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市場調査レポート
商品コード
1518579
電動三輪車市場レポート:車両タイプ、パワータイプ、バッテリータイプ、地域別、2024年~2032年Electric Three-Wheeler Market Report by Vehicle Type (Passenger Carrier, Load Carrier), Power Type (Up To 1000W, 1000W To 1500W, Above 1500W), Battery Type (Lithium-Ion, Lead Acid), and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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電動三輪車市場レポート:車両タイプ、パワータイプ、バッテリータイプ、地域別、2024年~2032年 |
出版日: 2024年07月01日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
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電動三輪車市場の世界市場規模は2023年に7億2,230万米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、市場は2032年までに15億650万米ドルに達し、2024年から2032年の間に8.3%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。環境に優しい交通機関への需要の高まり、有利な政府政策とインセンティブ、バッテリー技術の進歩、燃料価格の上昇、旅客輸送と貨物輸送における用途の拡大などが、市場成長を促す要因の一部です。
主な市場促進要因:都市人口の増加、厳しい排ガス規制、政府のインセンティブ、電気自動車(EV)導入への財政支援により、市場は力強い成長を遂げています。さらに、バッテリー技術の向上と、従来の自動車と比較した総所有コストの削減が市場の成長に寄与しています。
主な市場動向:バッテリー技術の進歩、スマート機能とモノのインターネット(IoT)の自動車への組み込み、共有モビリティの選択肢の増加が市場の成長を強化しています。また、従来の鉛電池の代わりにリチウムイオン(Li-ion)電池を使用する方向にシフトしています。
地理的動向:アジア太平洋地域が市場を独占しています。その主な理由は、環境問題への関心の高まりと政府による規制の後押しです。
競合情勢:業界の主要市場プレーヤーには、Atul Auto Limited、E-Tuk Factory、Goenka Electric Motor Vehicles Private Limited、Jiangsu Jinpeng Group Co.Ltd.、Kinetic Green Energy &Power Solutions Ltd.、Lohia Auto Industries、Mahindra &Mahindra Limited、Omega Seiki Mobility、Piaggio &C.SpA、Scooters India Limited、Terra Motors Corporationなどです。
課題と機会:電動三輪車の初期コストが高いこと、充電インフラが限られていること、バッテリーの廃棄問題が、電動三輪車市場の収益に影響を与える課題のいくつかです。しかし、技術の進歩、充電ネットワークの拡大、先進国および発展途上国におけるEV人気の高まりなど、ビジネスチャンスもあります。
都市化の進展と費用対効果の高い輸送手段へのニーズ
都市人口の増加に伴い、特に人口密集地では、手頃な価格で効率的かつ環境に優しい交通手段に対するニーズが高まっています。電動三輪車は、交通渋滞や公害が大きな懸念事項となっている地域における短距離移動やラストワンマイル接続に最適なソリューションです。これらの車両は、従来の内燃エンジン車両と比較すると、運行費や維持費が削減されるため、個人通勤者と商用フリート・オペレーターの双方を惹きつけています。経済的な利点に加え、環境に優しい輸送の必要性が、電動三輪車市場の成長に寄与しています。そのコンパクトなサイズ、ゼロエミッション、コスト効率は、都市モビリティ特有の課題に対応し、ますます人気が高まっています。2024年6月、オメガセキ・モビリティは、都市モビリティ向けに設計された、交換可能なバッテリーを搭載したOSM Stream City ATRと固定式バッテリーを搭載したStream City 8.5の2モデルの電動三輪車を発表しました。
協力的取り組みと戦略的提携
メーカー、バッテリー・サプライヤー、テクノロジー企業、政府機関の協力的取り組みと戦略的提携が、電動三輪車の改良と流通を加速させています。共同開発のためのパートナーシップと協定により、利害関係者は資源と知識を結集し、車両性能を向上させ、経費を削減することができます。共同研究事業は、バッテリー技術を向上させ、市場拡大に不可欠なスマート機能を組み込むことを目的としています。自動車メーカーと充電ステーション・プロバイダーとのパートナーシップは、充電オプションの組み込みとアクセシビリティを向上させ、普及の大きな障害を克服するのに役立ちます。こうした連携は生産プロセスを簡素化し、電動三輪車にとって有利な環境を確立します。すべての関係者が協力することで、技術的・経済的な障害に取り組むことができ、より安定した環境に優しい電動三輪車産業へとつながります。電動三輪車市場の最近の動向に合わせて、2023年8月、オメガ精機モビリティはパンジャブ・ナショナル銀行(PNB)と協力し、小売EVの供給能力を向上させ、電動三輪車への融資を簡素化しました。この提携は、今後3年間でさらに7,500台の電気自動車(EV)、総額300カロールインドルピーを調達することを目的としています。
政府のインセンティブと環境政策
多くの国で、当局は二酸化炭素排出量を削減し、持続可能な輸送手段の導入を促進する戦略を実施しています。補助金、減税、助成金といった形での政府の財政支援は、メーカーと購入者の双方にとって、コストを下げ、電動三輪車の魅力を向上させています。排ガス基準に関する規則も、従来の内燃エンジン三輪車メーカーを電動モデルへと移行させる原動力となっています。また、EVの採用を促進するため、充電インフラに多額の投資を行い、フリートオペレーターにインセンティブを提供しています。こうした取り組みは、電動三輪車の初期費用を削減するだけでなく、ユーザーの信頼を高め、市場での普及を促進します。インド政府は、2024年4月1日から2024年7月31日までの間、37万2,215台の電気二輪車・三輪車を補助金で支援するため、500カロールインドルピーの予算で「Electric Mobility Promotion Scheme 2024」を2024年3月13日に開始しました。この制度は、これらのカテゴリーにおけるEVの普及を加速させることを目的としています。
IMARC Groupは、各セグメントにおける主要な電動三輪車市場動向の分析と、2024~2032年の世界、地域、国別レベルでの予測を提供しています。当レポートでは、車両タイプ、パワータイプ、バッテリータイプに基づいて市場を分類しています。
旅客輸送車
ロードキャリア
乗用車用キャリアが市場シェアの大半を占める
本レポートでは、車両タイプ別に市場を詳細に区分・分析しています。これには、旅客運搬船と積載運搬船が含まれます。報告書によると、旅客運搬船が最大のセグメントを占めています。
旅客運搬船が最大の市場シェアを占めているのは、都市部において手頃な価格で効果的かつ環境に優しい交通手段に対する需要が高まっているためです。これらの車両は、短距離の移動やラストワンマイルの接続に広く利用されており、従来のオートリキシャや公共交通システムに代わる便利な選択肢を提供しています。都市化の進展に加え、政府のインセンティブや有利な政策がEVの採用を後押ししています。IMARC Groupは、2032年までに市場は3億8,130万台に達すると予測しています。
1000Wまで
1000W~1500W
1500W以上
1000W~1500Wが市場をリードし、最大の電動三輪車市場シェアを占める
本レポートでは、電力タイプに基づく市場の詳細区分と分析も行っています。これには、1000Wまで、1000Wから1500Wまで、1500W以上が含まれます。報告書によると、1000Wから1500Wが最大の市場シェアを占めています。
1000Wから1500Wが市場シェアの大半を占めるのは、出力、効率、コスト効率の理想的な組み合わせだからです。この出力レンジの車両は、市街地や半都市部に理想的で、エネルギー効率に優れながら、都市交通を通過するのに十分なパワーを提供します。乗客や貨物の輸送に信頼性の高い性能を発揮するため、非常に汎用性が高く、個人と商業事業者の両方に人気があります。モーターとバッテリー技術の発展により、このカテゴリーの電動三輪車の性能は向上しており、航続距離の延長と充電速度の高速化が実現しています。1000Wから1500Wのセグメントが市場をリードし、幅広いユーザー層の多様な輸送ニーズに対応しています。
リチウムイオン
鉛酸
リチウムイオンが市場で明確な優位性を示す
本レポートでは、電池タイプに基づく市場の詳細区分と分析も行っています。これには、リチウムイオンと鉛酸が含まれます。報告書によると、リチウムイオンが最大の市場シェアを占めています。
電動三輪車市場の見通しでは、リチウムイオン(Li-ion)が優勢なセグメントです。IMARC Groupによると、2023年の世界のリチウムイオン電池市場規模は510億米ドルに達します。リチウムイオン電池は、その高いエネルギー密度、長寿命、急速充電能力で支持されています。これらの電池は性能と効率を向上させ、充電1回当たりの走行距離を伸ばし、維持費を削減します。さらに、技術進歩や規模の経済の影響を受けて、リチウムイオン電池の経費が削減されたため、電動三輪車メーカーはより簡単かつコスト効率よくリチウムイオン電池を使用できるようになっています。
北米
米国
カナダ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
インドネシア
その他
欧州
ドイツ
フランス
英国
イタリア
スペイン
ロシア
その他
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他
中東・アフリカ
アジア太平洋地域が業界最大シェア
本レポートでは、北米(米国、カナダ)、アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、インドネシア、その他)、欧州(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、ロシア、その他)、ラテンアメリカ(ブラジル、メキシコ、その他)、中東アフリカを含む主要地域市場についても包括的に分析しています。報告書によると、アジア太平洋地域は電動三輪車の最大地域市場です。
アジア太平洋が市場を独占している主な理由は、急速な都市化、一般市民の環境に対する関心の高まり、有利な政府規制です。国連開発計画(UNDP)の報告書「China in Numbers(2023)」によると、一年中一ヶ所に住んでいる人の都市化率は1982年以来3倍以上に増加し、2023年には66.2%に達します。この地域の人口の多さと、費用対効果が高く効果的な都市交通手段への要望の高まりが、電動三輪車の需要を牽引しています。EVの導入に対する政府の援助や財政支援は、燃料価格の上昇とともに、電動三輪車が従来型自動車に比べて経済的に効率的な選択肢であることを示しています。さらに、強力な製造基盤とバッテリー技術の進歩により、アジア太平洋地域は世界市場をリードするプレーヤーとして位置づけられています。
市場調査レポートは、市場の競合情勢についても包括的な分析を行っています。すべての主要企業の詳細プロファイルも提供しています。業界の主要な市場プレイヤーには、Atul Auto Limited、E-Tuk Factory、Goenka Electric Motor Vehicles Private Limited、Jiangsu Jinpeng Group Co.Ltd.、Kinetic Green Energy &Power Solutions Ltd.、Lohia Auto Industries、Mahindra &Mahindra Limited、Omega Seiki Mobility、Piaggio &C.SpA、Scooters India Limited、Terra Motors Corporationなどです。
(なお、これは主要プレイヤーの一部であり、完全なリストは報告書に記載されている)
電動三輪車企業は、市場地位を固めるために、製品ラインナップの拡大、バッテリー技術のアップグレード、車両性能の向上といった戦略的行動を優先しています。また、スマートコネクティビティや安全対策強化などの先進機能を製品に組み込むための研究事業にも投資しています。さらに、これらの企業は戦略的提携やパートナーシップを確立して販売チャネルを強化し、新たな地域に進出しています。2023年、Voi MobilityはBILITI Electricと協力し、英国でeスクーターを管理する電動トゥクトゥクをテストし、ラストマイルの輸送ソリューションを可能にしました。BILITIのTaskman e-3Wは、ブリストルでバッテリー交換やメンテナンスなどの業務に投入され、環境に優しい輸送サービスをサポートしました。
2024年3月Atul Auto Limitedは、子会社のAtul Greentech Private Limited(AGPL)に19.99カロールインドルピーの戦略的投資を完了し、80%の株式を確保しました。この動きは、電動三輪車の生産とEV部品・スペアの提供におけるAGPLの能力を強化することで、EV分野でのAtul Autoの存在感を強化することを目的としています。
2023年8月マヒンドラ・ラストマイル・モビリティは、航続距離を20%伸ばし、安全機能を強化し、包括的な保証を付けたマヒンドラeアルファ・スーパーを発売しました。この新しいEリキシャは、航続距離が長く、クラス最高の安全性と快適性を備えており、 促進要因パートナーにとって最も現実的な自営業の選択肢となります。
2023年2月ピアッジオ・ビークルは、フィリピンでラストマイルモビリティのための電動三輪車エイプ・エレクトリックを発売しました。同車両はマハラシュトラ州にあるPVPLのバラマティ製造施設で製造されます。
The global electric three-wheeler market size reached US$ 722.3 Million in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 1,506.5 Million by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 8.3% during 2024-2032. The growing demand for eco-friendly transportation, favorable government policies and incentives, advancements in battery technology, rising fuel prices, and expanding applications in passenger and goods transportation are some of the factors impelling the market growth.
Major Market Drivers: The market is experiencing strong growth due to rising urban population, strict emission standards, government incentives, and financial support for electric vehicle (EV) adoption. Furthermore, improvements in battery technology and the reduced overall cost of ownership in comparison to traditional vehicles are contributing to the growth of the market.
Key Market Trends: Advancements in battery technologies, incorporation of smart features and the internet of things (IoT) in vehicles, and the rise in shared mobility options are strengthening the market growth. There is also a shift towards using lithium-ion (Li-ion) batteries instead of traditional lead-acid batteries.
Geographical Trends: Asia Pacific dominates the market, primarily because of increasing environmental concerns and supportive government regulations.
Competitive Landscape: Some of the major market players in the industry include Atul Auto Limited, E-Tuk Factory, Goenka Electric Motor Vehicles Private Limited, Jiangsu Jinpeng Group Co. Ltd., Kinetic Green Energy & Power Solutions Ltd., Lohia Auto Industries, Mahindra & Mahindra Limited, Omega Seiki Mobility, Piaggio & C.SpA, Scooters India Limited, Terra Motors Corporation, among many others.
Challenges and Opportunities: The high initial cost of electric three-wheelers, limited charging infrastructure, and battery disposal issues, are some of the challenges influencing the electric three-wheeler market revenue. Nonetheless, there are opportunities in the progress of technology, expansion of charging networks, and the increasing popularity of EVs in developed and developing areas.
Rising Urbanization and Need for Cost-Effective Transportation
With the rise in urban populations, the need for affordable, efficient, and eco-friendly transportation choices is increasing, particularly in densely populated areas. Electric three-wheelers are a perfect solution for short-distance travel and last-mile connectivity in regions where traffic congestion and pollution are major concerns. These vehicles have reduced operational and maintenance expenses when compared with conventional internal combustion engine vehicles, attracting both individual commuters and commercial fleet operators. The economic advantages, along with the necessity for environment-friendly transportation, are contributing to the electric three-wheeler market growth. Their compact size, zero emissions, and cost-efficiency address the unique challenges of urban mobility, making them increasingly popular. In June 2024, Omega Seiki Mobility released two models of the electric three-wheeler, OSM Stream City ATR with a swappable battery and Stream City 8.5 with a fixed battery, designed for urban mobility.
Collaborative Initiatives and Strategic Partnership
Cooperative efforts and strategic alliances among manufacturers, battery suppliers, technology companies, and government entities are speeding up improvements and distribution of electric three-wheelers. Partnerships and agreements for joint development enable stakeholders to combine resources and knowledge, improving vehicle performance and cutting down on expenses. Collaborative research operations aim to improve battery technology and incorporate essential smart features for market expansion. Partnership between vehicle manufacturers and charging station providers improve the incorporation and accessibility of charging options, which helps overcome a major obstacle to widespread use. These collaborations simplify the production process and establish a favorable environment for electric three-wheelers. Collaboration among all involved parties can help tackle technical and economic obstacles, leading to a more stable and eco-friendly electric three-wheeler industry. In line with the electric three-wheeler market recent developments, in August 2023, Omega Seiki Mobility collaborated with Punjab National Bank (PNB) to improve the availability of retail EVs and simplify financing for electric three-wheelers. The partnership sought to fund another 7,500 electric vehicles (EVs) totaling INR 300 crore in the following three years.
Government Incentives and Environmental Policies
Authorities in numerous countries are implementing strategies to reduce carbon emissions and promote the adoption of sustainable transportation. Government financial support in the form of subsidies, tax breaks, and grants is decreasing the cost and improving the appeal of electric three-wheelers for both manufacturers and buyers. Rules regarding emission standards are also driving traditional combustion engine three-wheeler manufacturers to transition to electric models. They are also making substantial investments in charging infrastructure and providing incentives to fleet operators to encourage the adoption of EVs. These initiatives not only reduce the upfront costs of electric three-wheelers but also enhance user confidence and market adoption. The Government of India launched the Electric Mobility Promotion Scheme 2024 on March 13, 2024, with a budget of INR 500 crore to support 372,215 electric two-wheelers and three-wheelers through subsidies from April 1, 2024, to July 31, 2024. The scheme aimed to speed up the adoption of EVs in these categories.
IMARC Group provides an analysis of the key electric three-wheeler market trends in each segment, along with forecasts at the global, regional, and country levels for 2024-2032. Our report has categorized the market based on vehicle type, power type, and battery type.
Passenger Carrier
Load Carrier
Passenger carrier accounts for the majority of the market share
The report has provided a detailed breakup and analysis of the market based on the vehicle type. This includes passenger carrier and load carrier. According to the report, passenger carrier represented the largest segment.
Passenger carrier holds the largest market share because of the increasing demand for affordable, effective, and eco-friendly transportation options in cities. These vehicles are widely used for short-distance travel and last-mile connectivity, providing a convenient alternative to traditional auto-rickshaws and public transportation systems. The increasing urbanization, along with government incentives and favorable policies are encouraging the adoption of EVs. The IMARC Group projects that by 2032, the market will reach 381.3 million units.
Up To 1000W
1000W To 1500W
Above 1500W
1000W to 1500W leads the market, accounting for the largest electric three-wheeler market share
A detailed breakup and analysis of the market based on the power type have also been provided in the report. This includes up to 1000W, 1000W to 1500W, and above 1500W. According to the report, 1000W to 1500W accounted for the largest market share.
1000W to 1500W accounts for the majority of the market share because of its ideal combination of power, efficiency, and cost efficiency. Vehicles in this power range are ideal for city and semi-urban areas, offering enough power to navigate through urban traffic while also being energy efficient. They provide reliable performance for transporting passengers and cargo, making them very versatile and popular with both individuals and commercial operators. The developments in motor and battery technology are improving the performance of electric three-wheelers in this category, resulting in increased range and quicker charging speeds. 1000W to 1500W segment leads the market, addressing the diverse transportation needs of a broad user base.
Lithium-Ion
Lead Acid
Lithium-ion exhibits a clear dominance in the market
A detailed breakup and analysis of the market based on the battery type have also been provided in the report. This includes lithium-ion and lead acid. According to the report, lithium-ion accounted for the largest market share.
Lithium-ion (Li-ion) is the predominant segment as per the electric three-wheeler market outlook. As per the IMARC Group, in 2023, the size of the worldwide Li-ion battery market hit US$ 51.0 Billion. Li-ion batteries are favored for their higher energy density, extended lifespan, and fast charging abilities. These batteries provide improved performance and efficiency, resulting in increased travel range per charge and lower maintenance expenses. Furthermore, the reduced expenses of Li-ion batteries, influenced by technological progress and economies of scale, are allowing electric three-wheeler producers to use them more easily and cost-effectively.
North America
United States
Canada
Asia-Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Russia
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
Asia Pacific holds the largest share of the industry
The report has also provided a comprehensive analysis of all the major regional markets, which include North America (the United States and Canada); Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, Indonesia, and others); Europe (Germany, France, the United Kingdom, Italy, Spain, Russia, and others); Latin America (Brazil, Mexico, and others); and the Middle East and Africa. According to the report, Asia Pacific represents the largest regional market for electric three-wheeler.
Asia Pacific dominates the market, mainly due to rapid urbanization, increasing environmental concerns among the public, and favorable government regulations. The rate of urbanization for people living in one place all year increased by more than three times since 1982, reaching 66.2% in 2023, as per the China in Numbers (2023) report by the United Nations Development Programme (UNDP). The large population in the area and increasing desire for cost-effective, effective urban transportation options are driving the electric three-wheeler demand. Government aid and financial support for the adoption of EVs, along with increasing fuel prices, result in electric three-wheelers being a financially efficient option compared to conventional vehicles. Furthermore, with a strong manufacturing foundation and advancements in battery technology, the Asia Pacific region is positioned as the leading player in the global market.
The market research report has also provided a comprehensive analysis of the competitive landscape in the market. Detailed profiles of all major companies have also been provided. Some of the major market players in the industry include Atul Auto Limited, E-Tuk Factory, Goenka Electric Motor Vehicles Private Limited, Jiangsu Jinpeng Group Co. Ltd., Kinetic Green Energy & Power Solutions Ltd., Lohia Auto Industries, Mahindra & Mahindra Limited, Omega Seiki Mobility, Piaggio & C.SpA, Scooters India Limited, and Terra Motors Corporation.
(Please note that this is only a partial list of the key players, and the complete list is provided in the report.)
Electric three-wheeler companies are prioritizing strategic actions like broadening their product offerings, upgrading battery technology, and enhancing vehicle performance in order to solidify their market standings. They are investing in research operations to incorporate advanced features such as smart connectivity and enhanced safety measures in their products. Moreover, these businesses are establishing strategic alliances and partnerships to strengthen their distribution channels and expand into new geographic areas. In 2023, Voi Mobility collaborated with BILITI Electric to test an electric tuk-tuk for managing e-scooters in the UK, enabling transportation solutions for the final mile. BILITI's Taskman e-3W was put into action in Bristol for duties such as changing batteries and upkeep, helping to support an eco-friendly transportation service.
March 2024: Atul Auto Limited completed a strategic investment of INR 19.99 crore in its subsidiary, Atul Greentech Private Limited (AGPL), securing an 80% stake. This move aimed to strengthen Atul Auto's presence in the EV sector by bolstering AGPL's capabilities in producing electric three-wheelers and providing EV parts and spares.
August 2023: Mahindra Last Mile Mobility launched the Mahindra e-Alfa Super with a 20% increased range, enhanced safety features, and comprehensive warranties. This new e-rickshaw will be the most viable self-employment option for driver partners with its higher range, best-in-class safety and comfort features.
February 2023: Piaggio Vehicles launched the electric three-wheeler Ape Electrik in the Philippines for last-mile mobility. The vehicle will be manufactured at PVPL's Baramati manufacturing facility in Maharashtra.