デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1541137

マルチクリーナー市場レポート:製品タイプ、最終用途、流通チャネル、地域別、2024年~2032年

Multi Cleaners Market Report by Product Type, End-Use, Distribution Channel, and Region 2024-2032

出版日: | 発行: IMARC | ページ情報: 英文 138 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=150.67円
マルチクリーナー市場レポート:製品タイプ、最終用途、流通チャネル、地域別、2024年~2032年
出版日: 2024年08月10日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 2~3営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

世界のマルチクリーナー市場規模は2023年に46億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに64億米ドルに達し、2024年から2032年の間に3.7%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。市場を牽引している要因には、環境に優しい製品に対する需要の高まり、衛生状態の維持に対する関心の高まり、オンラインショップやオフラインショップなど複数の流通チャネルを通じた製品の幅広い入手可能性など、さまざまなものがあります。

マルチクリーナー市場分析:

主な市場促進要因:主な市場促進要因としては、新しい洗浄技術のイントロダクションが挙げられます。さらに、表面の洗浄と保護に注力する傾向が強まっており、これも成長を促す要因となっています。

主な市場動向:衛生状態の維持に対する関心の高まりと、複数の流通チャネルを通じた製品の幅広い入手可能性が、市場の主な動向です。

地理的動向:北米が明確な優位性を示しており、主要市場プレイヤーの存在により最大の市場シェアを占めています。

競合情勢:マルチクリーナー業界には、3M Company、Amway Corp.、CarrollCLEAN、The Clorox Company、W. W. Grainger Inc.、Permatex Inc. Illinois Tool Works Inc.、The Procter &Gamble Company、Reckitt Benckiser Group plc.、SC Johnson &Son, Inc.、Spartan Chemical Company Inc.など数多くの市場プレーヤーが存在します。

課題と機会:規制とコンプライアンスの問題は、現在、市場の主要課題のひとつです。カスタマイズされたソリューションに対する需要の高まりと、主要企業間の戦略的パートナーシップや提携は、こうした課題を克服し、市場機会を提供すると予測されます。

マルチクリーナー市場傾向:

多様な流通チャネルによる幅広い入手可能性

スーパーマーケット、ハイパーマーケット、オンラインストアなど、さまざまな流通チャネルでマルチクリーナーを幅広く入手できることが、市場の成長を促進しています。人々がオンライン・チャネルを通じてこれらのクリーナーを購入することを選択するのは、それらが利便性を提供するからです。家から出ることなく買い物ができる手軽さが、オンライン・ショッピングにはあります。これは、多忙な生活を送る人々や混雑した場所を避けたい人々には特に便利です。さらに、これらの店舗は競争力のある価格設定や頻繁な割引を提供することが多く、プレミアム商品をより手頃な価格にし、より多くの人々を引き付けています。eコマース市場は2027年には7兆9,000億米ドルを超えるとフォーブスは予測しています。

環境に優しい製品に対する需要の高まり

2023年1月17日、ヘンケルとシェル・ケミカルLPは、界面活性剤の製造に使用される最大20万トンの化石原料を再生可能原料に置き換える5年間の提携に合意しました。再生可能原料ベースの界面活性剤は、Persil(R)、Purex(R)、all(R)ブランドの多くの種類を含む、ヘンケルのランドリー製品ブランドに使用されます。界面活性剤は洗浄製品に添加され、泡立ちを良くし、汚れを浮き上がらせる。さらに、化学物質ベースのクリーナーが及ぼす有害な影響に対する個人の意識の高まりが、環境に優しいマルチクリーナーの需要を喚起しています。人々は、温室効果ガス(GHG)の排出量を削減するのに役立つ天然製品や有機製品を好んでいます。さらに、各国の行政機関がより厳しい環境規制を実施しており、これが市場の成長を支えています。さらに、グリーンシールやエコロゴのような認証は、厳しい環境基準を満たす製品を個人が識別するのに役立っています。

衛生維持への関心の高まり

人々は生活空間を衛生的で清潔に保つことに重きを置くようになっています。カウンタートップ、ドアノブ、バスルームなど、接触頻度の高い表面を定期的に清掃することで、マルチクリーナー市場に前向きな見通しを与えています。衛生基準を維持するマルチクリーナーの多用途性と有効性により、さまざまな場面で有利になっています。人々は、人体に安全で優れた効果を発揮するクリーナーを選ぶようになっています。市場各社は、こうした消費者の嗜好に応える製品を投入しています。例えば、2023年9月29日、カナダBunzl社は、REGARDTMブランドで環境に優しいクリーニング製品の新シリーズを発表しました。この製品ラインは、より安全で健康的な代替洗浄剤を提供し、低刺激性で苛性物質を含まない処方となっています。

マルチクリーナー市場セグメンテーション:

IMARC Groupは、市場の各セグメントにおける主要動向の分析と、2024年から2032年までの世界、地域、国レベルの予測を提供しています。製品タイプ、最終用途、流通チャネル別に市場を分類しています。

製品タイプ別内訳

クリームクリーナー

スプレークリーナー

ワイプ

その他

本レポートでは、製品タイプ別に市場を詳細に区分・分析しています。これには、クリームクリーナー、スプレークリーナー、ワイプ、その他が含まれます。

クリームクリーナーは、厚い汚れを取り除くために研磨剤を必要とする、より困難な洗浄作業に適しています。通常、キッチンやバスルームのコンロ、シンク、浴槽などの表面に使用されます。頑固なシミや汚れを効率よく落とすことができるため、クリームクリーナーの需要が高まり、市場は拡大しています。

スプレー式クリーナーは、日常的な清掃作業に使用できます。窓ガラス、家電製品、カウンタートップなどの表面に使用されます。スプレー式クリーナーは、その利便性と使いやすさから、個人の間で人気があります。また、ノズルの改良や環境に優しい処方など、スプレー技術の革新が市場の成長を後押ししています。

ワイプは使い捨てで、あらかじめ湿らせてあるため、素早く簡単な清掃作業に最適です。ドアの取っ手、電灯のスイッチ、携帯電話などの表面の消毒に使われます。利便性と衛生に対する人々の欲求の高まりが、市場にプラスの影響を与えています。ワイプは持ち運びが可能で使いやすいため、家庭環境にも商業環境にも理想的であり、マルチクリーナー市場予測にプラスに働いています。

エンドユーザー別内訳

住宅用

商業用

産業用

自動車・航空宇宙

ホスピタリティ

ヘルスケア

その他

住宅が業界最大シェアを占める

本レポートでは、最終用途に基づく市場の詳細区分と分析も行っています。これには、住宅、商業、産業、自動車・航空宇宙、ホスピタリティ、ヘルスケア、その他が含まれます。報告書によると、住宅が最大の市場シェアを占めています。

住宅空間を清潔に保つことの重要性に対する意識の高まりが、市場の成長を後押ししています。人々は、居住空間を衛生的に保つため、クリーニング製品により多くの投資を行っています。個人の所得水準が上昇しているため、高級で特殊なクリーニング製品への需要が高まっており、市場の見通しは明るいです。マルチクリーナー各社は、より優れた効果と安全性を約束する高品質な製品を発売しています。

流通チャネル別内訳:

オンライン

専門店

スーパーマーケットとハイパーマーケット

百貨店

その他

スーパーマーケットとハイパーマーケットが市場の主要セグメントを占める

本レポートでは、市場を流通チャネル別に詳細に区分・分析しています。これには、オンライン、専門店、スーパーマーケットおよびハイパーマーケット、百貨店、その他が含まれます。報告書によると、スーパーマーケットとハイパーマーケットが最大のセグメントを占めています。

スーパーマーケットやハイパーマーケットでは、多目的クリーナーを含む膨大な種類のクリーニング製品が販売されています。こうした幅広い品揃えにより、個人はさまざまなブランドや処方を一箇所で便利に比較することができ、ショッピング体験を向上させることができます。こうした大型小売店では、クリーニング用品、食料品、その他の必需品など、家庭で必要なものをすべて購入することができ、ワンストップショッピングを体験することができます。一度に複数の商品を購入できる利便性が、消費者をスーパーマーケットやハイパーマーケットに引きつける大きな要因となっています。

地域別内訳

北米

米国

カナダ

アジア太平洋

中国

日本

インド

韓国

オーストラリア

インドネシア

その他

欧州

ドイツ

フランス

英国

イタリア

スペイン

ロシア

その他

ラテンアメリカ

ブラジル

メキシコ

その他

中東・アフリカ

トルコ

サウジアラビア

その他

北米が市場をリードし、最大のマルチクリーナー市場シェアを占める

本レポートでは、北米(米国、カナダ)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、インドネシア、その他)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、ロシア、その他)、ラテンアメリカ(ブラジル、メキシコ、その他)、中東・アフリカ(トルコ、サウジアラビア、その他)の主要地域市場についても包括的に分析しています。報告書によると、北米はマルチクリーナーの最大地域市場です。

2023年9月5日、ニッチな特殊クリーニング製品の大手メーカーであるSummit Brandsは、米国Pumice Companyから研磨剤入りクリーニング製品のPumie(R)ラインを買収したと発表しました。Pumie(R)は、Summit Brandsが所有する環境に優しい研磨洗浄ソリューションの強力なポートフォリオに加わる。Pumie(R)製品はプロの清掃業者やレストラン市場で広く使用されており、家庭用としても大手小売店を通じて販売されています。このような市場プレーヤー間の提携や買収により、北米地域が最大の地域市場となっています。加えて、主要な市場プレーヤーは継続的にイノベーションを行い、新しいクリーニング製品を発表しており、これが市場の成長を後押ししています。さらに、人々は環境にやさしく、洗浄効率の高い、高級で特殊な洗浄剤により多くの支出をするようになっています。これに加えて、スーパーマーケット、ハイパーマーケット、オンライン・プラットフォームなど、確立された小売チャネルが存在するため、消費者は幅広い種類のクリーニング製品に簡単にアクセスできます。その結果、これらの要因がこの地域における最近のビジネスチャンスを示しています。

競合情勢:

市場調査レポートでは、市場の競合情勢についても包括的に分析しています。すべての主要企業の詳細プロファイルも提供しています。マルチクリーナー業界の主要市場企業には、3M Company、Amway Corp.、CarrollCLEAN、The Clorox Company、W. W. Grainger Inc.、Permatex Inc. Illinois Tool Works Inc.、The Procter &Gamble Company、Reckitt Benckiser Group plc.、SC Johnson &Son, Inc.、Spartan Chemical Company Inc.などがあります。

(なお、これは主要プレイヤーの一部のリストであり、完全なリストは報告書に記載されている)。

市場の主要企業は、既存製品の新処方や改良処方を導入しています。持続可能な選択肢を求める消費者の需要に応えるため、抗菌性を高め、環境に優しい成分を配合した製品を開発しています。これらの企業は、プラスチック廃棄物を削減し、製品包装にリサイクル可能な素材を使用することで、持続可能性に取り組み、マルチクリーナー市場の収益を増やしています。これとは別に、戦略的買収を通じて製品ポートフォリオを拡大し、製品提供の多様化と市場リーチの拡大を図っています。例えば、2023年9月28日には、スポーツ・フィットネス業界向けの植物由来のクリーニング製品のトップブランドであるヴェイパー・フレッシュと、より安全な消毒製品の開発企業であるウェックスフォード・ラボが共同で、商業環境向けの新しいクリーニングワイプを発売しました。この製品は業務用専用に設計されており、業務用清掃用品の安全基準を高めるものです。

マルチクリーナー市場最近の動向:

10 2023年1月Cascade(R)は、最新のイノベーションであり、最も強力な特許取得済みの洗浄剤であるCascade Platinum Plusを発表しました。カスケード・プラチナ・プラスは、余分な工程を省くことができる、世界初の洗浄システムです。残った食品をこすり落とすだけで、予洗いや再洗濯は不要。

2024年2月1日家庭用および工業用クリーニング製品ラインであるCLR Brands(TM)、CLR PRO(R)、Tarn-X(R)を製造する家族経営・女性経営のJelmar, LLCは、新しい工業用クリーニング製品CLR PRO MAX(TM)Industrial Descalerの発売を発表しました。この洗浄剤は、液体を加熱・冷却する排水管や産業用機器に付着したスケールや錆を溶解・除去し、より速く、より深い効果をもたらすよう特別に設計されています。このクリーナーは、重荷重のスケールやサビに強力かつ迅速に対処するために開発されました。

2024年1月18日ドローン・スカイ・クリーナーは、最先端のドローン技術を活用し、比類のない効率性と精度を実現する窓清掃の革命的なアプローチを導入。イノベーション、安全性、環境の持続可能性への揺るぎないコミットメントにより、ドローン・スカイ・クリーナーズは、ドバイで卓越した窓清掃サービスを求める企業にとって、すぐに頼りになるソリューションとなった。

本レポートで扱う主な質問

  • 世界のマルチクリーナー市場はこれまでどのように推移してきたか?
  • 世界市場における促進要因、抑制要因、機会は何か?
  • それぞれの促進要因、抑制要因、機会が世界市場に与える影響は?
  • 主要な地域市場とは?
  • 最も魅力的な市場はどの国か?
  • 製品タイプ別の市場内訳は?
  • 市場で最も魅力的な製品タイプは?
  • 最終用途別の市場内訳は?
  • 市場で最も魅力的な最終用途は?
  • 流通チャネル別の市場内訳は?
  • 市場で最も魅力的な流通チャネルは?
  • 市場の競合構造は?
  • 世界のマルチクリーナー市場における主要プレイヤー/企業は?

目次

第1章 序文

第2章 調査範囲と調査手法

  • 調査の目的
  • ステークホルダー
  • データソース
    • 一次情報
    • 二次情報
  • 市場推定
    • ボトムアップアプローチ
    • トップダウンアプローチ
  • 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 イントロダクション

  • 概要
  • 主要業界動向

第5章 世界のマルチクリーナー市場

  • 市場概要
  • 市場実績
  • COVID-19の影響
  • 市場予測

第6章 市場内訳:製品タイプ別

  • クリームクリーナー
    • 市場動向
    • 市場予測
  • スプレークリーナー
    • 市場動向
    • 市場予測
  • ワイプ
    • 市場動向
    • 市場予測
  • その他
    • 市場動向
    • 市場予測

第7章 市場内訳:最終用途別

  • 住宅用
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 商業用
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 産業
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 自動車および航空宇宙
    • 市場動向
    • 市場予測
  • ホスピタリティ
    • 市場動向
    • 市場予測
  • ヘルスケア
    • 市場動向
    • 市場予測
  • その他
    • 市場動向
    • 市場予測

第8章 市場内訳:流通チャネル別

  • オンライン
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 専門店
    • 市場動向
    • 市場予測
  • スーパーマーケットとハイパーマーケット
    • 市場動向
    • 市場予測
  • 百貨店
    • 市場動向
    • 市場予測
  • その他
    • 市場動向
    • 市場予測

第9章 市場内訳:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • オーストラリア
    • インドネシア
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • スペイン
    • ロシア
    • その他
  • ラテンアメリカ
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • トルコ
    • サウジアラビア
    • その他

第10章 SWOT分析

  • 概要
  • 強み
  • 弱み
  • 機会
  • 脅威

第11章 バリューチェーン分析

第12章 ポーターのファイブフォース分析

  • 概要
  • 買い手の交渉力
  • 供給企業の交渉力
  • 競合の程度
  • 新規参入業者の脅威
  • 代替品の脅威

第13章 競合情勢

  • 市場構造
  • 主要企業
  • 主要企業のプロファイル
    • 3M Company
    • Amway Corp.
    • CarrollCLEAN
    • The Clorox Company
    • W. W. Grainger Inc.
    • Permatex Inc.(Illinois Tool Works Inc)
    • The Procter & Gamble Company
    • Reckitt Benckiser Group plc.
    • SC Johnson & Son, Inc.
    • Spartan Chemical Company Inc.
図表

List of Figures

  • Figure 1: Global: Multi Cleaners Market: Major Drivers and Challenges
  • Figure 2: Global: Multi Cleaners Market: Sales Value (in Billion US$), 2018-2023
  • Figure 3: Global: Multi Cleaners Market: Breakup by Product Type (in %), 2023
  • Figure 4: Global: Multi Cleaners Market: Breakup by End-Use (in %), 2023
  • Figure 5: Global: Multi Cleaners Market: Breakup by Distribution Channel (in %), 2023
  • Figure 6: Global: Multi Cleaners Market: Breakup by Region (in %), 2023
  • Figure 7: Global: Multi Cleaners Market Forecast: Sales Value (in Billion US$), 2024-2032
  • Figure 8: Global: Multi Cleaners (Cream Cleaner) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 9: Global: Multi Cleaners (Cream Cleaner) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 10: Global: Multi Cleaners (Spray Cleaner) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 11: Global: Multi Cleaners (Spray Cleaner) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 12: Global: Multi Cleaners (Wipes) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 13: Global: Multi Cleaners (Wipes) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 14: Global: Multi Cleaners (Other Product Types) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 15: Global: Multi Cleaners (Other Product Types) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 16: Global: Multi Cleaners (Residential) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 17: Global: Multi Cleaners (Residential) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 18: Global: Multi Cleaners (Commercial) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 19: Global: Multi Cleaners (Commercial) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 20: Global: Multi Cleaners (Industrial) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 21: Global: Multi Cleaners (Industrial) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 22: Global: Multi Cleaners (Automotive and Aerospace) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 23: Global: Multi Cleaners (Automotive and Aerospace) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 24: Global: Multi Cleaners (Hospitality) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 25: Global: Multi Cleaners (Hospitality) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 26: Global: Multi Cleaners (Healthcare) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 27: Global: Multi Cleaners (Healthcare) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 28: Global: Multi Cleaners (Other End-Uses) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 29: Global: Multi Cleaners (Other End-Uses) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 30: Global: Multi Cleaners (Online) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 31: Global: Multi Cleaners (Online) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 32: Global: Multi Cleaners (Specialty Stores) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 33: Global: Multi Cleaners (Specialty Stores) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 34: Global: Multi Cleaners (Supermarkets and Hypermarkets) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 35: Global: Multi Cleaners (Supermarkets and Hypermarkets) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 36: Global: Multi Cleaners (Departmental Stores) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 37: Global: Multi Cleaners (Departmental Stores) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 38: Global: Multi Cleaners (Other Distribution Channels) Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 39: Global: Multi Cleaners (Other Distribution Channels) Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 40: North America: Multi Cleaners Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 41: North America: Multi Cleaners Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 42: United States: Multi Cleaners Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 43: United States: Multi Cleaners Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 44: Canada: Multi Cleaners Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 45: Canada: Multi Cleaners Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 46: Asia Pacific: Multi Cleaners Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 47: Asia Pacific: Multi Cleaners Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 48: China: Multi Cleaners Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 49: China: Multi Cleaners Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 50: Japan: Multi Cleaners Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 51: Japan: Multi Cleaners Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 52: India: Multi Cleaners Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 53: India: Multi Cleaners Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 54: South Korea: Multi Cleaners Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 55: South Korea: Multi Cleaners Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 56: Australia: Multi Cleaners Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 57: Australia: Multi Cleaners Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 58: Indonesia: Multi Cleaners Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 59: Indonesia: Multi Cleaners Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 60: Others: Multi Cleaners Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 61: Others: Multi Cleaners Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 62: Europe: Multi Cleaners Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 63: Europe: Multi Cleaners Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 64: Germany: Multi Cleaners Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 65: Germany: Multi Cleaners Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 66: France: Multi Cleaners Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 67: France: Multi Cleaners Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 68: United Kingdom: Multi Cleaners Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 69: United Kingdom: Multi Cleaners Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 70: Italy: Multi Cleaners Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 71: Italy: Multi Cleaners Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 72: Spain: Multi Cleaners Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 73: Spain: Multi Cleaners Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 74: Russia: Multi Cleaners Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 75: Russia: Multi Cleaners Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 76: Others: Multi Cleaners Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 77: Others: Multi Cleaners Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 78: Latin America: Multi Cleaners Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 79: Latin America: Multi Cleaners Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 80: Brazil: Multi Cleaners Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 81: Brazil: Multi Cleaners Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 82: Mexico: Multi Cleaners Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 83: Mexico: Multi Cleaners Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 84: Others: Multi Cleaners Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 85: Others: Multi Cleaners Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 86: Middle East and Africa: Multi Cleaners Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 87: Middle East and Africa: Multi Cleaners Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 88: Turkey: Multi Cleaners Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 89: Turkey: Multi Cleaners Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 90: Saudi Arabia: Multi Cleaners Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 91: Saudi Arabia: Multi Cleaners Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 92: Others: Multi Cleaners Market: Sales Value (in Million US$), 2018 & 2023
  • Figure 93: Others: Multi Cleaners Market Forecast: Sales Value (in Million US$), 2024-2032
  • Figure 94: Global: Multi Cleaners Industry: SWOT Analysis
  • Figure 95: Global: Multi Cleaners Industry: Value Chain Analysis
  • Figure 96: Global: Multi Cleaners Industry: Porter's Five Forces Analysis

List of Tables

  • Table 1: Global: Multi Cleaners Market: Key Industry Highlights, 2023 and 2032
  • Table 2: Global: Multi Cleaners Market Forecast: Breakup by Product Type (in Million US$), 2024-2032
  • Table 3: Global: Multi Cleaners Market Forecast: Breakup by End-Use (in Million US$), 2024-2032
  • Table 4: Global: Multi Cleaners Market Forecast: Breakup by Distribution Channel (in Million US$), 2024-2032
  • Table 5: Global: Multi Cleaners Market Forecast: Breakup by Region (in Million US$), 2024-2032
  • Table 6: Global: Multi Cleaners Market: Competitive Structure
  • Table 7: Global: Multi Cleaners Market: Key Players
目次
Product Code: SR112024A2233

The global multi cleaners market size reached US$ 4.6 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 6.4 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.7% during 2024-2032. There are various factors that are driving the market, which include the rising demand for eco-friendly products, increasing focus on maintaining enhanced hygiene, and wide availability of products via several distribution channels like online and offline stores.

Multi Cleaners Market Analysis:

Major Market Drivers: One of the key market drivers include the introduction of new cleaning technologies. Moreover, there is an increase in the focus on cleaning and preserving surfaces, which is acting as another growth-inducing factor.

Key Market Trends: The rising focus on maintaining enhanced hygiene, along with the wide availability of products via several distribution channels, are main trends in the market.

Geographical Trends: North America exhibits a clear dominance, accounting for the biggest market share owing to the presence of key market players.

Competitive Landscape: Numerous market players in the multi cleaners industry are 3M Company, Amway Corp., CarrollCLEAN, The Clorox Company, W. W. Grainger Inc., Permatex Inc. (Illinois Tool Works Inc), The Procter & Gamble Company, Reckitt Benckiser Group plc., SC Johnson & Son, Inc., Spartan Chemical Company Inc., among many others.

Challenges and Opportunities: Regulatory and compliance issues are presently one of the primary market challenges. The increasing demand for customized solutions, coupled with strategic partnerships and collaborations among key companies, are projected to overcome these challenges and offer market opportunities.

Multi Cleaners Market Trends:

Wide Availability Via Various Distribution Channels

The wide availability of multi cleaners via various distribution channels such as supermarkets, hypermarkets, and online stores is propelling the market growth. People are choosing to buy these cleaners through online channels because they offer convenience. The ease of shopping from home without the need to leave the house is offered by online shopping. This is especially helpful for people who lead hectic lives or prefer to avoid crowded places. In addition, these stores often provide competitive pricing and frequent discounts, making premium products more affordable while attracting more people, which is propelling the multi cleaners market growth. The e-commerce market is anticipated to total over US$ 7.9 Trillion in 2027 as stated by Forbes.

Rising Demand for Eco-Friendly Products

On 17 January 2023, Henkel and Shell Chemical LP agreed to a five-year collaboration to replace up to 200,000 tons of fossil feedstocks used in the manufacturing of surfactants with feedstocks that are based on renewable raw materials. The renewable-based surfactants will be used in Henkel's laundry product brands including many varieties of Persil(R), Purex(R) and all(R) brands. Surfactants are added in cleaning products that help lather and lift dirt. Furthermore, the rising awareness among individuals about the harmful impact of chemical-based cleaners is catalyzing the eco-friendly multi cleaners demand. People are preferring natural and organic products that benefit in lowering greenhouse gas (GHG) emissions. Moreover, governing agencies of various countries are implementing stricter environmental regulations, which is supporting the market growth. Furthermore, certifications like Green Seal and EcoLogo help individuals identify products that meet stringent environmental standards.

Increasing Focus on Maintaining Hygiene

People are placing more emphasis on keeping their living areas hygienic and clean. They are regularly cleaning high-touch surfaces such as countertops, doorknobs, and bathrooms, which is offering a positive multi cleaners market outlook. The versatility and efficacy of multi cleaners in maintaining hygiene standards makes them advantageous in diverse settings. People are becoming more selective about cleaners that are both safe for human health and offer superior effectiveness. Companies in the market are introducing products that cater to these consumer preferences. For example, on 29 September 2023, Bunzl Canada announced the recent launch of its new line of eco-friendly cleaning products under the REGARDTM brand. The line offers a safer and healthier cleaning alternative and is hypoallergenic and non-caustic in formulation.

Multi Cleaners Market Segmentation:

IMARC Group provides an analysis of the key trends in each segment of the market, along with forecasts at the global, regional, and country levels for 2024-2032. Our report has categorized the market based on product type, end-use, and distribution channel.

Breakup b Product Type:

Cream Cleaner

Spray Cleaner

Wipes

Others

The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the product type. This includes cream cleaner, spray cleaner, wipes, and others.

Cream cleaner works well for more difficult cleaning tasks requiring abrasive solution to get rid of thick dirt and grime. It is usually applied to surfaces like stovetops, sinks, and bathtubs in kitchens and bathrooms. The market is expanding as a result of the growing demand for cream cleaners because of its efficiency in clearing stubborn stains and dirt.

Spray cleaners are adaptable for use in daily cleaning operations. They are applied to surfaces like windows, appliances, and countertops. They are a popular choice among individuals due to their convenience and simplicity of usage. In addition, innovations in spray technology such as improved nozzles and eco-friendly formulations are bolstering the market growth.

Wipes are disposable and pre-moistened, which makes them ideal for quick and simple cleaning tasks. They are employed for disinfecting surfaces including door handles, light switches, and mobile phones. The growing desire for convenience and hygiene among people is influencing the market positively. Wipes are portable and easy to use, making them ideal for both household and commercial environments, thereby creating a positive multi cleaners market forecast.

Breakup by End-Use:

Residential

Commercial

Industrial

Automotive and Aerospace

Hospitality

Healthcare

Others

Residential holds the largest share of the industry

A detailed breakup and analysis of the market based on the end-use have also been provided in the report. This includes residential, commercial, industrial, automotive and aerospace, hospitality, healthcare, and others. According to the report, residential accounts for the largest market share.

The rising awareness about the importance of maintaining cleanliness in residential spaces is bolstering the market growth. People are investing more in cleaning products to ensure their living spaces are sanitary. The growing demand for premium and specialized cleaning products on account of inflating income levels of individuals is offering a positive market outlook. Multi cleaners companies are launching higher-quality products that promise better results and greater safety.

Breakup by Distribution Channel:

Online

Specialty Stores

Supermarkets and Hypermarkets

Departmental Stores

Others

Supermarkets and hypermarkets represent the leading market segment

The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the distribution channel. This includes online, specialty stores, supermarkets and hypermarkets, departmental stores, and others. According to the report, supermarkets and hypermarkets represent the largest segment.

Supermarkets and hypermarkets offer a vast array of cleaning products including multi-purpose cleaners. This extensive availability allows individuals to compare different brands and formulations conveniently in one place, enhancing the shopping experience. These large retail stores provide a one-stop shopping experience, where individuals can purchase all their household needs including cleaning supplies, groceries, and other essentials. The convenience of buying multiple items in a single trip is a significant factor attracting consumers to supermarkets and hypermarkets.

Breakup by Region:

North America

United States

Canada

Asia Pacific

China

Japan

India

South Korea

Australia

Indonesia

Others

Europe

Germany

France

United Kingdom

Italy

Spain

Russia

Others

Latin America

Brazil

Mexico

Others

Middle East and Africa

Turkey

Saudi Arabia

Others

North America leads the market, accounting for the largest multi cleaners market share

The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa (Turkey, Saudi Arabia, and Others). According to the report, North America represents the largest regional market for multi cleaners.

On 5 September 2023, Summit Brands, a leading manufacturer of niche specialty cleaning products, announced the acquisition of the Pumie(R) line of abrasive cleaning products from United States Pumice Company. Pumie(R) joins a strong portfolio of eco-friendly abrasive cleaning solutions owned by Summit Brands. Pumie(R) products are widely used in the professional janitorial and restaurant markets and also distributed through major retailers for use at home. These collaborations and acquisitions among players in the market make the North American region the largest regional market. In addition, major market players are continually innovating and introducing new cleaning products, which is bolstering the market growth. Furthermore, people are spending more on premium and specialized cleaning products that are eco-friendly and highly efficient cleaning options. Besides this, the presence of well-established retail channels including supermarkets, hypermarkets, and online platforms ensures that consumers have easy access to a wide range of cleaning products. As a result, these factors show multi cleaners market recent opportunities in the region.

Competitive Landscape:

The market research report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the major market players in the multi cleaners industry include 3M Company, Amway Corp., CarrollCLEAN, The Clorox Company, W. W. Grainger Inc., Permatex Inc. (Illinois Tool Works Inc), The Procter & Gamble Company, Reckitt Benckiser Group plc., SC Johnson & Son, Inc., and Spartan Chemical Company Inc.

(Please note that this is only a partial list of the key players, and the complete list is provided in the report.)

Top players in the market are introducing new and improved formulations of their existing products. They are developing products with enhanced antibacterial properties and eco-friendly ingredients to meet consumer demand for sustainable options. They are committed to sustainability by reducing plastic waste and using recyclable materials in their product packaging to increase their multi cleaners market revenue. Apart from this, they are expanding their product portfolio through strategic acquisitions to diversify their product offering and increase market reach. For example, on 28 September 2023, Vapor Fresh, the leading brand of plant based cleaning products for the sports and fitness industry, and Wexford Labs, a developer of safer disinfecting products, collaborated to launch a new cleaning wipe for commercial settings. The product is designed exclusively for commercial use and set to increase the safety standards of commercial cleaning supplies.

Multi Cleaners Market Recent Developments:

10 January 2023: Cascade(R) debuted Cascade Platinum Plus, its newest innovation and most powerful, patented cleaning formula. It is first-of-its-kind cleaning system that allows people to skip all the extra steps. It simply scrapes off any remaining food and no prewash and rewash is required.

1 February 2024: Jelmar, LLC, the family-owned and women-owned manufacturer of home and industrial cleaning product lines, CLR Brands(TM), CLR PRO(R) and Tarn-X(R), announced the launch of a new industrial cleaning product CLR PRO MAX(TM) Industrial Descaler. The cleaner is specifically engineered to deliver faster and deeper results and dissolve and eliminate scale and rust build up from drains and industrial equipment that heats and cools liquids. It is developed to tackle heavy duty scale build up and rust with power and speed.

18 January 2024: Drone Sky Cleaners introduced a revolutionary approach to window cleaning, utilizing cutting-edge drone technology to deliver unparalleled efficiency and precision. With an unwavering commitment to innovation, safety, and environmental sustainability, Drone Sky Cleaners has quickly become the go-to solution for businesses seeking exceptional window cleaning services in Dubai.

Key Questions Answered in This Report:

  • How has the global multi cleaners market performed so far, and how will it perform in the coming years?
  • What are the drivers, restraints, and opportunities in the global market?
  • What is the impact of each driver, restraint, and opportunity on the global market?
  • What are the key regional markets?
  • Which countries represent the most attractive market?
  • What is the breakup of the market based on the product type?
  • Which is the most attractive product type in the market?
  • What is the breakup of the market based on the end-use?
  • Which is the most attractive end-use in the market?
  • What is the breakup of the market based on the distribution channel?
  • Which is the most attractive distribution channel in the market?
  • What is the competitive structure of the market?
  • Who are the key players/companies in the global multi cleaners market?

Table of Contents

1 Preface

2 Scope and Methodology

  • 2.1 Objectives of the Study
  • 2.2 Stakeholders
  • 2.3 Data Sources
    • 2.3.1 Primary Sources
    • 2.3.2 Secondary Sources
  • 2.4 Market Estimation
    • 2.4.1 Bottom-Up Approach
    • 2.4.2 Top-Down Approach
  • 2.5 Forecasting Methodology

3 Executive Summary

4 Introduction

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Key Industry Trends

5 Global Multi Cleaners Market

  • 5.1 Market Overview
  • 5.2 Market Performance
  • 5.3 Impact of Covid-19
  • 5.4 Market Forecast

6 Market Breakup by Product Type

  • 6.1 Cream Cleaner
    • 6.1.1 Market Trends
    • 6.1.2 Market Forecast
  • 6.2 Spray Cleaner
    • 6.2.1 Market Trends
    • 6.2.2 Market Forecast
  • 6.3 Wipes
    • 6.3.1 Market Trends
    • 6.3.2 Market Forecast
  • 6.4 Others
    • 6.4.1 Market Trends
    • 6.4.2 Market Forecast

7 Market Breakup by End-Use

  • 7.1 Residential
    • 7.1.1 Market Trends
    • 7.1.2 Market Forecast
  • 7.2 Commercial
    • 7.2.1 Market Trends
    • 7.2.2 Market Forecast
  • 7.3 Industrial
    • 7.3.1 Market Trends
    • 7.3.2 Market Forecast
  • 7.4 Automotive and Aerospace
    • 7.4.1 Market Trends
    • 7.4.2 Market Forecast
  • 7.5 Hospitality
    • 7.5.1 Market Trends
    • 7.5.2 Market Forecast
  • 7.6 Healthcare
    • 7.6.1 Market Trends
    • 7.6.2 Market Forecast
  • 7.7 Others
    • 7.7.1 Market Trends
    • 7.7.2 Market Forecast

8 Market Breakup by Distribution Channel

  • 8.1 Online
    • 8.1.1 Market Trends
    • 8.1.2 Market Forecast
  • 8.2 Specialty Stores
    • 8.2.1 Market Trends
    • 8.2.2 Market Forecast
  • 8.3 Supermarkets and Hypermarkets
    • 8.3.1 Market Trends
    • 8.3.2 Market Forecast
  • 8.4 Departmental Stores
    • 8.4.1 Market Trends
    • 8.4.2 Market Forecast
  • 8.5 Others
    • 8.5.1 Market Trends
    • 8.5.2 Market Forecast

9 Market Breakup by Region

  • 9.1 North America
    • 9.1.1 United States
      • 9.1.1.1 Market Trends
      • 9.1.1.2 Market Forecast
    • 9.1.2 Canada
      • 9.1.2.1 Market Trends
      • 9.1.2.2 Market Forecast
  • 9.2 Asia Pacific
    • 9.2.1 China
      • 9.2.1.1 Market Trends
      • 9.2.1.2 Market Forecast
    • 9.2.2 Japan
      • 9.2.2.1 Market Trends
      • 9.2.2.2 Market Forecast
    • 9.2.3 India
      • 9.2.3.1 Market Trends
      • 9.2.3.2 Market Forecast
    • 9.2.4 South Korea
      • 9.2.4.1 Market Trends
      • 9.2.4.2 Market Forecast
    • 9.2.5 Australia
      • 9.2.5.1 Market Trends
      • 9.2.5.2 Market Forecast
    • 9.2.6 Indonesia
      • 9.2.6.1 Market Trends
      • 9.2.6.2 Market Forecast
    • 9.2.7 Others
      • 9.2.7.1 Market Trends
      • 9.2.7.2 Market Forecast
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
      • 9.3.1.1 Market Trends
      • 9.3.1.2 Market Forecast
    • 9.3.2 France
      • 9.3.2.1 Market Trends
      • 9.3.2.2 Market Forecast
    • 9.3.3 United Kingdom
      • 9.3.3.1 Market Trends
      • 9.3.3.2 Market Forecast
    • 9.3.4 Italy
      • 9.3.4.1 Market Trends
      • 9.3.4.2 Market Forecast
    • 9.3.5 Spain
      • 9.3.5.1 Market Trends
      • 9.3.5.2 Market Forecast
    • 9.3.6 Russia
      • 9.3.6.1 Market Trends
      • 9.3.6.2 Market Forecast
    • 9.3.7 Others
      • 9.3.7.1 Market Trends
      • 9.3.7.2 Market Forecast
  • 9.4 Latin America
    • 9.4.1 Brazil
      • 9.4.1.1 Market Trends
      • 9.4.1.2 Market Forecast
    • 9.4.2 Mexico
      • 9.4.2.1 Market Trends
      • 9.4.2.2 Market Forecast
    • 9.4.3 Others
      • 9.4.3.1 Market Trends
      • 9.4.3.2 Market Forecast
  • 9.5 Middle East and Africa
    • 9.5.1 Turkey
      • 9.5.1.1 Market Trends
      • 9.5.1.2 Market Forecast
    • 9.5.2 Saudi Arabia
      • 9.5.2.1 Market Trends
      • 9.5.2.2 Market Forecast
    • 9.5.3 Others
      • 9.5.3.1 Market Trends
      • 9.5.3.2 Market Forecast

10 SWOT Analysis

  • 10.1 Overview
  • 10.2 Strengths
  • 10.3 Weaknesses
  • 10.4 Opportunities
  • 10.5 Threats

11 Value Chain Analysis

12 Porters Five Forces Analysis

  • 12.1 Overview
  • 12.2 Bargaining Power of Buyers
  • 12.3 Bargaining Power of Suppliers
  • 12.4 Degree of Competition
  • 12.5 Threat of New Entrants
  • 12.6 Threat of Substitutes

13 Competitive Landscape

  • 13.1 Market Structure
  • 13.2 Key Players
  • 13.3 Profiles of Key Players
    • 13.3.1 3M Company
      • 13.3.1.1 Company Overview
      • 13.3.1.2 Product Portfolio
      • 13.3.1.3 Financials
      • 13.3.1.4 Swot Analysis
    • 13.3.2 Amway Corp.
      • 13.3.2.1 Company Overview
      • 13.3.2.2 Product Portfolio
      • 13.3.2.3 Company Overview
      • 13.3.2.4 Financials
    • 13.3.3 CarrollCLEAN
      • 13.3.3.1 Company Overview
      • 13.3.3.2 Product Portfolio
    • 13.3.4 The Clorox Company
      • 13.3.4.1 Company Overview
      • 13.3.4.2 Product Portfolio
      • 13.3.4.3 Company Overview
      • 13.3.4.4 Financials
    • 13.3.5 W. W. Grainger Inc.
      • 13.3.5.1 Company Overview
      • 13.3.5.2 Product Portfolio
      • 13.3.5.3 Company Overview
      • 13.3.5.4 Financials
    • 13.3.6 Permatex Inc. (Illinois Tool Works Inc)
      • 13.3.6.1 Company Overview
      • 13.3.6.2 Product Portfolio
    • 13.3.7 The Procter & Gamble Company
      • 13.3.7.1 Company Overview
      • 13.3.7.2 Product Portfolio
      • 13.3.7.3 Financials
      • 13.3.7.4 SWOT Analysis
    • 13.3.8 Reckitt Benckiser Group plc.
      • 13.3.8.1 Company Overview
      • 13.3.8.2 Product Portfolio
      • 13.3.8.3 Financials
      • 13.3.8.4 SWOT Analysis
    • 13.3.9 SC Johnson & Son, Inc.
      • 13.3.9.1 Company Overview
      • 13.3.9.2 Product Portfolio
      • 13.3.9.3 Financials
      • 13.3.9.4 Swot Analysis
    • 13.3.10 Spartan Chemical Company Inc.
      • 13.3.10.1 Company Overview
      • 13.3.10.2 Product Portfolio