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市場調査レポート
商品コード
1520473
ホームフレグランス市場レポート:製品タイプ、フレグランス、流通チャネル、地域別、2024年~2032年Home Fragrance Market Report by Product Type, Fragrances, Distribution Channel, and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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ホームフレグランス市場レポート:製品タイプ、フレグランス、流通チャネル、地域別、2024年~2032年 |
出版日: 2024年07月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のホームフレグランスの市場規模は2023年に76億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに113億米ドルに達し、2024年から2032年の間に4.4%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
ホームフレグランスは、香りを付与したり悪臭をカバーしたりするために、化学物質の混合物を使用して調合されます。ホームフレグランスは、気分、ストレス、作業能力といった生理的効果に重要な役割を果たします。癒しの雰囲気を与え、新鮮な空気を送り、不安を軽減し、集中力を高めます。これ以外にも、ホームフレグランスは虫除けや睡眠を誘う効果もあります。現在、住宅建設が大幅に増加しており、これが世界中のホームフレグランス需要を刺激しています。
世界中でパーソナル化されたホームフレグランス製品の普及が進んでいることは、市場の成長を後押しする重要な要因の一つです。さらに、頭痛、痛み、不眠症、湿疹、ストレスによる不安、うつ病、消化器系の問題など、数多くの心理的・身体的障害の治療にエッセンシャルオイルや香料化合物を利用するアロマセラピーの利用が増加しています。このほか、レモン、オレンジ、ローズマリー、バジル、セージ、ペパーミントなどのオイルは、感覚を活性化し、集中力を高め、脳のパフォーマンスを向上させるのに役立ちます。さらに、オレガノ、ジンジャー、ユーカリ、フランキンセンスは、抗炎症作用、抗菌作用、抗ウイルス作用があるため、感染症から体を守るのに役立ちます。このことは、スチームタブレットやスマート芳香剤などの製品革新と相まって、市場に明るい見通しをもたらしています。これとは別に、現在では、動物由来の製品を使用することによる環境、倫理、健康と福祉への危険性に対する意識の高まりから、消費者は菜食主義者や無農薬のホームフレグランス製品を選ぶようになっています。これに加えて、建設部門の繁栄とオンライン流通チャネルの急速な拡大が、今後数年間の市場の成長を刺激すると予想されます。
The global home fragrance market size reached US$ 7.6 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 11.3 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 4.4% during 2024-2032.
Home fragrance is formulated using a mixture of chemicals to impart a scent or cover a malodor. It plays a crucial role in the physiological effects of mood, stress, and working capacity. It provides a soothing ambiance, delivers fresh air, reduces anxiety, and improves focus. Besides this, home fragrance can also repel insects and induce sleep. At present, there is a considerable rise in the construction of residential buildings, which, in turn, is catalyzing the demand for home fragrances around the world.
The increasing traction of personalized home fragrance products across the globe represents one of the key factors propelling the growth of the market. Moreover, there is a rise in the utilization of aromatherapy, which relies on essential oils and fragrance compounds for treating numerous psychological and physical disorders, including headaches, pain, insomnia, eczema, stress-induced anxiety, depression, and digestive problems. Besides this, oils like lemon, orange, rosemary, basil, sage, and peppermint aid in revitalizing the senses, improving concentration, and enhancing brain performance. In addition, oregano, ginger, eucalyptus, and frankincense may help protect the body against infections on account of their anti-inflammatory, antibacterial, and antiviral properties. This, coupled with product innovations, such as steam tablets and smart air fresheners, is creating a positive outlook for the market. Apart from this, nowadays, consumers are opting for vegan and cruelty-free home fragrance products due to the increasing awareness about the environmental, ethical, and health and wellbeing hazards of using animal-derived products. This, along with the thriving construction sector and the rapid expansion of online distribution channels, is anticipated to stimulate the growth of the market in the upcoming years.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global home fragrance market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on product type, fragrances and distribution channel.
Diffusers
Sprays
Scented Candles
Others
Lemon
Lavender
Jasmine
Rose
Sandalwood
Vanilla
Others
Supermarkets and Hypermarkets
Online Stores
Convenience Stores
Others
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being 3M Company, Bath & Body Works Inc., Bougie et Senteur, Faultless Brands, Godrej aer, NEST New York, Newell Brands Inc., Nordstrom Inc., Reckitt Benckiser Group PLC, Ripple Fragrances Private Limited, S. C. Johnson & Son Inc. and Scentair Technologies LLC.