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市場調査レポート
商品コード
1541333
群衆分析市場レポート:コンポーネント、展開モード、用途、エンドユーザー、地域別、2024年~2032年Crowd Analytics Market Report by Component, Deployment Mode, Application, End User, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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群衆分析市場レポート:コンポーネント、展開モード、用途、エンドユーザー、地域別、2024年~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 2~3営業日
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群衆分析市場の世界市場規模は、2023年に17億8,420万米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに92億4,730万米ドルに達し、2024年から2032年の間に19.5%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
群衆分析とは、小売店やレストラン、バス停など公共の場における個人の動きや行動パターンから収集したデータを解釈するプロセスを指します。このデータは、インターネットプロトコル(IP)対応のビデオカメラ、センサー、携帯電話ビーコン、通信事業者などを利用して収集されます。群衆分析は、企業のサービス、配送、価格設定、マーケティング、場所の選択に関する戦略を立てるのに役立ち、その結果、収益が最適化されます。現在、大手企業はブランドが広告キャンペーンの効果を測定できるソリューションを提供しています。
顧客中心のアプローチへの企業の大幅なシフトは、洞察に満ちた意思決定を行い、作業効率と利益を向上させ、より良い顧客体験を提供するために、小売業における群衆分析・ソフトウェアの採用をエスカレートさせている主な要因の一つです。さらに、観光客の増加に加え、スマートシティの開発を重視する行政当局の動きが活発化していることも、群集分析ソリューションのニーズを喚起しています。これらのソリューションは、入場者数、滞在時間、再訪問者、出身国、移動パターン、人の分布に関する情報を抽出するために使用されます。これに加えて、いくつかのサービス・プロバイダーは、高解像度(HD)カメラを使用して、標準的なデジタル・サイネージを群集分析ソリューションに変えています。観客の表情や感情を捉え、それに応じて適切なコンテンツをスクリーンに表示することで、集客につなげることができます。さらに、主要市場参入企業は、先進的なサービスを導入するために、他の企業と協力しています。例えば、米国を拠点とするパフォーマンス分析サービス・プロバイダーのThe Indoor Labは、ライダーベースのソリューションのリーディング・プロバイダーであるCeptonと提携し、比類のない社会的距離とクリーニング・メトリクスを備えた最先端の空間・群衆分析を提供しています。さらに、コロナウイルス感染症(COVID-19)の発生により、群衆内の個人の社会的距離を監視するための群衆分析ソリューションが世界中で人気を集めています。
The global crowd analytics market size reached US$ 1,784.2 Million in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 9,247.3 Million by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 19.5% during 2024-2032.
Crowd analytics refers to the process of interpreting data collected from the movement and behavioral patterns of individuals in a retail store, restaurant, bus station, and other public places. This data is collected using Internet Protocol (IP) enabled video cameras, sensors, mobile phone beacons, and telecom operators. Crowd analytics helps in making strategies concerning services, delivery, pricing, marketing, and site selection for businesses, thereby resulting in optimized revenue generation. Presently, leading companies are offering solutions that allow brands to measure the effectiveness of their ad campaigns.
A significant shift of businesses towards a customer-centric approach represents one of the major factors escalating the adoption of crowd analytics software in retail to make insightful decisions, increase work efficiency and profit, and provide better customer experiences. Moreover, the growing number of tourists, along with the increasing emphasis of governing authorities on developing smart cities, is catalyzing the need for crowd analytics solutions. These solutions are used to extract information about footfall, stay duration, returning visitors, country of origin, mobility patterns, and people distribution. Besides this, several service providers are transforming standard digital signage to crowd analytics solutions using high-definition (HD) cameras. They can capture the expressions and emotions of the audience and display the appropriate content on the screen accordingly to attract customers. In addition, the key market participants are collaborating with other companies to introduce advanced services. For instance, The Indoor Lab, a US-based performance analytics service provider, partnered with Cepton, a leading provider of lidar-based solutions, to deliver state-of-the-art space and crowd analytics with unparalleled social distancing and cleaning metrics. Furthermore, due to the outbreak of coronavirus disease (COVID-19), crowd analytics solutions are gaining traction around the world to monitor social distancing among individuals in crowds.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global crowd analytics market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on component, deployment mode, application and end user.
Solution
Services
On-premises
Cloud-based
Safety and Security
Crowd Flow Management
Mobility and Tracking
Others
Transportation
Retail
Hospitality and Tourism
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being AGT International, Crowd Dynamics, Crowd Vision Limited (Skyfii Limited), CrowdANALYTIX, Mira, NEC Corporation, Nokia Oyj, Planview Inc., Savannah Simulations AG, Sightcorp and Walkbase (Stratacache).