市場調査レポート
商品コード
1468491
ベビー用品市場レポート:製品タイプ、流通チャネル、年齢層、地域別、2024~2032年Juvenile Products Market Report by Product Type (Strollers and Prams, Car Seats, Cribs and Cots, and Others), Distribution Channel (Offline, Online), Age Group (0-1 Year, 2-4 Year, 5-7 Year, >8 Year), and Region 2024-2032 |
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ベビー用品市場レポート:製品タイプ、流通チャネル、年齢層、地域別、2024~2032年 |
出版日: 2024年04月08日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のベビー用品市場規模は2023年に236億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2032年には418億米ドルに達し、2024~2032年の成長率(CAGR)は6.4%になると予測しています。
ベビー用品とは、主に乳児、幼児、12歳以下の幼児向けに設計されたベビー用品を指します。これらの製品には主に、ベビーカーや乳母車、チャイルドシート、ベビーベッドや簡易ベッド、幼児用抱っこひも、幼児用ベッド、ハイチェア、参入企業ドなどが含まれます。これらの製品は、幼児だけでなく親にも安全性、保護、快適性、利便性を記載しています。このため、ベビー用品は産科・ベビー用品店、小児医療センター、家庭、その他の育児関連施設で広く利用されています。
世界のベビー用品市場の成長は、主に可処分所得水準の上昇、eコマースプラットフォームの出現、働く女性人口の増加、子どもの安全に対する保護者の関心の高まり、子どもの保護に関するさまざまな規制政策の実施によってもたらされます。労働力としての女性の増加と消費者の所得水準の上昇が相まって、親がベビー用品により多くの支出をするようになり、それが世界の幼児用品の市場を牽引しています。さらに、世界の識字率の上昇、消費者の意識の高まり、子どもの成長に対する親の関心の高まりが、ベビー用品の需要をさらに刺激しています。これとは別に、スマートデバイスの普及率の上昇とインターネット接続性の高さが、eコマースサイトでの少年用品の幅広い入手可能性と相まって、市場の成長をさらに促進しています。さらに、子どもの発育と安全を促進するためのいくつかの政府イニシアチブの導入とともに、有利な規制政策が実施されていることも、ベビー用品の需要を後押ししています。例えば、米国政府による消費者製品安全改善法(CPSIA)は、消費者安全基準やその他の安全要件をベビー用品に適用しています。これに加えて、いくつかの発展途上国では、未成年者のチャイルドシート使用に関する政府のさまざまな政策が、これらの地域における製品需要を強化しています。技術的に進歩した製造工程を採用することで、改良された耐久性のある製品が生み出され、世界中で売上が伸びています。これに加えて、環境に優しく安全な原材料の利用が増加しており、幼児や乳児向けのハイエンドでプレミアムな製品に対する消費者の志向が高まっていることから、今後数年間も世界のベビー用品市場の成長に拍車がかかると考えられます。
The global juvenile products market size reached US$ 23.6 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 41.8 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 6.4% during 2024-2032.
Juvenile products refer to childcare items that are mainly designed for infants, toddlers, or children under the age of 12 years. These products majorly include strollers and prams, car seats, cribs and cots, infant carriers, toddler beds, highchairs, and play yards, among several others. These products offer safety, protection, comfort, and convenience to child as well as parents. Owing to this, juvenile products are widely utilized across maternity and childcare stores, pediatric health centers, households, and other childcare-related facilities.
The growth of global juvenile products market is primarily driven by increasing disposable income levels, emergence of e-commerce platforms, growing working women population, rising parental concerns towards child safety, and implementation of various regulatory policies pertaining to child protection. The growing number of women in the workforce, coupled with the rise in the consumer income levels have empowered parents to spend more on childcare products, thereby driving the market for juvenile products globally. Furthermore, the escalating global literacy rate, growing consumer awareness, and rising parental concerns towards child development have further catalyzed the demand for juvenile products. Apart from this, the increasing penetration of smart devices and high internet connectivity, coupled with the wide availability of juvenile products across e-commerce sites, have further catalyzed the market growth. Additionally, the implementation of favorable regulatory policies, along with the introduction of several government initiatives for promoting child development and safety, have also bolstered the demand for juvenile products. For instance, the Consumer Product Safety Improvement Act (CPSIA) by the United States government enforces consumer safety standards and other safety requirements for childcare products. Besides this, various government policies across several developing countries for using child safety car seats for minors, have bolstered the product demand in these regions. Adoption of technically advanced manufacturing process of juvenile products has resulted in improved and durable products, thus driving the sales across the globe. In addition to this, the increasing utilization of eco-friendly and safe raw materials, along with rising consumer inclination towards high-end and premium products for toddlers and infants will continue to fuel the growth of the global juvenile products market in the upcoming years.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global juvenile products market report, along with forecasts at the global, regional and country level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on product type, distribution channel and age group.
Strollers and Prams
Car Seats
Cribs and Cots
Others
Offline
Online
0-1 Year
2-4 Year
5-7 Year
>8 Year
North America
United States
Canada
Asia Pacific
China
Japan
India
South Korea
Australia
Indonesia
Others
Europe
Germany
France
United Kingdom
Italy
Spain
Poland
Others
Latin America
Brazil
Mexico
Others
Middle East and Africa
Turkey
Saudi Arabia
United Arab Emirates
Others
The competitive landscape of the industry has also been examined with some of the key players being Dorel Industries Inc., Goodbaby International Holdings Ltd., Britax, Chicco, Stokke, BeSafe, Emmaljunga, Peg Perego, Combi Corporation, Bugaboo International B.V., RECARO Kids s.r.l., etc.