスを提供する企業は、IRサービスに依存しています。これらのサービスは、潜在顧客に関する取引情報や機密データを悪意のある活動から保護するものであり、市場成長を後押ししています。
The global incident response services market size reached USD 35.4 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 157.0 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 17.08% during 2025-2033. The market is primarily driven by the rising frequency and sophistication of cyber-attacks, rising organizational need for robust incident response solutions, emerging trends of remote work and cloud services, growing adoption of digital transformation initiatives, and increasing regulatory compliance requirements.
Incident response (IR) services comprise analysis of logs, endpoint data and network traffic, and containment, eradication, and recovery strategies. They aid in preparing, identifying, containing, and recovering from a security event. Nowadays, they have become a key component of the information technology (IT) department as IR services help respond quickly and reduce the impact of suspected cyber security breaches. They also assist in reducing recovery time and costs, minimizing collateral damage like brand reputation, and ensuring the smooth functioning of business operations.
With the rapid digital transformation, businesses are presently facing the challenge of data breaches and common phishing threats and attacks. As these threats and attacks can be disruptive and damaging to the business reputation and operations, there is a rise in the demand for IR services to quickly identify and prevent cyber espionage and help organizations resume their regular business activities. Moreover, due to the emergence of mobile banking and cashless payments, enterprises in the banking, financial services, and insurance (BFSI) sector are deploying IR services to protect the confidential data of customers. Apart from this, frauds and ransomware events in the healthcare industry can have wide-ranging impacts on patient safety, operational effectiveness, and regulatory compliance. As a result, healthcare entities are adopting IR services to limit the duration and impact of adverse security and availability incidents and improve the organization's resilience for inevitable security and IT events. This can also be attributed to the escalating use of m-health services worldwide. Furthermore, due to the growing popularity of online shopping, businesses offering products and services on e-commerce platforms are relying on IR services. These services safeguard their trade information and sensitive data about potential customers from malicious activities, which is impelling the market growth.
Solution
Services
Retainer
Assessment and Response
Tabletop Exercises
Incident Response Planning and Development
Advanced Threat Hunting
Others
Web Security
Application Security
Endpoint Security
Network Security
Cloud Security
Cloud-based
On-premises
Small and Medium-sized Enterprises
Large Enterprises
IT and Telecom
BFSI
Government
Transportation
Healthcare
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being Accenture plc, BAE Systems plc, Check Point Software Technologies Ltd., Cisco Systems Inc., CrowdStrike Holdings Inc., Deloitte Touche Tohmatsu Limited, FireEye Security Holdings US LLC, Fortinet Inc., International Business Machines Corporation, AO Kaspersky Lab, NEC Corporation, Optiv Security Inc., Rapid7 and Vmware Inc. (Dell Technologies Inc.).