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市場調査レポート
商品コード
1468635
ミルクチョコレート市場レポート:流通チャネル別、地域別、2024~2032年Milk Chocolate Market Report by Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Convenience Stores, Non-Grocery Retailers, and Others), and Region 2024-2032 |
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カスタマイズ可能
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ミルクチョコレート市場レポート:流通チャネル別、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年04月08日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のミルクチョコレート市場規模は2023年に630億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024~2032年にかけて3.1%の成長率(CAGR)を示し、2032年までに840億米ドルに達すると予測しています。
ミルクチョコレートは、砂糖、チョコレートリカー、練乳または全粉乳の混合物から作られる最も人気のあるココア製品の一つです。プレーンチョコレートやダークチョコレートに比べ、ミルクチョコレートは溶けやすく、色が薄く、クリーミーな食感が特徴です。ミルクチョコレートの摂取は、記憶力を高め、肌を滑らかにし、潤いを与え、心臓発作や脳卒中のリスクを減らし、免疫システムを改善するのに役立ちます。さらに、抗酸化物質の一種であるフラボノイドが豊富に含まれており、血流からフリーラジカルを除去し、血流を改善します。このような利点に加え、消費者の購買力が高まっていることから、世界中でミルクチョコレートの消費が増加しています。
近年、メーカーはミルクチョコレートをオレンジ、キャラメル、クッキー、ナッツなど他の食品と組み合わせることで、新しいミルクチョコレートのバリエーションを発表し始めています。これとは別に、バー、チップ、キューブ、ウエハーなど、さまざまな形やサイズの製品を発売しています。このようなバリエーションが利用できるようになったことで、ミルクチョコレートの消費量が全体的に増加しています。さらに、ミルクチョコレートは、ケーキ、ミルクセーキ、クロワッサン、ホットチョコレートなど、幅広い飲料や菓子類の配合に使用されるようになってきており、これが世界のミルクチョコレート市場の成長に寄与しています。しかし、消費者の嗜好が優れた健康効果をもたらすとされるダークチョコレートにシフトしていることは、今後数年間、ミルクチョコレートの消費に脅威をもたらす可能性があります。
The global milk chocolate market size reached US$ 63.0 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 84.0 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 3.1% during 2024-2032.
Milk chocolate is one of the most popular cocoa products made from a mixture of sugar, chocolate liquor and condensed milk or whole milk powder. As compared to plain or dark chocolate, milk chocolate melts easily and has a lighter color and a creamier texture. The consumption of milk chocolate helps in boosting memory, smoothening and hydrating the skin, reducing the risk of heart strokes and attacks, and improving the immune system. In addition, it is a rich source of flavonoids, a type of antioxidants, which eliminate free radicals from the blood stream and improve the blood flow. On account of these benefits, coupled with the rising purchasing power of the consumers, there has been an increase in the consumption of milk chocolate across the globe.
In recent years, manufacturers have started introducing new variants of milk chocolate by combining it with other food items such as orange, caramel, cookies and nuts. Apart from this, they have also launched products in different shapes and sizes such as bars, chips, cubes and wafers. The availability of these variants has given a rise to the overall consumption of milk chocolate. Moreover, milk chocolate is increasingly being used for the formulation of a wide range of beverages and confectionery products, such as cakes, milkshakes, croissants and hot chocolate, which is contributing to the growth of the global milk chocolate market. However, a shift in consumer preferences towards dark chocolate, which is perceived to offer superior health benefits, can pose a threat to the consumption of milk chocolate in the upcoming years.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global milk chocolate market report, along with forecasts at the global and regional level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on distribution channel.
Supermarkets and Hypermarkets
Convenience Stores
Non-Grocery Retailers
Others
The milk chocolate market has been segmented on the basis of distribution channels which are currently dominated by supermarkets and hypermarkets. These stores offer numerous brands and types of milk chocolate to the consumers in one place.
Western Europe
North America
Eastern Europe
Asia
Latin America
Middle East and Africa
Australasia
On a geographical front, Western Europe represents the largest market for milk chocolate, holding the majority of the market share. This can be attributed to the increasing production of milk chocolate in countries like France and Germany.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players.