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市場調査レポート
商品コード
1541233
アポイントメントスケジューリングソフトウェア市場レポート:タイプ別、展開タイプ別、組織規模別、最終用途産業別、地域別、2024年~2032年Appointment Scheduling Software Market Report by Type (Web-base, Mobile App, and Others), Deployment Type, Organization Size, End Use Industry, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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アポイントメントスケジューリングソフトウェア市場レポート:タイプ別、展開タイプ別、組織規模別、最終用途産業別、地域別、2024年~2032年 |
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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アポイントメントスケジューリングソフトウェアの世界市場規模は2023年に3億6,250万米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに9億8,830万米ドルに達し、2024年から2032年の間に11.4%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
アポイントメントスケジューリングソフトウェアは、リアルタイムで効率的に会議やアポイントメントを管理するために使用されます。その主な機能は、オンライン決済、スタッフのスケジューリング、自動リマインダー、および取引管理とプロモーションが含まれています。効率性の向上、生産性の向上、日常業務の自動化、顧客の囲い込み、パーソナライズされた体験の提供など、企業を支援します。現在では、先進的なアポイントメント・スケジューリング・ソフトウェアであるCAM(Customer Appoint Management)が、遠隔地の従業員を抱える大企業で広く採用され、ホームサービスのアポイントメントを自動的にスケジューリングし、ルーティングしています。
コロナウイルス感染症(COVID-19)の流行は、患者のオンライン予約、予防接種登録フォームへの記入、必須データの収集、2回目投与の自動リマインダーの送信を可能にする予約スケジューリングソフトウェアの需要に影響を与える重要な要因の1つです。さらに、世界中のいくつかの教育機関は、Web会議、クラススケジューリング、リマインダーの自動化、および管理作業の削減のためのアポイントメントスケジューリングソフトウェアの採用をエスカレートさせているeラーニングソリューションにシフトしています。これとは別に、スマートフォンの販売増加やオンライン予約の動向とともに、ビジネスのデジタル化が市場成長に寄与しています。さらに、いくつかのサービス・プロバイダーは、自動化された電子メールや通知の組み込み、オンライン決済サービス、カスタム・プロファイル、カレンダー統合などの追加機能を提供しています。また、健康とウェルネスに対する意識の高まりは、多拠点のウェルネススタジオや美容専門家がコンサルテーション、ヒーリングセッション、セラピー、瞑想クラスなどのスケジュールを立てるのに役立つ予約スケジューリングソフトウェアの需要を喚起しています。さらに、高度なアポイントメントスケジューリングソフトウェアの導入は、小売店、写真スタジオ、官公庁、ツアーや旅行、ヘルスクラブやジム、デイケアセンター、および世界中の他のサービスでのアプリケーションを拡大すると予想されます。
The global appointment scheduling software market size reached US$ 362.5 Million in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 988.3 Million by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 11.4% during 2024-2032.
Appointment scheduling software is used to manage meetings and appointments in real-time efficiently. Its key features include online payments, staff scheduling, automatic reminders, and deal management and promotions. It assists companies in improving efficiency, boosting productivity, automating daily tasks, retaining customers, and delivering personalized experiences. Nowadays, customer appointment management (CAM), which is an advanced appointment scheduling software, is being widely adopted by large-sized companies with a remote workforce to automatically schedule and route home service appointments.
The outbreak of coronavirus disease (COVID-19) represents one of the significant factors influencing the demand for appointment scheduling software for enabling patients to book appointments online, fill vaccination registration forms, collect essential data, and send automated reminders for the second dosage. In addition, several educational institutions worldwide are shifting to e-learning solutions, which is escalating the adoption of appointment scheduling software for web conferencing, class scheduling, automating reminders, and reducing administration work. Apart from this, the digitization of businesses, along with the boosting sales of smartphones and the trend of online booking, is contributing to the market growth. Moreover, several service providers are offering additional features, such as built-in automated emails and notifications, online payment services, custom profiles, and calendar integrations. The growing awareness about health and wellness is also catalyzing the demand for appointment scheduling software to help multi-location wellness studios and beauty professionals schedule consultations, healing sessions, therapies, and meditation classes. Furthermore, the introduction of advanced appointment scheduling software is anticipated to expand its application in retail stores, photography studios, government offices, tours and travels, health clubs and gyms, daycare centers, and other services across the globe.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global appointment scheduling software market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on type, deployment type, organization size and end use industry.
Web-base (SaaS)
Mobile App
Others
On-premises
Cloud-based
Small and Medium Enterprises
Large Enterprises
Corporate
Beauty and Wellness
Education
Healthcare
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being 10to8 Ltd, Acuity Scheduling Inc. (Squarespace Inc.), Appointy Software Inc., Melian Labs Inc., Mindbody Inc., Setmore Appointments, SimplyBook.me, Square Inc., SuperSaaS and TimeTrade SilverCloud.