市場調査レポート
商品コード
1423345
キッチンタオル市場レポート:製品タイプ、最終用途分野、流通チャネル、地域別、2024年~2032年Kitchen Towel Market Report by Product Type (Cloth-Based, Paper-Based), End-Use Sector (Commercial, Residential), Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Convenience Stores, Specialty Stores, Online Stores, and Others), and Region 2024-2032 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
キッチンタオル市場レポート:製品タイプ、最終用途分野、流通チャネル、地域別、2024年~2032年 |
出版日: 2024年01月30日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 2~3営業日
|
世界のキッチンタオルの市場規模は2023年に172億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、2024年から2032年の間に5.7%の成長率(CAGR)を示し、市場は2032年までに286億米ドルに達すると予測しています。
キッチンタオルは、手を乾かしたり、キッチンを清潔に保ったり、食器や包丁、まな板などのキッチン用品を洗浄したりと、幅広い用途に使用される多機能製品です。主に綿を利用して製造されており、直接触れることで水分を引き出し、吸収し、繰り返しの使用や洗濯に耐えます。このほか、皿やボウル、食器など、熱い調理器具を持ちながら料理をする際にも使われます。現在、消費者の好みや嗜好に合わせて、さまざまな種類が販売されています。
急速な都市化、一人当たり所得の増加、生活水準の向上に伴い、世界中の消費者がキッチン・タオルのようなホームケア製品に出費するようになっており、これが市場の成長を後押ししています。これとは別に、メーカー各社は既存の製品ポートフォリオを拡大するため、手編みやかぎ針編みのタオルを大量に発売しています。また、よりソフトで吸収性の高いキッチンタオルを生産するために、スルー・エア・ドライ(TAD)などの先進技術も活用しています。これらのタオルは主に、従来のライトドライクレープ(LDC)技術で製造されています。これに加えて、折り畳み不織布キッチンタオルは、簡単に洗うことができ、濡れた表面の洗浄に効率的であるため、消費者の間で支持を集めています。
The global kitchen towel market size reached US$ 17.2 Billion in 2023. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach US$ 28.6 Billion by 2032, exhibiting a growth rate (CAGR) of 5.7% during 2024-2032.
A kitchen towel is a multi-functional product which is employed for a wide range of purposes, such as drying hands, keeping the kitchen spotless, and cleaning dishes, knives, cutting boards and other kitchen items. It is mainly manufactured by utilizing cotton that helps in drawing out and absorbing moisture through direct contact and withstanding repeated usage and washing. Besides this, it is also used for holding hot utensils while serving, including plates, bowls, and dishes. They are currently available in a wide variety, aligning with the taste and preferences of consumers.
With rapid urbanization, inflating per capita incomes and the improving standards of living, consumers around the world are spending on home care products, such as kitchen towels, which is propelling the growth of the market. Apart from this, manufacturers have launched a massive range of hand-knitted and crochet towels to expand their existing product portfolio. They are also utilizing advanced technologies, including Through Air Dried (TAD), to produce kitchen towels that are softer and more absorbent. These towels are mainly manufactured using the conventional Light Dry Crepe (LDC) technology. In addition to this, origami non-woven kitchen towels are gaining traction among consumers as they can be washed easily and are efficient in cleaning wet surfaces.
IMARC Group provides an analysis of the key trends in each sub-segment of the global kitchen towel market report, along with forecasts at the global and regional level from 2024-2032. Our report has categorized the market based on product type, end-use sector and distribution channel.
Cloth-Based
Paper-Based
At present, cloth-based kitchen towels represent the most preferred product.
Commercial
Residential
The commercial sector exhibits a clear dominance in the market.
Supermarkets and Hypermarkets
Convenience Stores
Specialty Stores
Online Stores
Others
Supermarkets and hypermarkets account for the majority of the total market share.
North America
Europe
Asia Pacific
Middle East and Africa
Latin America
On the geographical front, North America enjoys the leading position in the market.
Kimberly-Clark Corporation
Koch Industries, Inc.
Procter and Gamble Corporation
Wausau Paper Corp. (Tork US)
Accrol Group Holdings Plc
Aldar Tissues Ltd.
Renova FPA SA
Rodriquez Pty. Ltd
Towel Depot, Inc.
WEPA Professional GmbH